Pagina 4 van 5

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 23.04.2016 - 21:01
door Paul
Ben jij dit stiekum?


Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 28.04.2016 - 20:33
door Philken
Paul schreef: Ben jij dit stiekum?

is een Belgische dealer....

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 02.05.2016 - 08:42
door ZX10r
Maakt wel een serieus geluid

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 03.05.2016 - 08:50
door Johann
Nee Paul, ben ik niet. ;)
Wel een leuk geluid. Normaal hoor je het niet zo als je achter het stuur zit.

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 08.05.2016 - 12:11
door ZX10r
met een andere downpipe

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 08.05.2016 - 21:20
door Volvov60polestar
Met downpipe, grotere intercooler en andere luchtfilter valt er wel een nette extra uit te halen.
Op het filmpje hoor ik precies niet erg veel verschil, maar dat kan aan mij liggen.

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 28.07.2016 - 08:46
door Johann
Afbeelding

Zo.. Na veel gedoe mogen we dan eindelijk rijden..

Na de aanschaf van de V40 Carbon Edition en de hele leuke rijervaringen met deze auto was ik wel onder de indruk van de specs van de nieuwe 2017 Polestar. Eigenlijk best wel een V40CE met extra's als je er op een bepaalde manier naar kijkt. De paar dingen die er een beetje aan misten bij de V40, als je een V60 Polestar kent, bleken bij de nieuwe Polestar wel aanwezig te zijn. Ook niet gek want het is een Polestar.
Besloten om de V40 in te ruilen omdat dat toch gunstiger bleek dan de V60. (..) Daarbij krijgt Volvo het nogal om de oren van de petrol heads vanwege het laten vallen van de 6 cylinder motor, en ook de 5 cylinder. Ik denk er ook wel een beetje zo over, vooral de 5 cylinder, maar de ontwikkelingen gaan door. De 6 cylinder blijft en de 4 cylinder blijft dus eigenlijk ook. De nieuw motor van Volvo is goed. Van deze tijd. Heeft echter wel qua beleving in moeten leveren. Betere prestaties maar daarbij het karakteristieke geluid verloren. Motor is goed bij de les wat mooi aansluit bij het sukkelige rijgedrag op Neerlands wegen en daarbij ook een stuk zuiniger bij normaal gebruik. Op vermogen blijft alles nagenoeg hetzelfde trouwens. Je hebt gewoon een bepaalde hoeveelheid brandstof nodig voor een bepaald vermogen. Qua karakter zijn de oudere 6 cylinder en ook de nieuwe T5 meer koppel motoren en laten ze het in de hogere toeren afweten. Ik ben meer van de toeren. Denk dat het leuker is dat het vermogen blijft opbouwen met het oplopen van de toeren. Een beetje een domper vooral bij de T6P motor om de simpele reden dat de 500Nm koppel in het middengebied veel belooft maar dat het dan niet door zet. De nieuwe P is anders volgens Volvo/Polestar dus dat belooft wat.

In April vrij kort na de introductie e.a. in gang gezet en week 28 mochten de eerste auto's dan het Polestar kamp verlaten. Week 28 kwam de auto op het laatste moment van de week binnen. Beetje jammer dat ze in Beesd nog niet zo ver waren.
Echt een plaatje van een auto. De nieuw generatie wielen zijn van dichtbij in het echt heel mooi echter geven ze op afstand niet echt de agressieve uitstraling zoals de Gen 1 wielen dat doen.
Eenmaal eindelijk de kentekenplaten op de auto maar eens een groter blokje om geweest.
Qua rijden is de ervaring toch wel anders. Het blijft een Volvo, het blijft ook een Polestar. In dat opzicht is alles meer van hetzelfde behalve dat er nu een standkachel op zit en remote start. Ook zit er een kompas in de binnenspiegel. Qua rollen voelt het allemaal hetzelfde aan. De S is iets lichter op de kont dan de V. Met het pedaal iets verder in blijkt wel dat de nieuwe iets lichtvoetiger is in z'n geheel maar vooral op de neus. Deels het verschil tussen beide varianten maar ook de lichtere motor in het vooronder. Wat mij ook opviel was dat de remmen, nu met sleuven in het schijfoppervlak, bijteriger aanvoelen en het pedaal voelt ook steviger. De V60 6 cylinder geeft gek genoeg altijd het gevoel dat de remmen onderbemeten zijn. Beetje fluffie op het pedaal en de vertraging overtuigt niet. Doet ie wel natuurlijk maar heeft wel vertrouwen nodig.
En dan natuurlijk de grote discussie over de 4 cylinder in plaats van de 6 cylinder waarbij volgens de geleerden de Polestar zijn plek onder de super segmenters verliest. De 6 cylinder is veel voor te zeggen. De uitlaat huil is geweldig. De auto voelt dik aan. Klinkt ook dik. Is dik. De 4 cylinder klinkt hol. Leeg. Klein. Pruttelend. Daardoor de auto ook. Of niet? Nee. Ik denk dat Volvo/Polestar heel goed hun best hebben gedaan. Stationair klinkt de auto dik en zwaar. Kan niet de 4 cylinder verbloemen maar het geluid is gewoon mooi. Dieper of zwaarder dan de 6 omdat de huil er niet is wat dan misschien een beetje als een gemis zou kunnen worden gezien. Ik denk echter nieuwe opzet nieuwe kansen en dat is goed gelukt. In de D mode gaat de uitlaat op stil. Geluid is dan vrijwel hetzelfde als elke andere 4 cylinder. In de S mode gaat de klep open en klinkt het allemaal veel agressiever. Ook gaat de supercharger gelijk op standby en is er een kleine fluittoon te horen uit het vooronder. Eenmaal het gas er op versterkt de fluit en komt er een zwaardere brom uit de uitlaat. Ik heb nog niet plankgas gereden maar bij lagere deellast bij schakelen met de flippers komt er dan de zogenaamde VAG scheet uit de uitlaat. Denk echter dat deze meer lijkt op de BMW scheet. Bij hogere last is er minder scheet en meer een korte dreun wat toch wel een leuke indruk geeft. Klink allemaal meer als een moderne trapauto.
Nu afwachten wat meer belasting gaat brengen. Eerst nog een paar meer kilometers op de auto zetten.

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 28.07.2016 - 10:25
door NielsPHEV
Jij schrijft een voor velen onbegrepen waarheid "je hebt gewoon een bepaalde hoeveelheid brandstof nodig voor een bepaald vermogen". Het rendement van een 6 cilinder is nl niet wezenlijk slechter dan een 4 cilinder dat scheelt echt maar een ietsiepietsie. Groot verschil bij deze P* zal toch echt de automaat moeten zijn, die de auto veel prettiger en toch ook wel wat zuiniger zou moeten maken dan de eerste 6 cil P*

Ik vind de VEA T6 een prachtige motor hij maakt zelfs een XC90 gewoon snel maar wat bedoel je met supercharger op standby, als die niet ontkoppelt (wat volgens mij alleen bij hogere toerentallen gebeurt) is draait ie toch gewoon mee. Kan je bij de nieuw de dempers aanpassen zonder uit te stappen ?

Mooie auto, zie ik daar overigens dat je zelfs een Polestar getunede vuilnisbak achter de auto hebt staan ?

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 28.07.2016 - 11:01
door Silver_R
Een duidelijk en eerlijk verhaal. Gefeliciteerd met de 2e Polestar. Beetje the best of both worlds?
Een dikke mastodont met 6 cilinders en een dikke 4 cilinder, jonger, sneller en handelbaarder dan de oude garde.
Voor de petrolheads onder ons, ik ben er ook eentje, is het wel wennen aan alleen 4 cilinders. Maar dat is de voorlopig de toekomst. Vind het wit de auto ook erg mooi staan. Mocht het mij nog eens meezitten en de opvolger wordt een P* dan hoogst waarschijnlijk ook in het wit. (met schuifdak ^_^ )

Zijn de klauwen wel het zelfde als op de eerste serie en zijn alleen de schijven aangepast?
In ieder geval, met gepaste jaloezie, wens ik je veel plezier met het ubercombo.

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 28.07.2016 - 11:26
door Marc Apeldoorn
Lekker Johan, congrats
Weet niet of ik zou wennen aan een 4 cilinder, maar zoals Sjoerd schrijft, zal niets anders op zitten...
Zodra de R de geest geeft dan wordt het op een 90 serie T8 of een 60 serie 4 cilinder Polestar.
Tijd zal het leren, in ieder geval heb jij er alvast 2 (!!!!)

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 28.07.2016 - 15:13
door Volvov60polestar
Veel plezier ermee!
Hier in Belgiƫ staan er nog geen handvol op private platen en jij hebt er gewoon 2 in je garage staan :)

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 28.07.2016 - 15:56
door Johann
NielsPHEV schreef:maar wat bedoel je met supercharger op standby, als die niet ontkoppelt (wat volgens mij alleen bij hogere toerentallen gebeurt) is draait ie toch gewoon mee.
Ik kan het mis hebben, kan ook met andere dingen van doen hebben, maar als de bak in D mode staat hoor je stationair en bij rustig optrekken geen SC fluit van voren komen. Pas bij iets hogere belasting lijkt deze in te schakelen. Zodra de bak in S mode gaat en de uitlaat open gaat, en daarmee ook andere gasklep setting lijkt het, hoor je meteen bij stationair de SC fluit al. Vandaar de aanname dat deze vanaf stationair al gelijk mee gaat maar alleen in S mode.
Kan je bij de nieuw de dempers aanpassen zonder uit te stappen ?
Nee. Zelfde Ohlins schokbrekers als de 6 cylinder.
Mooie auto, zie ik daar overigens dat je zelfs een Polestar getunede vuilnisbak achter de auto hebt staan ?
Dank U. Er achter staat een Polestar oud papier container. =)

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 28.07.2016 - 23:28
door Fredraket
Mooi combo zo. Dat wit staat hem erg goed. Veel rijplezier.

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 29.07.2016 - 22:01
door diesel01
Ik kwam nog een filmpje tegen van een VEA Polestar met 450pk
http://teknikensvarld.se/provkorning-av ... in-174281/
Best een bruut ding.

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 02.08.2016 - 21:52
door Johann
Voor de leuk,

Afbeelding

Er achter stond er nog een,

Afbeelding

Heel erg behulpzaam en aardige mensen daar bij Harrie Arendsen maar voorlopig even genoeg gezien.. :-)

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 02.08.2016 - 22:01
door Silver_R
Waanzinnig. Denk de mooiste combi om voor de deur te hebben.

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 03.08.2016 - 09:45
door Ben
Nice !

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 03.08.2016 - 13:31
door Carfreak
Geweldige combo heb je daar zeg!!

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 03.08.2016 - 21:26
door D5R-Design
Voor al die striping op die FH...
Ook maar een nieuwe truck gekocht johann?
volgens mijn rijden jullie al met Volvo?

Re: Wel leuk zo'n Polestar

Geplaatst: 04.08.2016 - 06:59
door Johann
D5R-Design schreef: Voor al die striping op die FH...
Ook maar een nieuwe truck gekocht johann?
volgens mijn rijden jullie al met Volvo?
De striping is geweldig. Volgens mij is het een demo van Fa. Paashuis. HA had eerder al foto's op FB staan samen met een V40 in Rebel Blue en een blauwe Polestar V60.

"Jullie" rijden tegenwoordig met Scania. Zit ook een Mercedes bij en alleen 1 FH is nog in gebruik.