Pagina 4 van 5

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 25.03.2015 - 17:52
door RoaldH
OGA244 schreef: Special Edition is dan een soort Summum+ met o.a. 19" velgen std
In dat geval valt 5k verschil mee.

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 25.03.2015 - 17:56
door OGA244
Met 200 stuks voor NL is het klaar.

De D5 Twin Engine Special Edition is gebaseerd op de Summum uitvoering, aangevuld met enkele
unieke Special Edition kenmerken
De auto is in één exterieurkleur, interieur en variant leverbaar. De uitrusting is verder te
personaliseren met de resterende Lines, Opties en Accessoires.
Exterieur:
o Kleur: Chrystal White pearl
o Glossy Black raamlijsten
o Glossy black spiegelvoeten (spiegelkappen in exterieurkleur)
o Zilverkleurige roofrails
o 19” Glossy Black Portia lichtmetalen velgen

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 25.03.2015 - 18:16
door Maurice Pierik
Als je alle extra's van deze V60 D5 Twin Engine Special Edition bij elkaar op telt, dan is deze circa 8000 euro voordeliger dan een even luxe uitgeruste D6 Twin Engine.
Waarom Volvo nu met zo'n D5 Twin Engine komt is niet helemaal duidelijk.

Een tijdje geleden werd verkondigd dat Volvo geen diesel-hybrides meer zou ontwikkelen. Dit kan verklaren dat deze hybride nog een 'oude' vijfcilinderdiesel aan boord heeft.
Ik meen dat er een aantal landen is waar men nogal scheef aankijkt naar motorvermogens (belasting/verzekering?). Ik meen dat in België 125 kW (= 163pk) zo'n grens is. Maar dat zullen ander forumgebruikers wellicht kunnen bevestigen.
Wellicht wil Volvo naast Noorwegen en Nederland ook andere landen succesvol bedienen met een plug-in. Het is wel een beetje aparte diesel, want er zit ook een twin-turbo in. Goedkoper zal die motor dan ook niet zijn. Het lijkt me een puur teruggeschroefde 215, pardon 220 pk diesel.

Dat deze D5 Twin Engine helemaal volbehangen is met luxe helpt de prijs niet echt aantrekkelijker worden. Maar misschien heeft Volvo een overvloed aan accessoires op het schap liggen die op moeten.

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 25.03.2015 - 19:41
door rsnhakan
De D5 motor in de D6 versie heeft 220 pk standaard! Hoe kan dat?

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 25.03.2015 - 19:44
door Paul
Ja andere software denk ik...
Maar raar dat ze die D5 niet als een normale versie neer zetten. Dan had hij gewoon 49995 kunnen zijn.

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 25.03.2015 - 20:51
door OGA244
had van mij gemogen

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 26.03.2015 - 06:43
door rsnhakan
Paul volgens mij hebben de MY16 modellen ook een vernieuwde automaat. De code is anders. Bovendien hebben deze motoren nu het EURO 6b label.

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 26.03.2015 - 07:47
door Paul
Ohw dat is interessant!
Ben dan blij dat mijn vader nog niet de D6 R-Design heeft besteld!

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 26.03.2015 - 16:00
door Millimetervreter.
rsnhakan schreef: Paul volgens mij hebben de MY16 modellen ook een vernieuwde automaat. De code is anders. Bovendien hebben deze motoren nu het EURO 6b label.
Ik ga een V60 D6 PIH MY2016 krijgen in Onix Black, ga ik dan de 8 bak krijgen? :love:
Auto gaat in oktober geleverd worden maar ik heb expres gewacht met bestellen op het modeljaar 2016

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 26.03.2015 - 16:05
door OGA244
nee, dat blijft een 6 bak

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 26.03.2015 - 16:08
door Summum
Reken er maar niet op dat de D5 of D6 Twin Engines nog met een andere versnellingsbak uitgevoerd gaan worden. Die 8 traps geartronic wordt alleen gekoppeld aan de nieuwe viercilindermotoren. De ontwikkelingskosten zouden nooit terugverdiend worden om nu nog de VEA D4 aan het PIH-concept te knutselen.

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 26.03.2015 - 16:31
door rsnhakan
Summum schreef: Reken er maar niet op dat de D5 of D6 Twin Engines nog met een andere versnellingsbak uitgevoerd gaan worden. Die 8 traps geartronic wordt alleen gekoppeld aan de nieuwe viercilindermotoren. De ontwikkelingskosten zouden nooit terugverdiend worden om nu nog de VEA D4 aan het PIH-concept te knutselen.
De 6-traps Geartronic is vernieuwd.

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 26.03.2015 - 16:34
door Walter
...voor de VEA motoren. Grote kans dat de GT6 icm vijfpitters ongewijzigd is

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 26.03.2015 - 16:37
door rsnhakan
Walter schreef: ...voor de VEA motoren. Grote kans dat de GT6 icm vijfpitters ongewijzigd is
D6 uit 2014.5 heeft automaatcode: Geartronic AW TF-80SC - 6 (EURO 5 norm)
D6 uit 2016 heeft automaatcode: Geartronic AW TF-80SD / 6 (EURO 6b norm)

Wat ik verder niet helemaal begrijp is dat de D6 (met 288 pk) uit 2016 in 6,0 seconden naar de 100 sprint. Een D6 uit 2014.5 met (polestar tuning) 298 pk sprint ook in 6,0 seconden naar de 100.

Trouwens massa leeg voertuig van een 2016 is met 31 kg gestegen. Vreemd?

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 26.03.2015 - 16:51
door Walter
geen idee. Maar bij de vernieuwing die in de persberichten wordt genoemd, gaat het om de GT6 die aan de VEA motoren gekoppeld is

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 26.03.2015 - 17:18
door OGA244
een lege PIH woog altijd al > 2000kg

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 26.03.2015 - 17:22
door lint
Dan is een toename van 31 kilo niet zo heel schokkend.

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 26.03.2015 - 17:35
door Paul
Optie pakketten zijn ook wat gewijzigd. R-Design standaard Xenon, was dat al?
Winterline weg...

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 26.03.2015 - 17:53
door OGA244
xenon was idd std

Re: Nieuwe V60 PIH D5 Twin Engine!

Geplaatst: 02.04.2015 - 19:10
door vaudi
Ook de benaming PIH is weg. Ze heten nu allemaal Twin Power. Zowel bij de D6 als bij de D5. Zag ook een type plaatje op de achterklep achter D6 of D5.

5 pk extra, geldt nu voor alle 2.4 D twin turbo motoren. Ook bij de XC70 is dat het geval.
Dat scheelt dus 0.1 sec. sneller na de 100 km/u

Dat extra gewicht is het kentekengewicht. Hierdoor vallen de nieuwe versies 1 klasse hoger in de wegenbelasting. De bestaanden zitten daar met 1849kg pal onder een grenswaarde.

Tevens viel mij op dat het om dezelfde motor gaat. De verschillen bestaan dus waarschijnlijk alleen uit andere software. Is ook logisch. Men zal nu geen nieuwe blokbaanpassingen/versnellingsbak 8bak op dit systeem loslaten.

Ben wel benieuwd hoeveel er buiten de NL nog verkocht zijn.
.