en de concurerende coaltie mag het weer ongedaan maken omdat het te veel geld kost

Dat voorverwarmen gaat zeker op zonlicht? of op accucapaciteit? Autonoom (zonder snoertje) stelt een Tesla weinig voor..CO2clean schreef: @Bart simpson: jammer dat je uitspraken doet die op helemaal niks gebaseerd zijn. Zelfs als de Tesla helemaal koud is (je kunt hem voorverwarmen) dan nog red je zo'n 300km afhankelijk van je rijstijl en de omstandigheden. Je merkt alleen in de eerste kilometers een verhoogd gebruik ivm verwarmen van de accu. Hetzelfde geldt voor een brandstofmotor als het koud is! Het is toch niet zo dat je ineens bij kou nog maar 100km met een normale diesel kunt?
Wat een onzin dat het alleen gaat om de fiscale voordelen.CO2clean schreef: Wat een lompe auto waarbij enkel naar de fiscale voordelen wordt gekeken. Helaas lukt het Volvo nog steeds niet om het elektrisch rijden enigzins handig te maken met hun kleine batterij. Dat Volvo geen grotere batterij in deze auto gooit, geeft mij het idee dat Volvo niet zoveel geeft om "schoon" rijden. We zitten nu in een overgangsperiode van diesel/benzinne naar elektriciteit. Het enige punt op dit moment is het "schoon" opslaan van energie, zodra dat lukt kan er eenvoudig "schone" energie opgewekt worden en "schoon" gereden worden. Helaas werkt Volvo nog niet erg mee, want deze XC90 is de ideale auto om een grotere batterij in te zetten. De eerste stap van Volvo was nog wel zo goed, hopelijk weten ze binnekort een nieuw model aan te kondigen dat de goede lijn wel doortrekt.
Weliswaar een (in mijn ogen) lompe auto. Hij is prachtig ontworpen en het interieur straat topkwaliteit uit. Misschien dat ze de prioriteiten verkeerd hebben gelegd![]()
een XC90 kan ook via een overal beschikbare minerale brandstof voorverwarmd worden, een XC90 kan door het niet afhankelijk zijn van stroom autonoom opereren.CO2clean schreef: @ Bart simpson: Hoe denk je dat de XC90 zichzelf voorverwarmt? Dat een Tesla zonder snoer weinig voorstelt is hetzelfde als dat een conventionele benzine/diesel auto weinig voorstelt zonder tankstation... Voor beide type auto is het namelijk de bron voor de aandrijving. De Tesla kan zowel via de lader als via de batterij zichzelf voorverwarmen/koelen. Dit gebeurt door middel van elektriciteit en indirect kan dit dus plaatsvinden door zonlicht.
Ik stel voor dat we het over de XC90 hebben en de discussie over de Tesla laten voor wat het is. Daar is dit forum niet voor bedoeld. Wat betreft de subsidies: deze XC90 zal ook nauwelijks verkocht worden zonder subsidies en dat is jammer, want juist auto's als deze XC90 zorgen ervoor dat steeds meer mensen in contact komen met elektrisch rijden en de voor- en nadelen ervan. Dus ik ben heel blij dat subsidies dit soort auto's toegankelijker maken voor een groter publiek.bart simpson schreef:een XC90 kan ook via een overal beschikbare minerale brandstof voorverwarmd worden, een XC90 kan door het niet afhankelijk zijn van stroom autonoom opereren.CO2clean schreef: @ Bart simpson: Hoe denk je dat de XC90 zichzelf voorverwarmt? Dat een Tesla zonder snoer weinig voorstelt is hetzelfde als dat een conventionele benzine/diesel auto weinig voorstelt zonder tankstation... Voor beide type auto is het namelijk de bron voor de aandrijving. De Tesla kan zowel via de lader als via de batterij zichzelf voorverwarmen/koelen. Dit gebeurt door middel van elektriciteit en indirect kan dit dus plaatsvinden door zonlicht.
Weet je iets van de levensduur van een Tesla accu en van de vervangingsprijs ervan?
Zonder die over de top subsidies zou Tesla in NL zeker niet van de grond gekomen zijn.
Ik durf hieraan te twijfelen. Mensen die veel zakelijke kilometers (meestal lange ritten) maken zullen toch niet zo snel voor een T8 gaan, maar gewoon een D5 bestellen. Althans, dat hebben degene in mijn omgeving die jaarlijks zo'n 50.000 km maken in ieder geval wel gedaan, want onderaan de streep is de D5 dan toch echt wel voordeliger.Summum schreef:Sterker nog, in NL ben je bijna een dief van je eigen portemonnaie als je een andere versie dan T8 bestelt, er van uitgaande dat de meeste XC90's zakelijk gereden zullen worden.