aanschaf v70R

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1516
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

**** Doet chips en bier klaarzetten ****

Ik heb hier nog nooit een goed technisch verhaal over gelezen waarom het niet of juist wel kan. Daarnaast schijnt NL het enige land te zijn waar die omschrijving in het manual staat. Bart Simpson is ook long gone volgens mij? Urban legend?

In ieder geval een mooie manier om garantieclaims af te wimpelen ;)

(Heb met FourC gereden, incl. aanhanger. Prachtig systeem en nooit probleem mee gehad!)
Gebruikersavatar
Thuurc
4th Gear member
Berichten: 731
Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
Locatie: Swalmen

MN-NL schreef: **** Doet chips en bier klaarzetten ****
Doe mij ook maar :D

Dit lees ik er over:
Het negatieve trekhaak-advies door Volvo is alleen de eerste paar jaar geweest. Er hebben zich geen problemen voorgedaan en dat negatieve advies is inmiddels weer ingetrokken .
Maar ook dit een paar posts later:
Ik moet je helaas tegenspreken, want Volvo is er juist duidelijker dan ooit over, in alle prijslijsten staat tegenwoordig in de beschrijving van de optie opgenomen: 'Volvo Cars Nederland B.V. adviseert om geen trekhaak te
monteren bij een V70 voorzien van het actieve FOUR-C chassis
om een optimale werking van het systeem te waarborgen'.
Dan weer:
Het kan inderdaad écht weer. Alleen bij de eerste serie van de V70N was Volvo wat terughoudend.
En:
Omdat ik hier toen ook zekerheid wilde hebben, was bezig met een R waar een trekhaak onderzat, heb ik Volvo NL gebeld.
Daar werd me verteld dat Volvo het afraadt danwel, het zeker niet adviseerd, om een trekhaak te monteren icm Four–C.
Over dezelfde reactie van VolvoNL:
Maar zoals gezegd vandaag eerst maar eens met Volvo NL gebeld.
Bij navraag over trekhaak met FourC zeggen ze:'het kan technisch wel maar het wordt niet aangeraden." Maw het FourC systeem gaat er niet kapot van maar bij evt een caravan achter de auto gaat deze, volgens Volvo NL, sterk achterover hangen en dus wordt het geheel afgeraden.
Bart Simpson zegt erover:
Die accessoirelijst is 1 op 1 overgenomen uit de V70 folder, vrijwel overal stond de R meegenomen in de V70 brochure (ben het er dus mee eens dat zoiets niet handig is) de expliciete waarschuwing daarbij zou een discussie verder overbodig moeten maken en/of je tenmiste aan het denken moeten zetten.
Dus doe ermee wat je wilt, ik wilde in elk geval géén R met trekhaak om elk risico uit te sluiten. Ik ben zelf ook niet helemaal overtuigd van het afraden van een trekhaak, maar goed... Die dempers gaan van zichzelf al snel genoeg (en op miraculeuze wijze) stuk.
Laatst gewijzigd door Thuurc op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
Gebruikersavatar
v70r2004
2nd Gear member
Berichten: 230
Lid geworden op: 05.05.2009 - 09:28
Locatie: Oost Nederland

De V70 R waar ik het over had heeft een afneembare trekhaak met een mooi kapje onder de achterbumper. De plaats waar je de trekhaak kunt monteren is dus mooi weggewerkt, en mocht je het rijden met aanhanger en het four C systeem niet vertrouwen, zou ik de trekhaak mooi in de kofferbak laten liggen.
V70 R
Volv in schaapskleren
Gebruikersavatar
Thuurc
4th Gear member
Berichten: 731
Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
Locatie: Swalmen

v70r2004 schreef: De V70 R waar ik het over had heeft een afneembare trekhaak met een mooi kapje onder de achterbumper. De plaats waar je de trekhaak kunt monteren is dus mooi weggewerkt, en mocht je het rijden met aanhanger en het four C systeem niet vertrouwen, zou ik de trekhaak mooi in de kofferbak laten liggen.
Uiteraard, daar heb je helemaal gelijk. De vorige eigenaar kan er natuurlijk anders over gedacht hebben (Niet over het kapje ;) ), anders zou er immers geen trekhaak onder hangen. Daar zat voor mij de 'angst' in elk geval.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
slippernick
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 10.05.2015 - 22:53

v70r2004 schreef: Slippernick,

In Delden bij Volvo Feijten staat een mooie V70 R te koop, een zwarte van december 2003 met alle optie's (sunroof, RTI navigatie, trekhaak, ingebouwde telefoon, RVS uilaatsyteem) en maar 156000 km.
Hier kun je je eigen auto op inruilen, en krijg je 6 maanden Bovag garantie. (Ik heb overigens geen binding met het bedrijf, maar zag deze vandaag te koop staan toen ik er langs reed).
Ik ben zelf in 2008 op deze (in 2007 geïmporteerde) R te koop geweest, er waren toe meer gegadigden, en ben destijds afgehaakt. (ik heb kort daarna mijn huidige origineel Nederlandse V70 R van eerste eigenaar aangeschaft, en nog geen dag spijt van gehad :-) )
Houdt je ons op de hoogte?

Link:
Feijten Delden
Dit is idd ook een hele mooie auto, maar wel wat boven het buget vd vrouw. Die willen altijd zoveel sparen en dan mag er niks meer vanaf, haha.
Ik wacht nog heel ff af en kijken hoe ik ze kan overtuigen dat het toch iets duurder word qua aanschaf en goedkoper met eerste ondwrhoud.
Ik blijf wel alles goed in de gatenhouden en hopelijk heb ik snel een dikke R
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Die bij Vaartland is erg goedkoop, wel wat gebruikers slijtage maar dat mag ook wel met die prijs.........
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
Thuurc
4th Gear member
Berichten: 731
Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
Locatie: Swalmen

Marc Apeldoorn schreef: Die bij Vaartland is erg goedkoop, wel wat gebruikers slijtage maar dat mag ook wel met die prijs.........
En import (Al hoeft dat geen bezwaar te zijn bij bekende historie)
Hij is wel 'dirt cheap' inderdaad...
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

zie de foto van de rechterzijkant, de neus lijkt gespoten. Hoeft geen issue t ezijn, gewoon iets om te bekijken
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Toch begrijp ik de logica niet zo. Een goedkope R aanschaffen en dan zelf proberen óp te knappen'.
Waarom niet dan het geld wat je in de 'goedkope R' wilt investeren, bijleggen bij je budget en een betere, iets duurdere kopen.
Denk dat je jezelf daarmee veel ellende, verdriet en frustratie bespaart.
En vergeet als laatste vooral niet....een R rijden kost gewoon veel geld.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

we vallen in herhaling Sjoerd
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Dat is zeker zo. Wat was het ook alweer? Goedkoop is ......
Dit gaat zeker op bij een R.
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1207
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Silver_R schreef: Toch begrijp ik de logica niet zo. Een goedkope R aanschaffen en dan zelf proberen óp te knappen'.
Waarom niet dan het geld wat je in de 'goedkope R' wilt investeren, bijleggen bij je budget en een betere, iets duurdere kopen.
Denk dat je jezelf daarmee veel ellende, verdriet en frustratie bespaart.
En vergeet als laatste vooral niet....een R rijden kost gewoon veel geld.
Omdat sommige het leuk vinden om te sleutelen. :) Dat is het zelfde als een Volvo kopen met 260-300dkm. Veel onderhoud wat je hebt, koppeling vaak, schokdempers, steunen, rubbers etc.....
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

kevinwalter schreef:
Silver_R schreef: Toch begrijp ik de logica niet zo. Een goedkope R aanschaffen en dan zelf proberen óp te knappen'.
Waarom niet dan het geld wat je in de 'goedkope R' wilt investeren, bijleggen bij je budget en een betere, iets duurdere kopen.
Denk dat je jezelf daarmee veel ellende, verdriet en frustratie bespaart.
En vergeet als laatste vooral niet....een R rijden kost gewoon veel geld.
Omdat sommige het leuk vinden om te sleutelen. :) Dat is het zelfde als een Volvo kopen met 260-300dkm. Veel onderhoud wat je hebt, koppeling vaak, schokdempers, steunen, rubbers etc.....
Dat begrijp ik, echter geeft TS mij niet het idee dat hij heel technisch onderlegd is.
Probeer dan je hobby vaardigheden bot te vieren op een bv 2.4 T met een boel km's.

Het is maar advies hè.
Gebruikersavatar
Espressoo
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:34
Locatie: Eindhoven

Silver_R schreef:
kevinwalter schreef:
Silver_R schreef: Toch begrijp ik de logica niet zo. Een goedkope R aanschaffen en dan zelf proberen óp te knappen'.
Waarom niet dan het geld wat je in de 'goedkope R' wilt investeren, bijleggen bij je budget en een betere, iets duurdere kopen.
Denk dat je jezelf daarmee veel ellende, verdriet en frustratie bespaart.
En vergeet als laatste vooral niet....een R rijden kost gewoon veel geld.
Omdat sommige het leuk vinden om te sleutelen. :) Dat is het zelfde als een Volvo kopen met 260-300dkm. Veel onderhoud wat je hebt, koppeling vaak, schokdempers, steunen, rubbers etc.....
Dat begrijp ik, echter geeft TS mij niet het idee dat hij heel technisch onderlegd is.
Probeer dan je hobby vaardigheden bot te vieren op een bv 2.4 T met een boel km's.

Het is maar advies hè.
Nou nou wel een beetje respect voor de 2.4T, die dien je ook met wat liefde te behandelen. O-)
slippernick
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 10.05.2015 - 22:53

Ik vind het fijn dat jullie meedenken en zoeken, maar wat ik eigenlijk wel raar vind is dat de een zegt 16k voor een 2007 is veeeeel teduur en een ander zegt goedkoop is duurkoop.
En ik snap niet waarom mensen een r rijden als het onderhoud en alle reperaties zo duur zijn en regelmatig voor komen.
Hebben jullie dan zoveel geld?
Ik zoek echt geen auto die schade heeft gehad of gaar getrapt is, ik zoek een auto die scherp geprijst is en ook netjes is, als er iets kleins aan moet gebeuren wat in verhouding staat met de vraagprijs dan heb ik daar iets minder problemen mee.
Het liefste wil ik natuurlijk ook een nieuwe voor de prijs van een sloper, maar dat kan natuurlijk niet.
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Ik persoonlijk vind het rijden in een R dus niet veel duurder dan in een andere Volvo (en ik heb er best wel een paar gehad). Benzine verbruik valt mee maar is wat hoger, en alleen haldex koppeling, 4c en koppeling en turbo zijn duurdere onderdelen dan in een andere Volvo (waarbij 4c en haldex ook in veel andere modellen aanwezig zijn)
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

v70r2004 schreef:
Thuurc schreef:
v70r2004 schreef: Link:
Feijten Delden
Trekhaak en 4C is geen aanrader overigens.
Inderdaad, dat blijft een vreemd gegeven, Volvo bood destijds wel een trekhaak aan op de R, maar in de omschrijving werd dit dan weer afgeraden.
(Ik denk overigens dat het 4C wegliggingssysteem tot 80 km/uur de bewegingen nog wel bij kan houden, en 200 km/uur met een aanhanger lijkt me toch al niet zo heel erg vaak voor te komen ^_^ )
Ik heb een V70 T5 met FourC en vorige week met een Knaus 550 TK (leeggewicht 1180 - beladen tot gok ik 1300-1350 kg) gereden. Ging eigenlijk erg goed, 90 op de teller.
Moet er wel bij zeggen dat ik al heel wat jaartjes met FourC melding in boordcomputer rondrij, kennelijk is er een sensortje niet helemaal lekker. Om te fixen wordt aangeraden om hele conroe ophanging te vervangen.... merk er in de praktijk niks van dus laat het maar zo.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Thuurc
4th Gear member
Berichten: 731
Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
Locatie: Swalmen

Marc Apeldoorn schreef: Ik persoonlijk vind het rijden in een R dus niet veel duurder dan in een andere Volvo (en ik heb er best wel een paar gehad). Benzine verbruik valt mee maar is wat hoger, en alleen haldex koppeling, 4c en koppeling en turbo zijn duurdere onderdelen dan in een andere Volvo (waarbij 4c en haldex ook in veel andere modellen aanwezig zijn)
Je hebt wel een punt hoor, maar dat spul is wel zo verschrikkelijk duur:
- Four-C: Reken op €300,00 per demper (Ik importeer ze soms goedkoper, maar dat hangt van wisselkoersen af)
- Koppeling: Met dual-mass vliegwiel zit je zo op €1700,00 - €2000,00
- Heldex: Achter dif/koppeling is €3500,00. De 'bus' is veel goedkoper (€200,00 meen ik?)
- Dan nog de scheurende cylinderwanden, dit is écht een killer voor je portemonnee en controleren is mogelijk met een cameraatje
- De turbo kost je €1000,00. Gaat echter niet veel eerder kapot dan bij een normale turbomotor.

Dat wil je niet net na aankoop allemaal aan de hand hebben. De onderdelen die ook in andere Volvo's zitten (Four-C/AWD/koppeling) zijn daar ook duur, de R combineert dit allemaal en dat maakt het in combinatie met het vermogen en -mogelijk- daarbij horende rijstijl is dat een risico.

Nogmaals, een goedkope R (8K á 9K) hoeft niet slecht te zijn, maar controleer heel goed! Beurtjes kun je zelf doen (doe ik zelf ook), maar juist die dure klussen en onderdelen kun je zelf veel lastiger mee aan de slag als je niet heel technisch aangelegd bent. Ik zou zeggen dat je voor 12K hele goede auto's moet kunnen vinden waarbij het risico stukken minder is dan bij een R van 8K.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Thuurc, je hebt wel gelijk, maar tav scheurende cilinderwanden: als een R origineel vermogen levert (300 PK dus) heb ik nog nooit gehoord dat de cilinderwanden gingen scheuren.
En dual vliegwiel zit in heel veel Volvo's (niet meer in die van mij overigens...).
gr
Marc
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”