Pagina 4 van 8

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 29.03.2015 - 07:21
door V.I.K.
Paul schreef: Ja begrijp Daniel zijn punt wel. Heb je al contact gehad met bijvoorbeeld Volvo Nederland hierover? Misschien kunnen zij helpen?
Lees maar in mijn laatste bericht Paul, een mail of telefoontje naar de importeur (Volvo Nederland) levert helaas ook niets op. Dat heb ik vrijdag al gedaan. Zijn reactie staat in dat berichtje.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 29.03.2015 - 08:50
door Paul
Ohw sorry!

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 29.03.2015 - 10:19
door mad
www.beheerjeonderhoud.nl

Hier kun je alle autokosten invoeren vanaf het begin en heb je een perfect overzicht.
En dan zie je pas hoe duur het werkelijk is om Volvo te rijden.
Maar goed, daar heb je ook wat voor... :-)

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 30.03.2015 - 06:46
door V.I.K.
mad schreef: www.beheerjeonderhoud.nl

Hier kun je alle autokosten invoeren vanaf het begin en heb je een perfect overzicht.
En dan zie je pas hoe duur het werkelijk is om Volvo te rijden.
Maar goed, daar heb je ook wat voor... :-)
Dank je Mad!
Maar mijn opmerking bij dit topic is natuurlijk wel wat cynisch bedoeld. Natuurlijk weet ik dat autorijden geld kost, maar in het tempo waarin mijn nieuwe Volvo problemen op blijft leveren, daar heb ik een behoorlijk slecht gevoel over. Als dit doorgaat na de garantie termijn is deze auto voor mij niet te betalen en al zou het wel te betalen zijn, dan wil ik het niet betalen.

Maar inderdaad, je hebt er ook wat voor voor die prijs. Je kunt zeggen dat je een Volo (bij de dealer) hebt staan.

Dank voor je link, wel leuk om iets mee te doen.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 30.03.2015 - 15:26
door zakraket
En dan zie je pas hoe duur het werkelijk is om Volvo te rijden.
Maar goed, daar heb je ook wat voor...
Dan rij ik liever een goedkopere auto die niet om de haverklap bij de dealer staat? Ik heb net als VIK een slecht gevoel bij het aflopen van de garantietermijn (en ik "moet" mijn V40 nog 3 jaar rijden daarna...). Zo hebben ze bij mij achter al een keer een parkeersensor vervangen, afgelopen weekend begaf de tweede het na een wasbeurtje. Ik snap werkelijk waar niet dat dit soort dingen gebeuren bij een merk dat zichzelf als premium wil wegzetten.
Ik heb een Volvo gekocht omdat ik dacht, dan heb je tenminste wat, maar de praktijk is voor mij in ieder geval heel anders. Nooit meer een nieuwe volvo voor mij. Elke twee maanden moet ik naar de dealer en veel dingen worden niet eens opgelost (ze proberen wel hoor, daar niet van, maar van proberen word ik niet beter)

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 30.03.2015 - 15:34
door diesel01
zakraket schreef:
En dan zie je pas hoe duur het werkelijk is om Volvo te rijden.
Maar goed, daar heb je ook wat voor...
Dan rij ik liever een goedkopere auto die niet om de haverklap bij de dealer staat? Ik heb net als VIK een slecht gevoel bij het aflopen van de garantietermijn (en ik "moet" mijn V40 nog 3 jaar rijden daarna...). Zo hebben ze bij mij achter al een keer een parkeersensor vervangen, afgelopen weekend begaf de tweede het na een wasbeurtje. Ik snap werkelijk waar niet dat dit soort dingen gebeuren bij een merk dat zichzelf als premium wil wegzetten.
Ik heb een Volvo gekocht omdat ik dacht, dan heb je tenminste wat, maar de praktijk is voor mij in ieder geval heel anders. Nooit meer een nieuwe volvo voor mij. Elke twee maanden moet ik naar de dealer en veel dingen worden niet eens opgelost (ze proberen wel hoor, daar niet van, maar van proberen word ik niet beter)
En dan geef je hem ook nog een upgrade van Rica :-/
31 extra pk's en NM die allemaal verwerkt moeten worden door bak en koppeling..

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 30.03.2015 - 16:00
door zakraket
Geen enkel van de problemen die ik met de auto heb heeft in de verste verte iets met die chip te maken, dus ik snap de link niet.

Mocht de koppeling het begeven zal ik Volvo daar niet op aankijken...

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 30.03.2015 - 16:39
door diesel01
Als je zo bang bent voor de toekomst snap ik niet waarom je een andere chip laat plaatsen, ook snap ik niet dat je een break inn in je onderschrift hebt staan waarbij je in breekt op sensus touch.
Juist omdat er op de webpage van de break inn expliciet staat geschreven dat het eea problemen kan veroorzaken waar de software schrijver niet verantwoordelijk voor is..
Iemand die dit soort zaken aan zijn eigendom laat veranderen door dergelijke partijen heeft juist een heel goed gevoel wanneer zijn garantie afloopt.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 30.03.2015 - 17:58
door zakraket
Je lijkt te zeggen: als ik een chip in mijn auto in laat bouwen die wat meer vermogen geeft hoef ik vervolgens niets meer te verwachten van de gehele auto? Bijv. dat als de ruitenwissers zo slecht werken dat het zicht gevaarlijk slecht is in de regen, dan had ik maar geen chip moeten inbouwen?
SCT is hetzelfde verhaal. Ik zal Volvo er niet op aankijken als ik dat ding brick doordat ik zelf zit te kloten. Ik kijk Volvo er wel op aan dat ze een slecht product hebben geleverd (SCT) dat al rap EOL werd verklaard.

Met alles wat er mis is en gaat bij mijn auto zie ik mezelf na de garantieperiode regelmatig bij de dealer staan voor weer een nieuw onderdeeltje dat niets met een motorchip te maken heeft, ik zeg het er maar even bij voor je, en bijbehorende gepeperde rekening, maar desondanks toch de geest gegeven heeft. Daar heb ik weinig behoefte aan. Is dat raar?

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 30.03.2015 - 18:54
door NielsPHEV
Ik lees in de posting van diesel01 helemaal geen vermeende relatie tussen de tuning / SCT aanpassingen en de storingen. Ik lees alleen zijn verbazing over de combinatie van jouw lagere vertrouwen in het product Volvo en je "angst" voor wat er zonder garantie allemaal kan gaan gebeuren icm de tuning en SCT aanpassingen. Ik deel overigens zijn verbazing als je bang bent voor naderend onheil na het vertrekken van de garantieperiode en twijfelt aan de kwaliteit van het product is het op zijn minst opvallend om nu al te tunen en te tweaken.

Het is ronduit vervelend dat je storingen hebt en hebt gehad. Volvo staat er om bekend dat ze dit soort zaken goed oplossen en ook na het verstrijken van de garantieperiode vaak coulant zijn zeker als het zaken betreffen die al spelen. Een auto, premium of niet, blijft techniek en dat kan kapot. Je zou een opsomming van de storingen kunnen maken en aan je dealer en VCNL toezenden met een briefje dat je je zorgen maakt hoe dit gaat na het aflopen van de garantieperiode, ik denk dat je een keurige reactie krijgt waar je aan kunt refereren wanneer er zich daadwerkelijk problemen zouden voordoen na het verstrijken van de garantie.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 30.03.2015 - 19:13
door zakraket
Ik heb over die chip zelf controle (als in: ik besluit of ik dat doe) Als de bak kapot is kan ik mezelf dat aanrekenen. Over de rest van de auto heb ik geen controle, daar moet ik Volvo in vertrouwen. Dat vertrouwen is er dus niet meer.

Maar een goed idee om mijn zorgen bij Volvo neer te leggen.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 30.03.2015 - 19:30
door diesel01
NielsPHEV schreef: Ik lees in de posting van diesel01 helemaal geen vermeende relatie tussen de tuning / SCT aanpassingen en de storingen. Ik lees alleen zijn verbazing over de combinatie van jouw lagere vertrouwen in het product Volvo en je "angst" voor wat er zonder garantie allemaal kan gaan gebeuren icm de tuning en SCT aanpassingen. Ik deel overigens zijn verbazing als je bang bent voor naderend onheil na het vertrekken van de garantieperiode en twijfelt aan de kwaliteit van het product is het op zijn minst opvallend om nu al te tunen en te tweaken.
Spijker/kop!
Overigens sta ik om de 15k bij de dealer voor een paar flatblades à 5 tientjes per set, zo heb ik nog wel wat dingetjes die hier en daar zo een paar honderd per jaar doen buiten de beurten om..
Tis een auto en die kosten geld

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 30.03.2015 - 20:17
door zakraket
Ik heb het natuurlijk niet over slijtageonderdelen.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 31.03.2015 - 19:41
door V40-4ever
@diesel01

heb je het over ruitenwissers?
Die moet je uiteraard niet bij de dealer halen, het beste wat er is is Bosch aerotwin, bij nieuweruitenwissers.nl 2 voorwissers voor 36,95 incl verzending

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 31.03.2015 - 19:56
door diesel01
V40-4ever schreef: @diesel01

heb je het over ruitenwissers?
Die moet je uiteraard niet bij de dealer halen, het beste wat er is is Bosch aerotwin, bij nieuweruitenwissers.nl 2 voorwissers voor 36,95 incl verzending
Dat is op zich een goede tip.
Maar mijn dealer doet ook regelmatig wat voor mij en wanneer ik dan vraag "wat kost mij dat" antwoord men da's even service.
Ik vul dan soms even de patatpot, die ze op vrijdagmiddag leeg maken, met een paar euro en zo zijn we allemaal tevreden.
Zeg maar een wisselwerking, zonder ruis op de lijn.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 31.03.2015 - 21:45
door lint
Precies, het is met een goede dealer een kwestie van geven en nemen daar heb je ook op de langere termijn je voordeel van.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 01.04.2015 - 19:00
door BlackcurrantV70
Het is maar hoe je alles bekijkt, in de jaren ''80 reed ik met een Nissan Sunny Coupe 1,5 GL, en daar kostte een kleine beurt 6 euro voor, inclusief de olie.
Maar die moest wel elke 5000km binnen voor een beurt en mijn salaris toen was schijntje van nu.

Mijn XC70NN moet pas om de 30.000km een beurt hebben en dat is prima te doen.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 02.04.2015 - 10:15
door zakraket
Het gaat niet om de kosten van autorijden, het gaat erom dat bij sommige mensen de V40 wel erg veel gebreken lijkt te vertonen voor een nieuwe auto en of die lijn na het verlopen van de garantieperiode doorzet.

Ik heb hiervoor 7 jaar in een Seat (Leon) gereden. Daarmee heb ik in 7 jaar één probleem gehad, een lekke radiator. Nu wil ik niet beweren dat Seat daarmee een superbetrouwbaar merk is, maar als ik vervolgens "investeer" in een zgn. degelijk merk als Volvo en vervolgens in de eerste twee jaar al diverse malen met allerhande zaken naar de dealer moet dan zegt mijn verstand wel dat het niet aan Volvo ligt en dat Seat ws. net zoveel problemen kent, maar mijn gevoel niet. Ik vind het overigens nog steeds een prachtige auto en hij rijdt lekker.
Hiermee ook niet gezegd dat mijn volgende auto een Seat is, maar vrijwel zeker géén Volvo.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 10.04.2015 - 19:16
door robertmurk
Ik heb met mijn V40 D4, sinds oktober de volgende problemen gehad:

Nog vóór aflevering is de motor vervangen in verband met een ratelend geluid.
Problemen met de standkachel die niet altijd inschakelt, reeds 4 x bij de garage geweest, verschillende sensoren vervangen, volgende week komt er een nieuwe standkachel in.
Signalering van bandendruk linksvoor gaf aantal keren een melding dat de bandenspanning te laag was, bij controle bleek niets aan de hand. Sensor in het ventiel is vervangen.
De auto ontgrendelde niet bij het aanraken van de portiergreep, en ver/ontgrendelde slecht bij bediening van de knop op de achterklep, en afstandbediening van de centrale vergrendeling werkte alleen als je naast de auto staat. Antenne van de Keyless Drive is vervangen.

Ik ben in 8 maanden voor deze auto vaker in de garage geweest, dan in de afgelopen vier jaar voor mijn auto van de zaak en privé-auto samen.........

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 14.04.2015 - 12:48
door blauwe
Je vraagt of een V40 tebetalen is na de garantietermijn. Naar mijn mening ongeveer hetzelfde als is de v40 prive te betalen.
Mijn V40 is niet geleast, wordt niet zakelijk bereden, ik ben geen ondernemer, geen zzp'er. Ik heb de auto prive gekocht. Uit 2014 met 16000 km. In vergelijing met een A3,Golf of a klasse, is de auto voordeliger in aanschaf. Let wel, ik heb een r-design. Het brandstofverbruik ligt rond de 1:22. Beurten betaal ik prive, en heb nog geen mankementen gehad. Naarmijn mening dus goed te betalen. Inmiddels 22000km en geen problemen. Ik ben van plan de auto een jaar of 6 te houden. Iedere auto blijft een gok. Mijn eerste V40 kreeg onder garantie een nieuwe bak. Mijn Alfa 146 ging niets aan kapot. Mijn Honda civic stond er na 155000 km fris bij en heb enkel de banden vervangen, stond op de eerste remblokken en nog geen lampje kapot gehad.