T8, hoe werkt wat en andere vragen...
- thavipah
- 3rd Gear member
Via internationalsim.nl
Ik heb hem vorige week woensdagavond besteld. Lijkt een betrouwbare toko te zijn. Ik heb echter nog niets binnen. Ik heb voor eu internet gekozen met een uitbreiding van 1GB. Maar heb inmiddels begrepen dat die niet meer leverbaar is.
Ik heb hem vorige week woensdagavond besteld. Lijkt een betrouwbare toko te zijn. Ik heb echter nog niets binnen. Ik heb voor eu internet gekozen met een uitbreiding van 1GB. Maar heb inmiddels begrepen dat die niet meer leverbaar is.
- Conradi
- 3rd Gear member
Thanks thavipah, die EU-sim ken ik niet. Ga ik eens naar kijken 
Ook ik heb RED Business met de dual-sim en dat werkt prima in de XC90. Alleen gebruik ik 'm niet in het buitenland omdat de kosten wel snel oplopen als die 1 Gb op is.

Ook ik heb RED Business met de dual-sim en dat werkt prima in de XC90. Alleen gebruik ik 'm niet in het buitenland omdat de kosten wel snel oplopen als die 1 Gb op is.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 1st Gear member
Ik heb een simkaart van telfort in het modem van de auto gedaan, maar krijg geen verbinding met internet. Heeft iemand een idee wat ik nog fout kan doen?
De simkaart werkt wel in een gewone dongel en maakt in de auto wel contact met het KPN netwerk. Als ik echter mijn telefoon met de wifi hotspot van de auto verbind heb ik geen internet?
De simkaart werkt wel in een gewone dongel en maakt in de auto wel contact met het KPN netwerk. Als ik echter mijn telefoon met de wifi hotspot van de auto verbind heb ik geen internet?
- jandegroot
- Forumsponsor
Waarschijnlijk een 'open deur' , maar zit de simkaart goed in de houder en zit deze goed bevestigd? Bij mij zat ie namelijk niet goed......
-
- 1st Gear member
In het display geeft hij wel aan dat er een verbinding is met het KPN netwerk en ik heb ook de pin kunnen wijzigen, dus ik neem aan dat hij goed in de houder zitWaarschijnlijk een 'open deur' , maar zit de simkaart goed in de houder en zit deze goed bevestigd? Bij mij zat ie namelijk niet goed......
- Conradi
- 3rd Gear member
de hotspot bestaat uit twee delen:
- internet via #G-modem (achterin)
- Wifi verbinding tussen smartphone/tablet en auto.
Dat je Wifi hebt, is natuurlijk snel te controleren. Of je internet is wat lastiger, maar heb je bijvoorbeeld wel dynamische verkeersinfo op nav, te herkennen aan de groene lijnen naast de hoofdwegen?
Verder kan het iets heel anders zijn, bij sommige providers/abonnement is het gebruik van een hotspot geblokkeerd. Kun je wel een hot spot opzetten met deze SIM in een telefoon?
Dat je Wifi hebt, is natuurlijk snel te controleren. Of je internet is wat lastiger, maar heb je bijvoorbeeld wel dynamische verkeersinfo op nav, te herkennen aan de groene lijnen naast de hoofdwegen?
Verder kan het iets heel anders zijn, bij sommige providers/abonnement is het gebruik van een hotspot geblokkeerd. Kun je wel een hot spot opzetten met deze SIM in een telefoon?
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 1st Gear member
Een telefoon verbinden met de hotspot van de auto lukt, de auto verbinden met het wifi netwerk thuis lukt niet en ook het internetten via het modem in de auto lukt niet. Het lijkt een softwarefout. Volgende week maar even langs de dealer.de hotspot bestaat uit twee delen:
Volgens de voorwaarden van mijn abonnement zou ik het mobiele internet wel mogen delen, dat lukt trouwens met mijn gewone telfort abonnement in de telefoon ook.
Dank in ieder geval voor het meedenken!!
-
- 2nd Gear member
Ik vind de uitlaten/pijpen nogal verscholen naar binnen gemonteerd.
Om 2 redenen zou ik zeg maar de uitlaatpijpen iets verlengd hebben:
1. Omdat het optisch mooier is
2. Omdat het nu 2 zwartgeblakerde gaten worden van de uitlaatgassen.
Iemand hier een oplossing voor? Of al iemand gezien/gehoord die dit heeft laten aanpassen?
Ik heb zelf de skidplate RVS achter en voor laten monteren bij aflevering, weet niet of de uitlaatpijpen hierdoor nog iets verder naar binnen gevallen zijn.
Om 2 redenen zou ik zeg maar de uitlaatpijpen iets verlengd hebben:
1. Omdat het optisch mooier is
2. Omdat het nu 2 zwartgeblakerde gaten worden van de uitlaatgassen.
Iemand hier een oplossing voor? Of al iemand gezien/gehoord die dit heeft laten aanpassen?
Ik heb zelf de skidplate RVS achter en voor laten monteren bij aflevering, weet niet of de uitlaatpijpen hierdoor nog iets verder naar binnen gevallen zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Conradi
- 3rd Gear member
Volgens mij heeft nu enkel Heico Sportiv wat, maar dan betaal je direct de hoofdprijs. Er zal vast nog een scala van after-market oplossingen komen 

2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 2nd Gear member
Mistlampen zijn optioneel: http://www.volvocars.com/nl/modellen/mo ... cificaties (zie preventieve veiligheid onder tabel met motor specificaties). Dat de dealer zegt dat geen enkele Nederlandse XC90 mistlampen heeft geloof ik dus niet. Er zal minstens 1 persoon zijn die de optie wel heeft.
Mijn ritten in mijn vader zijn V60 PIH:
336 ritten
4379 km
52 km/u
2,08 l/100km*
12 kWh/100km
196 Wh/km bij elek. ritten
76 gram CO2 per km (zonne energie)
*Exclusief verbruik standkachel, deze wordt niet tot nauwelijks door mij gebruikt voor of tijdens het rijden. Stoelverwarming is vele malen efficienter en in mijn beleving ook effectiever.
336 ritten
4379 km
52 km/u
2,08 l/100km*
12 kWh/100km
*Exclusief verbruik standkachel, deze wordt niet tot nauwelijks door mij gebruikt voor of tijdens het rijden. Stoelverwarming is vele malen efficienter en in mijn beleving ook effectiever.
-
- 1st Gear member
Bij T8 zijn geen mistlampen mogelijk, omdat rechtsvoor (waar bij andere type dan de T8 wel een mistlamp gemonteerd kan worden) het roostertje zit waar na elektrisch gereden te hebben enige tijd bij stilstand lucht uit geblazen wordt. weliswaar om accu of elektronica onderdelen extra te koelen.ArtXC90 schreef: Heren,
mijn XC90 T8 heeft geen mistlampen, de dealer zegt dat geen enkele Nederlandse XC90 mistlampen heeft, ik zie genoeg XC90s op de autoscout24.nl met mistlampen
weet iemand hoe het zit?
- Conradi
- 3rd Gear member
Klopt, en dat geldt voor alle T8's.
Oorspronkelijk was dat anders, o.a. op de beurs in Parijs stond een T8 met mistlampen. Daarom kom je wel foto's tegen van T8 die mistlampen hebben, maar dat is nooit aan klanten geleverd.

Oorspronkelijk was dat anders, o.a. op de beurs in Parijs stond een T8 met mistlampen. Daarom kom je wel foto's tegen van T8 die mistlampen hebben, maar dat is nooit aan klanten geleverd.

2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 2nd Gear member
Zie mijn reactie hierboven, op de site van Volvo staat dat het een optie is. Het is dus weldegelijk mogelijk (tenzij Volvo dit verkeerd op de site heeft staan). Wel heel merkwaardig overigens dat een merk dat zo op veiligheid hamert niet standaard ook mistlampen heeft.
Mijn ritten in mijn vader zijn V60 PIH:
336 ritten
4379 km
52 km/u
2,08 l/100km*
12 kWh/100km
336 ritten
4379 km
52 km/u
2,08 l/100km*
12 kWh/100km
- Poolrev
- 5th Gear member
Letterlijk op pagina 4 van de prijslijst van de XC90 staat er in de lijst van de standaarduitrusting dit:
"Mistlampen voor met LED bochtverlichting (niet voor T8 Twin Engine)"
Waar je het vandaan haalt dat het een optie is, weet ik niet. Kan je een linkje geven?
En mistlampen hebben niks met veiligheid te maken, tenminste, ik heb dat nooit gesnapt want de auto's die ik heb gehad die ze hadden, merkte ik nooit het (veiligheids)voordeel. Bovendien wordt er meer mis- als gebruik van gemaakt. Ook zijn mistlampen wat achterhaald inmiddels door de goede werking van de actieve LED lampen voorop.
"Mistlampen voor met LED bochtverlichting (niet voor T8 Twin Engine)"
Waar je het vandaan haalt dat het een optie is, weet ik niet. Kan je een linkje geven?
En mistlampen hebben niks met veiligheid te maken, tenminste, ik heb dat nooit gesnapt want de auto's die ik heb gehad die ze hadden, merkte ik nooit het (veiligheids)voordeel. Bovendien wordt er meer mis- als gebruik van gemaakt. Ook zijn mistlampen wat achterhaald inmiddels door de goede werking van de actieve LED lampen voorop.