Pagina 4 van 5
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 02.12.2016 - 11:25
door ps-amazon
moet wel altijd starten

Re: V90 in de pers
Geplaatst: 02.12.2016 - 12:05
door diesel01
ps-amazon schreef:
moet wel altijd starten
Een T6 start niet?
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 02.12.2016 - 12:15
door ps-amazon
lees de laatste tijd op dit forum zoveel over nieuwe Volvo's die niet starten of er ineens mee ophouden
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 02.12.2016 - 13:10
door diesel01
ps-amazon schreef:
lees de laatste tijd op dit forum zoveel over nieuwe Volvo's die niet starten of er ineens mee ophouden
Veel PIH gerelateerde problemen...
Niet zo zeer een probleem van de traditionele motoren
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 02.12.2016 - 13:14
door NielsPHEV
ps-amazon schreef:
lees de laatste tijd op dit forum zoveel over nieuwe Volvo's die niet starten of er ineens mee ophouden
Is een dingetje geweest met de T8.
Zo'n V90 rijdt echt erg goed en zo'n T6 zal best 250 kmh kunnen, ik verwacht dat de mini tankinhoud ook voor de KLPD een afknapper is tenzij men met de boeven kan afspreken dat er een time out is om te tanken.....
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 02.12.2016 - 13:58
door diesel01
Op ander fora heeft men het ook over een Insignia OPC, netto komt die, naar het schijnt op de helft van wat een V90 kost.
Een snelheidsbegrenzer die tot 270km/u gaat maar wellicht is ruimte ook een issue.
Met koppel en steekwerende vesten in Recaro stoeltjes schijnt niet te passen.
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 02.12.2016 - 18:03
door dbosker
http://autovisie.nl/2016/11/magazine/sn ... nummer-25/
De MB is op de meeste fronten net iets beter in wegligging, iets beter afgewerkt, iets verfijnder etc. Maar het immense prijsverschil en de toch wel geringe voorsprong in dat opzicht maakt dat de voorkeur van AV uit gaat naar de V90 !
Over het interieur van de MB wordt opgemerkt dat de houdbaarheid over een aantal jaren nog maar moet blijken. Dat zit met het V90 interieur wel snor. Ik vind het brede scherm van de MB spuuglelijk, vooral als hij uit is.
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 02.12.2016 - 22:23
door diesel01
dbosker schreef:
http://autovisie.nl/2016/11/magazine/sn ... nummer-25/
De MB is op de meeste fronten net iets beter in wegligging, iets beter afgewerkt, iets verfijnder etc. Maar het immense prijsverschil en de toch wel geringe voorsprong in dat opzicht maakt dat de voorkeur van AV uit gaat naar de V90 !
Over het interieur van de MB wordt opgemerkt dat de houdbaarheid over een aantal jaren nog maar moet blijken. Dat zit met het V90 interieur wel snor. Ik vind het brede scherm van de MB spuuglelijk, vooral als hij uit is.
Ben laatst een Duitser voorbij gegaan met een snelheid waar bromsnor in NL onmiddelijk zijn donut zou weggooien en een heel blik Koos/Leo en van Toor zou open trekken.
Deze man reed ook in een nieuwe imposante E met ledlampen en ambient verlichting op blauw, mooi ding en ziet er erg goed uit.
Toch zie ik dat in NL maar zo niet gebeuren, verkeerspolitie in een E350 cdi....
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 02.12.2016 - 23:10
door Rob M
diesel01 schreef:
> Op ander fora heeft men het ook over een Insignia OPC
> ...wellicht is ruimte ook een issue.
De Opel zal 'm vast niet worden aangezien deze alleen handgeschakeld en als 5-deurs te koop is. Meen mij te herinneren dat deze divisie automaat als eis had (al in de vorige aanbesteding)
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 03.12.2016 - 10:07
door diesel01
Rob M schreef:
diesel01 schreef:
> Op ander fora heeft men het ook over een Insignia OPC
> ...wellicht is ruimte ook een issue.
De Opel zal 'm vast niet worden aangezien deze alleen handgeschakeld en als 5-deurs te koop is. Meen mij te herinneren dat deze divisie automaat als eis had (al in de vorige aanbesteding)
Klopt zie net dat hij uitsluitend met handbak te krijgen is, wel als estate trouwens.
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 29.12.2016 - 11:36
door diesel01
http://www.autoweek.nl/nieuws/volvo-haa ... -90-serie/
Tenzij het alleen werkt wanneer de auto stilstaat maar anders snap ik deze move van Volvo niet.
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 29.12.2016 - 18:09
door Ab S
..de dame in de video rijdt m.i tijdens het spelen op het touch screen (of andersom)..
Slechte zet van Volvo. Sowieso vind ik persoonlijk een touch screen alleen iets voor tijdens stil staan (en praten om de instellingen te veranderen is ook niet mijn ding). Tja, persoonlijk laten we maar zeggen. Het screen op zich is wel schitterend.
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 29.12.2016 - 20:35
door diesel01
Touchscreen werkt super.
1 druk op de knop en je zit in het submenu waar je heel eenvoudig temperatuur, radio en diens meer kunt regelen.
Dat Skype verhaal snap ik niet.
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 29.12.2016 - 21:18
door Paul
Dit is super, dan kan je conference calls in de auto doen. Doe ik nu ook, maar handeling is wat ingewikkelder, dit is super!
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 29.12.2016 - 23:23
door jalex_h
+1, kan de aandacht voor het verkeer nooit ten goede komen.
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 30.12.2016 - 01:14
door NielsPHEV
Gebruik het al geruime tijd maar gewoon via de telefoon die automatisch de hands free van de volvo gebruikt helemaal prima de aps via sensus zijn grappig maar in de praktijk niet bruikbaar
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 30.12.2016 - 08:35
door diesel01
Paul schreef:
Dit is super, dan kan je conference calls in de auto doen. Doe ik nu ook, maar handeling is wat ingewikkelder, dit is super!
Ondertussen zit je gewoon aan het stuur op bijv. de snelweg?
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 30.12.2016 - 08:52
door NielsPHEV
Ja is niets anders dan handgreep bellen en in het geval van Paul is het al helemaal niet gevaarlijk
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 30.12.2016 - 08:53
door ChrisMe
diesel01 schreef:
Paul schreef:
Dit is super, dan kan je conference calls in de auto doen. Doe ik nu ook, maar handeling is wat ingewikkelder, dit is super!
Ondertussen zit je gewoon aan het stuur op bijv. de snelweg?
Doe ik ook vanuit de auto, tenzij ik de voorzitter/organisator ben. Dan gewoon achter het bureau of thuis.
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 30.12.2016 - 09:12
door mees
Sorry jongens,
maar jullie gaan mij toch niet vertellen,
dat je je kan concentreren op wat een bestuurder (van een auto) behoort te doen
(jezelf en vooral het overig verkeer een veilige reis bieden)
en dat je je kan bezighouden met communicatie met anderen (via wat en hoe dan ook) ?
De moderne systemen zullen best wel werken
maar jij blijft als bestuurder verantwoordelijk voor eventuele ellende die je een ander aandoet.