Aanschaf V50 benzine

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Mooie auto, maar ik vind m wel prijzig. Zit qua olieschraapveren ook in de probleemjaren van de 1.8.. Dus dat is wel een gok.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Nette auto zo te zien, maar best prijzig voor een 2006 met die km. Ook deze heeft base audio en dat vind ik nu juist een must. Maar dat is persoonlijk.
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

sequence schreef: Nette auto zo te zien, maar best prijzig voor een 2006 met die km. Ook deze heeft base audio en dat vind ik nu juist een must. Maar dat is persoonlijk.
Base audio een must? Nee toch? High performance is een klap beter qua ervaring
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
zimm
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 23.08.2016 - 17:14

Volgende week krijgt een dealer ook nog een automaat 2.4 binnen met 133.000 km op de teller.

Ook nog een interessante optie
boyb1
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 21.03.2011 - 09:56

Als je een 1.8 kan vermijden zeker doen. Ik heb er een uit 2004 gehad en idd de olie schraapveren ellende. Nu een 2.4 gt en dat rijd 200% beter. Rust in de auto vijf cilinder en dat is toch wel het echte volvo gevoel. Qua verbruik vind ik het ook prima te doen. Net een rit naar Italië en dat is genieten.
Volvo v40 1.8 green 1998
Volvo v40 T4 black 1998
Volvo v50 1.8 black 2004
Volvo v50 2.4 black 2004
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

MartijnAbel schreef:
sequence schreef: Nette auto zo te zien, maar best prijzig voor een 2006 met die km. Ook deze heeft base audio en dat vind ik nu juist een must. Maar dat is persoonlijk.
Base audio een must? Nee toch? High performance is een klap beter qua ervaring
Staat er wat verwarrend, ik bedoel inderdaad dat high performance een must is.
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
vvmark
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 29.05.2014 - 11:37

sequence schreef:
MartijnAbel schreef:
sequence schreef: Nette auto zo te zien, maar best prijzig voor een 2006 met die km. Ook deze heeft base audio en dat vind ik nu juist een must. Maar dat is persoonlijk.
Base audio een must? Nee toch? High performance is een klap beter qua ervaring
Staat er wat verwarrend, ik bedoel inderdaad dat high performance een must is.
Klopt. 1 keer een proefrit gemaakt in een v50 met base audio en dat viel me qua geluid vies tegen, daarna effe in 1 gezeten met high performance. Wat een verschil. Was voor mijn toen direct duidelijk dat er minimaal high performance in moest zitten. 2e must was voor mij leer, waarmee als extra voordeel ook de deurbekleding er een stuk luxer uitziet. Geeft gelijk een heel andere sfeer in de auto.

Net nog weer een paar duizend km naar en door frankrijk gereden en de v50 blijft toch een top auto. Precies de goede combi tussen comfort en een sportief onderstel. Mijn 2.0 trekt vol bepakt zonder enkele moeite alle heuvels en bergen op snelweg op met 130 km per uur en je stapt na bijna 1100 km rijden aan een stuk gewoon fris uit (natuurlijk wel effe moet stoppen voor wat benzine ^_^ ). Daarnaast pak je ook de bochtige bergwegen met veel plezier.
Huidig: Volvo v60 momentum pro 2020 denim blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
zimm
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 23.08.2016 - 17:14

Helaas maar weinig aanbod van de 2.4

nu deze weer gevonden. Wel wat aan de dure kant:

http://www.guuskolk.nl/occasions/volvo/ ... 06941.html
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Km stand oprekken naar max. 200.000 (stand tussen 150k en 180k zou ik overslaan omdat bij de 2.4 de 180k beurt een erg dure is ivm distributie setje etc.) geen optie?

Dan heb je heel wat meer keuze op de markt. De auto's zijn betrouwbaar genoeg om ook bij hogere stand nog prima te zijn en bij standen rondom 200K of meer neemt de vraagprijs vaak behoorlijk af omdat 200k nu eenmaal een psychologische stand is voor de meeste mensen.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
zimm
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 23.08.2016 - 17:14

ik vind t lastig om boven de 200.000 km te gaan. Dan zijn er weer andere reparaties nodig en heb her en der toch negatieve verhalen gehoord over auto's met de km stand.

Wat vinden jullie van de laatst gelinkt auto? vraagprijs inc garantie etc 11.900

Daarbij twijfel ik nog over deze wagen (helaas de 1.8):

https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v50/30939793.

Vraagprijs inc garantie etc 9250, -
Laatst gewijzigd door zimm op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

zimm schreef: Helaas maar weinig aanbod van de 2.4

nu deze weer gevonden. Wel wat aan de dure kant:

http://www.guuskolk.nl/occasions/volvo/ ... 06941.html
Als je die link volgt is het ook een 1.8?
V40 T2 Nordic+
zimm
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 23.08.2016 - 17:14

Ja allebei 1.8. Aanbod 2.4 is stuk minder

Lastige keuzes
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2297
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

zimm schreef: ik vind t lastig om boven de 200.000 km te gaan. Dan zijn er weer andere reparaties nodig en heb her en der toch negatieve verhalen gehoord over auto's met de km stand.

Wat vinden jullie van de laatst gelinkt auto? vraagprijs inc garantie etc 11.900

Daarbij twijfel ik nog over deze wagen (helaas de 1.8):

https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v50/30939793.

Vraagprijs inc garantie etc 9250, -
Let wel dat het hele lijstje met opties wel leuk staat maar bijna allemaal standard op of aan een V 50 zit. 8-)
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

zimm schreef: ik vind t lastig om boven de 200.000 km te gaan. Dan zijn er weer andere reparaties nodig en heb her en der toch negatieve verhalen gehoord over auto's met de km stand.

Wat vinden jullie van de laatst gelinkt auto? vraagprijs inc garantie etc 11.900

Daarbij twijfel ik nog over deze wagen (helaas de 1.8):

https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v50/30939793.

Vraagprijs inc garantie etc 9250, -
Dat bedoel ik dus met de psychologische grens van 200k. ;)
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

sebastiaan84 schreef: Km stand oprekken naar max. 200.000 (stand tussen 150k en 180k zou ik overslaan omdat bij de 2.4 de 180k beurt een erg dure is ivm distributie setje etc.) geen optie?

Dan heb je heel wat meer keuze op de markt. De auto's zijn betrouwbaar genoeg om ook bij hogere stand nog prima te zijn en bij standen rondom 200K of meer neemt de vraagprijs vaak behoorlijk af omdat 200k nu eenmaal een psychologische stand is voor de meeste mensen.
De distributie is idd een dure, maar kun je bedingen in de koop natuurlijk.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

MartijnAbel schreef:
sebastiaan84 schreef: Km stand oprekken naar max. 200.000 (stand tussen 150k en 180k zou ik overslaan omdat bij de 2.4 de 180k beurt een erg dure is ivm distributie setje etc.) geen optie?

Dan heb je heel wat meer keuze op de markt. De auto's zijn betrouwbaar genoeg om ook bij hogere stand nog prima te zijn en bij standen rondom 200K of meer neemt de vraagprijs vaak behoorlijk af omdat 200k nu eenmaal een psychologische stand is voor de meeste mensen.
De distributie is idd een dure, maar kun je bedingen in de koop natuurlijk.

Let wel op dat D-riem ook om de 10 jaar is :-)
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
ovlov60
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.08.2016 - 17:34
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

http://www.echautos.nl/occasions/

Volvo V50 2.4 170pk R-Design, Leer, Xenon, Stoelverwarming

http://www.autowereld.nl/volvo/v50/2-4- ... tails.html

Prijzig lijkt me, maar wel heel mooi
Laatst gewijzigd door ovlov60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 R-design T3
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Die is paar posts hierboven al eens ter sprake gekomen, zo op het oog leuke V50 wel. Prijs zal niet veel meer af kunnen gezien ECH een handelaar is die de auto's redelijk scherp geprijsd heeft.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
zimm
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 23.08.2016 - 17:14

Is het wel een betrouwbare handelaar? Levert hij wel kwalitatief goede wagens?

Overigens wil ik helemaal niet zo'n sport model
Laatst gewijzigd door zimm op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Kogelman
2nd Gear member
Berichten: 222
Lid geworden op: 20.06.2016 - 20:42

Hogere km-standen zijn wat mij betreft geen bezwaar bij de 5 cilinderblokken, mits er aantoonbaar (dealer) onderhoud gepleegd is. Dus een 2.4 of 2.5 T5 met meer dan 250.000 km en aantoonbaar onderhouden: doen. Veel auto voor minder geld. Natuurlijk moet je er een beetje geluk bij hebben, maar je kunt zelf al het risico op een miskoop aardig beperken als je je aan een aantal regels houdt: aantoonbaar dealeronderhoud, vorige eigenaren benaderen, aankoopkeuring laten uitvoeren, uitgebreide proefrit maken, de auto op de brug bekijken en eventueel een bedrag reserveren voor onderhoud. Dat doe ik meestal bij al mijn auto's en tot op heden heb ik nog nooit een kat in de zak gekocht.
Laat bij een Volvo dealer een aankoopkeuring doen (kosten: rond de 100,- euro) en ga met de uitslag ervan (je krijgt een rapportje mee) de onderhandelingen aan. De Volvo monteur beaamde nog dat de T5 blokken nog echte robuuste Volvo blokken zijn die rustig een half miljoen km meekunnen, mits goed onderhouden. Met bijna dezelfde legendarische reputatie als het B230FK redblock die in mijn 940 ligt. Ik heb nog nooit een Volvo gekocht met een km-stand onder de 3 ton (240, 940, V50), m.u.v. mijn Amazon (1967).
Ik heb afgelopen jaar bij EHC een dealeronderhouden T5 gekocht met destijds 338.456 km op de teller voor minder dan 5000,-. Aankoopkeuring laten uitvoeren door Volvo Nieuwenhuijse, aantal punten kwamen naar voren deze werden allemaal verholpen samen met een nieuwe distributie (compleet met waterpomp en spanrollen), keerring turboretourleiding vervangen, olie verversing en verse APK voor een meerprijs van 250,- uitgevoerd door EHC (die dat uitbesteden aan garage Brouwer, die veel ervaring hebben met Volvo's)
Ik heb prima ervaringen met EHC, zelfs een week een gratis leenauto gehad (S80) toen de koppeling nogmaals nagekeken moest worden. Was vervelend voor zowel hen als mij omdat de bak er nogmaals onderweg moest, maar hun credo "het moet gewoon goed zijn" kwam Chris gewoon na zonder verborgen kosten of gedoe.
Het bleek dat de nieuw geplaatste koppelingscilinder lek bleek te zijn, een maandagmorgen exemplaar. Iets dat zelden voorkomt, hij heeft mij het onderdeel laten zien. Gloednieuw maar toch niet functioneel, pure pech dus. Deze is vervangen voor een andere nieuwe, dus de T5 heeft een nieuwe koppeling en distributie, tot op heden nog geen problemen met de auto gehad. Op naar de 4 ton.
Zorg dat je alle afspraken per mail bevestigen laat, dat je een uitgebreide proefrit maakt en dat je je goed verdiept in de zwakke punten en in de onderhoudshistorie vd auto (zo heb ik de vorige eigenaar gebeld die de auto 10 jaar gereden had om te vragen naar zijn ervaringen en de dealers gebeld die de auto nog goed kenden) en zorg dat je niet te veel haast hebt m.b.t. de afleveringsdatum (ze hebben het druk daar door de hoge omloopsnelheid) en dan zou ik daar zo weer een auto kopen.
740 GL (1985) zilvergrijs metallic, 155.000 km
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”