Pagina 4 van 5
Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 16.09.2016 - 18:38
door JTC30
Mooie auto, maar ik vind m wel prijzig. Zit qua olieschraapveren ook in de probleemjaren van de 1.8.. Dus dat is wel een gok.
Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 16.09.2016 - 18:50
door sequence
Nette auto zo te zien, maar best prijzig voor een 2006 met die km. Ook deze heeft base audio en dat vind ik nu juist een must. Maar dat is persoonlijk.
Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 16.09.2016 - 20:24
door MartijnAbel
sequence schreef:
Nette auto zo te zien, maar best prijzig voor een 2006 met die km. Ook deze heeft base audio en dat vind ik nu juist een must. Maar dat is persoonlijk.
Base audio een must? Nee toch? High performance is een klap beter qua ervaring
Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 16.09.2016 - 20:59
door zimm
Volgende week krijgt een dealer ook nog een automaat 2.4 binnen met 133.000 km op de teller.
Ook nog een interessante optie
Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 16.09.2016 - 21:03
door boyb1
Als je een 1.8 kan vermijden zeker doen. Ik heb er een uit 2004 gehad en idd de olie schraapveren ellende. Nu een 2.4 gt en dat rijd 200% beter. Rust in de auto vijf cilinder en dat is toch wel het echte volvo gevoel. Qua verbruik vind ik het ook prima te doen. Net een rit naar Italiƫ en dat is genieten.
Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 16.09.2016 - 21:57
door sequence
MartijnAbel schreef:
sequence schreef:
Nette auto zo te zien, maar best prijzig voor een 2006 met die km. Ook deze heeft base audio en dat vind ik nu juist een must. Maar dat is persoonlijk.
Base audio een must? Nee toch? High performance is een klap beter qua ervaring
Staat er wat verwarrend, ik bedoel inderdaad dat high performance een must is.
Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 17.09.2016 - 20:42
door vvmark
sequence schreef:
MartijnAbel schreef:
sequence schreef:
Nette auto zo te zien, maar best prijzig voor een 2006 met die km. Ook deze heeft base audio en dat vind ik nu juist een must. Maar dat is persoonlijk.
Base audio een must? Nee toch? High performance is een klap beter qua ervaring
Staat er wat verwarrend, ik bedoel inderdaad dat high performance een must is.
Klopt. 1 keer een proefrit gemaakt in een v50 met base audio en dat viel me qua geluid vies tegen, daarna effe in 1 gezeten met high performance. Wat een verschil. Was voor mijn toen direct duidelijk dat er minimaal high performance in moest zitten. 2e must was voor mij leer, waarmee als extra voordeel ook de deurbekleding er een stuk luxer uitziet. Geeft gelijk een heel andere sfeer in de auto.
Net nog weer een paar duizend km naar en door frankrijk gereden en de v50 blijft toch een top auto. Precies de goede combi tussen comfort en een sportief onderstel. Mijn 2.0 trekt vol bepakt zonder enkele moeite alle heuvels en bergen op snelweg op met 130 km per uur en je stapt na bijna 1100 km rijden aan een stuk gewoon fris uit (natuurlijk wel effe moet stoppen voor wat benzine

). Daarnaast pak je ook de bochtige bergwegen met veel plezier.
Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 23.09.2016 - 09:50
door zimm
Helaas maar weinig aanbod van de 2.4
nu deze weer gevonden. Wel wat aan de dure kant:
http://www.guuskolk.nl/occasions/volvo/ ... 06941.html
Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 23.09.2016 - 10:38
door sebastiaan84
Km stand oprekken naar max. 200.000 (stand tussen 150k en 180k zou ik overslaan omdat bij de 2.4 de 180k beurt een erg dure is ivm distributie setje etc.) geen optie?
Dan heb je heel wat meer keuze op de markt. De auto's zijn betrouwbaar genoeg om ook bij hogere stand nog prima te zijn en bij standen rondom 200K of meer neemt de vraagprijs vaak behoorlijk af omdat 200k nu eenmaal een psychologische stand is voor de meeste mensen.
Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 23.09.2016 - 15:29
door zimm
ik vind t lastig om boven de 200.000 km te gaan. Dan zijn er weer andere reparaties nodig en heb her en der toch negatieve verhalen gehoord over auto's met de km stand.
Wat vinden jullie van de laatst gelinkt auto? vraagprijs inc garantie etc 11.900
Daarbij twijfel ik nog over deze wagen (helaas de 1.

:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v50/30939793.
Vraagprijs inc garantie etc 9250, -
Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 23.09.2016 - 16:30
door sequence
Als je die link volgt is het ook een 1.8?
Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 23.09.2016 - 17:17
door zimm
Ja allebei 1.8. Aanbod 2.4 is stuk minder
Lastige keuzes
Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 23.09.2016 - 20:30
door snorremans
zimm schreef:
ik vind t lastig om boven de 200.000 km te gaan. Dan zijn er weer andere reparaties nodig en heb her en der toch negatieve verhalen gehoord over auto's met de km stand.
Wat vinden jullie van de laatst gelinkt auto? vraagprijs inc garantie etc 11.900
Daarbij twijfel ik nog over deze wagen (helaas de 1.

:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v50/30939793.
Vraagprijs inc garantie etc 9250, -
Let wel dat het hele lijstje met opties wel leuk staat maar bijna allemaal standard op of aan een V 50 zit.

Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 23.09.2016 - 23:15
door sebastiaan84
zimm schreef:
ik vind t lastig om boven de 200.000 km te gaan. Dan zijn er weer andere reparaties nodig en heb her en der toch negatieve verhalen gehoord over auto's met de km stand.
Wat vinden jullie van de laatst gelinkt auto? vraagprijs inc garantie etc 11.900
Daarbij twijfel ik nog over deze wagen (helaas de 1.

:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v50/30939793.
Vraagprijs inc garantie etc 9250, -
Dat bedoel ik dus met de psychologische grens van 200k.

Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 23.09.2016 - 23:55
door MartijnAbel
sebastiaan84 schreef:
Km stand oprekken naar max. 200.000 (stand tussen 150k en 180k zou ik overslaan omdat bij de 2.4 de 180k beurt een erg dure is ivm distributie setje etc.) geen optie?
Dan heb je heel wat meer keuze op de markt. De auto's zijn betrouwbaar genoeg om ook bij hogere stand nog prima te zijn en bij standen rondom 200K of meer neemt de vraagprijs vaak behoorlijk af omdat 200k nu eenmaal een psychologische stand is voor de meeste mensen.
De distributie is idd een dure, maar kun je bedingen in de koop natuurlijk.
Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 24.09.2016 - 08:36
door sequence
MartijnAbel schreef:
sebastiaan84 schreef:
Km stand oprekken naar max. 200.000 (stand tussen 150k en 180k zou ik overslaan omdat bij de 2.4 de 180k beurt een erg dure is ivm distributie setje etc.) geen optie?
Dan heb je heel wat meer keuze op de markt. De auto's zijn betrouwbaar genoeg om ook bij hogere stand nog prima te zijn en bij standen rondom 200K of meer neemt de vraagprijs vaak behoorlijk af omdat 200k nu eenmaal een psychologische stand is voor de meeste mensen.
De distributie is idd een dure, maar kun je bedingen in de koop natuurlijk.
Let wel op dat D-riem ook om de 10 jaar is

Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 27.09.2016 - 21:32
door ovlov60
http://www.echautos.nl/occasions/
Volvo V50 2.4 170pk R-Design, Leer, Xenon, Stoelverwarming
http://www.autowereld.nl/volvo/v50/2-4- ... tails.html
Prijzig lijkt me, maar wel heel mooi
Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 28.09.2016 - 00:35
door sebastiaan84
Die is paar posts hierboven al eens ter sprake gekomen, zo op het oog leuke V50 wel. Prijs zal niet veel meer af kunnen gezien ECH een handelaar is die de auto's redelijk scherp geprijsd heeft.
Re: Aanschaf V50 benzine
Geplaatst: 28.09.2016 - 20:49
door zimm
Is het wel een betrouwbare handelaar? Levert hij wel kwalitatief goede wagens?
Overigens wil ik helemaal niet zo'n sport model
Hoge km-stand geen bezwaar bij 5 cilinder
Geplaatst: 28.09.2016 - 20:55
door Kogelman
Hogere km-standen zijn wat mij betreft geen bezwaar bij de 5 cilinderblokken, mits er aantoonbaar (dealer) onderhoud gepleegd is. Dus een 2.4 of 2.5 T5 met meer dan 250.000 km en aantoonbaar onderhouden: doen. Veel auto voor minder geld. Natuurlijk moet je er een beetje geluk bij hebben, maar je kunt zelf al het risico op een miskoop aardig beperken als je je aan een aantal regels houdt: aantoonbaar dealeronderhoud, vorige eigenaren benaderen, aankoopkeuring laten uitvoeren, uitgebreide proefrit maken, de auto op de brug bekijken en eventueel een bedrag reserveren voor onderhoud. Dat doe ik meestal bij al mijn auto's en tot op heden heb ik nog nooit een kat in de zak gekocht.
Laat bij een Volvo dealer een aankoopkeuring doen (kosten: rond de 100,- euro) en ga met de uitslag ervan (je krijgt een rapportje mee) de onderhandelingen aan. De Volvo monteur beaamde nog dat de T5 blokken nog echte robuuste Volvo blokken zijn die rustig een half miljoen km meekunnen, mits goed onderhouden. Met bijna dezelfde legendarische reputatie als het B230FK redblock die in mijn 940 ligt. Ik heb nog nooit een Volvo gekocht met een km-stand onder de 3 ton (240, 940, V50), m.u.v. mijn Amazon (1967).
Ik heb afgelopen jaar bij EHC een dealeronderhouden T5 gekocht met destijds 338.456 km op de teller voor minder dan 5000,-. Aankoopkeuring laten uitvoeren door Volvo Nieuwenhuijse, aantal punten kwamen naar voren deze werden allemaal verholpen samen met een nieuwe distributie (compleet met waterpomp en spanrollen), keerring turboretourleiding vervangen, olie verversing en verse APK voor een meerprijs van 250,- uitgevoerd door EHC (die dat uitbesteden aan garage Brouwer, die veel ervaring hebben met Volvo's)
Ik heb prima ervaringen met EHC, zelfs een week een gratis leenauto gehad (S80) toen de koppeling nogmaals nagekeken moest worden. Was vervelend voor zowel hen als mij omdat de bak er nogmaals onderweg moest, maar hun credo "het moet gewoon goed zijn" kwam Chris gewoon na zonder verborgen kosten of gedoe.
Het bleek dat de nieuw geplaatste koppelingscilinder lek bleek te zijn, een maandagmorgen exemplaar. Iets dat zelden voorkomt, hij heeft mij het onderdeel laten zien. Gloednieuw maar toch niet functioneel, pure pech dus. Deze is vervangen voor een andere nieuwe, dus de T5 heeft een nieuwe koppeling en distributie, tot op heden nog geen problemen met de auto gehad. Op naar de 4 ton.
Zorg dat je alle afspraken per mail bevestigen laat, dat je een uitgebreide proefrit maakt en dat je je goed verdiept in de zwakke punten en in de onderhoudshistorie vd auto (zo heb ik de vorige eigenaar gebeld die de auto 10 jaar gereden had om te vragen naar zijn ervaringen en de dealers gebeld die de auto nog goed kenden) en zorg dat je niet te veel haast hebt m.b.t. de afleveringsdatum (ze hebben het druk daar door de hoge omloopsnelheid) en dan zou ik daar zo weer een auto kopen.