Pagina 4 van 5

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 03.06.2017 - 17:08
door Autozoeker
sinds nieuwe software heb nu ook remote engine start. op de v60 pih kon je via preconditioning auto verwarmen/koelen. bij de t8 lijkt hij de auto niet te koelen met pre conditioning. doet remote engine start dit ws?

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 03.06.2017 - 18:27
door pearlwhite
Vreemd, ik kan dat wel, via parking climate.

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 03.06.2017 - 19:10
door Jeroen
als de T8 aan de kabel hangt dan koelt ie wel, zonder kabel zegt de app wel dat parkeerverwarming werkt maar merk ik daar vrij weinig van als ik instap.

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 03.06.2017 - 20:24
door Autozoeker
ws is dat remote engine start, zodat de airco aangaat

ff verder in manual gekeken voor preconditioning
"Preconditioning is alleen beschikbaar als de auto is aangesloten op een stroomaansluiting. Een laadpaal die niet altijd actief is, bijv. vanwege een timer, kan tot het uitvallen van de preconditioning leiden.

Als de auto niet is aangesloten op een stroomaansluiting, kan in een warm klimaat toch een korte afkoeling van het interieur worden bewerkstelligd door de preconditioning rechtstreeks te starten."

werkt minder goed dan op de 60 pih

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 07.06.2017 - 15:40
door beukenoot
Ik heb inmiddels ook de nieuwe update en het opladen tijdens het rijden tot 90% i.p.v. 40% vind ik een belangrijke verbetering. Ook de vernieuwde interface vind ik een vooruitgang. Mijn complimenten aan Volvo voor het steeds weer aanbrengen van verbetering waar je geen cent voor hoeft te betalen zoals eerder ook PA2. Dat was ik niet gewend toen ik nog Duits reed. Dit geldt trouwens ook voor mijn dealer die altijd een gelijkwaardige vervangende auto meegeeft, bij een ietwat te snel slijtend leer niet in discussie gaat maar vernieuwt en een adapter voor aanhanger aansluiting weggeeft als ik die nodig heb. Kortom, het bevalt me wel bij Volvo.

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 07.06.2017 - 15:43
door beukenoot
Oh ja, alleen nog even waarschuwen als de tank bijna leeg is. Ik had gehoopt dat dat ook in deze update zou zitten.

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 07.06.2017 - 15:55
door mwattel
het bevalt mij ook bij Volvo - maar ik zit dan ook bij de Volvo Excellence dealer van het jaar 2015 en 2016

dat benzinemeter probleem is wel een dingetje wat ze bij Volvo met gezwinde spoed zouden moeten oppakken. Laatst stond er op de meter nog een kwart tank, toen ik ging tanken bleek er nog 1,5 liter in te zitten. Oeps ....
russisch roulette met die benzinemeter. Maar ik begreep dat er nieuwe software in aantocht is.

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 07.06.2017 - 16:05
door CH Racing M900
Zo hé.... Da's verradelijk!

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 13.06.2017 - 14:18
door Autozoeker
Heb de update inmiddels een weekje en het valt me op dat de heads up display nu vaker gereset is. Voorheen kwam dat vrijwel niet voor, nu heb ik het al 3x gehad in een week.
Nog meer mensen die er ook last van hebben ? Mijn batterij info is nog steeds niet terug in voc, ook niet na een reset van de dealer.
Voor de gene die info terug hebben, hebben jullie de auto ontkoppeld van je account en weer opnieuw gekoppeld?

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 13.06.2017 - 18:10
door mandark
Autozoeker schreef: Mijn batterij info is nog steeds niet terug in voc, ook niet na een reset van de dealer.
Voor de gene die info terug hebben, hebben jullie de auto ontkoppeld van je account en weer opnieuw gekoppeld?
De dealer heeft inderdaad de VoC opnieuw aan de auto gekoppeld, ik kreeg een sms met een nieuwe pincode en moest mijn VoC app (update: iOs) weer opnieuw via de gebruikelijke procedure koppelen. De batterij info verscheen daarna na de eerst volgende laad-beurt.

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 13.06.2017 - 18:32
door Conradi
Misschien is het handig om even te melden welke telefoon (Androis vs iOS) je hebt, want de App werkt voor beiden net wat anders.

- Ik heb iOS, zag na de update een dikke dag niet de status van de accu, maar dat is nu keurig terug. Ik zie nu ook daad 'r geladen wordt etc.
- Op afstand de motor starten kan ik niet, maar ik dacht dat dat bij een T8 nooit kan, toch?

Los daarvan, de optie "Collision Avoidance Assistence" heb ik nog niet gezien...

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 13.06.2017 - 19:05
door ARTIM98
Conradi schreef: Los daarvan, de optie "Collision Avoidance Assistence" heb ik nog niet gezien...
Ik ook niet

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 13.06.2017 - 20:09
door mandark
Conradi schreef: Misschien is het handig om even te melden welke telefoon (Androis vs iOS) je hebt, want de App werkt voor beiden net wat anders.
- Ik heb iOS, zag na de update een dikke dag niet de status van de accu, maar dat is nu keurig terug. Ik zie nu ook daad 'r geladen wordt etc.
Ja, ik heb ook iOS.
Conradi schreef: - Op afstand de motor starten kan ik niet, maar ik dacht dat dat bij een T8 nooit kan, toch?
Ik heb deze functie wel, en werkt ook gewoon.
Afbeelding
Conradi schreef: Los daarvan, de optie "Collision Avoidance Assistence" heb ik nog niet gezien...
Als dat hetzelfde is als "Hulp bij voorkomen van aanrijdingen" dan zie ik dat wel bij de instellingen staan.
Afbeelding

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 13.06.2017 - 22:39
door Conradi
@mandark Bedankt voor de screenshots!

Maar, helaas heb ik beiden dus niet. Ik ga me bij de dealer melden ;-)

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 13.06.2017 - 22:49
door Autozoeker
ik heb remote start (android) en ook "hulp bij blabla". dat is gewoon een vertaling, in het engels zal het gewoon "Collision Avoidance Assistence" zijn. kan het zijn dat niet alle features beachikbaar zijn voor my16? ik heb ook net als mandark en my17.

ik las verder ook dat we de blind spot bijsturing niet hebben. ws missen we daar wat hardware voor? misschien dat een my18 dat wel heeft.

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 14.06.2017 - 09:46
door Willy.VdW
Autozoeker schreef: ik las verder ook dat we de blind spot bijsturing niet hebben. ws missen we daar wat hardware voor? misschien dat een my18 dat wel heeft.
Op p.388/390 van de handleiding van modeljaar 2018 staat dat beschreven, niet enkel achteraan via BLIS
maar ook om een frontale aanrijding te voorkomen. Het is er dus blijkbaar, maar ik test het liever niet...

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 14.06.2017 - 10:05
door CH Racing M900
De mijne (2017 T8) staat inmiddels voor de 6e dag bij de dealer in verband met een mysterieuze uitval van de rembekrachtiging.
De functie "AFSTANDSSTART" heb ik wel op de VoC app. (IOS) Zal, als ik de auto terug heb, eens kijken wat het menu aangeeft m.b.t. de CAA. Qua software zou de mijne helemaal up to date zijn.

Andere vraag - weet iemand of de DAB functie naderhand toe te voegen is? Ik heb een leenauto gehad waar DAB inzat - is toch een duidelijke verbetering t.a.v. FM. Softwarematig is één ding, maar zijn er ook hardwarematige wijzigingen nodig?

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 14.06.2017 - 10:18
door Jelmer de Jong
Bij de V70 ligt de ontvanger in de kofferbak en kan je DAB alleen toevoegen als bij levering van de auto de juiste kabelboom geplaatst is. In de prijslijst staat dat vermeldt als 'DAB voorbereiding' en kost een paar tientjes. In de prijslijst van de XC staat het niet, waardoor je bijna zou denken dat elke XC achteraf een DAB ontvanger accepteert.

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 14.06.2017 - 12:01
door drive_a_legend
Ik vind die dab zo belachelijk duur, heb het niet genomen. Zou toch nooit meer dan 50€ mogen kosten? Is allicht niet groter dan een usb stick, met een externe antenne. Wat software om vet te integreren. Andere merken verkopen het voor die prijs...

Re: Sensus en on call updates

Geplaatst: 14.06.2017 - 12:26
door Willy.VdW
drive_a_legend schreef: Ik vind die dab zo belachelijk duur, heb het niet genomen. Zou toch nooit meer dan 50€ mogen kosten? Is allicht niet groter dan een usb stick, met een externe antenne. Wat software om vet te integreren. Andere merken verkopen het voor die prijs...
Ik vind de prijs voor DAB ook erg hoog, maar ik heb het niet gedurfd om het niet te nemen.
Het is de bedoeling om de atuo lang te houden en als (uiteindelijk) FM gestopt zou worden dan zou er
zonder DAB geen radio meer zijn. Achteraf toevoegen, als het al zou kunnen, zal vast nóg duurder zijn.
Dat het voor 50€ moet kunnen omdat het een klein ding zou zijn lijkt mij geen ernstig argument, de
inkt en het papier waarmee een boek gedrukt wordt of een CDtje kosten ook maar een fractie van de
vraagprijs voor het geheel maar er is meer nodig dan de prijs van de onderdelen om tot het geheel te komen.
Bij de Mercedes C-klasse is volgens de Belgische prijslijst DAB 50€... duurder dan bij Volvo.