Spannend! : Op zoek naar een V60

360Degreez
5th Gear member

-KJ- schreef:
360Degreez schreef: Normaliter blijf ik ver weg van de KwikFit, maar ze bieden een onzichtbare, afneembare trekhaak incl "software" voor €527,- Scheelt heel veel met de dealer 'a € 995 voor een afneembare trekhaak en €795 voor een vaste.
Dan krijg je niet de originele elektronicamodule en mis je o.a. de voordelen van Trailer Assist en het automatisch uitschakelen van parkeersensoren.

Module + bedrading: KLIK
Haak: KLIK
Activeren van de module kost ongeveer 50 Euro bij de dealer.

Als je geen twee linkerhanden hebt kost montage je ongeveer 2-3 uurtjes.

Ik zou niet voor spul van Kwikfit kiezen onder zo'n mooie wagen!
Awh bummer!

Ik had bij die jongens even om een prijsopgave gevraagd. Krijg ik deze mail terug :-(

Hi Paul

Due to the weight and size of the towbar this would not be cost effective to ship to the Netherlands.

Kind Regards, Stuart
Volvopartshop.com

Jammer, dan toch maar verder kijken naar een adres in NL/België.
Jelmer de Jong
6th Gear member

360Degreez schreef:
Awh bummer!

Ik had bij die jongens even om een prijsopgave gevraagd. Krijg ik deze mail terug :-(

Hi Paul

Due to the weight and size of the towbar this would not be cost effective to ship to the Netherlands.

Kind Regards, Stuart
Volvopartshop.com

Je moet niet de hele balk bij de die eilandbewoners kopen :P Alleen de electronica.
360Degreez
5th Gear member

Jelmer de Jong schreef:
360Degreez schreef:
Awh bummer!

Hi Paul

Kind Regards, Stuart
Volvopartshop.com

Je moet niet de hele balk bij de die eilandbewoners kopen :P Alleen de electronica.
*facepalm momentje* Soms sta ik versteld van mezelf..
Gouwe
7th Gear member

360Degreez schreef: Verder was ik bij de V50 altijd koning van het rembloksparen. Dat gaat 'm met een automaat niet worden :)
Als jij niet anders gaat rijden maakt het hebben van de automaat niets uit lijkt mij zo.
Bij mijn xc90 zaten met 210K KM de originele schijven er achter nog op en ik vermoed de 2e set blokken.
Voor heb ik ze bij 150K laten vervangen en met 240K waren deze nog niet op de helft. Kortom hoe je rijdt bepaalt m.i. je slijtage.

Originele trekhaak afneembaar in Nederland: http://www.involve.nl/webshop/catalog/d ... model=3442
Vaste trekhaak hebben ze ook.
Via Parts4swedes kun je hem compleet gemonteerd bestellen. Scheelt met de dealer ruim 200 euro.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Fredraket
4th Gear member

Gouwe schreef:
360Degreez schreef: Verder was ik bij de V50 altijd koning van het rembloksparen. Dat gaat 'm met een automaat niet worden :)
Als jij niet anders gaat rijden maakt het hebben van de automaat niets uit lijkt mij zo.
Bij mijn xc90 zaten met 210K KM de originele schijven er achter nog op en ik vermoed de 2e set blokken.
Voor heb ik ze bij 150K laten vervangen en met 240K waren deze nog niet op de helft. Kortom hoe je rijdt bepaalt m.i. je slijtage.
Als je van handgeschakeld naar automaat gaat is dat wel degelijk wennen. Bij mij gaan de remblokken ook sneller.....
Ik heb de indruk dat de auto minder sterk op de motor afremt. Klopt dat?
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
Fredhead
Geartronic member

Een automaat zal nooit zo goed afremmen op de motor zoals je met een handbak kan doen, dus dat klopt inderdaad wel
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
lint
Geartronic member

Een automaat is wel erg lekker om te rijden met een krachtige motor.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gouwe
7th Gear member

fredhead schreef: Een automaat zal nooit zo goed afremmen op de motor zoals je met een handbak kan doen, dus dat klopt inderdaad wel
Dat is waar maar dat betekent dat je dus ook eerder het gas kunt loslaten. Kwestie van je rijstijl aanpassen.
Ik merk dat nu met de D6 helemaal. Zodra de diesel uitvalt kun je heel lang uitrollen.......

@Lint: amen!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
360Degreez
5th Gear member

Gouwe schreef:

Originele trekhaak afneembaar in Nederland: http://www.involve.nl/webshop/catalog/d ... model=3442
Vaste trekhaak hebben ze ook.
Via Parts4swedes kun je hem compleet gemonteerd bestellen. Scheelt met de dealer ruim 200 euro.
Thanks voor de tip! De trekhaak is inmiddels binnen (besteld bij RD Parts) en de module + kabelset is onderweg vanuit de UK.

Met het remmen bedoel ik niet per sé het remmen bij het rijden, maar meer het remmen bij in en uitparkeren, wachten bij het stoplicht, rollen en remmen in de file etc. Met een handschakel doe je dit veel meer met de koppeling.
360Degreez
5th Gear member

lint schreef: Een automaat is wel erg lekker om te rijden met een krachtige motor.
Zeker! vooral in druk stadsverkeer merk je dat je jezelf veel gemakkelijker door het verkeer beweegt. Hoewel handschakelen ook "automatisch" (zonder er bij na te denken) gaat, merk je toch dat je beter met het verkeer bezig kunt zijn.
Het start-stop systeem schakelt veel te vroeg in en zet ik elke keer uit. Ik moet nog even in VIDA kijken of ik de delay kan vergroten of ik hem permanent kan uitschakelen.
360Degreez
5th Gear member

Gouwe schreef:
fredhead schreef: Een automaat zal nooit zo goed afremmen op de motor zoals je met een handbak kan doen, dus dat klopt inderdaad wel
Dat is waar maar dat betekent dat je dus ook eerder het gas kunt loslaten. Kwestie van je rijstijl aanpassen.
Ik merk dat nu met de D6 helemaal. Zodra de diesel uitvalt kun je heel lang uitrollen.......

@Lint: amen!
Klopt! En als je de auto in eco+ modus hebt staan kan je helemaal vrij uitrollen :-)
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”