TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing {Naadloos draadloos}
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 26.12.2010 - 22:51
TomXC60 schreef: https://www.vstore.nl/uitgelicht/
De kunststofmatten voor de XC60 zijn in de sale bij Vstore, Net mooi een setje voor binnen en in de bagageruimte besteld ^^)
Deze ochtend naar de dealer gebeld, prijs is goed.
Ik zou zeggen, sla jullie slag.
Ook besteld, thanks voor de tip!
- TomXC60
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Standaard installatie is prima, ik had wel de subwoofer erbij door de T8. Dat maakt wel een verschil.HansVDG schreef: Vraagje :
Ben je blij met de standaar sound install ?
Heb jij een wall lader bij u thuis ? Zo ja , via wie gekocht ?
Mvg
Ik kom echt niks tekort enkel de mooie elementen van de B&W.
Ik heb nog geen wallbox. En zit te twijfelen of ik deze nog installeer.
De netstroom adapter is eigenlijk prima, heb een mooi stopcontact geïnstalleerd
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
- TomXC60
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Standaard krijg je er eentje aangeleverd voor aan de netstroom. En ik heb een 2e bijgekocht voor aan de laadpalen.HansVDG schreef: is uw kabel dan voor de gewone netstroom ? Ik dacht dat het de andere was.
Deze heb ik altijd bij, de netstroomlader blijft thuis.
Laatst gewijzigd door TomXC60 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
[/quote]
Ik heb nog geen wallbox. En zit te twijfelen of ik deze nog installeer.
De netstroom adapter is eigenlijk prima, heb een mooi stopcontact geïnstalleerd
[/quote]
Ik heb een wallbox thuis van Newmotion.
Zeer tevreden van de box en deze firma.
Ik heb ook 3-fasen.
Superhandig, volledig opgeladen in maximum 3 uur.
Ik heb nog geen wallbox. En zit te twijfelen of ik deze nog installeer.
De netstroom adapter is eigenlijk prima, heb een mooi stopcontact geïnstalleerd
[/quote]
Ik heb een wallbox thuis van Newmotion.
Zeer tevreden van de box en deze firma.
Ik heb ook 3-fasen.
Superhandig, volledig opgeladen in maximum 3 uur.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- TomXC60
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Hier weer een update.
Ik heb 3 kleine dingetjes:
1. Ik krijg het dus absoluut niet voor elkaar op de auto vanop een afstand te starten via VOC. Afstandsverwarming wel.
Maar zowel plugged als gewoon geparkeerd, hij geeft steeds een foutmelding, voor nu is dit nog niet zo'n probleem, maar voor later als ik de auto wil gaan voor klimatiseren in de zomer zou dat toch handig zijn.
-Geplugged heb krijg ik de melding, kan niet starten omdat de laadkabel is aangesloten.
-Los krijg ik de melding, Afstandsstart is niet beschikbaar.
Heeft iemand anders dit met een T8 al eens geprobeerd?
2. Het 12V contact in de kofferruimte bij mijn vorige XC60 bleef actief ook al stond de wagen vergrendeld. dit zorgde ervoor dat wanneer ik op een werf was, ik mijn telefoon kon blijven laden, of laptop, enz.
Nu bij mijn huidige is dit niet meer het geval, ik ga vragen bij de dealer of dit mogelijk is te activeren.
3. Er is geen Vlaamse handleiding geleverd, nu komt hij, en de Nederlanders hier gaan lachen, de stemcommando's zijn anders in het Vlaams dan in het Nederlands, vb. Stoelverwarming -> Zetelverwarming, dus ik heb zeg maar, ook in de digitale handleiding, nergens een leidraad om dit gewoon netjes in het Vlaams te kunnen uitzoeken en aanleren.
En ik als brave Vlaming voelde me nogal "dom" toen ik geen enkele commando juist kon doorspreken met de handleiding in de hand.
Zelf eerst opgelost door de auto in het Nederlands te zetten, maar ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling moet zijn.
Later terug in het Vlaams gezet, en de commandos laten voorlezen door de auto en opgeschreven.
Ik ga dit eens aanhalen bij de dealer.
Wordt vervolgd....
Ik heb 3 kleine dingetjes:
1. Ik krijg het dus absoluut niet voor elkaar op de auto vanop een afstand te starten via VOC. Afstandsverwarming wel.
Maar zowel plugged als gewoon geparkeerd, hij geeft steeds een foutmelding, voor nu is dit nog niet zo'n probleem, maar voor later als ik de auto wil gaan voor klimatiseren in de zomer zou dat toch handig zijn.
-Geplugged heb krijg ik de melding, kan niet starten omdat de laadkabel is aangesloten.
-Los krijg ik de melding, Afstandsstart is niet beschikbaar.
Heeft iemand anders dit met een T8 al eens geprobeerd?
2. Het 12V contact in de kofferruimte bij mijn vorige XC60 bleef actief ook al stond de wagen vergrendeld. dit zorgde ervoor dat wanneer ik op een werf was, ik mijn telefoon kon blijven laden, of laptop, enz.
Nu bij mijn huidige is dit niet meer het geval, ik ga vragen bij de dealer of dit mogelijk is te activeren.
3. Er is geen Vlaamse handleiding geleverd, nu komt hij, en de Nederlanders hier gaan lachen, de stemcommando's zijn anders in het Vlaams dan in het Nederlands, vb. Stoelverwarming -> Zetelverwarming, dus ik heb zeg maar, ook in de digitale handleiding, nergens een leidraad om dit gewoon netjes in het Vlaams te kunnen uitzoeken en aanleren.
En ik als brave Vlaming voelde me nogal "dom" toen ik geen enkele commando juist kon doorspreken met de handleiding in de hand.
Zelf eerst opgelost door de auto in het Nederlands te zetten, maar ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling moet zijn.
Later terug in het Vlaams gezet, en de commandos laten voorlezen door de auto en opgeschreven.
Ik ga dit eens aanhalen bij de dealer.
Wordt vervolgd....
Laatst gewijzigd door TomXC60 op 01.01.1970 - 01:00, 6 keer totaal gewijzigd.
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
- rwa
- 2nd Gear member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 14:05
Vandaag ook geprobeerd; bij mij ook geen afstand start mogelijk via VOC
Volvo XC 90 T8 R-design 2022?
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
edit
Laatst gewijzigd door casper op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Wist je dat jouw XC60 in 1:18 te krijgen is ?
Merk CSM ; zeer in detail afgewerkt.
Via Ebay (zhuangstrade).
Inclusief verzending uit China ongeveer € 121


Merk CSM ; zeer in detail afgewerkt.
Via Ebay (zhuangstrade).
Inclusief verzending uit China ongeveer € 121


Laatst gewijzigd door casper op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- TomXC60
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Wowowoowowowowwowowwowwoowowwowowowowowowowoowowowoowowowowowow heb jij een link alstublieft?
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
TomXC60 schreef: Wowowoowowowowwowowwowwoowowwowowowowowowowoowowowoowowowowowow heb jij een link alstublieft?
https://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-MODEL ... Swp7FaUzcD


Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 26.12.2010 - 22:51
TomXC60 schreef: De wagen heeft nu 1100km gelopen en ik heb een mooi beeld gekregen van zijn verbruik.
Het is zeer verschillend.
Mijn woon werk verkeer is ong. 112km heen.
Maandag was mijn laadkabel nog niet binnen voor op mijn werk, dus zonder laden.
Het gemiddeld verbruik in "Hybrid mode" zonder laden ligt rond de 8,4l/100km, 75% snelweg. 20% Antwerpse ring, en 5% binnenweg.
Nu ik zowel thuis als op het werk laad, rijd hij in Hybrid mode 6,5l/100km zoals hieronder te zien is.
Dit was met een terug rit waarbij ik 3 kwartier in de file stond en hevige regen had over de gehele afstand.
Ik zit een beetje te stoeien met de D-en B stand van de versnellingsbak.
In de D stand is hij zuiniger op lange afstand, maar in de drukte aan 50km/h is de B stand interessant bij zelf sturen en remmen, maar eigenlijk zou ik bij ACC hem altijd in de D stand laten staan.
Het valt ook op dat hij zijn schijfremmen nauwelijks gebruikt, na een lange rit zijn deze niet warm.
Ook stoei ik nog eens beetje met de regeneratie meter, is het nu beter door te remmen en richting het oranje deel te gaan van deze, of rustig te remmen.
Je merkt wel dat bij stevig remmen voor een stoplicht, dus met de indicator richting het oranje, de indicator van omschakeling tussen Elektro en Benzine motor vrij snel stijgt bij een lege accu.
Als ik eenmaal thuis ben gaat hij direct aan de stekker, alle ritjes, richting hobby's, supermarkt, enz. doe je puur elektrisch, en opvallend vlot tot 60km/h.
Dat scheelt wel op het totale verbruik, die staat nu helaas rond de 7,4l/100km door het spelen met de "Power stand"afgelopen weekend.
Wat apart, van super stil en zuinig ding, naar een beest dat je in je stoel drukt bij gas input, heel zijn accu in 4 acceleraties leegtrekt, en richting de 20l/100km gaat.
Een testje wat ik nog ga doen:
Ik ga eens proberen om in pure stand eerst de accu leeg te rijden, dan verder met de motor en via deze terug op te laden, en dan het laatste stuk weer elektrisch te rijden.
Just for Science
Ps: mijn vorige XC60 reed deze afstand op Diesel met een gemiddeld verbruik van 8,2L/100km
Nog (nieuwe) bevindingen ivm D & B stand?
- TomXC60
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Vorige week vrijdag plaatste ik mijn Blauwe vriend op een parkeerplaatst,
Ik keek nog even terug, en toen zag ik wat er zich afspeelde in de omgeving met de volgende foto als resultaat:
Ik heb het even druk met de carnaval, maar er komen een paar gave foto's met mijn XC60 als saftycar van de wagen.... Stay tuned!
Ik keek nog even terug, en toen zag ik wat er zich afspeelde in de omgeving met de volgende foto als resultaat:
Ik heb het even druk met de carnaval, maar er komen een paar gave foto's met mijn XC60 als saftycar van de wagen.... Stay tuned!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
- TomXC60
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
In de stad rij ik meestal pure in de B stand en probeer ik lauter op de elektromotor af te remmen, je hebt het metertje voor de remenergie staan, als je in het oranje komt gebruikt hij de schijfremmen bij, je kan dit testen om eens enkele keren af te remmen met vuil op de schijven en dan kijken wanneer dit verdwijnt.Stijn123 schreef:TomXC60 schreef: De wagen heeft nu 1100km gelopen en ik heb een mooi beeld gekregen van zijn verbruik.
Het is zeer verschillend.
Mijn woon werk verkeer is ong. 112km heen.
Maandag was mijn laadkabel nog niet binnen voor op mijn werk, dus zonder laden.
Het gemiddeld verbruik in "Hybrid mode" zonder laden ligt rond de 8,4l/100km, 75% snelweg. 20% Antwerpse ring, en 5% binnenweg.
Nu ik zowel thuis als op het werk laad, rijd hij in Hybrid mode 6,5l/100km zoals hieronder te zien is.
Dit was met een terug rit waarbij ik 3 kwartier in de file stond en hevige regen had over de gehele afstand.
Ik zit een beetje te stoeien met de D-en B stand van de versnellingsbak.
In de D stand is hij zuiniger op lange afstand, maar in de drukte aan 50km/h is de B stand interessant bij zelf sturen en remmen, maar eigenlijk zou ik bij ACC hem altijd in de D stand laten staan.
Het valt ook op dat hij zijn schijfremmen nauwelijks gebruikt, na een lange rit zijn deze niet warm.
Ook stoei ik nog eens beetje met de regeneratie meter, is het nu beter door te remmen en richting het oranje deel te gaan van deze, of rustig te remmen.
Je merkt wel dat bij stevig remmen voor een stoplicht, dus met de indicator richting het oranje, de indicator van omschakeling tussen Elektro en Benzine motor vrij snel stijgt bij een lege accu.
Als ik eenmaal thuis ben gaat hij direct aan de stekker, alle ritjes, richting hobby's, supermarkt, enz. doe je puur elektrisch, en opvallend vlot tot 60km/h.
Dat scheelt wel op het totale verbruik, die staat nu helaas rond de 7,4l/100km door het spelen met de "Power stand"afgelopen weekend.
Wat apart, van super stil en zuinig ding, naar een beest dat je in je stoel drukt bij gas input, heel zijn accu in 4 acceleraties leegtrekt, en richting de 20l/100km gaat.
Een testje wat ik nog ga doen:
Ik ga eens proberen om in pure stand eerst de accu leeg te rijden, dan verder met de motor en via deze terug op te laden, en dan het laatste stuk weer elektrisch te rijden.
Just for Science
Ps: mijn vorige XC60 reed deze afstand op Diesel met een gemiddeld verbruik van 8,2L/100km
Nog (nieuwe) bevindingen ivm D & B stand?
Op de snelweg rij ik meestal in D, omdat je beter kunt uitbollen want de automaat zet bij gas los laten zichzelf in neutraal, je kan wel in B direct een beetje afremmen maar met de logica dat je dan met systeemverliezen werkt is uitbollen bij hoge snelheid verstandiger.
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
- TomXC60
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Misschien wel besteldcasper schreef:TomXC60 schreef: Wowowoowowowowwowowwowwoowowwowowowowowowowoowowowoowowowowowow heb jij een link alstublieft?
https://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-MODEL ... Swp7FaUzcD
![]()

Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Mijn bestelling van dit model is vandaag toegekomen. Supermooi !TomXC60 schreef: Misschien wel besteld![]()
Bij wat goed weer eens wat fotookes maken samen met mijn nieuwe 1:1 XC60, ook al is dat een Pine Grey Inscription model.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018