Pagina 4 van 13

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 20.12.2017 - 20:03
door Casey
Het is weer jaloersmakend mooi!

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 20.12.2017 - 20:20
door Stijn123
TomXC60 schreef: https://www.vstore.nl/uitgelicht/

De kunststofmatten voor de XC60 zijn in de sale bij Vstore, Net mooi een setje voor binnen en in de bagageruimte besteld ^^)
Deze ochtend naar de dealer gebeld, prijs is goed.

Ik zou zeggen, sla jullie slag.

Ook besteld, thanks voor de tip!

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 20.12.2017 - 21:36
door HansVDG
Vraagje :

Ben je blij met de standaar sound install ?
Heb jij een wall lader bij u thuis ? Zo ja , via wie gekocht ?

Mvg

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 20.12.2017 - 22:35
door TomXC60
HansVDG schreef: Vraagje :

Ben je blij met de standaar sound install ?
Heb jij een wall lader bij u thuis ? Zo ja , via wie gekocht ?

Mvg
Standaard installatie is prima, ik had wel de subwoofer erbij door de T8. Dat maakt wel een verschil.
Ik kom echt niks tekort enkel de mooie elementen van de B&W.
Ik heb nog geen wallbox. En zit te twijfelen of ik deze nog installeer.
De netstroom adapter is eigenlijk prima, heb een mooi stopcontact geïnstalleerd

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 20.12.2017 - 22:40
door HansVDG
is uw kabel dan voor de gewone netstroom ? Ik dacht dat het de andere was.

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 20.12.2017 - 23:03
door TomXC60
HansVDG schreef: is uw kabel dan voor de gewone netstroom ? Ik dacht dat het de andere was.
Standaard krijg je er eentje aangeleverd voor aan de netstroom. En ik heb een 2e bijgekocht voor aan de laadpalen.
Deze heb ik altijd bij, de netstroomlader blijft thuis.

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 21.12.2017 - 12:18
door casper
[/quote]

Ik heb nog geen wallbox. En zit te twijfelen of ik deze nog installeer.
De netstroom adapter is eigenlijk prima, heb een mooi stopcontact geïnstalleerd
[/quote]

Ik heb een wallbox thuis van Newmotion.
Zeer tevreden van de box en deze firma.
Ik heb ook 3-fasen.
Superhandig, volledig opgeladen in maximum 3 uur.

VOC bug, Vlaamse stemcommando's

Geplaatst: 02.01.2018 - 15:39
door TomXC60
Hier weer een update.
Ik heb 3 kleine dingetjes:

1. Ik krijg het dus absoluut niet voor elkaar op de auto vanop een afstand te starten via VOC. Afstandsverwarming wel.
Maar zowel plugged als gewoon geparkeerd, hij geeft steeds een foutmelding, voor nu is dit nog niet zo'n probleem, maar voor later als ik de auto wil gaan voor klimatiseren in de zomer zou dat toch handig zijn.
-Geplugged heb krijg ik de melding, kan niet starten omdat de laadkabel is aangesloten.
-Los krijg ik de melding, Afstandsstart is niet beschikbaar.

Heeft iemand anders dit met een T8 al eens geprobeerd?

2. Het 12V contact in de kofferruimte bij mijn vorige XC60 bleef actief ook al stond de wagen vergrendeld. dit zorgde ervoor dat wanneer ik op een werf was, ik mijn telefoon kon blijven laden, of laptop, enz.
Nu bij mijn huidige is dit niet meer het geval, ik ga vragen bij de dealer of dit mogelijk is te activeren.

3. Er is geen Vlaamse handleiding geleverd, nu komt hij, en de Nederlanders hier gaan lachen, de stemcommando's zijn anders in het Vlaams dan in het Nederlands, vb. Stoelverwarming -> Zetelverwarming, dus ik heb zeg maar, ook in de digitale handleiding, nergens een leidraad om dit gewoon netjes in het Vlaams te kunnen uitzoeken en aanleren.
En ik als brave Vlaming voelde me nogal "dom" toen ik geen enkele commando juist kon doorspreken met de handleiding in de hand.
Zelf eerst opgelost door de auto in het Nederlands te zetten, maar ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling moet zijn.
Later terug in het Vlaams gezet, en de commandos laten voorlezen door de auto en opgeschreven.
Ik ga dit eens aanhalen bij de dealer.

Wordt vervolgd....

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 03.01.2018 - 22:28
door rwa
Vandaag ook geprobeerd; bij mij ook geen afstand start mogelijk via VOC

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 05.01.2018 - 17:17
door badjakker
Ik heb gelezen dat de vraag over een XC60 T8 gaat, maar ter info bij een XC60 T5 werkt de afstandsstart via VOC wel. Zojuist getest bij mijn vandaag opgehaalde auto. :D

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 08.01.2018 - 12:00
door casper
edit

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 08.01.2018 - 14:20
door casper
Wist je dat jouw XC60 in 1:18 te krijgen is ?
Merk CSM ; zeer in detail afgewerkt.
Via Ebay (zhuangstrade).
Inclusief verzending uit China ongeveer € 121

Afbeelding

Afbeelding

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 08.01.2018 - 19:43
door TomXC60
Wowowoowowowowwowowwowwoowowwowowowowowowowoowowowoowowowowowow heb jij een link alstublieft?

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 08.01.2018 - 19:48
door casper
TomXC60 schreef: Wowowoowowowowwowowwowwoowowwowowowowowowowoowowowoowowowowowow heb jij een link alstublieft?

https://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-MODEL ... Swp7FaUzcD

Afbeelding

Afbeelding

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 08.01.2018 - 20:23
door trimitie
Mega cool !!

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 22.01.2018 - 15:14
door Stijn123
TomXC60 schreef: De wagen heeft nu 1100km gelopen en ik heb een mooi beeld gekregen van zijn verbruik.
Het is zeer verschillend.

Mijn woon werk verkeer is ong. 112km heen.
Maandag was mijn laadkabel nog niet binnen voor op mijn werk, dus zonder laden.
Het gemiddeld verbruik in "Hybrid mode" zonder laden ligt rond de 8,4l/100km, 75% snelweg. 20% Antwerpse ring, en 5% binnenweg.

Nu ik zowel thuis als op het werk laad, rijd hij in Hybrid mode 6,5l/100km zoals hieronder te zien is.
Dit was met een terug rit waarbij ik 3 kwartier in de file stond en hevige regen had over de gehele afstand.

Ik zit een beetje te stoeien met de D-en B stand van de versnellingsbak.
In de D stand is hij zuiniger op lange afstand, maar in de drukte aan 50km/h is de B stand interessant bij zelf sturen en remmen, maar eigenlijk zou ik bij ACC hem altijd in de D stand laten staan.
Het valt ook op dat hij zijn schijfremmen nauwelijks gebruikt, na een lange rit zijn deze niet warm.
Ook stoei ik nog eens beetje met de regeneratie meter, is het nu beter door te remmen en richting het oranje deel te gaan van deze, of rustig te remmen.
Je merkt wel dat bij stevig remmen voor een stoplicht, dus met de indicator richting het oranje, de indicator van omschakeling tussen Elektro en Benzine motor vrij snel stijgt bij een lege accu.

Als ik eenmaal thuis ben gaat hij direct aan de stekker, alle ritjes, richting hobby's, supermarkt, enz. doe je puur elektrisch, en opvallend vlot tot 60km/h.
Dat scheelt wel op het totale verbruik, die staat nu helaas rond de 7,4l/100km door het spelen met de "Power stand"afgelopen weekend.
Wat apart, van super stil en zuinig ding, naar een beest dat je in je stoel drukt bij gas input, heel zijn accu in 4 acceleraties leegtrekt, en richting de 20l/100km gaat.

Een testje wat ik nog ga doen:
Ik ga eens proberen om in pure stand eerst de accu leeg te rijden, dan verder met de motor en via deze terug op te laden, en dan het laatste stuk weer elektrisch te rijden.

Just for Science

Ps: mijn vorige XC60 reed deze afstand op Diesel met een gemiddeld verbruik van 8,2L/100km

Nog (nieuwe) bevindingen ivm D & B stand?

Urban blend-in

Geplaatst: 29.01.2018 - 10:59
door TomXC60
Vorige week vrijdag plaatste ik mijn Blauwe vriend op een parkeerplaatst,
Ik keek nog even terug, en toen zag ik wat er zich afspeelde in de omgeving met de volgende foto als resultaat:

Ik heb het even druk met de carnaval, maar er komen een paar gave foto's met mijn XC60 als saftycar van de wagen.... Stay tuned!

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 29.01.2018 - 11:09
door TomXC60
Stijn123 schreef:
TomXC60 schreef: De wagen heeft nu 1100km gelopen en ik heb een mooi beeld gekregen van zijn verbruik.
Het is zeer verschillend.

Mijn woon werk verkeer is ong. 112km heen.
Maandag was mijn laadkabel nog niet binnen voor op mijn werk, dus zonder laden.
Het gemiddeld verbruik in "Hybrid mode" zonder laden ligt rond de 8,4l/100km, 75% snelweg. 20% Antwerpse ring, en 5% binnenweg.

Nu ik zowel thuis als op het werk laad, rijd hij in Hybrid mode 6,5l/100km zoals hieronder te zien is.
Dit was met een terug rit waarbij ik 3 kwartier in de file stond en hevige regen had over de gehele afstand.

Ik zit een beetje te stoeien met de D-en B stand van de versnellingsbak.
In de D stand is hij zuiniger op lange afstand, maar in de drukte aan 50km/h is de B stand interessant bij zelf sturen en remmen, maar eigenlijk zou ik bij ACC hem altijd in de D stand laten staan.
Het valt ook op dat hij zijn schijfremmen nauwelijks gebruikt, na een lange rit zijn deze niet warm.
Ook stoei ik nog eens beetje met de regeneratie meter, is het nu beter door te remmen en richting het oranje deel te gaan van deze, of rustig te remmen.
Je merkt wel dat bij stevig remmen voor een stoplicht, dus met de indicator richting het oranje, de indicator van omschakeling tussen Elektro en Benzine motor vrij snel stijgt bij een lege accu.

Als ik eenmaal thuis ben gaat hij direct aan de stekker, alle ritjes, richting hobby's, supermarkt, enz. doe je puur elektrisch, en opvallend vlot tot 60km/h.
Dat scheelt wel op het totale verbruik, die staat nu helaas rond de 7,4l/100km door het spelen met de "Power stand"afgelopen weekend.
Wat apart, van super stil en zuinig ding, naar een beest dat je in je stoel drukt bij gas input, heel zijn accu in 4 acceleraties leegtrekt, en richting de 20l/100km gaat.

Een testje wat ik nog ga doen:
Ik ga eens proberen om in pure stand eerst de accu leeg te rijden, dan verder met de motor en via deze terug op te laden, en dan het laatste stuk weer elektrisch te rijden.

Just for Science

Ps: mijn vorige XC60 reed deze afstand op Diesel met een gemiddeld verbruik van 8,2L/100km

Nog (nieuwe) bevindingen ivm D & B stand?
In de stad rij ik meestal pure in de B stand en probeer ik lauter op de elektromotor af te remmen, je hebt het metertje voor de remenergie staan, als je in het oranje komt gebruikt hij de schijfremmen bij, je kan dit testen om eens enkele keren af te remmen met vuil op de schijven en dan kijken wanneer dit verdwijnt.
Op de snelweg rij ik meestal in D, omdat je beter kunt uitbollen want de automaat zet bij gas los laten zichzelf in neutraal, je kan wel in B direct een beetje afremmen maar met de logica dat je dan met systeemverliezen werkt is uitbollen bij hoge snelheid verstandiger.

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 29.01.2018 - 11:14
door TomXC60
casper schreef:
TomXC60 schreef: Wowowoowowowowwowowwowwoowowwowowowowowowowoowowowoowowowowowow heb jij een link alstublieft?

https://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-MODEL ... Swp7FaUzcD

Afbeelding

Afbeelding
Misschien wel besteld O-)

Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing

Geplaatst: 29.01.2018 - 15:58
door casper
TomXC60 schreef: Misschien wel besteld O-)
Mijn bestelling van dit model is vandaag toegekomen. Supermooi !
Bij wat goed weer eens wat fotookes maken samen met mijn nieuwe 1:1 XC60, ook al is dat een Pine Grey Inscription model.