Re: TomXC60 - XC60 T8 R-Design Personalizing
Geplaatst: 20.12.2017 - 20:03
Het is weer jaloersmakend mooi!
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
TomXC60 schreef: https://www.vstore.nl/uitgelicht/
De kunststofmatten voor de XC60 zijn in de sale bij Vstore, Net mooi een setje voor binnen en in de bagageruimte besteld ^^)
Deze ochtend naar de dealer gebeld, prijs is goed.
Ik zou zeggen, sla jullie slag.
Standaard installatie is prima, ik had wel de subwoofer erbij door de T8. Dat maakt wel een verschil.HansVDG schreef: Vraagje :
Ben je blij met de standaar sound install ?
Heb jij een wall lader bij u thuis ? Zo ja , via wie gekocht ?
Mvg
Standaard krijg je er eentje aangeleverd voor aan de netstroom. En ik heb een 2e bijgekocht voor aan de laadpalen.HansVDG schreef: is uw kabel dan voor de gewone netstroom ? Ik dacht dat het de andere was.
TomXC60 schreef: Wowowoowowowowwowowwowwoowowwowowowowowowowoowowowoowowowowowow heb jij een link alstublieft?
TomXC60 schreef: De wagen heeft nu 1100km gelopen en ik heb een mooi beeld gekregen van zijn verbruik.
Het is zeer verschillend.
Mijn woon werk verkeer is ong. 112km heen.
Maandag was mijn laadkabel nog niet binnen voor op mijn werk, dus zonder laden.
Het gemiddeld verbruik in "Hybrid mode" zonder laden ligt rond de 8,4l/100km, 75% snelweg. 20% Antwerpse ring, en 5% binnenweg.
Nu ik zowel thuis als op het werk laad, rijd hij in Hybrid mode 6,5l/100km zoals hieronder te zien is.
Dit was met een terug rit waarbij ik 3 kwartier in de file stond en hevige regen had over de gehele afstand.
Ik zit een beetje te stoeien met de D-en B stand van de versnellingsbak.
In de D stand is hij zuiniger op lange afstand, maar in de drukte aan 50km/h is de B stand interessant bij zelf sturen en remmen, maar eigenlijk zou ik bij ACC hem altijd in de D stand laten staan.
Het valt ook op dat hij zijn schijfremmen nauwelijks gebruikt, na een lange rit zijn deze niet warm.
Ook stoei ik nog eens beetje met de regeneratie meter, is het nu beter door te remmen en richting het oranje deel te gaan van deze, of rustig te remmen.
Je merkt wel dat bij stevig remmen voor een stoplicht, dus met de indicator richting het oranje, de indicator van omschakeling tussen Elektro en Benzine motor vrij snel stijgt bij een lege accu.
Als ik eenmaal thuis ben gaat hij direct aan de stekker, alle ritjes, richting hobby's, supermarkt, enz. doe je puur elektrisch, en opvallend vlot tot 60km/h.
Dat scheelt wel op het totale verbruik, die staat nu helaas rond de 7,4l/100km door het spelen met de "Power stand"afgelopen weekend.
Wat apart, van super stil en zuinig ding, naar een beest dat je in je stoel drukt bij gas input, heel zijn accu in 4 acceleraties leegtrekt, en richting de 20l/100km gaat.
Een testje wat ik nog ga doen:
Ik ga eens proberen om in pure stand eerst de accu leeg te rijden, dan verder met de motor en via deze terug op te laden, en dan het laatste stuk weer elektrisch te rijden.
Just for Science
Ps: mijn vorige XC60 reed deze afstand op Diesel met een gemiddeld verbruik van 8,2L/100km
In de stad rij ik meestal pure in de B stand en probeer ik lauter op de elektromotor af te remmen, je hebt het metertje voor de remenergie staan, als je in het oranje komt gebruikt hij de schijfremmen bij, je kan dit testen om eens enkele keren af te remmen met vuil op de schijven en dan kijken wanneer dit verdwijnt.Stijn123 schreef:TomXC60 schreef: De wagen heeft nu 1100km gelopen en ik heb een mooi beeld gekregen van zijn verbruik.
Het is zeer verschillend.
Mijn woon werk verkeer is ong. 112km heen.
Maandag was mijn laadkabel nog niet binnen voor op mijn werk, dus zonder laden.
Het gemiddeld verbruik in "Hybrid mode" zonder laden ligt rond de 8,4l/100km, 75% snelweg. 20% Antwerpse ring, en 5% binnenweg.
Nu ik zowel thuis als op het werk laad, rijd hij in Hybrid mode 6,5l/100km zoals hieronder te zien is.
Dit was met een terug rit waarbij ik 3 kwartier in de file stond en hevige regen had over de gehele afstand.
Ik zit een beetje te stoeien met de D-en B stand van de versnellingsbak.
In de D stand is hij zuiniger op lange afstand, maar in de drukte aan 50km/h is de B stand interessant bij zelf sturen en remmen, maar eigenlijk zou ik bij ACC hem altijd in de D stand laten staan.
Het valt ook op dat hij zijn schijfremmen nauwelijks gebruikt, na een lange rit zijn deze niet warm.
Ook stoei ik nog eens beetje met de regeneratie meter, is het nu beter door te remmen en richting het oranje deel te gaan van deze, of rustig te remmen.
Je merkt wel dat bij stevig remmen voor een stoplicht, dus met de indicator richting het oranje, de indicator van omschakeling tussen Elektro en Benzine motor vrij snel stijgt bij een lege accu.
Als ik eenmaal thuis ben gaat hij direct aan de stekker, alle ritjes, richting hobby's, supermarkt, enz. doe je puur elektrisch, en opvallend vlot tot 60km/h.
Dat scheelt wel op het totale verbruik, die staat nu helaas rond de 7,4l/100km door het spelen met de "Power stand"afgelopen weekend.
Wat apart, van super stil en zuinig ding, naar een beest dat je in je stoel drukt bij gas input, heel zijn accu in 4 acceleraties leegtrekt, en richting de 20l/100km gaat.
Een testje wat ik nog ga doen:
Ik ga eens proberen om in pure stand eerst de accu leeg te rijden, dan verder met de motor en via deze terug op te laden, en dan het laatste stuk weer elektrisch te rijden.
Just for Science
Ps: mijn vorige XC60 reed deze afstand op Diesel met een gemiddeld verbruik van 8,2L/100km
Nog (nieuwe) bevindingen ivm D & B stand?
Misschien wel besteldcasper schreef:TomXC60 schreef: Wowowoowowowowwowowwowwoowowwowowowowowowowoowowowoowowowowowow heb jij een link alstublieft?
https://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-MODEL ... Swp7FaUzcD
![]()
Mijn bestelling van dit model is vandaag toegekomen. Supermooi !TomXC60 schreef: Misschien wel besteld![]()