IkeV70 schreef:
De vraag is natuurlijk hoe je dit op kunt lossen.
De auto niet bij je voor de deur maar een straat verder parkeren.
Een tijdje geleden iets over een oplossing gelezen maar kan het niet terug vinden.
Naast de standaard Keyless entry een tweede "afstandbediening" met een extra startonderbreker.
Na het het openen van een portier met de Keyless entry moet je binnen 15 seconde de tweede startonderbreker, via een drukknop op de afstandbediening ook deactiveren.
Doe je dat niet gaat het alarm alsnog af en is de wagen niet te starten.
Het kan simpel zijn.
Voor de zekerheid zou ik de batterijen ook uitbouwen, je weet maar nooit
Dit tasje heeft twee vakjes, eentje afgeschermd en eentje ervoor.
Zit mijn sleutel in het afgeschermde vakje, krijg ik mijn auto ook niet open. Zit de sleutel in het vakje ervoor, werkt keyless entry gewoon.
Laatst gewijzigd door Rinootje op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind niet dat er geen vooruitgang gemaakt is, een auto stelen is er volgens mij moeilijker op geworden.
Je kan het systeem uitschakelen, of er niet voor kiezen en er dus ook niet voor hoeven te betalen.
Een recent geval van diefstal op het UK forum: https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=289773
Inmiddels is de sleutel aangepast. Vanaf wanneer weet ik niet...maar binnen een minuut niet bewegen gaat de sleutel in de slaap stand. Dus een signaal oppikken en verlengen en wegrijden kan niet meer. Heb een MY2020.
Of zoals mijn dealer het verwoorde:
''Keyless Drive update Volvo introduceert vernieuwde Keyless Drive technologie waarbij de sleutel nu beschikt over een bewegingssensor. Daarmee raakt de sleutel na enige tijd ‘in slaap’ en kan geen ‘Relay Attack’ worden uitgevoerd, het fenomeen waarbij het signaal van de sleutel wordt opgevangen en ‘verlengd’ om op grotere afstand een auto te ontgrendelen en/of te starten.''
Na 14 jaar één V50... nu Volvo XC60 Inscription MY2020
Voorgaande kan getest worden door de sleutel in de buurt van de auto te leggen en te kijken of de auto open gaat.
Vanaf welk modeljaar zou dit zijn aangepast?
Now: 2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Overtoom schreef:
Toch weer wat nieuws. Heb er een nieuw onderwerp van gemaakt. Zie "Keyless Protector: is dat een oplossing?"
Extra alarm nodig, wil dat zeggen dat het alarm dat Volvo aanleverd voor de verzekering niet volstaat?
de Nederlandse SCM eisen zijn afwijkend van de verder in Europa gestelde eisen, ook 'n bestaand alarm met keyless moet voor certificering in 2021 aangepast worden
eta76 schreef: ↑06.08.2021 - 23:20
Heeft iemand het "keyless entry" al uit laten schakelen? of gebruiken jullie een afscherm sleutel tasje?
Er is hier onlangs iemand op het forum geweest die de stekkers heeft los laten trekken. Of de verzekeringsmij daar mee akkoord gaat betwijfel ik.
De vraag is waarom je de vraag stelt? Met het oog op de verzekering/SCM eisen of?
Ik persoonlijk vindt keyless een comfort verhogende functie en stop de sleutels 's avonds gewoon in een stalen kast, ver weg bij de oprit. Daarbij het risico dat ze met een XC90 er vandoor gaan niet zo heel groot: https://www.anwb.nl/verzekeringen/autov ... lt-opnieuw.
Deze zin "Terwijl jij naar je afspraak wandelt, rijdt het dievenvolk weg met je vierwieler." uit deze website: https://www.anwb.nl/verzekeringen/autov ... el-gehackt is volgens mij echte onnodige angstzaaier. Technisch kan het zeker, maar praktisch gebeurt het m.i. niet. Auto's worden gestolen op bestelling. Dus na voorafgaande observatie van wat er in een wijk/plaats ergens voor de deur staat, niet op basis van wat er toevallig voorbij terwijl jij de auto bij Appie parkeert. Kortom zoals zo vaak een afweging van risico's tegen gebruiksgemak en waar mogelijk mitigerende maatregelen nemen. Ieder moet doen wat hij op dit punt het beste acht.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Bij de aanschaf van mijn auto klasse 3 alarm laten keuren en ze hebben keylessprotector in de sleutels geplaatst.
Dat is verplicht voor alarm 3 na 1 januari 2021.
Was niet goedkoop, volgens mij rond de 250 euro.
Er gaat om de batterij in sleutel een plaatje omheen dat er geen signaal meer wordt verstuurd volgens mij.