Pagina 4 van 5
Geplaatst: 30.09.2006 - 19:04
door Ben
Geplaatst: 05.10.2006 - 23:11
door MartijnEV
Ikki schreef:Hallo allemaal,
Aangezien we vandaag in de Gentse Volvo fabriek de eerste show modellen hebben gezien van de Nieuwe Volvo C30 moet het toch van mijn hart, dat dit wel echt een heel mooie wagen is geworden. Het is wel voor het eerst dat ik als Volvo Arbeider kan zeggen dat dit een wagen is naar mijn hart. Echt super mooi is hij. Nu de modellen die we hebben gezien zijn een T5 2.5 en een D5 2.4
De C30 lijn zal er dus als volgt gaan uit zien:
- T5 2.5 5 cil turbo 162kw/220hk
- 2.4i 5 cil 125/170
- 2.0 4 cil 107/145
- 1.8 4 cil 92/125
- 1.8F 4 cil 92/125
- 1.6 4 cil 74/100
- D5 2.4 5 cil turbo 120/163
- 2.0D 4 cil tyrbo 100/136
- 1.6D 4 cil turbo 80/109
Alleen de prijzen die zijn ook hier in het Gentse waar we de wagen meken niet bekent. Wel wordt er over gespeculeerd. Als we de optimistische berichten mogen aannemen zal de instapper hier in België verkrijgbaar zijn vanaf 17.000 Euro. De minder optimisten spreken dan over de instapper vanaf 20.000 Euro.
De modellen zoals hierboven zijn zeker, en dit wekend wordt hij voorgesteld in Parijs, dus de prijzen waarschijnlijk ook

Ikki, weet jij of de 2.0 benzine een Ford motor is of een Volvo 4-cylinder variant van het bekende 5-cylinder blok?
Geplaatst: 06.10.2006 - 08:41
door V480-S60
Weliswaar ben ik Ikki niet maar het antwoord op die vraag luidt:
Het is het Ford blok :evil: :evil: Ter vervanging van de 2.4 140PK. :evil:
Geplaatst: 06.10.2006 - 09:16
door MartijnEV
V480-V40 schreef:Weliswaar ben ik Ikki niet maar het antwoord op die vraag luidt:
Het is het Ford blok :evil: :evil: Ter vervanging van de 2.4 140PK. :evil:
Dat is jammer

, moet het toch minimaal een 2.4i worden om een echte 100% Volvo te krijgen.
Geplaatst: 06.10.2006 - 09:23
door menjo
MartijnXC70 schreef:V480-V40 schreef:Weliswaar ben ik Ikki niet maar het antwoord op die vraag luidt:
Het is het Ford blok :evil: :evil: Ter vervanging van de 2.4 140PK. :evil:
Dat is jammer

, moet het toch minimaal een 2.4i worden om een echte 100% Volvo te krijgen.
Dan moet je wel iets meer vervangen dan alleen het motorblok.
Geplaatst: 06.10.2006 - 09:24
door VolvoV40Turbo2.0
Je kunt op de site van
www.volvocars.nl al een C30 Samenstellen Prijs krijg je ook al te zien erna. Hou je hart vast voor een beetje leuke C30 T5 Kom ik al op zo'n 42.000 € Met nog niet veel opties
Geplaatst: 06.10.2006 - 09:48
door V480-S60
Tsja maar ik wil dan ook geen T5 maar de D5. En die kost ook nogal wat duitjes.
Geplaatst: 06.10.2006 - 18:21
door menjo
Full option (maar dan ook echt alles) T5: 45000 euro

Geplaatst: 06.10.2006 - 18:22
door menjo
Dat speciale pakket voor de buitenkant is nog niet te kiezen lijkt het?
Geplaatst: 06.10.2006 - 18:33
door VolvoV40Turbo2.0
Nee kwam ik ook achter
Geplaatst: 06.10.2006 - 18:46
door Ben
€ 45.000 is honderduizend gulden.
Ik kocht lang geleden een nieuwe 850 voor veel minder.
Times they are a changing
Geplaatst: 06.10.2006 - 18:56
door menjo
In nederland betaal je nog wel wat meer denk ik

Geplaatst: 06.10.2006 - 19:15
door HowS40
Heb ik voor de mijne neergeteld!!
Geplaatst: 06.10.2006 - 19:18
door menjo
menjo schreef:In nederland betaal je nog wel wat meer denk ik

Valt eigenlijk nog wel mee... In duitsland is ie kaal wel veel goedkoper, maar een summum is in nederland bijvoorbeeld standaard al veel beter uitgerust. Een acceptabele vervanger voor de V40 zou me ongeveer 38000 euro kosten. Toch maar wachten tot er tweedehandse op de markt komen.
Geplaatst: 07.10.2006 - 10:20
door MartijnEV
menjo schreef:Full option (maar dan ook echt alles) T5: 45000 euro
Dat is in Duitsland... In Nederland is de full option C30 T5: maar liefst 57000 euro!
En dat is nog zonder het felbegeerde Sports Pakket (die de C30 m.i. echt uitzonderlijk aantrekkelijk maakt, zie fabrieksfoto) en ook is het nog zonder een aantal andere hebbedingen die op een T5 zouden moeten, die wel in de papieren prijslijst staan maar nog niet in de Car Configurator op internet.
Geplaatst: 07.10.2006 - 12:39
door the fonz
Ik ben het met het merendeel eens, op zich is het veel geld voor een auto waarvan je denkt, het is een klein instapmodelletje. Maarja, jaren geleden had volvo een soortgelijk model (460, toch?) ook wel bekend als DE juppenwagen. Werd in feite alleen gereden door beginnende juristen, aandelenverhandelaars en zgn topmanagers. Tenminste zo luidt het verhaal. Deze wagen moet toen ook duur geweest zijn.
Duidelijk is wel, als Volvo er veel wilt afzetten, dan moet de prijs vrees ik wel iets omlaag gaan. Echter scheelt het niet veel met overige merken naar ik vernomen heb hier. Vergelijkbaar met de A3. Dan vind ik de A3 toevallig een mooie auto, maar volvo is toch volvo. Ook denk ik dat velen toch gaan voor de S40 desnoods tweedehands. Op zich niet echt een slechte keuze!
Geplaatst: 07.10.2006 - 13:51
door Maurice Pierik
't Is indrukwekkend hoever je de prijs kunt opdrijven. Ik was effe aan het geiten met die configurator. Het hoogst haalbare bedrag wat ik haalde is €58165. Maar da's exclusief dat lollige kitje en échte wielen. Volgens mij moet ik dan nog 2795 eurootjes toevoegen. En dan kom je uit op een trotse €60960! (Ofwel ƒ134338! :oops: )
Geplaatst: 07.10.2006 - 14:24
door HowS40
the fonz schreef:Ook denk ik dat velen toch gaan voor de S40 desnoods tweedehands. Op zich niet echt een slechte keuze!
Ik begon al te trillen op mijn stoel

Niets verkeerd zeggen over mijn grote liefde!

Geplaatst: 07.10.2006 - 14:43
door the fonz
HowS40 schreef:the fonz schreef:Ook denk ik dat velen toch gaan voor de S40 desnoods tweedehands. Op zich niet echt een slechte keuze!
Ik begon al te trillen op mijn stoel

Niets verkeerd zeggen over mijn grote liefde!

Zeer zeker niet. Ik bedoelde ermee te zeggen dat je in feite beter een S40 kunt kopen. Het is maar net wat je wilt, al zou ik persoonlijk gaan voor een luxe S40. Heb je toch een achterkant haha.
Zou er echt iemand te porren zijn om 58.000 euro neer te tellen voor een C30? Koop dan een luxe S80 ofzo, lijkt mij zo. Maarja
Geplaatst: 07.10.2006 - 17:51
door Paul
Tsja zijn ook aan het kijken naar een T5, kost wel wat maar nog steeds 20k minder dan een XC70