Het gaat niet om de huidige generatie dieselmotoren maar om de volgende.. Die moeten nog ontwikkeld worden en komen dan 5,6,7 jaar later op de markt. Dat fabrikanten naar de uitgang rennen en de handdoek gooien is een puur bedrijseconomische beslissing, er kan geen geld meer mee verdient worden. Ze doen het echt niet om het milieu te verbeteren. Kijk naar Volvo. Door de overname en financiele injecties van Geely is het bedrijf een wereldspeler geworden met fabrieken in Zweden, Belgie, Usa en China. De produkten moeten wereldwijd verkocht worden. Maar diesel heeft dus een relatief beperkt afzetgebied, zeg maar Europa. En klaarblijkelijk kunnen daarmee de kosten niet terugverdiend worden. Dus hebben ze officieel aangekondigt dat de huidige generatie diesels de laatste is.the10us schreef:Mag ik je er even aan herinneren dat een D4 aanzienlijk minder CO2 emissie per kilometer heeft dan een T5?Dutchie01 schreef: Diesel is dood.
het is voor fabrikanten gewoon niet meer rendabel om motoren te ontwikkelen die aan de nieuwe Co2 en fijnstof eisen voldoen.
Met de toevoeging van AdBlue aan dieselmotoren is de NOx uitstoot drastisch verminderd en door de moderne roetfilters is ook de fijnstofemissie ontzettend laag.
Sterker nog: de EURO 6D-Temp normen waar de D4 aan voldoet is dusdanig schoon dat de lucht er als het ware schoner uitkomt dan hij erin gaat.....
Ik denk dat de publieke opinie met name is gevoed door de dieselgate, maar dat de feiten zo zijn dat de huidige generatie EURO 6D-Temp motoren weinig vervuilend zijn.
Ik durf bijna te beweren dat je beter D4 dan T5 kunt rijden. Scheelt in ieder geval veel CO2 in de atmosfeer.
MY19 V60 R-Design
-
- 2nd Gear member
-
- 3rd Gear member
Valt mij op dat vele van deze wagens met de zetels zijn in combi en niet full leder. Iemand deze al getest/gezien?drowel schreef: Staan nu een aantal R-design te koop in Nederland (met fotos van verschillende kleuren)...
https://www.gaspedaal.nl/volvo/v60?bmin ... n&vmin=100
Bij mijn dealer waren het vol lederen en tot en met maart alles dat binnenkomt in R allemaal zo! Meer dan 50 en geen enkele combi.
En wat vinden jullie op basis van deze foto's de mooiste combinatie met de R en waarom?
- Paul
- Geartronic member
Ik heb het veranderd naar R-design want vond het wel erg mooi, binnenkant is leder en alleen randjes niet. Zijn wel cool had het gezien bij S60 lancering.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
Lol, beetje kort door de bocht.Dutchie01 schreef: Diesel is dood.
het is voor fabrikanten gewoon niet meer rendabel om motoren te ontwikkelen die aan de nieuwe Co2 en fijnstof eisen voldoen. Ontwikkeling van een dieselblok is duurder dan benzine. Daar bovenop komt de publieke opinie die zich faliekant tegen diesel gekeerd heeft, in Duitsland kunnen steden nu zelf beslissen of en waar diesels toegelaten worden. Frankrijk wil ervan af enz enz. Als je van diesels houdt - koppel, lage toeren, zuinigheid- en de nadelen niet zo belangrijk vindt, trillingen, nagelen, lage toeren hoger gewicht lawaai en uitstoot kan je de komende jaren voor weinig fraaie autos kopen! alleen geen nieuw ontwikkelde meer..
Diesel is niet dood, nu niet, binnen 5 jaar niet en ook niet binnen 10 jaar. Na 2030 zien we dan wel weer.

MB brengt nog maar eens voor hun GLE twee nieuwe zes-cilinders diesels op de markt. 272 & 330 pk met respectievelijk 600 en 700 Nm dacht ik. Niet direct iets om nog mee in grootsteden te komen volgens sommige maar zolang het Euro6d is, who cares!

Laatst gewijzigd door Kinoúmai op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
Please heren moderators graag een break..
V60 R design en geen dieselgate discussie...
V60 R design en geen dieselgate discussie...
Was één V90
- Struikrover
- 2nd Gear member
Nog een paar foto`s van bij de dealer. De zwarte raamlijsten met de spiegels en roofrails ziet er echt te gek uit met deze kleur!

- Struikrover
- 2nd Gear member
Geventileerde zetels ja. Heb dus niet de R-design zetel laten zitten. Dat kon wel maar ze wisten nu of/hoe het ventileren zou functioneren.Voodoo077 schreef: @Struikrover, geventileerde zetels? Vandaag met vrouw en kindjes geweest en wordt wellicht toch ook weer Birch... Enkel dan nog zetels kiezen.
-
- 1st Gear member
In Mechelen bij Volvo vermant staat er 1Voodoo077 schreef: Om de topic weer wat leven in te blazen ....
Iemand nog leuke foto's van zijn/haar R-Design?
Iemand weet waar in België in de omgeving Brussel - Gent er eventueel R-Design te bekijken valt?

En is met vol lederen R zetels.
In Rumst bij Volvo vermant staat er ook 1.
En die heeft het duo R interieur.

-
- Starter
Welke van de 2 zetels is jouw het meest bevallen?Kefke32 schreef:In Mechelen bij Volvo vermant staat er 1Voodoo077 schreef: Om de topic weer wat leven in te blazen ....
Iemand weet waar in België in de omgeving Brussel - Gent er eventueel R-Design te bekijken valt?![]()
![]()
-
- 3rd Gear member
Ja vernomen van mijn dealer dat Vermant er verschillende had. Enige is ... Mechelen ligt niet echt op de as Gent - BrusselKefke32 schreef:In Mechelen bij Volvo vermant staat er 1Voodoo077 schreef: Om de topic weer wat leven in te blazen ....
Iemand weet waar in België in de omgeving Brussel - Gent er eventueel R-Design te bekijken valt?![]()
![]()

Misschien een beetje te ver voor mij om enkel die zetel te zien, kleur ligt nu toch zowat vast.
Toch bedankt voor de info.
Heb je beide getest? Welke zijn beter?
Geen R-Design logo op volle lederen, correct?
- Struikrover
- 2nd Gear member
Klopt, heb ook vol leder, geperforeerd. Geen R-design logo’sVoodoo077 schreef:Ja vernomen van mijn dealer dat Vermant er verschillende had. Enige is ... Mechelen ligt niet echt op de as Gent - BrusselKefke32 schreef:In Mechelen bij Volvo vermant staat er 1Voodoo077 schreef: Om de topic weer wat leven in te blazen ....
![]()
![]()
Misschien een beetje te ver voor mij om enkel die zetel te zien, kleur ligt nu toch zowat vast.
-
- 3rd Gear member
Struikrover jij hebt inderdaad de geperforeerde, ik heb daar niet voor gekozen maar de gewone lederen en ook deze zouden dus dat logo niet hebben, beetje zonde vooral omdat het enkel op de hoofdsteun staat en deze toch dezelfde lijkt?Struikrover schreef:Klopt, heb ook vol leder, geperforeerd. Geen R-design logo’sVoodoo077 schreef:
-
- 1st Gear member
Voodoo077 schreef:Kefke32 schreef:In Mechelen bij Volvo vermant staat er 1Voodoo077 schreef: Om de topic weer wat leven in te blazen ....
![]()
Idd geen R logo op de vol lederen zetels, maar vind ze echt VEEL mooier dan de R-design stoelen met het duo leder stof.
Zien er net het zelfde uit van model enkel niet de overdreven stiksels en het speciale stof en het logo.
Aangezien het geen extra kost was heb ik meteen voor de vol lederen gekozen.
Ja Mechelen is niet direct op die as brussel - gent maar is maar 20km extra natuurlijk.
Dat is jou keuzeOp het autosalon enkel het R-design interieur te zien en niet het R-vollederen interieur. spijtig.
Ik heb toch de voorkeur voor het mooi fijn afgewerkt leder en kuipzetel ipv met die overdreven stiksels en ander leder en de stof.
Maar dat is ieder zen mening eh
Misschien enkele dealers contacteren om er achter te komen waar er 1 staat eh .
Kun je ook doen
Ja vernomen van mijn dealer dat Vermant er verschillende had. Enige is ... Mechelen ligt niet echt op de as Gent - Brussel![]()
-
- 1st Gear member
Ja idd, dat is wel spijtig maar zetels zijn net het zelfde enkel mooier leder en fijner afgewerkt.Voodoo077 schreef:Struikrover jij hebt inderdaad de geperforeerde, ik heb daar niet voor gekozen maar de gewone lederen en ook deze zouden dus dat logo niet hebben, beetje zonde vooral omdat het enkel op de hoofdsteun staat en deze toch dezelfde lijkt?Struikrover schreef:Klopt, heb ook vol leder, geperforeerd. Geen R-design logo’sVoodoo077 schreef:
Vind ze echt knap en die R die hoeft er dan niet in te staan hoor als ze maar goed zitten