Pagina 4 van 5

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 18.05.2019 - 13:08
door Gilbert 20
Ik heb nog een testrit gaan maken met een XC40 T3 , en had hem ditmaal voor een langer tijdje. Heerlijk was dit , voor mij is deze T3 meer dan voldoende , ik rij maximum 10000 km per jaar. Veel ruimte achteraan en een enorme koffer in vergelijking met mijn V40. Dus de beslissing is gevallen en het word een Denim Blue , Inscription. En nu begint het wachten.

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 18.05.2019 - 14:59
door Ponstir
Gilbert 20 schreef: Ik heb nog een testrit gaan maken met een XC40 T3 , en had hem ditmaal voor een langer tijdje. Heerlijk was dit , voor mij is deze T3 meer dan voldoende , ik rij maximum 10000 km per jaar. Veel ruimte achteraan en een enorme koffer in vergelijking met mijn V40. Dus de beslissing is gevallen en het word een Denim Blue , Inscription. En nu begint het wachten.
Hoi Gilbert, was dat al een uitvoering met automaat? Die van ons wordt (hopelijk) eind van de maand geleverd en ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat rijden. We hebben begin van het jaar proef gereden in een T4 GT.

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 18.05.2019 - 15:02
door Gilbert 20
Nee , ik heb gekozen voor een T3 met vesnellingsbak.
Ben nog van de oude garde <_<
Wees gerust , dat rijd fantastisch .

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 18.05.2019 - 17:22
door Kurt1975
Gilbert 20 schreef: Nee , ik heb gekozen voor een T3 met vesnellingsbak.
Ben nog van de oude garde <_<
Wees gerust , dat rijd fantastisch .
Goede keuze, succes met het wachten. De voorpret kan beginnen. Hoe lang moet je wachten?

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 18.05.2019 - 17:31
door Gilbert 20
Goede keuze, succes met het wachten. De voorpret kan beginnen. Hoe lang moet je wachten?
Waarschijnlijk eind November.

T3 manual sedert Januari 2019

Geplaatst: 23.05.2019 - 13:07
door jovdk
Hei,

Nog even mijn indrukken.
De T3 manual gear rijdt fantastisch.

Hij is muisstil, soepel en comfortabel.
De drie cilinders zijn meer dan voldoende als je geen (dagelijkse) of professionele veelrijder bent.
Als je kalm rijd kan je onder de 7,5 l / 100 km duiken. ( de aangekondigde WLTP cijfers zijn niet haalbaar , dus bedriegelijk , zeer jammer toch ? ).
Vooral als je langere afstanden doet op autosnelweg verbruik je merkelijk minder dan korte ritten in en rond de stad.
De auto is heel praktisch en de Harman Kardon installatie is voor mij een leuke optie.
Ik zat laatst in een dure ALFA ROMEO STELVIO en het infotainment systeem en de muziekinstallatie kunnen gewoon niet tippen aan de Volvo kwaliteit.

Mijn broer kocht net de T3 met automaat en ik zie er naar uit ook daar eens een uitgebreide testrit te doen.
Jammer dat de automaat pas later op de markt kwam in de T3.
Maar schakelen lukt me nog wel hoor.

Have a safe drive !

Jo

Volvo T3 Manual Amazon blue Momentum
Panoramisch dak
wegneembare trekhaak
Harmann Kardon
Sensus Navigation Pack
Versality pro Pack

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 23.05.2019 - 13:52
door Gilbert 20
Heerlijk,

Ik kan niet wachten dat ik de mijne heb.
Heb je een My2020 ?

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 27.05.2019 - 12:46
door jovdk
Hoi,

De wagen werd geleverd in Jan 2019; dus My2019.
Een aantal optiepakketten/kleuren zijn veranderd en de kleur die ik koos ( Amazon blue ) is zelfs niet meer verkrijgbaar. ( dus deze wordt lekker zeldzaam ).
Ik denk dat automatisch inklappende spiegels nu altijd standaard zijn, terwijl het vroeger op bepaalde uitvoeringen een optie was.
Jammer; ik wilde ze 2 weken na mijn bestelling nog bijbestellen ( alsook mistlichten ) , maar de verkoper zei dat ik dan nog 3 maanden langer moest wachten. ( en het was al 9 maand... ! ).
Eerlijk gezegd, ik denk dat die verkoper gewoon geen zin had in een aanpassing van bestaande bestelbon.

Groeten,

Jo

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 27.05.2019 - 19:41
door berini
vandaag proefgereden met een t3 automaat geweldig motor is lekker pittig pakt goed op wel wat geluid bij doortrekken schakelt zeker niet minder als een t 4 dus aanrader alleen jammer van de kleuren van my 2020 en toch ook wel het windgeruis vind ik knap irritant voor zoveel geld

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 07.06.2019 - 12:59
door WVDE
berini schreef: vandaag proefgereden met een t3 automaat geweldig motor is lekker pittig pakt goed op wel wat geluid bij doortrekken schakelt zeker niet minder als een t 4 dus aanrader alleen jammer van de kleuren van my 2020 en toch ook wel het windgeruis vind ik knap irritant voor zoveel geld
Leuk, de eerste review van de T3 Geartronic! Mijn XC40 T3 geartronic wordt eind september geleverd...zonder proefrijden dus.
Zijn er nog mensen met ervaringen? Iemand het gebruik wat kunnen gadeslaan (al is zoiets relatief tijdens een testrit)?

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 07.06.2019 - 13:15
door Ponstir
WVDE schreef:
berini schreef: vandaag proefgereden met een t3 automaat geweldig motor is lekker pittig pakt goed op wel wat geluid bij doortrekken schakelt zeker niet minder als een t 4 dus aanrader alleen jammer van de kleuren van my 2020 en toch ook wel het windgeruis vind ik knap irritant voor zoveel geld
Leuk, de eerste review van de T3 Geartronic! Mijn XC40 T3 geartronic wordt eind september geleverd...zonder proefrijden dus.
Zijn er nog mensen met ervaringen? Iemand het gebruik wat kunnen gadeslaan (al is zoiets relatief tijdens een testrit)?
Geduld! Morgen een eerste langere snelweg rit en zondag de fietsen achterop. Daarna zal ik mijn bevindingen delen. Maar de 1e ervaringen zijn goed hoor :-)

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 12.06.2019 - 15:05
door Ponstir
Mijn rij ervaringen van de 1e 700 km.

Rij indruk:

De auto rijdt prima, voor een T3 heeft hij wat mij betreft voldoende vermogen om vlot in het verkeer mee te komen. Hij is bij verkeerslichten niet echt als 1 van de eerste weg, dat heeft ook te maken met het start/stop systeem. Ik kan er prima mee leven, in mijn opinie is de XC40 T3 ook niet bedoelt als snelheidsmonster. De automaat schakelt goed, bij wegrijden bemerk je soms de 1e 2 á 3 versnellingen die hij opschakelt, maar dat merk je dan meer aan de motor, het schakelen verloopt gladjes. Het motor geluid, tja, stil. Soms denk ik nog wel eens dat het wel lijkt of ik al een hybride versie heb. Maar ja, als je uit een XC70 D3 komt, dan is alles stil 8-)
Op de doorgaande weg rijdt het lekker, wind- en ander geluid vind ik niet storend aanwezig. Het vermogen van de auto om snel even gas bij te geven met inhalen of andere situaties is voldoende. We hadden destijds in een T4 proef gereden en dat ook uitgetest. Mijn ‘angst’ was dat de T3 daar wellicht wat achter zou blijven, maar de 163 pk is voldoende om even van rond de 80kmh te kunnen versnellen wanneer dat nodig is.
Ook hebben we al een stuk snelweg gereden, zaterdag jl. met de straffe wind die er stond. Bij rond de 125kmh en tegenwind vond ik het rijgeluid meevallen, ik had het ‘erger’ verwacht. Ook de windgevoeligheid viel me mee, natuurlijk merk je wel dat je in een SUV zit.
Ook de fietsendrager en 2 fietsen achterop merk je niet (dat was niet op de snelweg overigens).
Over het verbruik kan ik nog niet veel zinnigs zeggen, de auto moet nog ingereden worden, Volvo On Call app geeft verbruik van 6,8/100 aan (1 op 14,7), gemeten heb ik de 260 snelweg kilometers, daar was het 1 op 13 (en ondanks de harde tegenwind op de heenweg valt me dat mee).
Ik moet nog wel even wennen aan het zicht rondom, de afmetingen zijn natuurlijk wat anders dan de vorige auto en de achteruit rij camera (en parkeersensoren) is even wennen, maar liever in 1e instantie ergens te ver vandaan parkeren dan er tegenaan :D .

Beleving van de auto:

De XC70 was ondertussen alweer 8 jaar oud, en dan is er intern natuurlijk heel wat veranderd. Sensus is m.i. een prima systeem, het vergt enige gewenning en uitzoekwerk, maar het is erg intuïtief en zaken zijn gemakkelijk in te stellen. Ook gebruikers profielen aanmaken en koppelen aan de sleutels was eigenlijk het fluitje van de bekende cent. Radio, navigatie (bestemming via app erheen sturen, ideaal), telefoon koppelen, probleemloos. Spotify via bluetooth vanaf je telefoon afspelen, geen probleem. Bediening van het open dak is even leren om de knop op de juiste manier te klikken, maar ach, nu moet je daar nog over nadenken en na een tijdje gaat dat vanzelf. Net zoals het schakelen, even 2x klikken (voor of achteruit) en je kunt rijden.

De rijhulp systemen:

Start/stop systeem. Tja, ik weet het niet, ook dit zal wennen zijn, maar uitgeschakeld vind ik het toch wat prettiger. Toen ik het een keer uit had gezet en ik stil stond dacht ik echt dat de motor toch uit was gezet, dat zegt al genoeg over het motorgeluid.. Het voordeel van de fietsendrager op de trekhaak (of aanhanger erachter) is dat het systeem wel automatisch uit is. Maar om daarom nou altijd de fietsendrager erop te laten zitten ;-). Overigens, die automatisch uit- en wegklapbare trekhaak; ideaal.
Cruise control adaptief en pilot assist. Beide systemen zijn erg wennen, tot nu toe kende ik alleen de ‘normale cc’. Ik kan er nog niet zoveel over zeggen en dit is natuurlijk ook niet een typisch XC40 ding (net zoals de andere rijhulp systemen natuurlijk).

Kortom, de XC40 rijdt lekker en ik krijg complimenten over de auto en kleur (Pebble Grey), daar zijn we zelf ook erg content mee. Tot nu toe zijn we erg tevreden en ik stap dan ook met plezier achter het stuur.

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 12.06.2019 - 15:44
door Gilbert 20
Heel goed testverslag, en een heel mooi kleur trouwens. Toen wij onze wagen gingen kiezen was er geen staal van dit kleur . Ik denk dat ik anders deze kleur had genomen.
Wij wachten op een Denim Blue.

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 13.06.2019 - 07:45
door mdc2805
Bedankt voor het testverslag, ben zelf in blijde verwachting van mijn xc40 t3 gt inscription denim blue met alle toeters en bellen. Normaal ging deze in productie in week 27, ondertussen bericht gekregen vd dealer dat deze is uitgesteld tot week 40

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 13.06.2019 - 10:06
door WVDE
Leuk verslag, en het eerste met de T3 GT!

Mijn T3 GT inscription in Denim blue staat van in het begin gepland voor week 37-38, vooralsnog zonder vertraging.. Hopelijk komt hij op tijd, want 35 weken wachten op een auto is wel héél lang! Ik denk dat veel mensen afzien van een XC40 als ze dergelijke levertijden horen, en dat kan niet de bedoeling zijn.

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 13.06.2019 - 18:06
door Ponstir
WVDE schreef: Leuk verslag, en het eerste met de T3 GT!

Mijn T3 GT inscription in Denim blue staat van in het begin gepland voor week 37-38, vooralsnog zonder vertraging.. Hopelijk komt hij op tijd, want 35 weken wachten op een auto is wel héél lang! Ik denk dat veel mensen afzien van een XC40 als ze dergelijke levertijden horen, en dat kan niet de bedoeling zijn.
Dan hebben wij met zo'n 16 weken wachttijd nog geluk gehad..

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 13.06.2019 - 21:00
door Verkenner
Onze T3 GT staat nu zo'n 2 weken bij de dealer. Besteld op 13 februari 2019.
18 juni is de overdracht. Wij zijn benieuwd.

Vraagje aan Ponstir (goed review overigens):
Bij ons bleek de verwarmbare voorruit een vertraging van zo'n 1,5 maand op te leveren.
En hebben die maar niet genomen.
Ponstir, leverde bij jou de verwarmbare voorruit geen vertraging op?

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 13.06.2019 - 21:11
door Ponstir
Verkenner schreef: Onze T3 GT staat nu zo'n 2 weken bij de dealer. Besteld op 13 februari 2019.
18 juni is de overdracht. Wij zijn benieuwd.

Vraagje aan Ponstir (goed review overigens):
Bij ons bleek de verwarmbare voorruit een vertraging van zo'n 1,5 maand op te leveren.
En hebben die maar niet genomen.
Ponstir, leverde bij jou de verwarmbare voorruit geen vertraging op?
Niet dat ik weet, de verwachte levertijd is redelijk goed uitgekomen inclusief de voorruit verwarming. Overigens hadden wij nadat we besteld hadden zo'n kleine 4 weken de tijd om nog eventueel iets te wijzigen. In die tijd hebben we het intelliSafe pakket nog toegevoegd.

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 15.06.2019 - 18:58
door BartEW
Heb ook een T3 GT besteld, begin februari 2019. Hij wordt pas verwacht eind oktober, nog enkele maanden wachten dus.
Fijn voor Verkenner dat hij de zijne wel al zo snel heeft. Maar ik hoor van iedereen dat het het wachten waard is.
En ook blij hier de goeie testverslagen te lezen over de T3 GT. Dat wordt genieten! :-)

Re: XC 40 T3 testverslag

Geplaatst: 12.07.2019 - 13:14
door Swisskid
Ach, vanaf volgend jaar rijden alle nieuw Volvo's max. 180 km/h. Hoeven we ons daar ook niet meer druk over te maken... 8-)