Pagina 4 van 7
Re: Volvo on call geeft geen locatie meer
Geplaatst: 16.09.2018 - 09:00
door Gouwe
Yes! Nu Roald nog.....
Re: Volvo on call geeft geen locatie meer
Geplaatst: 16.09.2018 - 10:55
door RoaldH
Oké. Even een update. Vanochtend alweer vroeg weg met de auto. Nu besloten de activatie van VOC van de auto (service activeren) rijdend te doen. En dat werkte!
Daarna de app geïnstalleerd en succesvol gekoppeld met de nieuwe pincode. Echter stond het rijlogboek nog uit. Dus aangezet. Ik ga straks even boodschappen doen om te kijken of de rit zichtbaar is in VOC. Door mijn wissel van mijn Duitse Volvo ID naar een nieuw Nederlands Volvo ID ben ik waarschijnlijk wel mijn ritten kwijt in het logboek. Maar ik heb weer een locatie. Kan adressen sturen naar de auto en kan de auto weer sluiten en openen van afstand. Dus er is hoop!
Re: Volvo on call geeft geen locatie meer
Geplaatst: 16.09.2018 - 15:30
door RoaldH
Weer een update. Ook de ritten komen weer door in het logboek!
Re: Volvo on call geeft geen locatie meer
Geplaatst: 16.09.2018 - 16:56
door Jelmer de Jong
Hier al maanden een "could not contact your Volvo" terwijl toch alle functies werken.
Re: Volvo on call geeft geen locatie meer
Geplaatst: 16.09.2018 - 17:51
door sbv
Vandaag een paar ritjes gedaan en alles verschijnt weer netjes in het logboek. Helaas nog wel de 2 missende weken. Ben al blij dat het weer werkt allemaal.
Wat was nu dan de oorzaak ? Storing op 1 van de Volvo systemen of bij provider van de SIM kaartjes in een aantal auto's
Re: Volvo on call geeft geen locatie meer
Geplaatst: 16.09.2018 - 17:52
door OGA244
Als t mobile de huisleverancier was zou daar de pijn kunnen zitten
Volvo ON Call rijlogboek werkt weer....
Geplaatst: 17.09.2018 - 20:16
door RobbertV70
Vanochtend auto bij van Roosmalen in Den Bosch geweest, uiteindelijk hebben ze een update van het VOC systeem in de auto uitgevoerd en nu werkt het weer.
Echter presenteerde ze mij een rekening van 80 euro voor de update/tijd, hier ga ik dus niet mee akkoord, mijn wagen is daar in (duur) onderhoud en daarbij hoort het "Volvo 2.0" geneuzel, nou dit is dus in mijn ogen typisch iets dat daarin thuishoort.
Als er een bug in de Volvo software zit, hoef ik daar de rekening niet van te krijgen.
Hoe denken jullie hierover?
Robbert
Re: Volvo on call geeft geen locatie meer
Geplaatst: 17.09.2018 - 20:53
door RoaldH
sbv schreef:
Vandaag een paar ritjes gedaan en alles verschijnt weer netjes in het logboek. Helaas nog wel de 2 missende weken. Ben al blij dat het weer werkt allemaal.
Wat was nu dan de oorzaak ? Storing op 1 van de Volvo systemen of bij provider van de SIM kaartjes in een aantal auto's
Ik gok een storing in de Volvo systemen. Het was volgens de dealer niet mogelijk om afgelopen zaterdag VOC te activeren op een aantal gloednieuwe auto's die werden afgeleverd. Vanaf zondag lukte dat ineens wel...
Re: Volvo on call geeft geen locatie meer
Geplaatst: 17.09.2018 - 20:57
door RoaldH
RobbertV70 schreef:
Vanochtend auto bij van Roosmalen in Den Bosch geweest, uiteindelijk hebben ze een update van het VOC systeem in de auto uitgevoerd en nu werkt het weer.
Echter presenteerde ze mij een rekening van 80 euro voor de update/tijd, hier ga ik dus niet mee akkoord, mijn wagen is daar in (duur) onderhoud en daarbij hoort het "Volvo 2.0" geneuzel, nou dit is dus in mijn ogen typisch iets dat daarin thuishoort.
Als er een bug in de Volvo software zit, hoef ik daar de rekening niet van te krijgen.
Hoe denken jullie hierover?
Robbert
Ik zou ook niet akkoord gaan omdat zelfs nieuwe auto's niet geactiveerd konden worden. Door de tips van de dealer om VOC compleet te deactiveren in Sensus en daarna weer te activeren, leek het afgelopen vrijdag en zaterdag dat ik van de regen in de drup was beland. Er stond ook een werkplaats bezoek gepland, totdat de digitale kabouters ineens weer de goede kant op gingen lopen en alles weer werkte als voorheen.
Re: Volvo on call geeft geen locatie meer
Geplaatst: 17.09.2018 - 21:35
door Jelmer de Jong
RobbertV70 schreef:
Vanochtend auto bij van Roosmalen in Den Bosch geweest, uiteindelijk hebben ze een update van het VOC systeem in de auto uitgevoerd en nu werkt het weer.
Echter presenteerde ze mij een rekening van 80 euro voor de update/tijd, hier ga ik dus niet mee akkoord, mijn wagen is daar in (duur) onderhoud en daarbij hoort het "Volvo 2.0" geneuzel, nou dit is dus in mijn ogen typisch iets dat daarin thuishoort.
Als er een bug in de Volvo software zit, hoef ik daar de rekening niet van te krijgen.
Hoe denken jullie hierover?
Robbert
Blijkbaar heeft er iemand ergens iets aangepast om functie/probleem A op te lossen en daardoor is probleem B veroorzaakt. Volvo kiest er voor om de gebruiker geen toegang te geven tot het zelf updaten van de auto, dan mogen ze daar zelf ook de kosten voor dragen. Dat de dealer er een factuur voor stuurt vind ik niet vreemd, maar dan niet naar jou. Het zou wat zijn dat men wereldwijd ongemerkt de lagers aanpast vanwege trillingen in de aandrijfas en jou vervolgens een rekening stuurt als blijkt dat jouw 'oude' aadrijfas niet compatible is met de nieuwe lagers. In de praktijk zal jij geen nieuwe lagers krijgen zolang je niet komt zeuren over trillingen, maar met een centraal computersysteem is elke aanpassing voor iedereen van toepassing.
Volvo ON Call rijlogboek werkt weer....
Geplaatst: 19.09.2018 - 20:06
door RobbertV70
Vandaag gesproken met de dealer......
De factuur is geheel terecht volgens de heer Erik van de van Roosmalen groep, ze hebben namelijk niet de VOC functie ge-update, nee door middel van de nieuwe software voeren ze een reparatie uit, dit valt dus ook niet onder het te dure onderhoud 2.0, maar is het nieuwe repareren..
Afijn, dit was de laatste rekening van de van Roosmalen groep die ik ga betalen, daar kom ik dus nooit meer, een collega had ook al een soortgelijk verhaal over deze club.
Als Volvo buggy software op de markt brengt en verlangt dat de koper van de auto ook nog eens moet betalen om dit op te lossen ben ik er klaar mee.
Onderhoud voortaan bij de garage in het dorp en mocht er ooit een update echt nodig zijn dan zoek ik wel een andere dealer of Volvo expert op, blijkbaar betaal ik er toch voor.
Nog wel een email naar Beesd geschreven om mijn frustratie te tonen, en het gaat mij niet eens om de 80 euro, wel om het idee dat mij een oor aan genaaid is.
Op een dusdanige manier teleurgesteld dat het hele premium idee van dit merk voor mij verdwenen is.
Re: Volvo on call geeft geen locatie meer
Geplaatst: 19.09.2018 - 20:16
door V50 R
Kan ik me goed voorstellen robbert, ik zou daar ook niet mee akkoord zijn gegaan, zeker gezien je een abonnement nog hebt lopen op een volvo dienst die gewoon hoort te werken.
Volvo ON Call rijlogboek werkt weer....
Geplaatst: 20.09.2018 - 20:17
door RobbertV70
Nou,
De volgende een Subaru Forrester denk ik.
Re: Volvo on call geeft geen locatie meer
Geplaatst: 20.09.2018 - 20:37
door OGA244
Die hebben hun on call beter voor elkaar?
Re: Volvo on call geeft geen locatie meer
Geplaatst: 21.09.2018 - 09:59
door Godwin
Dinsdag of Woensdag was de issue opeens opgelost, inclusief alle ritten zichtbaar die gedurende gedurende de storing zijn gemaakt....
Godwin
Volvo ON Call rijlogboek
Geplaatst: 22.09.2018 - 13:48
door RobbertV70
Godwin,
Dealer bezocht of spontaan weer gaan werken?
Robbert
Re: Volvo on call geeft geen locatie meer
Geplaatst: 22.09.2018 - 13:49
door RobbertV70
OGA244 schreef:
Die hebben hun on call beter voor elkaar?
Geen idee, maar die behandelen hun klanten waarschijnlijk wel beter.
Re: Volvo on call geeft geen locatie meer
Geplaatst: 22.09.2018 - 22:49
door sbv
Godwin schreef:
Dinsdag of Woensdag was de issue opeens opgelost, inclusief alle ritten zichtbaar die gedurende gedurende de storing zijn gemaakt....
Godwin
Die ritten in de tussentijd zijn bij mij nog niet terug maar ben blij dat het weer gewoon werkt in ieder geval
Re: Volvo on call geeft geen locatie meer
Geplaatst: 24.09.2018 - 08:07
door RobbertV70
sbv schreef:
Godwin schreef:
Dinsdag of Woensdag was de issue opeens opgelost, inclusief alle ritten zichtbaar die gedurende gedurende de storing zijn gemaakt....
Godwin
Die ritten in de tussentijd zijn bij mij nog niet terug maar ben blij dat het weer gewoon werkt in ieder geval
Gelukkig ben je niet met dit probleem naar van Roosmalen in Den Bosch gegaan, kan je die 80 euro in je zak houden en is je auto niet ongevraagd gebruikt om even lekker naar de Uylenborgh in Rosmalen te rijden.
Re: Volvo on call geeft geen locatie meer
Geplaatst: 24.09.2018 - 10:21
door sbv
Heeft men ook verklaring gegeven voor de rit naar Rosmalen ? Indien nee dan kilometers declareren. Zij jouw een factuur sturen, jij andersom
Bij dealer in Den Bosch kom ik niet en was ik ook niet van plan in de toekomst. Een ander filiaal van dezelfde groep in Endhoven heeft me al de nodige frustraties opgeleverd in het verleden.