Knippie schreef:
Laten we eens ophouden met mensen zo te generaliseren en in een hokje te duwen. Als iemand graag hard rijdt daar waar het kan (bijvoorbeeld in Duitsland op een weg waar het legaal is en wanneer rustig), is hij dan direct een superman die te hard door de bebouwde kom rijdt??
.....
Die personen kruipen zelf wel in dat hokje en zijn er nog trots op ook, daar hebben ze anderen niet voor nodig hoor.
‘Daar waar het kan’? Helemaal doen, zolang je je maar realiseert dat je auto zicht gedraagt naar jouw akties en reactie, en laat nou dat laatste een ‘dingetje’ worden bij dat soort snelheden. Voordat jij wilt reageren is het nl al te laat... ge waar wor ding
En ja, de types die zelf trots het bewuste hokje inkruipen zijn potentieel (!) degenen welke ook binnen de bebouwde kom eerder het gas er bij zetten omdat zij eerder denken ‘hier kan het wel’ (je weet wel, hun eigen werkelijkheid). Superman heeft tenslotte niet voor niets superogen en een superreactievermogen, “mij kan niets gebeuren en ik zie alles en ook nog op tijd”, toch?
Voor eenieder die in de ontkenning blijft hangen: er is zat te vinden mbt reactietijd, remweg etc icm snelheid. Je zal versteld staan van de cijfers, en er misschien zelfs wat van te leren: Hoge snelheid betekent groter risico; met het verdubbelen van de snelheid verviervoudigt (!) de remweg. Het is maar net welke kans je op zn minst jezelf geeft (gunt).
Ik heb gezegd wat ik er over wil zeggen, tijd zal het ons verder leren.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208