V60 PIH Top of Flop

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Tsjemp schreef: FLOP
Sinds Volvo in Chinese handen is wordt de storingsgevoeligheid snel groter en de kwaliteit minder heb ik het idee.
Wat een onzin, het heeft gewoon te maken met allerlei nieuwe technologie. Ik zie soms ook BMW 5series langs de kant van de weg staan hoor.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

idd Paul.

Het zou me overigens niet verbazen als de betrouwbaarheid per gereden km ondanks alle extra features die we tegenwoordig hebben alleen maar is toegenomen ff afkloppen, maar echt stilstaan met pech kom weinig voor naar mijn gevoel wellicht heeft iemand hier cijfers van
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Heb net weer in 3 weken 4000km gereden en wat is het een fijne machine, veranderd nacht in dag met jetsers van led licht, is op de korte stukje bloedsnel wanneer er weer een fransoos was die gas bij gaf terwijl hij werd ingehaald, blaast in no-time zonder lawaai de auto koud met 35graden zon en heeft geen slag verkeerd gedaan.
Wij vinden het heel normaal dat het deze dagen gewoon kan maar er is nogal wat techniek wat moet samenwerken om het allemaal voor elkaar te maken, super auto!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Paul schreef:
Tsjemp schreef: FLOP
Sinds Volvo in Chinese handen is wordt de storingsgevoeligheid snel groter en de kwaliteit minder heb ik het idee.
Wat een onzin, het heeft gewoon te maken met allerlei nieuwe technologie. Ik zie soms ook BMW 5series langs de kant van de weg staan hoor.
Precies, dan zou de hele auto bagger moeten zijn. In dit geval is het een zeer specifiek euvel met een onderdeel van een bepaalde fabrikant.
That said heb ik gisteren een mailtje gestuurd aan Sanden USA om eens na te vragen of er aan hun kant meer info is over het probleem en een mogelijke oplossing. Ben benieuwd ;-)
Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

Paul schreef:
Tsjemp schreef: FLOP
Sinds Volvo in Chinese handen is wordt de storingsgevoeligheid snel groter en de kwaliteit minder heb ik het idee.
Wat een onzin, het heeft gewoon te maken met allerlei nieuwe technologie. Ik zie soms ook BMW 5series langs de kant van de weg staan hoor.
Ik heb mn D6 weg gedaan vanwege de aanhoudende storingen.
Wel geestig was de storing op de Rue de la Volta in Parijs. Daar was elektrisch rijden niet mogelijk volgens de storing.
Ik vind het toch kwalijk dat ik en ook anderen lees ik hier een extra verzekering afsluiten omdat hun tig duizend euro auto niet betrouwbaar is.
Wanneer dit door de nieuwe technologie komt dan is deze te vroeg ingevoerd.
Ik ken geen rijders van andere merken die ook zoveel storingen hebben. Zelf de Metsubsidie PHEV is storingsvrij!
Maar goed, liefde maakt blind luidt het spreekwoord.
Na 30 jaar overwegend betrouwbare Volvo's te hebben gereden probeer ik eens iets anders.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

Ik heb ook de extra verzekering afgesloten, idd te gek dat je je eigen auto niet vertrouwd.
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
PHEV60PHEV
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26.03.2018 - 15:58

Het is inderdaad iets met de isolatie te maken.
Bij de 3e pomp was het namelijk zo erg dat mijn accu (12v) constant leegliep omdat de pomp stroom lekte.
Eerst accu vervangen, want dealer dacht dat accu van 1jr oud kapot was. Maar na 2 weken rijden kon ik weer terug. Meedere storingen gehad, paar keer moeten stoppen op de snelweg en auto opnieuw moeten starten.
Uiteindelijk is de pomp vervangen en de oude accu er weer terug ingezet.

Ik kan het onderhand horen wanneer de pomp kapot gaat. Als ik de stekker erinsteek, dan hoor ik bij het opstarten en koelen een apart bijgeluid en dan weet ik dat de aircopomp binnen 1,2 weken kapot is.
Bijtekenen zijn dat de auto heel hard begint te blazen bij normaal rijden (net wegrijden). Dit hoor je binnen bijna niet, maar iedereen kijkt je wel vreemd aan als je langsrijdt zonder diesel en blazende ventilator..
Als de airco minder begint te koelen, dan is het binnen 1,2 dagen gedaan.

2 weken geleden de laatste pomp laten vervangen. Het 6 exemplaar in 16 maanden.

Het meest vervelende is dat volvo dealer de laatste niet behulpzaam was. Belde van de aircopomp. Gaven aan dat toch eerst echt diagnose moesten doen en dan pas de aircopomp wilde bestellen.
Dat zou 8 dagen duren vanwege vakantie periode. Uitgelegd dat vakantie is geboekt en of dat niet mogelijk was dit op eea manier te versnellen. Ik kon de auto gedurende 6 dagen daar laten staan en als er gaatje vrijkwam keken ze er wel naar.
Nogmaals met verkoper gebeld waar ik contact mee had. Geen beweging in te krijgen. Ook niet vraag of mogelijk was om iig diagnose dan zo snel mogelijk te doen, zodat de pomp iig naar volvo dealer gestuurd kon worden (normaliter 1 dag).
Uitgelegd dat ik de week erop op vakantie zou gaan. Geen compassie.

Daarna Volvo NL gebeld en verhaal uitgelegd. Binnen minuut werd ik door dealer teruggebeld. Als ik de auto van einde van de dag zou brengen zou de dag erna analyse doen en waarschijnlijk voor weekend klaar zijn.
De auto gebracht en de dag erna om 15uur klaar. Dus ipv 8 dagen 1 dag reparatietijd. Dit heeft mijn gevoel van de dealer er niet beter op gemaakt.

Kan nu gelukkig wel op vakantie.
Ik pre-conditioneer nooit.
Het komt echt door het opladen. Ik heb sterk vermoeden dat de pomp rijwind mist om te koelen. De olie te heet wordt en dan bedrading smelt, slijt.

Ik laad mijn auto elke dag op op een aflopende oprit net de neus naar beneden, heb al eerder aangegeven bij de dealer of dat mss een issue is.
Immers warme lucht gaat naar boven en eigenlijk moet accu pakket met kou gekoeld worden.
Weet het ook niet, maar ga nu de auto iig niet laden tot na de vakantie.

Probleem is dat dit de enige storing is, als ik andere diesel koop wie weet wat je dan allemaal voor leuke verassingen krijgt. Echter ik heb nog weinig vertrouwen in dat ze gaat lukken om oplossing te zoeken.
En zonder plugin is de auto nou niet bepaald zuinig.
Current car: Volvo V60 D6 PIH

Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
S80 TDI
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38

PPHeijnen, Mag ik vragen bij welke dealer je zit?
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

s60magic schreef: Ik heb ook de extra verzekering afgesloten, idd te gek dat je je eigen auto niet vertrouwd.
Als ik naar Frankrijk zou gaan zou ik het ook doen, meer omdat er nergens in Frankrijk een Volvo dealer is en ik Franse garages wantrouw, nu is dit natuurlijk een aanname gebasseerd op mijn eigen ervaringen en slaat natuurlijk nergens op. Maar wij hebben zelfs met een Peugeot in Frankrijk gehad dat ze hem niet konden maken.
Dus dat je dan gelijk vervangend vervoer krijgt en je auto gewoon lekker naar Nederland gaat... Lijkt me fijn!

Ik ga naar Oostenrijk en daar zijn wat Volvo dealers en ook in Duitsland ken ik ze, dus ik hoop dat het me lukt met de standaard Assistance :)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
JoopXC
2nd Gear member
Berichten: 187
Lid geworden op: 07.05.2012 - 22:59

Paul schreef:
s60magic schreef: Ik heb ook de extra verzekering afgesloten, idd te gek dat je je eigen auto niet vertrouwd.
Als ik naar Frankrijk zou gaan zou ik het ook doen, meer omdat er nergens in Frankrijk een Volvo dealer is en ik Franse garages wantrouw, nu is dit natuurlijk een aanname gebasseerd op mijn eigen ervaringen en slaat natuurlijk nergens op. Maar wij hebben zelfs met een Peugeot in Frankrijk gehad dat ze hem niet konden maken.
Dus dat je dan gelijk vervangend vervoer krijgt en je auto gewoon lekker naar Nederland gaat... Lijkt me fijn!

Ik ga naar Oostenrijk en daar zijn wat Volvo dealers en ook in Duitsland ken ik ze, dus ik hoop dat het me lukt met de standaard Assistance :)
In Frankrijk hoef je niet te rekenen op enige medewerking van een Volvo dealer, voordat ze er naar willen kijken ben je 4 weken verder... Zelfs uitlezen willen ze niet even tussendoor doen! Zelf dus meegemaakt in Macon. En een D6 moet je al helemaal niet willen laten repareren in Frankrijk...
440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Mijn vader had met zijn d6 een lekke band, bij renault dealer geholpen, 6 uur later twee nieuwe banden. Toen door kunnen rijden, ik heb ze toen savonds wel even warm eten gegeven die ouders van me. Waren over een bumper heen gereden die iemand was vergeten net voor Lyon.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Athome
2nd Gear member
Berichten: 204
Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01

NielsPHEV schreef: idd Paul.

Het zou me overigens niet verbazen als de betrouwbaarheid per gereden km ondanks alle extra features die we tegenwoordig hebben alleen maar is toegenomen ff afkloppen, maar echt stilstaan met pech kom weinig voor naar mijn gevoel wellicht heeft iemand hier cijfers van
Ik kwam recent deze cijfers tegen:
https://www.autoedizione.nl/duitse-auto ... taliaanse/

Lees het stuk door en hang je eigen waarde er aan.
Volvo V60 PiH Summum MY14
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Athome schreef:
NielsPHEV schreef: idd Paul.

Het zou me overigens niet verbazen als de betrouwbaarheid per gereden km ondanks alle extra features die we tegenwoordig hebben alleen maar is toegenomen ff afkloppen, maar echt stilstaan met pech kom weinig voor naar mijn gevoel wellicht heeft iemand hier cijfers van
Ik kwam recent deze cijfers tegen:
https://www.autoedizione.nl/duitse-auto ... taliaanse/

Lees het stuk door en hang je eigen waarde er aan.
Helaas geen bron van het onderzoek. Het zou uitgevoerd zijn door Search laboratory en ECU Testing. Resp. een digitaal marketingbedrijf en een bedrijf dat ECU's repareert. Op beide sites kan ik even snel niets vinden over een recent kwaliteitsonderzoek..

Overigens heb ik net antwoord gehad van Sanden op de email betreffende het aircodrama. Degene die reageert is nog niet inhoudelijk in deze zaak gedoken (of wil niets toegeven) maar geeft aan dat er een grote kans is dat het verkeerd gaat bij het vervangen van de compressoren. Vochtresten en oude olie kunnen, zelfs in minuscule percentages, ernstige schade toebrengen aan de compressor. In tegenstelling tot een normale airco-wisseling moet het systeem compleet geflushed worden om de oude olie en vochtresten uit het systeem te halen. Ze raden aan de vervanging uit te laten voeren bij een specialistisch bedrijf in plaats van bij de Volvo dealer omdat ze daar vermoedelijk niet de juiste apparatuur hebben.

Het meest recente model/revisie is de P36012859

Dit antwoord is natuurlijk een dood spoor. Als het echt aan de vervangingsprocedure zou liggen zouden ze geen revisies uitbrengen ;-)
Gebruikersavatar
Autowina
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
Locatie: Groningen

Over het algemeen vind ik de V60 D6 nog steeds een kwalitatief goede auto, alleen lijkt deze dus wel een structureel probleem te hebben.
Positief is dat de vervanging van de airco nog steeds kostenloos gebeurt, wat veel andere merken denk ik niet zouden doen. Maar feit blijft dat het probleem niet structureel opgelost lijkt te zijn.

Ik heb in het verleden weleens bij de dealer gevraagd of bij vervanging het systeem geflushed wordt. Gezien de hoeveelheid werk en de kosten gebeurt dit slechts bij hoge uitzondering!
Dit verbaast mij wel heel erg, vijf of zes keer een pomp vervangen lijkt mij duurder dan een keer goed flushen.
Sanden kan hier dus wel degelijk een punt hebben.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
Athome
2nd Gear member
Berichten: 204
Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01

Ondanks dat de fabrikant van de airco aangeeft dat bij de vervanging het systeem goed gespoeld moet worden om problemen te voorkomen. Zal het mij inderdaad niet verbazen als dit niet gedaan wordt.
Volvo V60 PiH Summum MY14
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Autowina schreef: Ik heb in het verleden weleens bij de dealer gevraagd of bij vervanging het systeem geflushed wordt. Gezien de hoeveelheid werk en de kosten gebeurt dit slechts bij hoge uitzondering!
Dit verbaast mij wel heel erg, vijf of zes keer een pomp vervangen lijkt mij duurder dan een keer goed flushen.
Sanden kan hier dus wel degelijk een punt hebben.
Het airco systeem zelf hoeft normaal niet geflushed te worden. Dat is alleen nodig als er bijvoorbeeld slib of metaaldeeltjes in het systeem zitten door mechanische compressor schade als gevolg van bijvoorbeeld onvoldoende smering.
Het systeem hoeft alleen helemaal vacuüm gezogen te worden bij het afpompen van het koudemiddel met daarin de olie, vocht, etc. Dat Sanden het flushen van het hele systeem voorschrijft vind ik onwaarschijnlijk, dan had Volvo dat allang in de instructies opgenomen. Wat wel geflushed moet worden is de vulmachine en dan met name ook de leidingen van de machine voorafgaand aan het leeghalen en vacumeren van het airco systeem, zeker als je net met diezelfde machine een "normale" airco hebt geserviced, maar ook dat gebeurt als het goed is geheel automatisch.
Ik heb zelf meerdere jaren bij de op een na grootste automotive parts OEM fabrikant gewerkt (waar ze onder anderen de elektrische AC compressor voor de Toyota/Lexus hybrides maken) en elke warranty claim werd en wordt minutieus onderzocht om de zogenaamde root cause te vinden. Precies zoals het een serieus Japans bedrijf, zoals Sanden ook is, betaamt.
Het gaat er daarom bij mij niet in dat Sanden en/of Volvo de kosten voor reparatie voor hun rekening blijven nemen en Sanden met nieuwe pomp versies komt (als de informatie van de dealer klopt), terwijl ze weten dat de oorzaak niet de pomp zelf maar de handeling om de pomp te wisselen de oorzaak is.
Goedkoper alternatief lijkt me dan twee airco service stations te hebben voor normaal en hybride, of alle pompwissels te laten uitvoeren door een (desnoods rondreizende) specialist?

Er zijn hier ook forum leden met connecties naar Volvo of dealers. Kunnen die niet eens licht op de zaak hier werpen, of mogen ze dat wellicht niet? Ben benieuwd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Gouwe schreef:
Autowina schreef: Ik heb in het verleden weleens bij de dealer gevraagd of bij vervanging het systeem geflushed wordt. Gezien de hoeveelheid werk en de kosten gebeurt dit slechts bij hoge uitzondering!
Dit verbaast mij wel heel erg, vijf of zes keer een pomp vervangen lijkt mij duurder dan een keer goed flushen.
Sanden kan hier dus wel degelijk een punt hebben.
Het airco systeem zelf hoeft normaal niet geflushed te worden. Dat is alleen nodig als er bijvoorbeeld slib of metaaldeeltjes in het systeem zitten door mechanische compressor schade als gevolg van bijvoorbeeld onvoldoende smering.

Het systeem hoeft alleen helemaal vacuüm gezogen te worden bij het afpompen van het koudemiddel met daarin de olie, vocht, etc. Dat Sanden het flushen van het hele systeem voorschrijft vind ik onwaarschijnlijk, dan had Volvo dat allang in de instructies opgenomen.
Een citaat uit de mail van Sanden:
We also recommend that your Air Conditioning system is flushed and recharged. This should be done to remove abrasive chemicals and humidity in the system which are mostly likely causing the issue. It would also remove any excess oil in the system through the previous compressor changes which is probably causing poor system performance. In our understanding this flushing of the system cannot be performed by most Volvo dealers hence you probably still have such chemicals and too much oil in your system which could lead to and accelerate the issue you are facing. You might need to find an independent professional A/C service workshop to perform the work although a few Volvo dealers to have the necessary equipment to flush and recharge the system.

Misschien is het bij een normale riem-aangedreven compressor niet nodig en bij elektrisch-aangedreven compressors wel omdat daar de toleranties voor vocht en (een overdaad aan) olie veel kleiner zijn?
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

In een poging om e.e.a. te ontrafelen en niet om aan te vallen: Vocht haal je uit het systeem door te vacumeren en absoluut niet door te spoelen. Abrasive chemicals lijkt mij te duiden op zogenaamde UV lekvloeistof. Ik weet niet of ze dat af fabriek er al in stoppen, maar bij mijn auto is het 100% zeker weten niet bij de compressor wissels toegevoegd. Teveel van deze vloeistof leidt tot slechte smering en ja dan loopt de compressor mechanische schade op en dan moet je zeker spoelen. Na het flushen moet je altijd vacumeren, zeker 2 tot 3 uur (gek dat de medewerker het daar helemaal niet over heeft).
Ik lees nog nergens op het www dat het isolatiemateriaal in een elektrische compressor wordt aangetast door UV vloeistof. Dat zou ook een bak zijn, want dan kun je met die methode geen lek zoeken. Ook teveel olie is hier niet het probleem (dat leidt weer tot vloeistofslag maar dat is iets anders). Wel lees ik dat minimale hoeveelheden van de verkeerde olie leiden tot de problemen waar wij last van hebben. Verder heb ik geen last van poor performance (het systeem koelt niet minder) van het systeem, hij doet het gewoon niet meer (vanwege de beveiliging als gevolg van teveel lekspanning). En wat weet een medewerker van Sanden USA nu van de situatie bij de NL Volvo dealers?
Verder vind ik het wel heel bijzonder als een medewerker van Sanden USA de diagnose en oplossing van een probleem waar wij als 5 jaar mee worstelen met 1 mail weet te geven. Kortom ik heb wel wat vragen bij dit hele verhaal van Sanden en als ik het zo lees vraag ik me af of de vraag wel goed begrepen is? En nee aan de toleranties kan het m.i. ook niet liggen: Teveel olie leidt in beide gevallen tot vloeistofslag en vocht zorgt er primair voor dat je filterdroger verstopt raakt met alle gevolgen van dien.

Vraag: kun je de vraag en hele mail van Sanden niet posten hier?
Laatst gewijzigd door Gouwe op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Tsjemp schreef:
Paul schreef:
Tsjemp schreef: FLOP
Sinds Volvo in Chinese handen is wordt de storingsgevoeligheid snel groter en de kwaliteit minder heb ik het idee.
Wat een onzin, het heeft gewoon te maken met allerlei nieuwe technologie. Ik zie soms ook BMW 5series langs de kant van de weg staan hoor.
Ik heb mn D6 weg gedaan vanwege de aanhoudende storingen.
Wel geestig was de storing op de Rue de la Volta in Parijs. Daar was elektrisch rijden niet mogelijk volgens de storing.
Ik vind het toch kwalijk dat ik en ook anderen lees ik hier een extra verzekering afsluiten omdat hun tig duizend euro auto niet betrouwbaar is.
Wanneer dit door de nieuwe technologie komt dan is deze te vroeg ingevoerd.
Ik ken geen rijders van andere merken die ook zoveel storingen hebben. Zelf de Metsubsidie PHEV is storingsvrij!
Maar goed, liefde maakt blind luidt het spreekwoord.
Na 30 jaar overwegend betrouwbare Volvo's te hebben gereden probeer ik eens iets anders.
De Outlander PHEV heeft last van batterij degradatie door software problemen. Hierdoor wordt de bruikbare capaciteit elke maand een stukje minder.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Ik vindt het fantastisch en erg informatief om dit allemaal te lezen.

Maar het blijft een bizarre situatie dat niemand van Volvo NL zich hierin mengt of iets zegt over hoe het er voor staat. Wat wordt er echt gedaan, wat is de echte oorzaak en hoe lang denken ze zo door te kunnen gaan?
Allemaal zaken die misschien gevoelig liggen bij verschillende afdelingen en/of bedrijven.
Daarom is het voor ons allemaal gissen wat er gedaan wordt op dit Moment.
Op zich is dat jammer, want zo te zien zit er heel wat kennis op dit forum met betrekking op het aircopomp debacle.
Laatst gewijzigd door V60Driver op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”