Ah, koppeling en druklager zijn vervangen. Vliegwiel was niets mee aan de hand, zeiden ze, maar wordt nog even gedoublechecked. Vind ik wel apart aangezien hier meerdere soortgelijke klachten staan van mensen bij wie wel het vliegwiel stuk was. Bon van werkzaamheden zal ik goed bewaren dus voor als ik ze later nog moet meppen als het toch nog steeds stuk is
Ook waren er tandjes aan het tandwiel voor de haakse overbrenging naar de achterwielen flink ver afgesleten; dit wordt preventief vervangen aangezien, als het later gebeurt, er de hele bak voor los zou moeten, wat uren werk met zich meebrengt.
Vorige eigenaar is er waarschijnlijk nogal ruw mee geweest (tenzij het de eerste eigenaar was; een bakker in Boskoop). Ik zal er als hij (hopelijk morgen) klaar is in ieder geval rustiger mee omspringen; toch wat meer toeren bij het versnellen. 80 in de 6 alleen maar als ik ook constante snelheid kan blijven rijden. Hopelijk schakelt hij nu ook wat soepeler zodat ik de koppeling wat sneller kan laten opkomen (greep nogal plots aan, doet hij al sinds ik hem heb gekocht).
Nadeel van deze rijstijl: tot 10% hoger verbruik.
Voordelen: minder slijtage, veel meer vermogen (bij zuinig rijden doet de turbo nog niet mee)