Pagina 4 van 5

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 11.10.2019 - 20:28
door Fredhead
Het veiligste is het nog om geen aanrijding te krijgen...
Ik heb in een niet heel lang verleden een collega gehad die haar C1 altijd voor de Nissan moest gooien als ik eraan kwam. Na dag 6 was de lol er wel vanaf en heb ik een lesje natuurkunde gegeven wat er gebeurd als er een auto met het dubbele aan gewicht naar binnen schuift bij zo'n auto. Sindsdien keek ze wel uit.

Nu bij Mammoet een collega die een mooie V50 reed, maar ze wilde wat anders.
Hippe jonge moeder die nu in een Aygo rijd...ik had dat toch anders gedaan denk ik.

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 11.10.2019 - 20:33
door Gouwe
OGA244 schreef: moet ik hier verdere tekst aan toevoegen? er waren iig geen gewonden bij betrokken..
size matters....
Ligt daar nou een buggy achterin?

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 11.10.2019 - 20:34
door Fredhead
Scherp gezien! Klopt volgens mij helemaal

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 11.10.2019 - 20:42
door OGA244
Klopt, het waren 2 ouders en 2 kleine kinderen,

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 11.10.2019 - 21:16
door Jers3n
Naast de massa (dat een XC90 wint van een Up is evident) heeft het ook met de mogelijkheid tot energie absorptie door kreukelzones te maken. Neem het waarschijnlijk meest extreme voorbeeld van een Smart. Heeft een enorm sterk inzittenden compartiment, dat blijft lang heel, maar vanwege het ontbreken van kreukelzones krijgen de inzittenden alle kinetische energie van ‘het plotseling afremmen’ (botsen dus) te verwerken, en daar zijn wij mensen niet echt voor gemaakt. Hoe meer kreukelzone, hoe meer energie van het botsen er door het kreukelen wordt opgenomen en des te minder er over blijft wat de inzittenden krijgen te verwerken. Wat dat betreft is een grotere auto altijd in het voordeel.

Mbt private lease of koop, wat ik begrijp is dat het vooral aantrekkelijk is voor de echt kleine auto bij relatief weinig km’s. Bij het formaatje Up/Aygo kan het redelijk uit, maar hoe groter de auto wordt, en hoe meer km’s, hoe minder aantrekkelijk/‘rendabel’ het wordt.
En lease is gewoon een soort huur, ja, je rijdt in een nieuwe auto (jong gebruikt zou wellicht ook nog kunnen), maar al het betaalde geld is weg aan het einde van de looptijd.
ik geloof dat ik een jong gebruikte kopen met een stukje financiering (desnoods met slottermijn/beoogde inruilwaarde) dan nog eerder zou doen. Maar goed zoals al gezegd is, het zijn persoonlijke keuzes.

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 11.10.2019 - 22:05
door teebee
ruuds70 schreef: https://www.euroncap.com/nl/results/vw/up!/11001

https://drivetribe.com/p/10-worst-crash ... wbzTKqh23w

twist again zou ik zeggen, en ik meen mij te herinneren dat de opvolger, de 159 twee jaar later geïntroduceerd werd omdat het net zo'n mooi gestylde koekjestrommel was als de 156. Marchionne wenste een veilige alfa.
Weinig overtuigend. Dat soort tests zijn een weergave van een bepaald soort crash, dat wil nog niet zeggen per definitie onveilig.
Ooit een Alfa 33 gehad welke total loss ging met mij erin. 4 wielen los van de grond, over een haag van 60cm, een lichtmast meegenomen, via de zijkant op z’n kop tegen een boom tot stilstand met 100 km/u. Alfa total loss (motorblok lag zelfs half los), ik zonder een schrammetje er uit. (btw dit alles vanwege een stomdronken medeweggebruiker welke mij geen voorrang verleende, maar dit terzijde).
En die Alfa had een fractie van de veiligheidsaspecten van de 156 later (welke ik als sportwagon ook heb gereden maar deze is heel gebleven). Ergo de kreukelzone van een 156 gelijktrekken met die van een up gaat er bij mij niet in.

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 11.10.2019 - 22:24
door DB200
size matters....
Dat vindt mijn vrouw ook (na het zien van de foto). Volvo for life, dus.

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 12.10.2019 - 17:27
door Kai57
Kogel is door de kerk. Een prima gesprek met de dealer gehad en heel blij met de overeenkomst. We gaan wachten op de komst van een XC40, T4 Inscription, onyx black metallic, zwarte bekleding, zwarte hemelbekleding en zwart getinte achterruiten. Twijfelde nog even over de maat van de velgen. Toch maar gekozen voor de 18" ipv de 19". Fantastisch. Jullie allemaal heel hartelijk bedankt voor het meedenken en de gegeven adviezen.

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 12.10.2019 - 19:01
door hsv70
Private lease of niet?

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 12.10.2019 - 19:52
door Kai57
Geen lease. Ik voel me er toch niet goed bij. Niet om het gevoel van bezit, maar toch meer om het gevoel zelf de touwtjes in handen te hebben en niet de lease-maatschappij.

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 12.10.2019 - 20:18
door teebee
En nu het lange wachten.... ;-)

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 12.10.2019 - 20:42
door DB200
Geen lease. Ik voel me er toch niet goed bij. Niet om het gevoel van bezit, maar toch meer om het gevoel zelf de touwtjes in handen te hebben en niet de lease-maatschappij.
Gefeliciteerd met het besluit. Ik las vandaag in een oude uitgave van MT magazine (februari 2018) dat de GPS locatie van de auto wordt bijgehouden door de lease maatschappij in geval van private lease.

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 12.10.2019 - 21:06
door V480-S60
Veel plezier, succes met wachten. En een "goede keuze".

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 12.10.2019 - 21:19
door DB200
Oh ja, en als je hem dan hebt, dan zien we graag wat foto's van de nieuwe bolide hier op het forum.

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 12.10.2019 - 21:23
door Walter
DB200, hoe doen ze dat dan? Ze hebben geen toegang tot de auto, ook Volvo lease niet. Daarnaast volgend best in strijd met heel wat wetgeving.

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 12.10.2019 - 21:23
door Walter
Gefeliciteerd! Mooie auto, nu even wachten

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 12.10.2019 - 21:35
door DB200
Walter: hoe men dat doet, wordt niet uitgelegd. Letterlijk citaat: "38% van de zakelijke rijders denkt dat de GPS/locatie van de auto wordt bijgehouden. Iets wat vrijwel alleen bij private lease gebeurt."

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 13.10.2019 - 06:08
door OGA244
Onzin, aan 'n private leaseauto zou dan op enig moment iets toegevoegd moeten worden, dat gebeurd niet, het zijn std auto's
Ik weet dat er bedrijven zijn/waren die iets in lieten bouwen om personeel te tracken, wettelijk gezien ontoelaatbaar.

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 13.10.2019 - 10:28
door Texels
ruuds70 schreef: https://www.euroncap.com/nl/results/vw/up!/11001

https://drivetribe.com/p/10-worst-crash ... wbzTKqh23w

twist again zou ik zeggen, en ik meen mij te herinneren dat de opvolger, de 159 twee jaar later geïntroduceerd werd omdat het net zo'n mooi gestylde koekjestrommel was als de 156. Marchionne wenste een veilige alfa.
De Alfa 159 stond bekend als een zware auto. Journalisten bleven daar vaak over klagen. Idd kan dat negatief zijn voor verbruik, wegenbelasting, prestaties, maar meestal wel beter voor de stevigheid / veiligheid (indien de auto solide is gebouwd)

Viel mij laatst op dat een Mazda 6 stationcar met 2.2. liter diesel en automaat 170 kilogram lichter is (op kenteken) dan een Volvo V70 III D3 automaat.
Formaat van beide auto's lijkt mij goed vergelijkbaar, dus waar hebben ze die 170 kilo bespaard?

Reservewiel weglaten is helaas een bekend trucje, ik weet niet of Mazda dat doet

Re: Private lease of niet?

Geplaatst: 13.10.2019 - 10:30
door Texels
OGA244 schreef: Onzin, aan 'n private leaseauto zou dan op enig moment iets toegevoegd moeten worden, dat gebeurd niet, het zijn std auto's
Ik weet dat er bedrijven zijn/waren die iets in lieten bouwen om personeel te tracken, wettelijk gezien ontoelaatbaar.
Voor zo ver ik weet wordt iedere Tesla door de fabriek continu gevolgd? (Er worden zeer veel gegevens uitgewisseld met de auto)
En van iedereen met een smartphone worden ook alsmaar alle gegevens verzameld

(Er was laatst een moordzaak waaruit bleek hoeveel data android opsloeg en wat men daaruit te weten kon komen, zeer veel dus)