Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 20.09.2020 - 20:01
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Een euvel? Ik heb dit met mijn XC90T8 ook. Raar? Ja. Storend? Ja, als je er op gaat letten en ik heb besloten dat ik dat niet ga doen en dat scheelt heel veel....bjtillema schreef: ↑18.09.2020 - 16:07 *Een nieuw euvel voor mij: als de richtingaanwijzer aan is (links of rechts maakt niet uit), hoor ik een onregelmatig klik-klak. Niet mooi eenvormig, maar onregelmatig. Soms 10 keer normaal in een eenvormig ritme, dan opeens een overslag naar langzamer of juist sneller. Volgens de dealer hebben alle Volvo's vanaf 2016 hier last van. Het probleem is bekend. Ook bij de importeur en bij de fabriek. Toch is er geen zicht op een oplossing. Wie herkent dit en is er een oplossing voorhanden? Volgens de dealer niet. Komt een beetje kneuzig over. En verwacht je niet bij een Volvo.
Ik had voorheen ook een laadkabel die je kon instellen van 6-13A. Heb nu ook zo'n nieuwe maar nog geen ervaring zoals jij beschrijft. Ik denk dat de enige oplossing het kopen van een universele, instelbare lader is. En dat zou jammer zijn. Alle andere zaken kan ik ik niets over zeggen.bjtillema schreef: ↑18.09.2020 - 16:07 *Dan het laden: behalve de herrie nog een probleempje: ik wil op een camping laden aan een stroompaal, die 6 ampère kan leveren. De zekering in de kast vliegt er dan altijd uit. Want de auto laadt altijd op 10 ampère. Laadkabels met een kastje die ingesteld kunnen worden van 6 tot 16 ampère zijn niet meer leverbaar.
1. Is normaal, de versnellingsbak schakelde dan direct van de 2e naar de 4e versnelling. Daardoor kan het aanvoelen alsof de auto decelereert. Dit is normaal en wordt veroorzaakt doordat de koppeling uitschakelt om te kunnen schakelen. De electromotor zit verwerkt bovenop de versnellingsbak, verbonden met de buitenste ingaande as.Artvark schreef: ↑30.09.2020 - 13:18 Hallo. Rij de XC40 Twin Engine (lease) nu sinds juni en heb de problemen die ik hier lees ook. Heb afspraak met dealer gemaakt omdat ik 'is een product eigenschap' niet acceptabel vind. Problemen die ik ervaar:
1. Inhouden bij rond 90km/u (gevaarlijk bij snelweg opgaan);
2. Laden met veel lawaai waardoor ik niet in de nacht kan laden omdat buren (en wij) dan niet kunnen slapen;
3. Richtingaanwijzer klikt onregelmatig en storend
4. Benzinelucht na bijna elke rit
5. Bij passeren drempel een krakend/bonkend geluid achter (ligt niets los in kofferbak)
6. Automatische handrem klink en voelt alsof er een trein tot stilstand komt
Hoop dat meeste opgelost gaat en kan worden want vind dit voor auto in deze klasse niet normaal.
The Mechanic schreef: ↑30.09.2020 - 15:011. Is normaal, de versnellingsbak schakelde dan direct van de 2e naar de 4e versnelling. Daardoor kan het aanvoelen alsof de auto decelereert. Dit is normaal en wordt veroorzaakt doordat de koppeling uitschakelt om te kunnen schakelen. De electromotor zit verwerkt bovenop de versnellingsbak, verbonden met de buitenste ingaande as.Artvark schreef: ↑30.09.2020 - 13:18 Hallo. Rij de XC40 Twin Engine (lease) nu sinds juni en heb de problemen die ik hier lees ook. Heb afspraak met dealer gemaakt omdat ik 'is een product eigenschap' niet acceptabel vind. Problemen die ik ervaar:
1. Inhouden bij rond 90km/u (gevaarlijk bij snelweg opgaan);
2. Laden met veel lawaai waardoor ik niet in de nacht kan laden omdat buren (en wij) dan niet kunnen slapen;
3. Richtingaanwijzer klikt onregelmatig en storend
4. Benzinelucht na bijna elke rit
5. Bij passeren drempel een krakend/bonkend geluid achter (ligt niets los in kofferbak)
6. Automatische handrem klink en voelt alsof er een trein tot stilstand komt
Hoop dat meeste opgelost gaat en kan worden want vind dit voor auto in deze klasse niet normaal.
2. Is ook normaal, we spreken van een producteigenschap. Accu moet nu eenmaal gekoeld worden tijdens heet laden.
3. Is een "software" bug, hebben alle SPA en CMA modellen last van. Weinig mensen die zich daar aan ergeren trouwens.
4. Ruik je niet gewoon de brandstof kachel? Deze is veel actief bij een hybride.
5. Even laten oplossen door de dealer.
6. Automatische handrem is elektrisch en dat hoor je, activeer je normaal gesproken ook pas als je stil staat.
Artvark schreef: ↑30.09.2020 - 16:08The Mechanic schreef: ↑30.09.2020 - 15:011. Is normaal, de versnellingsbak schakelde dan direct van de 2e naar de 4e versnelling. Daardoor kan het aanvoelen alsof de auto decelereert. Dit is normaal en wordt veroorzaakt doordat de koppeling uitschakelt om te kunnen schakelen. De electromotor zit verwerkt bovenop de versnellingsbak, verbonden met de buitenste ingaande as.Artvark schreef: ↑30.09.2020 - 13:18 Hallo. Rij de XC40 Twin Engine (lease) nu sinds juni en heb de problemen die ik hier lees ook. Heb afspraak met dealer gemaakt omdat ik 'is een product eigenschap' niet acceptabel vind. Problemen die ik ervaar:
1. Inhouden bij rond 90km/u (gevaarlijk bij snelweg opgaan);
2. Laden met veel lawaai waardoor ik niet in de nacht kan laden omdat buren (en wij) dan niet kunnen slapen;
3. Richtingaanwijzer klikt onregelmatig en storend
4. Benzinelucht na bijna elke rit
5. Bij passeren drempel een krakend/bonkend geluid achter (ligt niets los in kofferbak)
6. Automatische handrem klink en voelt alsof er een trein tot stilstand komt
Hoop dat meeste opgelost gaat en kan worden want vind dit voor auto in deze klasse niet normaal.
2. Is ook normaal, we spreken van een producteigenschap. Accu moet nu eenmaal gekoeld worden tijdens heet laden.
3. Is een "software" bug, hebben alle SPA en CMA modellen last van. Weinig mensen die zich daar aan ergeren trouwens.
4. Ruik je niet gewoon de brandstof kachel? Deze is veel actief bij een hybride.
5. Even laten oplossen door de dealer.
6. Automatische handrem is elektrisch en dat hoor je, activeer je normaal gesproken ook pas als je stil staat.
Ik vind 1, 2 en 3 niet normaal. Heb hiervoor een Passat GTE gehad. Je merkte niets van schakelen en hoorde (bijna) niets bij laden. Software bug voor richtingaanwijzers moeten ze dan zsm oplossen. Maar 1 en 2 vind ik onzin om te zeggen dat dit normaal is.
Gereden wel maar laden testen niet en niets gemerkt van inhouden (wat sowieso niet zou moeten bij geen enkele auto). Maar geloof dat we van mening verschillen wat wel en niet zou moeten bij een auto van bijna 60K euro.The Mechanic schreef: ↑30.09.2020 - 16:32Artvark schreef: ↑30.09.2020 - 16:08The Mechanic schreef: ↑30.09.2020 - 15:01 1. Is normaal, de versnellingsbak schakelde dan direct van de 2e naar de 4e versnelling. Daardoor kan het aanvoelen alsof de auto decelereert. Dit is normaal en wordt veroorzaakt doordat de koppeling uitschakelt om te kunnen schakelen. De electromotor zit verwerkt bovenop de versnellingsbak, verbonden met de buitenste ingaande as.
2. Is ook normaal, we spreken van een producteigenschap. Accu moet nu eenmaal gekoeld worden tijdens heet laden.
3. Is een "software" bug, hebben alle SPA en CMA modellen last van. Weinig mensen die zich daar aan ergeren trouwens.
4. Ruik je niet gewoon de brandstof kachel? Deze is veel actief bij een hybride.
5. Even laten oplossen door de dealer.
6. Automatische handrem is elektrisch en dat hoor je, activeer je normaal gesproken ook pas als je stil staat.
Ik vind 1, 2 en 3 niet normaal. Heb hiervoor een Passat GTE gehad. Je merkte niets van schakelen en hoorde (bijna) niets bij laden. Software bug voor richtingaanwijzers moeten ze dan zsm oplossen. Maar 1 en 2 vind ik onzin om te zeggen dat dit normaal is.
Een Passat Gte zit technisch heel anders in elkaar dus wat dat betreft niet te vergelijken. Neem toch aan dat je vooraf hebt proef gereden?
Ik krijg altijd jeuk van dit soort opmerkingen.
Maar het "mannetje van de garage" kan daar ook niet altijd wat aan doen. Dat "inhouden" bij 90 km/u komt gewoon door het feit dat die electro motor bovenop de bak zit, direct verbonden met een ingaande as, dat heeft Volvo technisch zo bedacht en ontworpen.bjtillema schreef: ↑30.09.2020 - 21:11 Hallo allemaal,
Het lijkt wel alsof je niet zelf mag/kunt bepalen wat storend is. Ik heb een flinke lijst met irritatie-punten opgelepeld. En klaarblijkelijk doet dit zich niet alleen bij mij voor.
Bij een auto van dit kaliber verwacht ik niet door een mannetje van de garage afgescheept te worden met "het hoort er nu eenmaal bij"!
Bij mijn vorige drie Volvo's zijn de klachten naar tevredenheid opgelost.
Maar ik voel mij nu niet serieus genomen.
En om een voorbeeld te noemen: het onregelmatige geluid van de richtingaanwijzer stoort mij best wel. En het valt mede-passagiers ook op. De reactie alle Volvo's vanaf MY 2016 hebben hier last van irriteert mij enorm. Is de fabrikant nu nog steeds in staat niet om te zorgen voor een passende oplossing?
Ik verwacht dat er serieus naar gekeken wordt.
Wellicht trap ik nu een paar Volvo-fans op hun ziel. Het zij zo. Volvo rekent zich graag tot de premium merken.
Helaas merk ik daar steeds minder van!!!