Proefrijden.......
Geplaatst: 05.10.2020 - 15:25
Geen ‘auto hold’ functie op de XC40?Hans Eilander schreef: ↑05.10.2020 - 12:38Ja, en daarom ehm.....hou ik liever ff m,n voet op de rem. Snap je?![]()
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Geen ‘auto hold’ functie op de XC40?Hans Eilander schreef: ↑05.10.2020 - 12:38Ja, en daarom ehm.....hou ik liever ff m,n voet op de rem. Snap je?![]()
Automatische rem inschakelen is nog makkelijkerfredhead schreef: ↑05.10.2020 - 12:59In z'n N en de handrem erop, dat is hoe ik het dan altijd doe.Hans Eilander schreef: ↑05.10.2020 - 12:18Daar heb je een punt. Als ik ff bij een stoplicht moet wachten, zet ik hem altijd in N.(schijnbaar beter voor de koppeling) Loopt de weg echter wat af, en dreigde hij achteruit te rollen, zette ik hem soms in P. Maar als het licht groen word, zet je hem van uit P naar D, en dan passeer je even de R stand. Dan schrikken achterliggers zich ff rot, want ze denken dat je dan achteruit komt! Dus dat is wél een punt. Maar nu zet ik hem in N, en hou mijn voet op de rem, als hij dreigt weg te rollen. Dan voorkom je schrik achter je.fredhead schreef: ↑05.10.2020 - 12:01 Dat is de layout zoals bijna elke automaat hem heeft, voordeel van de N tussenin is dat je hem bij het stoplicht sneller in z'n N kan zetten bijvoorbeeld. Mijn auto heeft het ook, ook niet anders gewend van vorige auto's met automaat en kan vertellen dat het zeker niet storend is.
Staat bij mijn V60 standaard aan; ideaal.
Alleen bij langzaam inparkeren soms vervelend, dan zet ik ‘m uit.
En in de wasstraat! (Ja, ik weet het, dat is vloeken in de kerk)
Als je die hebt de gemakkelijkste manier inderdaadErikho schreef: ↑05.10.2020 - 17:25Automatische rem inschakelen is nog makkelijkerfredhead schreef: ↑05.10.2020 - 12:59In z'n N en de handrem erop, dat is hoe ik het dan altijd doe.Hans Eilander schreef: ↑05.10.2020 - 12:18 Daar heb je een punt. Als ik ff bij een stoplicht moet wachten, zet ik hem altijd in N.(schijnbaar beter voor de koppeling) Loopt de weg echter wat af, en dreigde hij achteruit te rollen, zette ik hem soms in P. Maar als het licht groen word, zet je hem van uit P naar D, en dan passeer je even de R stand. Dan schrikken achterliggers zich ff rot, want ze denken dat je dan achteruit komt! Dus dat is wél een punt. Maar nu zet ik hem in N, en hou mijn voet op de rem, als hij dreigt weg te rollen. Dan voorkom je schrik achter je.![]()