Pagina 4 van 4

Proefrijden.......

Geplaatst: 05.10.2020 - 15:25
door Marcnij
Hans Eilander schreef: 05.10.2020 - 12:38
Risrael schreef: 05.10.2020 - 12:31 Ehm dat is eigenlijk bij de meeste automaten zo.....
Ja, en daarom ehm.....hou ik liever ff m,n voet op de rem. Snap je? :whistle:
Geen ‘auto hold’ functie op de XC40?

Proefrijden.......

Geplaatst: 05.10.2020 - 16:32
door Hans Eilander
Marcnij schreef: 05.10.2020 - 15:25 Geen ‘auto hold’ functie op de XC40?
Geen idee Marc, ik rij nog tot a.s. donderdag in mijn Grandland X, dus daar praat ik over. ;)

Proefrijden.......

Geplaatst: 05.10.2020 - 16:46
door Harry M.
Marcnij en Hans: WEL autohold functie op de XC40 (in ieder geval op de Rdesign plug-in waar ik afgelopen zaterdag mee heb gereden.)

Proefrijden.......

Geplaatst: 05.10.2020 - 17:25
door Erikho
fredhead schreef: 05.10.2020 - 12:59
Hans Eilander schreef: 05.10.2020 - 12:18
fredhead schreef: 05.10.2020 - 12:01 Dat is de layout zoals bijna elke automaat hem heeft, voordeel van de N tussenin is dat je hem bij het stoplicht sneller in z'n N kan zetten bijvoorbeeld. Mijn auto heeft het ook, ook niet anders gewend van vorige auto's met automaat en kan vertellen dat het zeker niet storend is.
Daar heb je een punt. Als ik ff bij een stoplicht moet wachten, zet ik hem altijd in N.(schijnbaar beter voor de koppeling) Loopt de weg echter wat af, en dreigde hij achteruit te rollen, zette ik hem soms in P. Maar als het licht groen word, zet je hem van uit P naar D, en dan passeer je even de R stand. Dan schrikken achterliggers zich ff rot, want ze denken dat je dan achteruit komt! Dus dat is wél een punt. Maar nu zet ik hem in N, en hou mijn voet op de rem, als hij dreigt weg te rollen. Dan voorkom je schrik achter je.
In z'n N en de handrem erop, dat is hoe ik het dan altijd doe.
Automatische rem inschakelen is nog makkelijker ;-)

Proefrijden.......

Geplaatst: 05.10.2020 - 18:54
door danny3
“Auto hold “!en “automatische rem “ is toch gemakkelijker lijkt mij dan altijd heen en weer te schakelen en op een helling werkt de hellingsrem op de xc40

Proefrijden.......

Geplaatst: 05.10.2020 - 18:57
door Erikho
danny3 schreef: 05.10.2020 - 18:54 “Auto hold “!en “automatische rem “ is toch gemakkelijker lijkt mij dan altijd heen en weer te schakelen en op een helling werkt de hellingsrem op de xc40
Exact! :-)

Proefrijden.......

Geplaatst: 05.10.2020 - 19:01
door teebee
Marcnij schreef: 05.10.2020 - 15:25
Hans Eilander schreef: 05.10.2020 - 12:38
Risrael schreef: 05.10.2020 - 12:31 Ehm dat is eigenlijk bij de meeste automaten zo.....
Ja, en daarom ehm.....hou ik liever ff m,n voet op de rem. Snap je? :whistle:
Geen ‘auto hold’ functie op de XC40?
Staat bij mijn V60 standaard aan; ideaal.

Proefrijden.......

Geplaatst: 05.10.2020 - 19:03
door Erikho
teebee schreef: 05.10.2020 - 19:01
Marcnij schreef: 05.10.2020 - 15:25
Hans Eilander schreef: 05.10.2020 - 12:38 Ja, en daarom ehm.....hou ik liever ff m,n voet op de rem. Snap je? :whistle:
Geen ‘auto hold’ functie op de XC40?
Staat bij mijn V60 standaard aan; ideaal.
Alleen bij langzaam inparkeren soms vervelend, dan zet ik ‘m uit.

Proefrijden.......

Geplaatst: 05.10.2020 - 19:23
door Marcnij
Erikho schreef: 05.10.2020 - 19:03
teebee schreef: 05.10.2020 - 19:01
Marcnij schreef: 05.10.2020 - 15:25 Geen ‘auto hold’ functie op de XC40?
Staat bij mijn V60 standaard aan; ideaal.
Alleen bij langzaam inparkeren soms vervelend, dan zet ik ‘m uit.
En in de wasstraat! (Ja, ik weet het, dat is vloeken in de kerk)

Proefrijden.......

Geplaatst: 05.10.2020 - 22:21
door Fredhead
Erikho schreef: 05.10.2020 - 17:25
fredhead schreef: 05.10.2020 - 12:59
Hans Eilander schreef: 05.10.2020 - 12:18 Daar heb je een punt. Als ik ff bij een stoplicht moet wachten, zet ik hem altijd in N.(schijnbaar beter voor de koppeling) Loopt de weg echter wat af, en dreigde hij achteruit te rollen, zette ik hem soms in P. Maar als het licht groen word, zet je hem van uit P naar D, en dan passeer je even de R stand. Dan schrikken achterliggers zich ff rot, want ze denken dat je dan achteruit komt! Dus dat is wél een punt. Maar nu zet ik hem in N, en hou mijn voet op de rem, als hij dreigt weg te rollen. Dan voorkom je schrik achter je.
In z'n N en de handrem erop, dat is hoe ik het dan altijd doe.
Automatische rem inschakelen is nog makkelijker ;-)
Als je die hebt de gemakkelijkste manier inderdaad

Proefrijden.......

Geplaatst: 06.10.2020 - 00:30
door danny3
In de automatische wasstraat ; automatische rem uitzetten en auto hold ook en auto in N zetten