Pagina 4 van 6
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 17.10.2020 - 21:26
door Jelmer de Jong
Je moet toch wat als de hardware-matige stamtafels allemaal dicht zijn.
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 17.10.2020 - 23:16
door RoaldH
Als ik een nieuwe T8 zou aanschaffen, zou ik wel gaan voor deze Heico oplossing.
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 18.10.2020 - 00:51
door teebee
Er is een manier om daar achter te komen..... en het resultaat belandt vanzelf bij je op de deurmat.
Het milieu krijgt aan alle kanten steeds meer prio, dus ligt het in de lijn der verwachting dat er ook meer gecontroleerd zal gaan worden.
Ook op uitstoot etc.
Ik zie het probleem niet van die max 180; die snelheid rij je zelden, en als dat vaker het geval is lijkt me iets met de mores aan de hand....
Over een aantal jaar weten we niet beter, vele merken zullen volgen.
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 18.10.2020 - 08:25
door Marcnij
Jelmer de Jong schreef: ↑17.10.2020 - 21:26
Je moet toch wat als de hardware-matige stamtafels allemaal dicht zijn.
We hebben toch een stamtafel topic? “Mijn moment van de dag 2020”
maar daar is het de laatste tijd erg rustig.
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 18.10.2020 - 11:42
door Ben
Marcnij schreef: ↑18.10.2020 - 08:25
We hebben toch een stamtafel topic? “Mijn moment van de dag 2020”
maar daar is het de laatste tijd erg rustig.
Dat komt omdat de stamtafelonderwerpen verspreid over allerlei andere topics geplaatst worden

Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 18.10.2020 - 15:16
door Edgecrusher
Ik maak me er in ieder geval geen zorgen over een stukje aanpassing aan het motormanagement. Echt niet langs de kant van de weg te beoordelen en je gaat echt geen Wok op basis van ‘er zou wel eens’ krijgen. Dan moet er echt wel wat anders aan de hand zijn.
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 18.10.2020 - 18:06
door teebee
Edgecrusher schreef: ↑18.10.2020 - 15:16
Ik maak me er in ieder geval geen zorgen over een stukje aanpassing aan het motormanagement. Echt niet langs de kant van de weg te beoordelen en je gaat echt geen Wok op basis van ‘er zou wel eens’ krijgen. Dan moet er echt wel wat anders aan de hand zijn.
Het is maar net welke instructies men krijgt om op te verbaliseren. En dat kan ook maar zo zijn ‘bij twijfel: doen’
Er zijn al langer geluiden dat men de wok vaker en breder toe wil passen....
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 18.10.2020 - 19:04
door Edgecrusher
Er moet toch echt wel een goede/ gegronde reden zijn, anders krijg je straks allemaal strafzaken en schadevergoedingen voor gederfde inkomsten/ gemaakte onkosten, wanneer dit soort aannames onjuist zijn.
En dat helpt nu ook niet echt voor het toch al wat fragiele imago van de politie.
Geen enkele auto van de politie is uitgerust om mappings en kernvelden uit te lezen.
En er is ook geen universeel systeem voor alle merken en types. Alleen met een OBD2 tooltje kom je er niet.
Even de lastigheid, voorbeeldje: golf 1.4tsi, van deze motor zijn misschien wel 50 of meer originele software versies in omloop, variërend van 75t/m 150pk, waarbij goede tuners zelf originele software van snellere varianten kunnen inladen in de geknepen varianten. En dan heb je het nog maar over 1 type motor.
Met de nieuwe BEV wordt het misschien eerst wel makkelijker, maar misschien later nog wel lastiger.
Effectiever is bij de APK strenger te controleren op uitstootnormen en wijzigingen, meer het Belgische systeem.
Dan kan de politie zich met zinneger zaken bezig houden.
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 18.10.2020 - 19:43
door OGA244
Op 'n conformiteits certificaat (dat al jaren bij iedere nieuwe auto verstrekt wordt) staan alle af fabriek waarden per auto en per motor, van alle 50 1.4tsi uitvoeringen is er dus een bijpassende..
Pak er 'n paar meetpunten uit en je komt 'n heel eind..
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 18.10.2020 - 19:49
door teebee
Edgecrusher schreef: ↑18.10.2020 - 19:04
..... het fragiele imago van de politie
Is in mijn optiek niet veel mis met dat imago, eerder met de slappe houding van de politiek welke het apparaat aanstuurt.
Edgecrusher schreef: ↑18.10.2020 - 19:04
....
Dan kan de politie zich met zinneger zaken bezig houden.
Verkeersveiligheid vind ik heel zinnig.
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 18.10.2020 - 20:29
door Ben
hear hear
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 18.10.2020 - 21:05
door Edgecrusher
teebee schreef: ↑18.10.2020 - 19:49
Edgecrusher schreef: ↑18.10.2020 - 19:04
..... het fragiele imago van de politie
Is in mijn optiek niet veel mis met dat imago, eerder met de slappe houding van de politiek welke het apparaat aanstuurt.
Mijn laatste ervaringen met onze vrienden van de politie waren iets minder, 1x onjuiste beoordeling door hun (uiteindelijk ook geen gevolg gekregen) en 1x fraude en 1x diefstal niet in behandeling nemen, doe maar online en na de ontvangstbevestiging hoor je er nooit meer wat van. Onder het motto daar hebben we geen tijd voor... (daarvoor alleen ervaringen met blaascontroles, welke ik wel prima/ zinnig vind)
teebee schreef: ↑18.10.2020 - 19:49
Edgecrusher schreef: ↑18.10.2020 - 19:04
....
Dan kan de politie zich met zinneger zaken bezig houden.
Verkeersveiligheid vind ik heel zinnig.
Is bij een auto met een hogere topsnelheid dan 180km/h de verkeersveiligheid in geding, dan moeten we snel het halve wagenpark in NL van de weg halen

Of is bij een chiptuning van bijvoorbeeld een T2 naar T3 waarden de auto onveiliger of moeten we maar snel alle T3/4/5/6/8 snel verbieden, wederom
[MODS EDIT: Citaten aangepast, staat nu juist.]
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 18.10.2020 - 22:15
door teebee
Even voor de duidelijkheid, je post hierboven iets met een quote van mij, je voegt echter daar je eigen tekst toe.... (“Mijn laatste ervaring... etc...”). Op deze manier lijkt het alsof ik dat schrijf, hetgeen NIET het geval is. Lijkt me goed dat je dat even corrigeert.
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 18.10.2020 - 22:17
door Msuidgeest
Ziet er inderdaad slordig uit om citaten aan te vullen.
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 18.10.2020 - 22:19
door teebee
Edgecrusher schreef: ↑18.10.2020 - 21:05
Is bij een auto met een hogere topsnelheid dan 180km/h de verkeersveiligheid in geding, dan moeten we snel het halve wagenpark in NL van de weg halen
Of is bij een chiptuning van bijvoorbeeld een T2 naar T3 waarden de auto onveiliger of moeten we maar snel alle T3/4/5/6/8 snel verbieden, wederom
Het verschil zit hem in dat rijders welke laten tunen (ik chargeer even), de tuning met een bepaald doel voor ogen laten uitvoeren, en dat is oa harder kunnen rijden (verkeersveiligheid). Dit geldt niet voor alle andere rijders welke een auto bezitten welke af fabriek een bepaalde snelheid kan halen.
Je haalt 2 groepen door elkaar.
(Btw zonder de bedoeling te hebben hier een tune-diskussie te beginnen, want dat lijkt me beter van niet gezien de emoties die dan hier en daar los gaan komen vermoed ik zo)
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 19.10.2020 - 04:44
door Marcnij
Precies, je geeft geen 1200€ uit om aan de bar te kunnen zeggen dat jouw Volvo 220 loopt.
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 19.10.2020 - 07:45
door OGA244
In 'n tijd waarin onderbouwd uitstoot als 'n serieuze bedreiging van het milieu gezien wordt getuigen dit soort reacties van 'n zekere minachting voor het leefmilieu van anderen..
>180 moeten willen is met die inzichten dan ook weinig sociaal..
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 19.10.2020 - 07:47
door Edgecrusher
Waar koop je die D5/T5/T6 dan ook alweer voor?
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 19.10.2020 - 07:51
door OGA244
Om 1.5seconde eerder op de 180 te zitten?
Zo kom je van de 180 km/u af.
Geplaatst: 19.10.2020 - 07:55
door Walter
Edgecrusher schreef: ↑18.10.2020 - 19:04
....
Even de lastigheid, voorbeeldje: golf 1.4tsi, van deze motor zijn misschien wel 50 of meer originele software versies in omloop, variërend van 75t/m 150pk, waarbij goede tuners zelf originele software van snellere varianten kunnen inladen in de geknepen varianten. En dan heb je het nog maar over 1 type motor.
Laatste keer dat ik keek stond het vermogen gewoon op het kentekenbewijs, dus is het makkelijk zat te bepalen welk type in het vooronder ligt.
Edgecrusher schreef: ↑18.10.2020 - 19:04
Effectiever is bij de APK strenger te controleren op uitstootnormen en wijzigingen, meer het Belgische systeem.
In het Belgische systeem worden, als ik me niet vergis, de keuringen uitgevoerd door overheidsinstanties en niet vrije ondernemers. Die hebben andere bevoegdheden.
teebee schreef: ↑18.10.2020 - 19:49
Edgecrusher schreef: ↑18.10.2020 - 19:04
..... het fragiele imago van de politie
Is in mijn optiek niet veel mis met dat imago, eerder met de slappe houding van de politiek welke het apparaat aanstuurt.
Edgecrusher schreef: ↑18.10.2020 - 19:04
....
Dan kan de politie zich met zinneger zaken bezig houden.
Verkeersveiligheid vind ik heel zinnig.
Sluit ik me 100% bij aan!
teebee schreef: ↑18.10.2020 - 22:15
Even voor de duidelijkheid, je post hierboven iets met een quote van mij, je voegt echter daar je eigen tekst toe.... (“Mijn laatste ervaring... etc...”). Op deze manier lijkt het alsof ik dat schrijf, hetgeen NIET het geval is. Lijkt me goed dat je dat even corrigeert.
Heb ik aangepast