DB200 schreef: ↑27.10.2020 - 09:00 Ik heb in 2007 een tijdje gereden in een Opel Astra uit 2005. Hier zat geen temperatuurmeter in en een positieve rijbeleving ontbrak. Mijn vrouw had een Opel Corsa uit 1994, gekocht in 1996. Ik zal hier verder niet over uitweiden maar nadat we waren overgestapt op Skoda was ze ontzettend blij. Waarschijnlijk is Opel wel verbeterd in de loop der tijd maar ik zou op basis van mijn ervaringen hier niet snel voor kiezen.
Dat kan zo zijn, maar ik heb vanaf 1994, 7 Opel,s gereden tot 2020. (alleen de Agila die ik tussendoor had, had geen temp. meter, maar dat was een aardig karretje, met hoge instap van nieuw €12K ) maar ik ben vol lof over Opel. Echt waar. Ook een beetje nostalgie, omdat mijn pa in de jaren 60 toen met een Opel Blitz bestelwagen reed in Rotterdam. Ook de laatste, de Grandland X Innovation, reed als en taxi. Op de boordcomputer een verbruik van 6L-100 km. Alleen had de laatste Opel, naar mijn beleving teveel Franse elementen. Vandaar de overstap naar Volvo.
ps. Als ik met eén Opel ergens grote storingen had gehad, had ik beslist geen 7 Opels gereden, maar was misschien al eerder overgestapt naar een ander merk. Heb je al eens op andere auto-forums gekeken? Denk je als je Skoda, VW, Ford, Mercedes, Nissan, BMW rijd, dat je dán het lek boven hebt? Je moet het met iedere auto gewoon treffen. En met elk merk, kan je een maandagochtend auto treffen. Eilaas!

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)