Geplaatst: 03.11.2006 - 16:34
Ik refereer aan jouw aantal tonnen over vijf jaar... nee, ik heb geen Amazon, nooit gehad ook. Mocht er ooit weer een auto uit die tijd komen, dan waarschijnlijk weer een Peugeot 404.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Hallo Huib, weet jij, als 133GT bezitter, hoe het nu precies zit met dit model? Er gaan nogal veel verhalen rond, varierend van '133GT is nooit echt een model geweest, eigenlijlk gewoon een 131' tot '133GT is een afgezwakte 123GT' , etc etc. ... Weet jij bijvoorbeeld wat de originele typeaanduiding op een kentekenbewijs hoort te zijn bij een 133GT? En wat oorspronkelijk de 'schildjes' op de spatborden waren ('gt' of '123gt' of 122s ?? ) en achterop de kofferbak?wassinkh schreef:Ik zal mij dan ook maar even voorstellen, als Amazon rijder.
Ik heb mijn rode 122S een kleine 10 jaar geleden gekocht, gas in laten bouwen en daar jaarlijks tussen de 35000 en 40000 km mee gereden. Inmiddels heeft de auto een kleine 500000 km totaal gereden en doet het nog steeds prima.
De motor is een jaar of 8 geleden opgeboord naar 2 liter en voorzien van een K nokkenas. Verder een overdrive in gebouwd en nog vele ander extra's die het leven aangenamer maken, hoofdsteunen, mistlampen rolgordels enz.
Eind vorig jaar heb ik een prachtige donkergroene 133GT gevonden die ik niet kon laten staan, waarmee ik inmiddels 20000 km mee gereden heb.
Dus kilometers maken met een Amazon kan echt wel.
Verhalen kun je lezen op mijn website, klik op [WWW]
Ok.. maar eh... hoe weet je dan precies dat mijn auto 2 ton gelopen heeft in vijf jaar? Eentje heb ik nu net zelf meegemaakt, maar wat er de afgelopen veertig jaar gebeurt is...?!geestschrijver schreef:Ik refereer aan jouw aantal tonnen over vijf jaar... nee, ik heb geen Amazon, nooit gehad ook. Mocht er ooit weer een auto uit die tijd komen, dan waarschijnlijk weer een Peugeot 404.
Aha.. Ja, dat klopt, ik begreep het even verkeerd... Als dit ritme aan hou dan ben ik over vijf jaar inderdaad bij de volgende ton beland. Maar dat hangt natuurlijk van meer dingen af.. of de roest mij niet inhaalt bijvoorbeeldgeestschrijver schreef:Jij zei dat je auto de ton was gepasseerd en dat je maar net uitkomt met 20.000 per jaar. Dat is dan toch twee ton over vijf jaar?
Hallo Vincent,VincentK schreef:
Hallo Huib, weet jij, als 133GT bezitter, hoe het nu precies zit met dit model? Er gaan nogal veel verhalen rond, varierend van '133GT is nooit echt een model geweest, eigenlijlk gewoon een 131' tot '133GT is een afgezwakte 123GT' , etc etc. ... Weet jij bijvoorbeeld wat de originele typeaanduiding op een kentekenbewijs hoort te zijn bij een 133GT? En wat oorspronkelijk de 'schildjes' op de spatborden waren ('gt' of '123gt' of 122s ?? ) en achterop de kofferbak?
Ik heb geprobeerd een en ander te achterhalen, maar de meningen rond de 133GT lopen nogal uiteen... Mijn auto is ook een 133GT (13394s....) en ik zou het leuk vinden om de originele schildjes nog een keer terug te plaatsen (zit nu niets meer op).
Groet,
Vincent
Hallo Vincent,wassinkh schreef:Hallo Vincent,VincentK schreef:
Hallo Huib, weet jij, als 133GT bezitter, hoe het nu precies zit met dit model? Er gaan nogal veel verhalen rond, varierend van '133GT is nooit echt een model geweest, eigenlijlk gewoon een 131' tot '133GT is een afgezwakte 123GT' , etc etc. ... Weet jij bijvoorbeeld wat de originele typeaanduiding op een kentekenbewijs hoort te zijn bij een 133GT? En wat oorspronkelijk de 'schildjes' op de spatborden waren ('gt' of '123gt' of 122s ?? ) en achterop de kofferbak?
Ik heb geprobeerd een en ander te achterhalen, maar de meningen rond de 133GT lopen nogal uiteen... Mijn auto is ook een 133GT (13394s....) en ik zou het leuk vinden om de originele schildjes nog een keer terug te plaatsen (zit nu niets meer op).
Groet,
Vincent
Sorry voor de late reactie, maar ik had dit bericht gemist.
De 133GT heeft in feite nooit bestaan als type, de 123 GT is slechts 2 jaar geproduceerd, en daarna kwam de B20 motor, in 2 uitvoeringen.
Enkele en dubbele carburateur (B20B), die 118Pk levert.
Aangezien dat vergelijkbaar is met de B18D motor, en de typeaanduiding (voor het chassis nummer) vanuit de fabriek 133XXX werd, noemde men deze in de volksmond 133GT.
De plaatjes aan de zijkant waren 122S.
Door extra opties kon je er natuurlijk een GT uitvoering van maken.
Neemt niet weg dat het een snelle auto is , voor die tijd.