Pagina 4 van 15
Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 15.11.2021 - 11:28
door raspaardje
N207 schreef: ↑14.11.2021 - 16:56
De 9-5 NG was ook getuned (door DION HPT, voor de kenners) en had ook rond de 255 pk en 400 Nm onder de kap. De automaat van de Saab was natuurlijk een generatie ouder en gewoon trager.
De Saab was meer op comfort afgesteld en reed, zeker op lange stukken snelweg, lekkerder dan de V60. Dat komt waarschijnlijk mede door de grotere wielbasis; de 9-3 is 25 cm langer dan de V60.
Zeker in de Polestar setting is de V60 veel alerter en ligt duidelijk strakker op de weg. Toch nodigt de V60 niet uit tot het betere bochtenwerk, de auto lijkt zich het plezierigst te voelen in een comfort-sportieve combinatie. Voor wie het kent: op de Zweedse binnenwegen voelt V60 zich prima thuis.
@raspaardje, we hadden tot 2 jaar geleden ook een 9-3 Viggen. In tegenstelling tot de V60 "schreeuwde" die continu: "maar ik kan sneller".
Maar een 9-3 Cabrio met Hirch is ook niet te versmaden. En dan ook nog eens in één van de mooiste Saab-kleuren!
Dion ken ik wel ja, best veel contact met hem gehad toen ik problemen met mijn cabrio had.
Zo'n 9-5 NG lijkt me een fantastische slee en is tegenwoordig echt aan de prijs. Maar idd, met jouw V60 ben je weer helemaal bij de tijd...

En de V60 blijft natuurlijk een zware auto zonder elektronische trucjes zoals bijv. een Porsche deze installeert; dus ja, het gaat prima de bocht om maar echt scherp wordt het nooit.
De reden dat ik het zo benoem is omdat jouw V60 mij de meest dynamische V60 lijkt met zijn voor een V60 laagste gewicht, verlaging en zijn 20" velgen. Uitgezonderd de PE versie natuurlijk.
Terwijl de 9-5 juist aan de andere kant van het spectrum acteert; het lijkt me de ultieme cruiser.
Over een 9-3 Viggen: fantastische machine, de eerste Saab die idd "schreeuwde" om meer? Waarom heb je 'm weggedaan? Spijt van?
En mijn cabrio diesel fungeert als km-vreter voor de woonwerkkilometers. Die ga ik oprijden totdat er leuk elektrisch kan worden gereden.
Vrij opvallende auto idd, anoniem rijden is er niet meer bij, een grijze V60 vond ik daarom wel prima...

Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 15.11.2021 - 12:10
door raspaardje
Mickyman schreef: ↑15.11.2021 - 08:52
bij mijn MJ21 staat ook geen R-Design in de hoofdsteun, ik heb de originele zwarte stoelen
Dan is dat veranderd; iig had een standaard MY2019 R-Design altijd "R-Design" in de hoofdsteun staan.
Uit de MY2019 prijslijst: "R-Design bekleding met Agnes Nappa leder en Open Grid textiel met logo in de hoofdsteunen voor (logo vervalt bij keuze voor andere bekleding)".
Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 15.11.2021 - 12:18
door raspaardje
Voor MY2020 geldt dit:
"R-Design bekleding met Agnes Nappa leder en Open Grid textiel met logo in de hoofdsteunen voor (logo vervalt bij keuze voor andere bekleding, behalve bij RGAR)".
Waarbij RGAR staat voor Slate Grey stoelbekleding ipv zwart.
In MY2021 wordt er nooit een R-Design logo in de hoofdsteun geleverd.
Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 15.11.2021 - 12:45
door KFT
raspaardje schreef: ↑15.11.2021 - 12:18
Voor MY2020 geldt dit:
"R-Design bekleding met Agnes Nappa leder en Open Grid textiel met logo in de hoofdsteunen voor (logo vervalt bij keuze voor andere bekleding, behalve bij RGAR)".
Waarbij RGAR staat voor Slate Grey stoelbekleding ipv zwart.
In MY2021 wordt er nooit een R-Design logo in de hoofdsteun geleverd.
En R-Design logo onderop het stuur is ook verdwenen.
Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 15.11.2021 - 12:47
door Mickyman
KFT schreef: ↑15.11.2021 - 12:45
raspaardje schreef: ↑15.11.2021 - 12:18
Voor MY2020 geldt dit:
"R-Design bekleding met Agnes Nappa leder en Open Grid textiel met logo in de hoofdsteunen voor (logo vervalt bij keuze voor andere bekleding, behalve bij RGAR)".
Waarbij RGAR staat voor Slate Grey stoelbekleding ipv zwart.
In MY2021 wordt er nooit een R-Design logo in de hoofdsteun geleverd.
En R-Design logo onderop het stuur is ook verdwenen.
Je kunt aan de auto nergens zien dat het een R-Design is, behalve de gewone kenmerken
Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 15.11.2021 - 16:11
door N207
KFT schreef: ↑15.11.2021 - 12:45
raspaardje schreef: ↑15.11.2021 - 12:18
Voor MY2020 geldt dit:
"R-Design bekleding met Agnes Nappa leder en Open Grid textiel met logo in de hoofdsteunen voor (logo vervalt bij keuze voor andere bekleding, behalve bij RGAR)".
Waarbij RGAR staat voor Slate Grey stoelbekleding ipv zwart.
In MY2021 wordt er nooit een R-Design logo in de hoofdsteun geleverd.
En R-Design logo onderop het stuur is ook verdwenen.
Bij mij staat "R-Design" inderdaad in de hoofdsteunen, onder op het stuur en op de dorpellijsten van de voorportieren.
Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 15.11.2021 - 16:12
door VincentH6
KFT schreef: ↑15.11.2021 - 12:45
raspaardje schreef: ↑15.11.2021 - 12:18
Voor MY2020 geldt dit:
"R-Design bekleding met Agnes Nappa leder en Open Grid textiel met logo in de hoofdsteunen voor (logo vervalt bij keuze voor andere bekleding, behalve bij RGAR)".
Waarbij RGAR staat voor Slate Grey stoelbekleding ipv zwart.
In MY2021 wordt er nooit een R-Design logo in de hoofdsteun geleverd.
En R-Design logo onderop het stuur is ook verdwenen.
Hoe zit dat met de instaplijsten bij de voorportieren. Staat daar ook geen R-Design meer bij nieuwere jaargangen?
Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 15.11.2021 - 20:40
door Daf88
Bij mij staat daar - de dorpel- Recharge (in een R-Design T6)
Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 15.11.2021 - 21:55
door KFT
Bij de niet Recharge modellen staat daar nu 'Volvo'.
Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 16.11.2021 - 07:45
door J33Bee
KFT schreef: ↑15.11.2021 - 21:55
Bij de niet Recharge modellen staat daar nu 'Volvo'.
Heeft een MA ook instaplijsten eigenlijk?
Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 16.11.2021 - 08:29
door Kris Fa820373
raspaardje schreef: ↑11.11.2021 - 10:38
Kris Fa820373 schreef: ↑08.11.2021 - 22:48
Achteraf bleek hetgeen ik configureerde hetzelfde te zijn wat later de R-design uitvoering is geworden.
Grappig!
Niet helemaal natuurlijk...

Of heb je ook de aluminium pedalen en het sportchassis?
Die pedalen niet en het sportchassis wilde ik sowieso niet. Zoals ik schreef had mijn vorige auto dat wel en was dat een beetje beu na 9 jaar. Ik doe ong 50000km per jaar dus wilde iets meer comfort nu.
Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 16.11.2021 - 11:31
door Mickyman
Kris Fa820373 schreef: ↑08.11.2021 - 22:48
raspaardje schreef: ↑08.11.2021 - 13:15
@Kris Fa820373
Fraaie uitvoering zo met het Inscription exterieur en sportieve R-Design elementen in het interieur.
Merci, toen ik hem bestelde was hij enkel in Inscription te bestellen.
En dat interieur vond ik mooi, mijn vorige auto (Audi A6 Avant 2.7tdi quattro s-line) had zelfde idee van interieur...zwarte lederen zetels, zwarte dakhemel en alu inleg. Achteraf bleek hetgeen ik configureerde hetzelfde te zijn wat later de R-design uitvoering is geworden.
Niet om het een of het ander, maar ik zie maar weinig van de R-Design in jouw auto terug, juist die mooie elementen (daarom heb ik hem ook gekozen

) missen bij jouw uitvoering, uiteraard op die paar accenten binnen na dan.
Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 16.11.2021 - 13:34
door raspaardje
Kris en ik hadden het toch ook alleen maar over de gemaakte keuzes vwb interieur die voor een deel overeenkomen hoe Volvo later de R-Design van binnen heeft samengesteld, Mm...?
Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 22.11.2021 - 20:44
door Bover
raspaardje schreef: ↑05.11.2021 - 09:38
Uitvoering: R-Design
Modeljaar: 2019
Kleurbenaming: Osmium Grey
Velgen "inch" en type: 19" 5-Triple Spaaks Matt Black / Diamond Cut (1042)
Extra exterieur: donkergetinte achterruiten/panoramadak/gelamineerd glas/RVS bumperbescherming/Full-LED Active High Beam koplampen met adaptieve bochtverlichting, extra hoge lichtopbrengst en koplampreinigingsinstallatie/Visual Park Assist (incl. 360 graden view) met Front "Fisheye" view
Motorisering: T5 met Polestar tuning
Eigen aanpassingen: logo's achterzijde verwijderd
20211031_152803.jpg
20210521_191120.jpg
20211017_191639.jpg
echt wel gaaf zo op de foto en goede opties erbij
Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 23.11.2021 - 14:25
door raspaardje
Dank je!
De vorige (Zweedse) eigenaar heeft zich idd uitgeleeft op de optielijst.
Want in feite heb ik alles in de auto wat er leverbaar is op een paar zaken na: B&W audio, 4-zone airco, Exterior Styling kit en stoelventilatie en -massage (niet leverbaar op de R-Design stoel).
Vergeet ik bijna de Park Assis Pilot...
De elektrisch neerklapbare hoofdsteunen achter en achterbankleuning en het afsluitbare dashboardkastje delen de koppositie van de lijst "meest zinloze opties''....

Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 23.11.2021 - 15:59
door N207
raspaardje schreef: ↑23.11.2021 - 14:25
De elektrisch neerklapbare hoofdsteunen achter en achterbankleuning en het afsluitbare dashboardkastje delen de koppositie van de lijst "meest zinloze opties''....
Die elektrisch neerklapbare hoofdsteunen zijn wel handig als je de rugleuning van de achterbank naar voren klapt. Dan gaan ze ook automatisch neer en kunnen ze dus nooit tegen de achterkant van de voorstoelen komen. Hierdoor wordt voorkomen dat de neer te klappen rugleuning tegen de achterkant van de voorstoel klem komt te zitten.
Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 23.11.2021 - 16:40
door raspaardje
Ik ben niet vies van een beetje arbeid, N207...

Dus die leuning kan ik zelf wel neerklappen en dan vergeet ik het neerklappen of verwijderen van de hoofdsteunen ook niet.
AIgemeen geldt dat de meeste opties een duidelijk doel dienen: het is esthetisch, het draagt bij aan de veiligheid of het is handig. Het elektrisch kunnen neerklappen van een achterbank behoort tot dat laatste. Maar die 20 seconden tijdwinst dat dat per keer oplevert weegt imo niet op tegen de faalkans of het extra gewicht dat die componenten weer meebrengen tov handmatig neerklappen.
Maar goed, het zit erin, ik moet er mee leren leven...

Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 23.11.2021 - 18:37
door Philken
KFT schreef: ↑15.11.2021 - 21:55
Bij de niet Recharge modellen staat daar nu 'Volvo'.
idd, nu je het zegt, heb ik gekeken(heb de auto nog maar 10 maanden & ik had er nog niet op gelet)
Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 23.11.2021 - 19:35
door arnoud
raspaardje schreef: ↑23.11.2021 - 16:40
Het elektrisch kunnen neerklappen van een achterbank behoort tot dat laatste. Maar die 20 seconden tijdwinst dat dat per keer oplevert weegt imo niet op tegen de faalkans of het extra gewicht dat die componenten weer meebrengen tov handmatig neerklappen.
Technisch gezien is het ook alleen maar het electrisch ontgrendelen van de achterleuning/hoofdsteunen. Dus je drukt op een knop in plaats van dat het met een trekknop de ontgrendeling los maakt. Dus in plaats van een kabel en een palletje is het nu een motortje dat een palletje beweegt.
Bijkomend voordeel is dat een inbreker in de auto de bank niet naar voren krijgt.
Foto's V60/S60 - kleurenpallet - en de diverse uitvoeringen
Geplaatst: 23.11.2021 - 21:34
door EVO500
Neerklapbare achterbank en bagage ruimte vindt ik echt een misser in de V60 tov van wat ik mijn laguna III heb, die nagenoeg delfde lengte heet overigens.
Gezien ik dit dagelijks gebruik is het niet handig dat je eerst de achterportier open moet doen.
Bij mijn Laguna van 13 jaar oud zit een hendel in de achterbak achteraan (waar zeg maar het knopje voor de uitklapbare trekhaak zit) waar ik in een keer alles (of 2 delen) neerklap zoals het zou moeten... tien keer sneller.
Ik kan er nog steeds niet aan wennen
Zelfde geldt voor rolgordijn, ook hier veel degelijker en makkelijker uit te pakken...
Dan nog de ruit die ik apart kan openen op de laguna ten opzichte van de achterklep, zeer handig als je echt de auto (bijvoorbeeld op vakantie) vol wil pakken. Gebruik ik vaak.
Kortom ik vindt dat ik wat bagage op gemak en ruimte (erg) op achteruit ben gegaan tov van mijn andere auto. De ruimte (scheelt zeker 15cm in diepte) die je net nodig hebt als je bij ikea een kastje van 2 meter wilt halen
Dan zeg maar tegen de vrouw, neem maar voor de zekerheid de laguna mee.
De elektrische hoofdsteunen is meer leuk om de achter passagiers te pesten maar ik heb ze nog nooit gebruikt.