Pagina 4 van 8

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 16.01.2022 - 12:15
door Rob M
Ik inderdaad ook niet. Het gemis is dat de individuele instelling niet te koppelen is aan je sleutel. Maar nu, instappen, individual kiezen en gaan.

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 16.01.2022 - 17:12
door Ab S
Paul schreef: 15.01.2022 - 08:42 Nou de default is Pilot Assist en je kan dan niet switchen naar normale cruise controle, dat moet je dan doen vanuit de HU
..maar kan je met de knoppen links op het stuur wel switchen tussen Pilot Assist en Adaptive Cruise Control (ACC)? Dat doe ik wel regelmatig (vooral b.v. op bochtige 80-wegen wil ik liever zelf sturen).

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 17.01.2022 - 07:56
door Paul
Dat hebben ze dus blijkbaar uitgezet is het verhaal. Maar heb er geen ervaring mee, maar dat was weer een bezuiniging.

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 17.01.2022 - 12:19
door raspaardje
Even een korte samenvatting om duidelijkheid te scheppen...:-)

- De V60 krijgt dus Google Automotive OS (Google AOS) vanaf MY2023, de video betreft dus andere Volvo modellen waarin Google AOS reeds vanaf MY2022 is geïntroduceerd. Overigens is over de S60 MY2023 nog geen informatie uitgebracht.
- Het rijmodi scrollwieltje in de S60/V60 is reeds verdwenen vanaf MY2022. En zal naar alle waarschijnlijkheid ook ontbreken in MY2023 modellen.
- In MY2023 Volvo modellen met Google AOS zijn alle rijmodi verdwenen, uitgezonderd de off road modus. Dus geen ECO, Comfort, Individual of Dynamic meer. Grote kans dat dit ook doorgevoerd gaat worden in de V60 MY2023 natuurlijk.
- De 2 knoppen in het linker knoppencluster op het stuur deden op Volvo's met Sensus OS dienst als schakelaars om te switchen tussen snelheidsbegrenser (SL), adaptieve cruise control (ACC) en pilot assist (PA).
In deze modellen moest alleen het scherm gebruikt worden om te schakelen tussen ACC en normale cruise control (CC). In de huidige MY2022 Volvo's auto's met Google AOS hebben die 2 knoppen geen functie meer. Echter voor de MY2023 V60 meldt de prijslijst het volgende:
Intellisafe Assist:
Adaptive Cruise Control met Pilot Assist (de auto kan zelfstandig accelereren, remmen en sturen tot 130 km/u buiten de bebouwde kom),
Distance Alert (in combinatie met optioneel Grafisch Head-up Display), Speed Limiter en bediening in het stuurwiel en Emergency Stop Assist
Dat lijkt erop alsof de intentie bestaat die 2 knoppen toch weer de vertrouwde functies te geven. Dezelfde tekst staat echter ook in de MY2022 V90 prijslijst en daar doen de knoppen het dus niet...
Sterker nog, nu ik de video nog een keer bekeken heb zie ik dat het waarschijnlijk niet meer mogelijk is te switchen tussen ACC en CC. Volvo's met Google AOS hebben nog alleen SL, ACC en PA. Normale CC lijkt te ontbreken.

- Het niet kunnen koppelen van de rijmodus Individual (Volvo met Sensus OS dus, Google AOS Volvo's hebben niet eens een Individual rijmodus) aan een sleutel heeft te maken met toelatingseisen.

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 17.01.2022 - 14:52
door RoaldH
raspaardje schreef: 17.01.2022 - 12:19 Even een korte samenvatting om duidelijkheid te scheppen...:-)

- De V60 krijgt dus Google Automotive OS (Google AOS) vanaf MY2023, de video betreft dus andere Volvo modellen waarin Google AOS reeds vanaf MY2022 is geïntroduceerd. Overigens is over de S60 MY2023 nog geen informatie uitgebracht.
- Het rijmodi scrollwieltje in de S60/V60 is reeds verdwenen vanaf MY2022. En zal naar alle waarschijnlijkheid ook ontbreken in MY2023 modellen.
- In MY2023 Volvo modellen met Google AOS zijn alle rijmodi verdwenen, uitgezonderd de off road modus. Dus geen ECO, Comfort, Individual of Dynamic meer. Grote kans dat dit ook doorgevoerd gaat worden in de V60 MY2023 natuurlijk.
- De 2 knoppen in het linker knoppencluster op het stuur deden op Volvo's met Sensus OS dienst als schakelaars om te switchen tussen snelheidsbegrenser (SL), adaptieve cruise control (ACC) en pilot assist (PA).
In deze modellen moest alleen het scherm gebruikt worden om te schakelen tussen ACC en normale cruise control (CC). In de huidige MY2022 Volvo's auto's met Google AOS hebben die 2 knoppen geen functie meer. Echter voor de MY2023 V60 meldt de prijslijst het volgende:
Intellisafe Assist:
Adaptive Cruise Control met Pilot Assist (de auto kan zelfstandig accelereren, remmen en sturen tot 130 km/u buiten de bebouwde kom),
Distance Alert (in combinatie met optioneel Grafisch Head-up Display), Speed Limiter en bediening in het stuurwiel en Emergency Stop Assist
Dat lijkt erop alsof de intentie bestaat die 2 knoppen toch weer de vertrouwde functies te geven. Dezelfde tekst staat echter ook in de MY2022 V90 prijslijst en daar doen de knoppen het dus niet...
Sterker nog, nu ik de video nog een keer bekeken heb zie ik dat het waarschijnlijk niet meer mogelijk is te switchen tussen ACC en CC. Volvo's met Google AOS hebben nog alleen SL, ACC en PA. Normale CC lijkt te ontbreken.

- Het niet kunnen koppelen van de rijmodus Individual (Volvo met Sensus OS dus, Google AOS Volvo's hebben niet eens een Individual rijmodus) aan een sleutel heeft te maken met toelatingseisen.
Ik heb op YouTube een flimpje gezien van een MY22 XC60 T8 Polestar Engineered waar je in het Google AOS kon kiezen tussen Pure, AWD, Power, Hybrid en Off Road. Het lijkt me sterk dat deze keuzes wegvallen bij de MY23.

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 17.01.2022 - 15:28
door Paul
Nee de knop is weg, je moet het nu vanuit het menu wijzigen

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 17.01.2022 - 16:11
door raspaardje
RoaldH schreef: 17.01.2022 - 14:52 Ik heb op YouTube een flimpje gezien van een MY22 XC60 T8 Polestar Engineered waar je in het Google AOS kon kiezen tussen Pure, AWD, Power, Hybrid en Off Road. Het lijkt me sterk dat deze keuzes wegvallen bij de MY23.
Je hebt gelijk, volgens betreft het iig het MY2022 V90 CC model. Zie dat filmpje.
In andere Volvo modellen met Google AOS zou het anders kunnen zijn.
Wellicht hebben T6 en T8 modellen het wel?
Deze B6 heeft het iig niet: https://www.swedespeed.com/threads/22-x ... no.646715/

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 17.01.2022 - 19:54
door RoaldH
raspaardje schreef: 17.01.2022 - 16:11
RoaldH schreef: 17.01.2022 - 14:52 Ik heb op YouTube een flimpje gezien van een MY22 XC60 T8 Polestar Engineered waar je in het Google AOS kon kiezen tussen Pure, AWD, Power, Hybrid en Off Road. Het lijkt me sterk dat deze keuzes wegvallen bij de MY23.
Je hebt gelijk, volgens betreft het iig het MY2022 V90 CC model. Zie dat filmpje.
In andere Volvo modellen met Google AOS zou het anders kunnen zijn.
Wellicht hebben T6 en T8 modellen het wel?
Deze B6 heeft het iig niet: https://www.swedespeed.com/threads/22-x ... no.646715/
Ik denk dat ook het alleen voor de T6 en T8 is.

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 18.01.2022 - 08:38
door jm188
hybrides behouden de drivemodes, alle andere modellen hebben alleen een selecteerbare offroad modus

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 18.01.2022 - 14:44
door Ab S
RoaldH schreef: 17.01.2022 - 14:52
raspaardje schreef: 17.01.2022 - 12:19 Even een korte samenvatting om duidelijkheid te scheppen...:-)

[...]
Sterker nog, nu ik de video nog een keer bekeken heb zie ik dat het waarschijnlijk niet meer mogelijk is te switchen tussen ACC en CC. Volvo's met Google AOS hebben nog alleen SL, ACC en PA. Normale CC lijkt te ontbreken.
[...]
Sorry als ik het niet goed gelezen heb, maar hoe zit het nu met switchen tussen ACC en PA? Kan dat dan wel nog vanaf de knoppen links op het het stuurwiel?

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 18.01.2022 - 15:06
door RB1992
Als ik het dus goed begrijp valt CarPlay weg? Fijne actie naar iPhone gebruikers....

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 18.01.2022 - 16:38
door raspaardje
Ab S schreef: 18.01.2022 - 14:44 Sorry als ik het niet goed gelezen heb, maar hoe zit het nu met switchen tussen ACC en PA? Kan dat dan wel nog vanaf de knoppen links op het het stuurwiel?
- De 2 knoppen in het linker knoppencluster op het stuur deden op Volvo's met Sensus OS dienst als schakelaars om te switchen tussen snelheidsbegrenser (SL), adaptieve cruise control (ACC) en pilot assist (PA).
In deze modellen moest alleen het scherm gebruikt worden om te schakelen tussen ACC en normale cruise control (CC). In de huidige MY2022 Volvo's auto's met Google AOS hebben die 2 knoppen geen functie meer. Echter voor de MY2023 V60 meldt de prijslijst het volgende:
Intellisafe Assist:
Adaptive Cruise Control met Pilot Assist (de auto kan zelfstandig accelereren, remmen en sturen tot 130 km/u buiten de bebouwde kom),
Distance Alert (in combinatie met optioneel Grafisch Head-up Display), Speed Limiter en bediening in het stuurwiel en Emergency Stop Assist
Dat lijkt erop alsof de intentie bestaat die 2 knoppen toch weer de vertrouwde functies te geven. Dezelfde tekst staat echter ook in de MY2022 V90 prijslijst en daar doen de knoppen het dus niet...

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 18.01.2022 - 16:39
door raspaardje
RB1992 schreef: 18.01.2022 - 15:06 Als ik het dus goed begrijp valt CarPlay weg? Fijne actie naar iPhone gebruikers....
Yep. Wellicht wordt dat later nog toegevoegd.

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 18.01.2022 - 19:19
door Ab S
raspaardje schreef: 18.01.2022 - 16:38 [...]
Dat lijkt erop alsof de intentie bestaat die 2 knoppen toch weer de vertrouwde functies te geven. Dezelfde tekst staat echter ook in de MY2022 V90 prijslijst en daar doen de knoppen het dus niet...
Dank je. We weten het dus nog niet; even afwachten maar

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 20.01.2022 - 16:17
door Stefan-R
Nou ondertussen heb ik ook bericht gekregen dat MY22 niet meer te leveren is. Het wordt sowieso MY23. De prijs blijft (als het goed is) het zelfde. Daar gaan ze nog even naar kijken maar moet wel weer €600,00 extra betalen voor de Harman Kardon speakers.
Ook even overleg gehad met de dealer en die is bereid om de "nieuwe" achterbumper te vervangen met de "oude" zodat er weer 2 uitlaten zichtbaar zijn. Dit is in mijn ogen wat juist de R-design sportief maakte.
Ik moet zelf nog even een overzicht maken van de verschillen met betrekking tot de nieuwe uitvoeringen. R-design is te komen vervallen en wat komt daar nu het beste mee overeen?

Dealer gaf aan dat vanwege chip tekort ze eerder zijn overgestapt naar nieuwe modeljaar...

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 20.01.2022 - 18:00
door BillyBob
Hoi Stefan-R. Je bent niet de enige: viewtopic.php?p=1728504#p1728504
Stiekem hoop ik dat de mijne nog MY22 zal zijn maar begin er ook voor te vrezen. :(

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 20.01.2022 - 21:12
door AJP
Stefan-R schreef: 20.01.2022 - 16:17 Nou ondertussen heb ik ook bericht gekregen dat MY22 niet meer te leveren is. Het wordt sowieso MY23. De prijs blijft (als het goed is) het zelfde. Daar gaan ze nog even naar kijken maar moet wel weer €600,00 extra betalen voor de Harman Kardon speakers.
Ook even overleg gehad met de dealer en die is bereid om de "nieuwe" achterbumper te vervangen met de "oude" zodat er weer 2 uitlaten zichtbaar zijn. Dit is in mijn ogen wat juist de R-design sportief maakte.
Ik moet zelf nog even een overzicht maken van de verschillen met betrekking tot de nieuwe uitvoeringen. R-design is te komen vervallen en wat komt daar nu het beste mee overeen?

Dealer gaf aan dat vanwege chip tekort ze eerder zijn overgestapt naar nieuwe modeljaar...
Als je een R-design wilt benaderen, dan moet je in ieder geval een black pakket erbij nemen heb ik begrepen voor de zwarte accenten. Tja, omdat Volvo’s tegenwoordig zijn begrenst op 180 km/uur, heeft de design afdeling van Volvo een volwaardig R-pakket overbodig gevonden. Ik snap dit dan ook wel, maar vind het wel erg jammer. R-uitvoeringen gaven Volvo’s altijd wel iets extra’s. Mooi dat je dealer in ieder geval de achterbumper wil wisselenen want die dubbele uitlaat is toch wel een (mooi) dingetje.

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 21.01.2022 - 09:37
door raspaardje
Nappa leder / Open Grid textiel bekleding met contourstoelen (sportstoelen)
Vierspaaks sportstuurwiel met Glossy Black inzetstuk
Orrefors™ kristallen pookknop
Zwarte hemelbekleding
Metal Mesh aluminium inleg
495 -

026 Sportchassis (15 mm verlaagd) (niet voor T6 & T8 Plug-in hybrid)
410 -

Als je deze twee opties bij de Dark exterieurstijl bestelt dan heb je bijna weer een oude R-Design.
Op de sportpedalen na, denk ik. En natuurlijk de bumper met zichtbare uitlaten.

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 21.01.2022 - 10:45
door Bart
Ik heb er net ook maar eens een mailtje aan gewaagd ri. mijn dealer. Een vergelijkbare uitvoering zou voor mij ca. 3k extra betekenen in de fiscale waarde, belangrijker vind ik echter de levertijd; ik vertik het om tot na de zomer te gaan wachten op een nieuwe auto.

Ben benieuwd...


**EDIT** meteen feedback van de dealer: geen nieuws vanuit de fabriek dat "mijn" bestelling omgezet wordt, dus we gaan er voorlopig even van uit dat ik begin mei mijn mooie V60 mag ontvangen ;-)

V60 Phase II (MY23)

Geplaatst: 21.01.2022 - 16:59
door wasbeer2006
Het goede nieuws is misschien met het vervallen van de B5 er een tuning voor de B4 beschikbaar komt :-)