V60 Phase II (MY23)
Geplaatst: 16.01.2022 - 12:15
Ik inderdaad ook niet. Het gemis is dat de individuele instelling niet te koppelen is aan je sleutel. Maar nu, instappen, individual kiezen en gaan.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
..maar kan je met de knoppen links op het stuur wel switchen tussen Pilot Assist en Adaptive Cruise Control (ACC)? Dat doe ik wel regelmatig (vooral b.v. op bochtige 80-wegen wil ik liever zelf sturen).
Dat lijkt erop alsof de intentie bestaat die 2 knoppen toch weer de vertrouwde functies te geven. Dezelfde tekst staat echter ook in de MY2022 V90 prijslijst en daar doen de knoppen het dus niet...Intellisafe Assist:
Adaptive Cruise Control met Pilot Assist (de auto kan zelfstandig accelereren, remmen en sturen tot 130 km/u buiten de bebouwde kom),
Distance Alert (in combinatie met optioneel Grafisch Head-up Display), Speed Limiter en bediening in het stuurwiel en Emergency Stop Assist
Ik heb op YouTube een flimpje gezien van een MY22 XC60 T8 Polestar Engineered waar je in het Google AOS kon kiezen tussen Pure, AWD, Power, Hybrid en Off Road. Het lijkt me sterk dat deze keuzes wegvallen bij de MY23.raspaardje schreef: ↑17.01.2022 - 12:19 Even een korte samenvatting om duidelijkheid te scheppen...
- De V60 krijgt dus Google Automotive OS (Google AOS) vanaf MY2023, de video betreft dus andere Volvo modellen waarin Google AOS reeds vanaf MY2022 is geïntroduceerd. Overigens is over de S60 MY2023 nog geen informatie uitgebracht.
- Het rijmodi scrollwieltje in de S60/V60 is reeds verdwenen vanaf MY2022. En zal naar alle waarschijnlijkheid ook ontbreken in MY2023 modellen.
- In MY2023 Volvo modellen met Google AOS zijn alle rijmodi verdwenen, uitgezonderd de off road modus. Dus geen ECO, Comfort, Individual of Dynamic meer. Grote kans dat dit ook doorgevoerd gaat worden in de V60 MY2023 natuurlijk.
- De 2 knoppen in het linker knoppencluster op het stuur deden op Volvo's met Sensus OS dienst als schakelaars om te switchen tussen snelheidsbegrenser (SL), adaptieve cruise control (ACC) en pilot assist (PA).
In deze modellen moest alleen het scherm gebruikt worden om te schakelen tussen ACC en normale cruise control (CC). In de huidige MY2022 Volvo's auto's met Google AOS hebben die 2 knoppen geen functie meer. Echter voor de MY2023 V60 meldt de prijslijst het volgende:Dat lijkt erop alsof de intentie bestaat die 2 knoppen toch weer de vertrouwde functies te geven. Dezelfde tekst staat echter ook in de MY2022 V90 prijslijst en daar doen de knoppen het dus niet...Intellisafe Assist:
Adaptive Cruise Control met Pilot Assist (de auto kan zelfstandig accelereren, remmen en sturen tot 130 km/u buiten de bebouwde kom),
Distance Alert (in combinatie met optioneel Grafisch Head-up Display), Speed Limiter en bediening in het stuurwiel en Emergency Stop Assist
Sterker nog, nu ik de video nog een keer bekeken heb zie ik dat het waarschijnlijk niet meer mogelijk is te switchen tussen ACC en CC. Volvo's met Google AOS hebben nog alleen SL, ACC en PA. Normale CC lijkt te ontbreken.
- Het niet kunnen koppelen van de rijmodus Individual (Volvo met Sensus OS dus, Google AOS Volvo's hebben niet eens een Individual rijmodus) aan een sleutel heeft te maken met toelatingseisen.
Je hebt gelijk, volgens betreft het iig het MY2022 V90 CC model. Zie dat filmpje.
Ik denk dat ook het alleen voor de T6 en T8 is.raspaardje schreef: ↑17.01.2022 - 16:11Je hebt gelijk, volgens betreft het iig het MY2022 V90 CC model. Zie dat filmpje.
In andere Volvo modellen met Google AOS zou het anders kunnen zijn.
Wellicht hebben T6 en T8 modellen het wel?
Deze B6 heeft het iig niet: https://www.swedespeed.com/threads/22-x ... no.646715/
RoaldH schreef: ↑17.01.2022 - 14:52Sorry als ik het niet goed gelezen heb, maar hoe zit het nu met switchen tussen ACC en PA? Kan dat dan wel nog vanaf de knoppen links op het het stuurwiel?raspaardje schreef: ↑17.01.2022 - 12:19 Even een korte samenvatting om duidelijkheid te scheppen...
[...]
Sterker nog, nu ik de video nog een keer bekeken heb zie ik dat het waarschijnlijk niet meer mogelijk is te switchen tussen ACC en CC. Volvo's met Google AOS hebben nog alleen SL, ACC en PA. Normale CC lijkt te ontbreken.
[...]
- De 2 knoppen in het linker knoppencluster op het stuur deden op Volvo's met Sensus OS dienst als schakelaars om te switchen tussen snelheidsbegrenser (SL), adaptieve cruise control (ACC) en pilot assist (PA).
In deze modellen moest alleen het scherm gebruikt worden om te schakelen tussen ACC en normale cruise control (CC). In de huidige MY2022 Volvo's auto's met Google AOS hebben die 2 knoppen geen functie meer. Echter voor de MY2023 V60 meldt de prijslijst het volgende:
Intellisafe Assist:
Adaptive Cruise Control met Pilot Assist (de auto kan zelfstandig accelereren, remmen en sturen tot 130 km/u buiten de bebouwde kom),
Distance Alert (in combinatie met optioneel Grafisch Head-up Display), Speed Limiter en bediening in het stuurwiel en Emergency Stop Assist
Dat lijkt erop alsof de intentie bestaat die 2 knoppen toch weer de vertrouwde functies te geven. Dezelfde tekst staat echter ook in de MY2022 V90 prijslijst en daar doen de knoppen het dus niet...
Dank je. We weten het dus nog niet; even afwachten maarraspaardje schreef: ↑18.01.2022 - 16:38 [...]
Dat lijkt erop alsof de intentie bestaat die 2 knoppen toch weer de vertrouwde functies te geven. Dezelfde tekst staat echter ook in de MY2022 V90 prijslijst en daar doen de knoppen het dus niet...
Als je een R-design wilt benaderen, dan moet je in ieder geval een black pakket erbij nemen heb ik begrepen voor de zwarte accenten. Tja, omdat Volvo’s tegenwoordig zijn begrenst op 180 km/uur, heeft de design afdeling van Volvo een volwaardig R-pakket overbodig gevonden. Ik snap dit dan ook wel, maar vind het wel erg jammer. R-uitvoeringen gaven Volvo’s altijd wel iets extra’s. Mooi dat je dealer in ieder geval de achterbumper wil wisselenen want die dubbele uitlaat is toch wel een (mooi) dingetje.Stefan-R schreef: ↑20.01.2022 - 16:17 Nou ondertussen heb ik ook bericht gekregen dat MY22 niet meer te leveren is. Het wordt sowieso MY23. De prijs blijft (als het goed is) het zelfde. Daar gaan ze nog even naar kijken maar moet wel weer €600,00 extra betalen voor de Harman Kardon speakers.
Ook even overleg gehad met de dealer en die is bereid om de "nieuwe" achterbumper te vervangen met de "oude" zodat er weer 2 uitlaten zichtbaar zijn. Dit is in mijn ogen wat juist de R-design sportief maakte.
Ik moet zelf nog even een overzicht maken van de verschillen met betrekking tot de nieuwe uitvoeringen. R-design is te komen vervallen en wat komt daar nu het beste mee overeen?
Dealer gaf aan dat vanwege chip tekort ze eerder zijn overgestapt naar nieuwe modeljaar...