Het is een technique die ook gebruikt wordt in de Volvo FH serie en gekoppeld aan GEO sat..Maar ja los geloppeld gebeurd er wel wat met je tractie en ook de beleving ook in de truck, Ik was er beperkt enthousiast over.
Maar mogelijk een goede eco modes in het vlakke land dat stuurt toch anders voor auto en bestuurder. Ik wist niet dat "coasting" genoemd wordt.
Eco modus - zuiniger?
- Bover
- 8th Gear member
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- mees
- 6th Gear member
- Contacteer:
Ach Bover, ooit had ik (uh...kocht mijn vrouw) een oude Saab 96 (erbij) en daar heette het gewoon 'vrijloop'. Nooit gebruikt, was al blij als hij 'gewoon' bleef rijden.
Wel een erg leuk vervoermiddel (spartaans zwaar rijden/sturen) en elke mede-weggebruiker hield veel afstand.
zie pagina 14 https://www.jouwkeuken.nl/documents/Ins ... 4_MY75.pdf
Heb al eerder gepost in dit topic (ergens pagina 2)
en gebruik bijna altijd die Eco maar dan in Individual-mode: gaspedaal respons is veel 'beheerster',
motor op Eco (in stad echt wel zuiniger) maar de kachel en airco wel 'normaal'.
Met uiteraard die start/stop altijd uitgeschakeld. (en nog wat persoonlijke dingetjes)
Ik gebruik veel ACC (ook in de stad) en als je dan een tunnel in rijdt, komt coasting er in maar de rem ook om 'em op de ingestelde (70km/u) te houden.
even ACC er af en je 'glijdt' de tunnel dieper in......
Wat een rust, zonder dat de motor afslaat. Klassiek muziekje er bij en laat het overige verkeer maar razen
Wel een erg leuk vervoermiddel (spartaans zwaar rijden/sturen) en elke mede-weggebruiker hield veel afstand.
zie pagina 14 https://www.jouwkeuken.nl/documents/Ins ... 4_MY75.pdf
Heb al eerder gepost in dit topic (ergens pagina 2)
en gebruik bijna altijd die Eco maar dan in Individual-mode: gaspedaal respons is veel 'beheerster',
motor op Eco (in stad echt wel zuiniger) maar de kachel en airco wel 'normaal'.
Met uiteraard die start/stop altijd uitgeschakeld. (en nog wat persoonlijke dingetjes)
Ik gebruik veel ACC (ook in de stad) en als je dan een tunnel in rijdt, komt coasting er in maar de rem ook om 'em op de ingestelde (70km/u) te houden.
even ACC er af en je 'glijdt' de tunnel dieper in......
Wat een rust, zonder dat de motor afslaat. Klassiek muziekje er bij en laat het overige verkeer maar razen

Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- PGV90
- 6th Gear member
Ja, precies zoals Mees hierboven aangeeft.
Het is echt een stuk zuiniger. Coasting niet zo'n fan van, je moet heel erg beheerst weer gas bijgeven, anders knalt ie er vrij abrupt weer in, wat mij niet echt best lijkt.
Ik heb ook persoonlijk rijprofiel (individual rij modus) zo aangepast met als basis eco, maar dan wel stuur, display, airco, start-stop op eigen voorkeuren aangepast.
Het is echt een stuk zuiniger. Coasting niet zo'n fan van, je moet heel erg beheerst weer gas bijgeven, anders knalt ie er vrij abrupt weer in, wat mij niet echt best lijkt.
Ik heb ook persoonlijk rijprofiel (individual rij modus) zo aangepast met als basis eco, maar dan wel stuur, display, airco, start-stop op eigen voorkeuren aangepast.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- mees
- 6th Gear member
- Contacteer:
Huh, met een knal er weer in?
Hier heel 'smooth'!
Hier heel 'smooth'!
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496