Pagina 4 van 5

Tja..............

Geplaatst: 26.07.2022 - 08:45
door Harry M.
NielsPHEV schreef: 26.07.2022 - 08:27 Ik wil kunnen rijden, of het dan in mijn eigen auto is of een min of meer dezelfde waar ik alleen maar benzine in hoef te gooien maakt me dan niet uit, scheelt ook maakt je eigen wagen geen kms
Mij maakt dat wel uit. Ik koop bewust een Plug in, rij dagelijks 9km naar werk en terug, en de teller staat op: 1 op 31.7! Nu V60.... je raadt het al.

Tja..............

Geplaatst: 27.07.2022 - 14:09
door Harry M.
Vandaag, 24 dagen na inlevering van m'n XC40, maar weer eens even gebeld hoe het er mee stond? Er bleek een nieuw probleem opgedoken. De vervangen oliepomp (olieachtig dingetje, zoals voorheen alleen maar verteld) was dus niet de oorzaak van de foutmelding. Na rapportage en vraag neergelegd hebben bij Volvo Nederland had men aldaar het advies gegeven om een regelapparaatje in de transmissie te vervangen. Dit probleem had men nog niet eerder onder handen gehad bij mijn dealer trouwens. Onderdeel is in Nederland niet voorradig en dus gisteren in Zweden besteld en zou er morgenmiddag moeten zijn. De chef werkplaats die ik vandaag sprak had iets meer technische kennis dan de "vaste" contactpersoon en beschikte daarnaast ook over wat betere communicatieve vaardigheden. Hij beloofde mij morgen op de hoogte te houden. Ik ga zoals hen vorige week al gemeld, immers vrijdag op vakantie en wil toch graag wel even weten waar ik aan toe ben.(De chef werkplaats erkende overigens wel dat de communicatie naar mij als klant te wensen overliet en bood zijn excuses hier voor aan.) Wordt vervolgd ......

Tja..............

Geplaatst: 27.07.2022 - 14:34
door Hans oet Twent
Pfff wat een toestand zeg.

Tja..............

Geplaatst: 27.07.2022 - 16:27
door NielsPHEV
Harry M. schreef: 26.07.2022 - 08:45
NielsPHEV schreef: 26.07.2022 - 08:27 Ik wil kunnen rijden, of het dan in mijn eigen auto is of een min of meer dezelfde waar ik alleen maar benzine in hoef te gooien maakt me dan niet uit, scheelt ook maakt je eigen wagen geen kms
Mij maakt dat wel uit. Ik koop bewust een Plug in, rij dagelijks 9km naar werk en terug, en de teller staat op: 1 op 31.7! Nu V60.... je raadt het al.
Van de V60 zijn ook plug ins hoor

Tja..............

Geplaatst: 27.07.2022 - 16:43
door Harry M.
NielsPHEV schreef: 27.07.2022 - 16:27
Harry M. schreef: 26.07.2022 - 08:45
NielsPHEV schreef: 26.07.2022 - 08:27 Ik wil kunnen rijden, of het dan in mijn eigen auto is of een min of meer dezelfde waar ik alleen maar benzine in hoef te gooien maakt me dan niet uit, scheelt ook maakt je eigen wagen geen kms
Mij maakt dat wel uit. Ik koop bewust een Plug in, rij dagelijks 9km naar werk en terug, en de teller staat op: 1 op 31.7! Nu V60.... je raadt het al.
Van de V60 zijn ook plug ins hoor
:-)

Tja..............

Geplaatst: 27.07.2022 - 21:16
door C30BlackStone
DB200 schreef: 22.07.2022 - 16:45 Maar misschien zijn ze bij die dealer wel zwaar onderbemand, om wat voor reden dan ook, en komt men aan het gewone werk niet toe, laat staan een update van "we zijn er nog niet aan begonnen". Want dat eerlijke verhaal vertellen aan de klant betekent heden ten dage vaak nog meer gezeur en gedoe, en daarmee tijdverlies. Mensen willen immers niet wachten maar direct een oplossing.

Ik praat het niet goed maar begrijp het wel: te veel klanten cq. te weinig personeel. In de bouw is dat niet anders.
Maar dat mag toch geen argument zijn om niet of nauwelijks meer met je klant te communiceren? Een belletje neemt wellicht 5 minuten in beslag…….

Tja..............

Geplaatst: 27.07.2022 - 22:12
door Hans Eilander
Harry M. schreef: 27.07.2022 - 14:09 Ik ga zoals hen vorige week al gemeld, immers vrijdag op vakantie en wil toch graag wel even weten waar ik aan toe ben.
Nou Harry, dat het voor vrijdag is opgelost, waag ik te betwijfelen. Maar ....ik mag toch hopen als je terug komt van vakantie, dat je eigen XC 40 weer helemaal in orde is. Sterkte ... ;)

Tja..............

Geplaatst: 28.07.2022 - 07:59
door Harry M.
Hans Eilander schreef: 27.07.2022 - 22:12
Harry M. schreef: 27.07.2022 - 14:09 Ik ga zoals hen vorige week al gemeld, immers vrijdag op vakantie en wil toch graag wel even weten waar ik aan toe ben.
Nou Harry, dat het voor vrijdag is opgelost, waag ik te betwijfelen. Maar ....ik mag toch hopen als je terug komt van vakantie, dat je eigen XC 40 weer helemaal in orde is. Sterkte ... ;)
Hans, tja...... Wordt vervolgd en dank!

Tja..............

Geplaatst: 28.07.2022 - 09:25
door DB200
C30BlackStone schreef: 27.07.2022 - 21:16 Maar dat mag toch geen argument zijn om niet of nauwelijks meer met je klant te communiceren? Een belletje neemt wellicht 5 minuten in beslag…
ik gaf een mogelijke verklaring en ben het helemaal met je eens, maar zoals Harry al aangeeft is het een kwestie van ondernemerschap.

@Harry: hopelijk valt het uiteindelijk mee en lukt het om met de eigen auto op vakantie te gaan.

Tja..............

Geplaatst: 28.07.2022 - 10:15
door C30BlackStone
Eens. Ik hoop dat het nu echt snel wordt opgelost! Tijd om weer maximaal te gaan genieten van de mooie bolide👍

Tja..............

Geplaatst: 28.07.2022 - 12:15
door Harry M.
DB200 schreef: 28.07.2022 - 09:25
C30BlackStone schreef: 27.07.2022 - 21:16 Maar dat mag toch geen argument zijn om niet of nauwelijks meer met je klant te communiceren? Een belletje neemt wellicht 5 minuten in beslag…
ik gaf een mogelijke verklaring en ben het helemaal met je eens, maar zoals Harry al aangeeft is het een kwestie van ondernemerschap.

@Harry: hopelijk valt het uiteindelijk mee en lukt het om met de eigen auto op vakantie te gaan.
Dank je DB200....

Tja..............

Geplaatst: 28.07.2022 - 15:17
door Harry M.
Hij is terug! Na een lang gesprek (in een aparte ruimte uiteraard om de andere klanten niet nerveus te maken) heb ik m'n zegje kunnen doen. Er is goed geluisterd zonder onderbrekingen en oprecht excuses aangeboden voor de gehele gang van zaken zonder iemand anders de schuld te geven. Men heeft beloofd de informatieverstrekking naar de klant te verbeteren omdat men achteraf (druk, personeelsgebrek door vakantie, vergeten het woord "urgent" naar Volvo Nederland te gebruiken) vindt dat men hierin ernstig tekort is geschoten. Excuses hiervoor uiteraard aanvaard. Hierna nog een gesprek gehad met monteur die e.e.a. uiteindelijk heeft gefixed.
Korte uitleg: men dacht oliepomp, bleek het niet te zijn. Hierna van Volvo Nederland het advies gekregen om de CPU (Het Centrale Brein) in zijn geheel te vervangen. Hierna een paar testritten gemaakt en alles lijkt nu in orde. Kort en (misschien te) simpel gezegd: M'n XC40 heeft eigenlijk een soort van herseninfarct gehad, waardoor de rest van diverse functies foutmeldingen gaf en hier en daar uitviel.
Conclusie: hoop dat dit mij of anderen in de toekomst nooit meer gebeurd, maar door mij nu wel alle tijd te geven voor mijn verhaal en standpunt, uiteindelijk toch met een handdruk en goed uit elkaar gegaan.
(En direct na het gesprek ook een flesje meegekregen.) Dus, nu gelukkig niet meer "Wordt vervolgd", maar THE END! :-) Fijne vakantie allemaal voor wie nog mag, en nogmaals dank voor jullie troost en ondersteuning in de afgelopen 3 weken. :-)

volvo.jpg

Tja..............

Geplaatst: 28.07.2022 - 15:28
door V480-S60
Mooi. Fijn dat het nu geregeld is.
Nu lekker genieten en op vakantie.

Veel plezier.

Tja..............

Geplaatst: 28.07.2022 - 15:36
door steven.vuylsteke
Mooi zo. En fijn te horen dat het zo opgelost is. Incl die nodige babbel en luchten van je terechte frustratie. Het mocht volgens de meeste onder ons wel.
Nu fijne veilige vakantie kilometers gewenst en geniet van dat extra flesje troost

Tja..............

Geplaatst: 28.07.2022 - 16:28
door Hans oet Twent
Congrats!

Tja..............

Geplaatst: 28.07.2022 - 16:38
door mees
Gelukkig,
is je drumstel zonder stekker.
Dank je wel voor je verhaal hoe het verliep
en een fijne vakantie!

Tja..............

Geplaatst: 28.07.2022 - 17:10
door Hans Eilander
Harry, dat is goed nieuws. Mooi dat je dealer excuses aanbood. We zijn allemaal mensen, en van fouten toegeven, is er ruimte voor nieuwe kansen.
Alvast een hele fijne en ongestoorde vakantie. Ik ben verrast dat je nu tóch nog met je eigen auto op vakantie kan. Top! :)

Tja..............

Geplaatst: 28.07.2022 - 17:28
door Fredhead
Netjes opgelost!
Had niet gehoeven in de eerste plaats dat dit nodig was, maar nu het toch is gebeurd hebben ze het goed aangepakt.

Tja..............

Geplaatst: 28.07.2022 - 21:15
door DB200
Proficiat, het mooiste is wel dat je met de eigen auto op vakantie kunt.

Tja..............

Geplaatst: 28.07.2022 - 21:48
door Bart
Fijn dat het opgelost is, en dat er ruimte was voor een goed gesprek waarin men ook inzichten in net proces heeft gekregen en die (hopelijk) mee gaat nemen naar de toekomst. En geniet van de wijn (al even door de Vivino-app gehaald?)!