Mogelijkheden korting/onderhandelen...?
Geplaatst: 15.10.2022 - 15:33
Maar eeeh.. heeft TS inmiddels al een buitenkansje weten te vergaren? 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Zeker! Dank je wel. Toen ik in Februari 2021 deze in de showroom zag staan, dacht ik van, "Dit is wel de top!" maar de prijs had ik er niet voor over. Ik kwam immers gewoon eens neuzen omdat mijn vrouw een V60 en XC60 een mooie auto vond, zonder budget.
Denk het ook... denk ook een slechte ontwikkeling. Als ik niet naar de showroom was gegaan had ik zeer zeker niks gekocht.Marc Apeldoorn schreef: ↑15.10.2022 - 11:42 Waar ik wel voor vrees is dat de volume dealers de aankomende 10 jaar bijna allemaal verdwijnen, winstgevendheid auto moet omhoog voor fabrikant en dus wordt de dealer eruit gesneden. Dus online/rechtstreeks bestellen, waarbij soort abonnementsvorm 75+% van alle verkopen uitgaat maken. Traditionele dealer wordt experience center, minder experience centers dan dealers. Wel service bedrijven voor leveren services.
Denk dat dit te maken heeft dat veel "bedrijven" als compensatie op loon werknemers een auto in leasing geven. Zoals ik al aangaf is dit fiscaal voor gunstiger, wgenbelasting(moet er om liegen maar meen 128€/jr)
Ja, verbaasd mij ook, maar ook weer niet.
Zag dit 20jaar geleden al bij de VAG groep al langzaam beginnen. Werden toen hoge eisen gesteld (toen met eisen van VAG ivm kostelijke uitstraling) waardoor veel kleine dealers er mee stopten.OGA244 schreef: ↑16.10.2022 - 16:26 Fabrikanten/importeurs willen idd de dealer er tussenuit halen, dat vergroot hun winstgevendheid, de klant schiet er iig niets mee op.
Ook zal de dealer een inruiler niet zomaar in willen kopen, de noodzaak om (voor veel geld in te moeten ruilen) is er ook niet meer, er mag tenslotte niets meer verkocht worden.
En inruilen doet een importeur iig niet..
Dat heb ik inderdaad ook al een paar keer gezegd. De netto prijzen in NL zijn de laagste in europa, dus is er ook minder marge.OGA244 schreef: ↑16.10.2022 - 16:26 Volvo levert in Nederland al ruim 2 jaar geen diesels meer..
Ex btw is een begrip dat zowel in België als Nederland goed vergelijkbaar moet zijn..
Tel de Belgische btw bij de Nederlandse ex btw prijs en je ziet dat iig een C40 uit Nederland nog steeds behoorlijk goedkoper is.
Dit fenomeen gaat trouwens al vele jaren op.
Tja, dan reken jij toch anders dan ik. Ik tik liever 1x €17K af bij inruil, en kan dan in principe (bij regulier onderhoud) een 20 jaar vooruit. Dan elke maand ca € 700,- aftikken van je AOW en je pensioen.wasbeer2006 schreef: ↑17.10.2022 - 16:01 Prive nieuwe kopen is behoorlijk dom voor je portemonnee. Private lease is altijd goedkoper.
is persoonlijke afweging. Ik heb al mn nieuwe volvo s uit de showroom cash betaald indertijd....Is maar waar je je prettig bij voelt.wasbeer2006 schreef: ↑17.10.2022 - 19:03 Dat is inderdaad anders rekenen. Maar in jouw geval ook terrecht, dat snap ik.
Maar als je elke vier of vijf jaar nieuw wilt valt het echt in het voordeel van private lease.
VOC mentaliteit ha ha ( o help dat mag niet meer tegenwoordig)..Hoe dan ook moet alles wel ergens betaald worden in de handel en ook nog wat worden verdiend... De ervaring is dat uitknijpen ongelukkige transacties teweeg brengt voor beide partijen.."elkaar in redelijkheid wat gunnen" bevordert de deal...