Prijs van jaar-beurt meer dan 1000€
Geplaatst: 02.12.2022 - 15:43
@pajonline is zó geschrokken van de reacties hier, dat je hem helemaal niet meer hoort......



Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Zitten er vijf bougies per cylinder in die auto?volvo440special schreef: ↑29.11.2022 - 23:08 Eens met Hans. De dealers rekenen zeker exorbitante bedragen voor relatief simpele beurten. De bougiewissel alleen al was €175,-.
Allemaal waar wat je zegt Ben, maar op een forum als dit, mag je toch je mening en ervaring met elkaar delen? Ook (onderbouwde) negatieve kritiek moet toch kunnen? Als er alleen maar de loftrompet geblazen mag worden, wat Volvo betreft, dan zijn we gauw klaar. Het is toch juist mooi en leerzaam, om de ervaringen (ook negatieve) van anderen te horen, en daar eventueel je voordeel mee te doen?Ben schreef: ↑02.12.2022 - 16:47 Het begint hier zo af en toe op een klaaglijn te lijken. Dat is niet de bedoeling van dit forum. Hier klagen lost niets op, wellicht helpt het je eigen frustratie te overkomen maar niemand hier kan er een sikkepit aan veranderen. Ben je het niet eens met de tarieven die de dealer je in rekening brengt, ga in discussie met je dealer of breng je auto naar iemand die het goedkoper doet. Heb je klachten, dump ze bij je dealer of de consumentenbond.
Hans, het was een mededeling en geen uitnodiging om er over in discussie te gaan.Hans Eilander schreef: ↑02.12.2022 - 17:07Allemaal waar wat je zegt Ben, maar op een forum als dit, mag je toch je mening en ervaring met elkaar delen? Ook (onderbouwde) negatieve kritiek moet toch kunnen? Als er alleen maar de loftrompet geblazen mag worden, wat Volvo betreft, dan zijn we gauw klaar. Het is toch juist mooi en leerzaam, om de ervaringen (ook negatieve) van anderen te horen, en daar eventueel je voordeel mee te doen?Ben schreef: ↑02.12.2022 - 16:47 Het begint hier zo af en toe op een klaaglijn te lijken. Dat is niet de bedoeling van dit forum. Hier klagen lost niets op, wellicht helpt het je eigen frustratie te overkomen maar niemand hier kan er een sikkepit aan veranderen. Ben je het niet eens met de tarieven die de dealer je in rekening brengt, ga in discussie met je dealer of breng je auto naar iemand die het goedkoper doet. Heb je klachten, dump ze bij je dealer of de consumentenbond.![]()
Getoonde bedrag op factuur is ex btw.WillyWortel2 schreef: ↑02.12.2022 - 16:37Zitten er vijf bougies per cylinder in die auto?volvo440special schreef: ↑29.11.2022 - 23:08 Eens met Hans. De dealers rekenen zeker exorbitante bedragen voor relatief simpele beurten. De bougiewissel alleen al was €175,-.
Nogmaals, hier klagen geeft je geen oplossing. Of Volvo hier nou meeleest of niet, ze weten best wat er speelt (dat horen ze van hun dealers) en zullen hier echt niet gaan reageren. Dus, hier klagen geeft slechts negatieve energie. Gewoon niet meer doen. En zeker niet alsmaar door blijven zagen, daar wordt iedereen zo moe van.JeroenSpock schreef: ↑02.12.2022 - 19:29 Klagen is geen politiek dus moer gewoon kunnen hier. Volvo leest of las hier ook mee, ze mogen best weten wat er goed gaat en ook vooral wat niet.
Helemaal met je eens Jeroen. Ik ben blij dat ik een Volvo XC40 rij. En ik vind Volvo een pracht product. Ook de vestigingen van Volvo dealers, zijn om door een ringetje te halen. En iedereen in Nederland en daarbuiten weet, dat Volvo, wat veiligheid betreft, de nummer 1 is. Dus daarom is ook gebleken dat een Volvo rijder, een echte autoliefhebber is. En dat Volvo rijders zuinig zijn, (en trots) op hun auto. En bovendien trouw zijn aan hun merk. Vandaar ook het gezegde: "Volvo for life!"JeroenSpock schreef: ↑02.12.2022 - 19:29 Klagen is geen politiek, dus moet gewoon kunnen hier. Volvo leest of las hier ook mee, ze mogen best weten wat er goed gaat, en ook vooral wat niet.
Dat mag je zeggen Hans, als je dan ook maar wil geloven dat als de dealers hun prijzen moeten aanpassen aan wat jij redelijk vindt, er over niet al te lange tijd niet zo heel veel meer over zijn...Hans Eilander schreef: ↑02.12.2022 - 20:06 ....Ten slotte, als Volvo nu ook zijn onderhoudsprijzen wat aanpast, zodat Volvo rijden ook écht leuk blijft voor iedereen. Dan zijn: zowel Volvo als fabrikant, en wij als Volvo rijders, helemaal tevreden. Dat wil ik maar even gezegd hebben....![]()
Beetje late reactie: tja van mij mag dat hele imago gedoe zoals de bling bling merkgarages de helft minder.Gouwe schreef: ↑30.11.2022 - 12:18 Geloof ik zeker Fred, maar heb je ook een idee wat het kost om een dealer vestiging op te tuigen én in de lucht te houden conform de voorschriften van de importeur?
Een Big Mac kost ook ik noem maar iets 8 euro terwijl ik het zelf thuis voor minder dan de helft kan.....
Dat is echt niet best....en snap dat je daar niet meer terugkomt...diesel01 schreef: ↑01.12.2022 - 10:16Met alle respect....Nomad schreef: ↑01.12.2022 - 08:50Daarom moet je de automaatbak laten spoelen bij de specialist, zoals bij forumsponsor Volservice in Elst. Dan ziet die rekening er gelijk een stuk prettiger uit. En als je er toch bent, gelijk de rest van het onderhoud ook daar laten doen.DB200 schreef: ↑30.11.2022 - 19:43 Automaatverversing lijkt de veroorzaker van de hoge kostenpost. Automaat spoelen van de GT-6 met originele Volvo olie was voor mij 525 bij de dealer. Als dat bij de XC40 hybride net zo is, dan heb je al meer dan de helft van de beurt te pakken.
De XC40 hybride lijkt me tamelijk complex. En het is nieuwe technologie waar misschien nog wel kinderziektes in zitten en waardoor een coulance geval nooit ver weg hoeft te zijn. Dat zou voor mij alle reden zijn om het onderhoud door de Volvo dealer te laten uitvoeren.
Ik ben er geweest voor wat aanpassingen waarna de olie vervangen moest worden.
Dat werd gedaan door een jongen van een jaar of 17 die bijna de boor in mijn bodemplaat had gezet om een paar pompnagels uit te boren omdat hij anders niet bij de aftap plug kon komen.
Dat werd op een haar na voorkomen door iemand die het wel wist, voor mij reden om even een praatje te maken met de jongen die gewoon nog op het voortgezet onderwijs te zitten en zijn eerste V90 van de onderzijde zag.
Daarna vet van de spijkerbroek op de leren stoel die hij er even af zou halen met thinner, kaartje van de dealer waar de oliebeurt op stond werd weggegooid, die heb ik toch maar even zelf uit de afvalbak gehaald
En dan laat ik voor de vorm maar even de proefrit zitten na de handeling over het industrieterrein, of ik even mee wilde dan kon ik het zelf even zien..een D5 haalt op korte stukje in de 50 zone gewoon 120 in het uur, zo is gebleken.
Als dat verkeerd gaat dan heb je een hele bijzondere zaterdag, voor mij éénmalig en niet weer!