Offerte nieuwe auto korting dealer

De Nieuwe XC60
Gesloten
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14784
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ben schreef: 07.11.2023 - 13:52 Uit de Bovag Branche Barometer van Bovag Autodealers blijkt dat de gemiddelde nettowinst per vestiging in de eerste helft van dit jaar precies 2 procent bedroeg. In de eerste helft van 2021 noteerden de dealers een nettowinst van 1,33 procent.

De stijging is voornamelijk toe te schrijven aan de hogere marges op de verkoop van nieuwe en gebruikte auto’s, terwijl in de werkplaats qua resultaat nog steeds volop werk aan de winkel is, meldt Bovag. en ook "Supermarkten hadden de afgelopen decennia een winstmarge tussen 3 en 5 procent", legt Van Galen uit. "Veel lager dan 3 procent kan een bedrijf ook niet gaan, dan word je een soort non-profit organisatie.
Dus eigenlijk is een garagebedrijf een soort non-profit organisatie :-)
Nou nou de quote "eigenlijk is een (Volvo) garagebedrijf een soort non-profit organisatie" bezie ik toch met een milde glimlach :-D .
De 'Nettowinst' kun je belasting-technisch/boekhoudkundig redelijk manipuleren door het opvoeren van kosten cq investering af en inboeken enz..

Het roept nog geen medelijden op zeg maar als de Bovag-barometer toch een soort slager is die zijn eigen vlees keurt....... :lol:
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Sorry Bob, de cijfers zijn realistisch. Laat het 5% zijn. In de grote getallen is het oke, reserveringen en investeringen moet je sowieso blijven doen. En iets verdienen is niet een vies iets.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14784
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Walter schreef: 08.11.2023 - 08:55 Sorry Bob, de cijfers zijn realistisch. Laat het 5% zijn. In de grote getallen is het oke, reserveringen en investeringen moet je sowieso blijven doen. En iets verdienen is niet een vies iets.
Ok Walter dat neem ik dan zo maar van je aan hoor 8) , en je hebt mij niet horen zeggen dat verdienen iets vies is. Ik ben bijna heel mijn werkleven zelfstandig geweest, uitzondering daarin was de aflos-relatie in transport dat ging wel via een payrol...
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
marsman
3rd Gear member
Berichten: 270
Lid geworden op: 26.03.2014 - 20:59

Ik heb een familielid met een Peugeot / Mitsubishi garage. Die heeft mij wel eens ingefluisterd dat hij op nieuwe wagens gemiddeld zo'n 7% winst maakt. Het verschilt per merk ook nauwelijks, maar wel heel erg per type auto. Ik begrijp altijd dat er aanzienlijk minder marge gemaakt wordt op de kleine en goedkopere auto's en in verhouding veel meer op de dure modellen. Dus ik denk dat er echt wel wat te halen is op een XC60 van een ton. Verder begreep ik altijd dat dealer bonussen verdienen bij een bepaalde omzet en ook klanttevredenheid wordt meegewogen.

Ik ben ook een onderhandelaar. Het is jouw geld, maar natuurlijk ook de boterham van de dealer en zijn medewerkers + gezinnen. Ik denk dat geen dealer je laat gaan als je bedankt voor een korting van 1%.

Waarom geen zoektocht naar een jong gebruikte? Een nieuwe, zelfs met korting, is een zeer slechte investering! Mijn sweetspot zit op een auto van circa 2 jaar jong met weinig kilometers. Eerste fikse afschrijving is gedaan, kinderziektes verholpen (een nieuwe is lang niet altijd vrij van gedoe!) en als je met geduld zoekt, dan vind je meestal wel de auto met de gewenste opties en juiste kleur.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3717
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Interessant topic. TS lijkt inmiddels afgehaakt of is tevreden met zijn 1-2% korting. Ik denk: als je 90k kan schokken dan lukt 100k ook nog wel, maar dit terzijde.

Over 10 jaar is de autowereld mogelijk weer heel anders en is het hele dealer-klant-handjeklap-zeuren om korting-gedoe verleden tijd. Gewoon via internet klikketie-klik auto selecteren, evt. kortingscode invullen, de financieringsconstructie danwel het maandbedrag bepalen, oude auto-abonnement opzeggen (misschien heeft de nieuwe leverancier wel een opzegservice!) en klaar. Alleen nog ff de oude auto inleveren bij een retourpunt of de eigen auto op Zeurplaats zetten (voor de fossielen :-) )
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
nielsvo
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 09.09.2013 - 22:30

DB200 schreef: 08.11.2023 - 23:32 (voor de fossielen :-) ) :-P
Alleen fossielen rijden nog diesel, die raak je straks niet eens op Zeurplaats meer kwijt :-P
Maar inderdaad wel een interessant topic. De autowereld verandert flink, maar er is niet echt een peil op te trekken welke kant het op gaat. Zo kiest straks een groot deel waarschijnlijk weer voor een brandstof auto als de belastingvoordelen afgeschaft worden en geeft nu zelfs Toyota toe dat waterstof toch ook niet de toekomst is.
Tel daarbij op de vele overnames en dus uiteindelijk minder concurrentiepartijen bij de dealers of merken zoals Tesla die directe verkoop doen en dan wordt het straks inderdaad de configuratie vinkjes aankruisen en afrekenen onder aan de streep.
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design 2020, Polestar Engineered
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14784
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Zoals DB de toekomst schetst zie ik deze ook met een aflopende zaak voor de huidige dealer constructie....en dan zouden auto s wat prettiger geprijsd aangeboden kunnen worden...immers er is een "verdienlaag" tussenuit...

Vrees helaas dat investeerders daar niet mee accoord gaan....

Die fosielen gaan gewoon naar een zuiderlijk gelegen continent als er nies geregeld wordt....
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13731
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

marsman schreef: 08.11.2023 - 09:55 Ik heb een familielid met een Peugeot / Mitsubishi garage. Die heeft mij wel eens ingefluisterd dat hij op nieuwe wagens gemiddeld zo'n 7% winst maakt. Het verschilt per merk ook nauwelijks, maar wel heel erg per type auto. Ik begrijp altijd dat er aanzienlijk minder marge gemaakt wordt op de kleine en goedkopere auto's en in verhouding veel meer op de dure modellen. Dus ik denk dat er echt wel wat te halen is op een XC60 van een ton. Verder begreep ik altijd dat dealer bonussen verdienen bij een bepaalde omzet en ook klanttevredenheid wordt meegewogen.

Ik ben ook een onderhandelaar. Het is jouw geld, maar natuurlijk ook de boterham van de dealer en zijn medewerkers + gezinnen. Ik denk dat geen dealer je laat gaan als je bedankt voor een korting van 1%.

Waarom geen zoektocht naar een jong gebruikte? Een nieuwe, zelfs met korting, is een zeer slechte investering! Mijn sweetspot zit op een auto van circa 2 jaar jong met weinig kilometers. Eerste fikse afschrijving is gedaan, kinderziektes verholpen (een nieuwe is lang niet altijd vrij van gedoe!) en als je met geduld zoekt, dan vind je meestal wel de auto met de gewenste opties en juiste kleur.
er is geen Peugeot dealer die 7% verdient op een Peugeot, daar ligt het resultaat onder wat de bovag noemde, 0.5% komt daar eerst, zou daarom niet alles geloven wat dat familie lid zegt.

Marges zijn daar volledig afhankelijk van wat je aan Co2 uitstoot verkoopt, is het gemiddelde te hoog wordt je margetechnisch simpelweg gestraft, die verrekening is jaarlijks .
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1941
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Marges van dealers van non EV zijn inderdaad niet om over naar huis te scfrhijven. Als dat nu alles was waar de dealer zich druk om zou moeten maken...
Ook de Volvo dealer zal uiteindelijk verdwijnen. Als er alleen EV 's worden uitgeleverd dan gaan er zeker een aantal vestigingen sluiten. Direct sales van importeur naar klant (inclusief abonnementsvormen) en sterk teruglopende service inkomsten ( erg weinig service onderhoud nodig voor EV) zal het aantal vestigingen in de toekomst sterk verminderen. Marges die nu bij de dealer in de zak verdwijnen hoeven dan niet meer uitgekeerd te worden. En als de fabriekgarantie voor de non EV's is afgelopen dan zal de gemiddelde automobilist voor 50% van het uurtarief van de dealer eerder naar een specialist gaan . Verkooporganisaties zullen een fors aantal merken vertegenwoordigen
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13731
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Dat gaat voor alle merken op, dealers worden aflevercentra..
Inruilen doen ze dan ook niet meer, hooguit wat inkopen, en dan volledig naar hun zin.
Onderhandelen over een prijs of korting is dan ook meteen over.
De lokaal service en garantie verleende tussenlaag gaat er idd mogelijk tussenuit..
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40967
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Niets blijft hetzelfde, the times they are a changin'
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3968
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Voorlopig hebben degene die in de 65plus zijn,
een prachtige technologische tijd mee mogen maken.
Met echte garages en dealers etc...
En of ik korting 'krijg' interesseert mij niet zo.
De service (in de jaren) na de koop, dat is wat telt.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13731
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ben schreef: 09.11.2023 - 10:09 Niets blijft hetzelfde, the times they are a changin'
dat is helaas waar..
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14784
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

OGA244 schreef: 09.11.2023 - 11:04
Ben schreef: 09.11.2023 - 10:09 Niets blijft hetzelfde, the times they are a changin'
dat is helaas waar..
dat is al van alle tijden dacht ik zo...:)
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6817
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Door al deze veranderingen en vernieuwingen in de autowereld, (die zeker niet in het voordeel van de conservatieve autobezitter zijn) word ik meer en meer overtuigd met deze XC40 door te rijden, totdat mijn Volvo ooit afgekeurd wordt, of ik er niet meer ben. :-/
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13731
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Bover schreef: 09.11.2023 - 11:16
OGA244 schreef: 09.11.2023 - 11:04
Ben schreef: 09.11.2023 - 10:09 Niets blijft hetzelfde, the times they are a changin'
dat is helaas waar..
dat is al van alle tijden dacht ik zo...:)
er is n tijd geweest dat veranderingen verbeteringen waren..
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 8294
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Niet alle veranderingen leiden tot verbetering...
Sommigen gaan weer terug naar het oude.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14784
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Tja ik kan er niet aan doen maar de mensheid ontwikkelde zich ooit over de duizenden jaren en ook in die tijdvakken en in elke beschaving kun je zien dat uiteindelijk de hebzucht van een groep de ondergang van een beschaving inluidt...

Ben geen doemdenker integendeel maar geschiedenis is bijvak geweest ooit....
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2456
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

En wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Heb die zin drie keer gelezen maar snap het echt niet :D
Life is what happens while you're busy making other plans
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 8294
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Henry82 schreef: 09.11.2023 - 15:21 En wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Heb die zin drie keer gelezen maar snap het echt niet :D
😂😂
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
Gesloten

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”