EX30 in de pers - het verzameltopic

Hij is aangekondigd. Introductie op 7 juni 2023
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6989
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Was vandaag bij de dealer. In de showroom stond de nieuwe EX30 dus heb m ns even rustig bekeken.
Buitenzijde: ziet er in het echt groter uit dan op foto;’s eea is netjes en strak afgewerkt.
Binnenzijde: erg wennen aan een ‘leeg’ dashboard. Mooi groot scherm in het midden waar allerhande zaken op worden afgebeeld. Functionaliteit heb ik niet bekeken. Stoelen zijn wat smal in de rug en ook de zitting is naar mijn gevoel wat kort (ben zittingverlenger gewend in mn V60), maar zitten op zich prima. Instap achterin is prettiger dan bv in de XC40 en de zit (rug) is ook wat prettiger in vergelijk met de XC40 (die heeft een rugleuning die nogal ‘rechtop’ is). De xc40 is aanzienlijk ‘ruimtelijker’.
Voldoende beenruimte achterin (iig zeker voor kids/pubers). Kofferruimte achterin viel me zeker niet tegen. Ergo… niks mis mee; staat op het lease-lijstje voor mn vrouw, maar dat duurt nog 2 jr).
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5322
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

@teebee, het is maar hoe je de zaken als autoliefhebber bekijkt. Jij vind de EX30 groter, dan op sommige foto,s. Ik vind hem juist aanzienlijk kleiner. Volvo noemt het zelfs een SUV. Ik vind het meer een compacte Cross over, in de maat van een VW T Cross. Met dat verschil, dat in de VW nog een digitaal dashboard zit, en in de EX30 alleen dat Tesla achtige midden scherm. Ik ben nogal fors van postuur, en vond de stoelen voorin, best redelijk tijdens de proefrit. (Zelf heb ik in m,n XC40 ook zittingverlengers) Stuurt wat erg licht, maar rijd verder prima. Alleen heb ik geen rijbeleving zonder dashboard, en zonder motorgeluid. Het grootste probleem voor mij met 1.90m, was dat ik er amper in kwam, achter het stuur. Dus heb ik de achterbank niet eens geprobeerd. Als ik in mijn zitpositie achter het stuur in de EX30, de beperkte ruimte zie tussen: voorstoelen en achterbank, kan ik alleen maar achterin zonder benen! En ik kan in ieder geval nog achterin mijn XC40 komen, alhoewel ik dit zelden doe. En dat grote info scherm, vind ik wel aardig qua kleuren, maar mist zijn doel. Want zo,n groot scherm hoort helemaal niet in een auto. Dat zie je bij Tesla, en bv bij de Ford Mustang E, maar ik vind dat persoonlijk spuuglelijk, om het met jouw woorden te zeggen. En wat de rugleuningen betreft, vind ik het juist prima, dat je zowel voor, als achterin, wat rechtop zit, in plaats van zo onderuitgezakt. Dat vond ik in de vrachtwagen al, en ook in de luxe beslist een must. Ik vind de EX30 een schitterend ontwerp, en een echte Volvo. Maar voor mij een No-Go. Veel te klein, en te bekrompen. Duidelijk een flinke stap terug op een XC40. Het rijden met de EX30, geeft mij meer het gevoel van "het onderweg zijn met een vervoermiddel," maar neemt mij elk gevoel van echte rijbeleving weg ipv in mijn XC40. Maar ieder het zijne. De nieuwe volledig elektrische Volvo EX30, zal ongetwijfeld een grote doelgroep aanspreken. Toch denk ik dat velen die hem als pre order besteld hebben, zich achteraf nog achter de oren zullen krabben ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6989
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Blijft een persoonlijke beleving Hans.
Mbt dat scherm: wen er maar aan, toekomstige auto’s zullen dat allemaal hebben.
De 30 is compacter dan de 40, das logisch maar ‘bekrompen’ en een ‘flinke stap terug’ tov de 40 vind ik de zwaar aangezet.
Ik vind het aanzienlijk meer dan ‘een vervoermiddel’. Ik begrijp wel waar jouw gevoel vandaan komt, het zal zijn vanwege de dashboard-beleving welke ontbreekt. Jouw brein ‘herkent’ het niet als zijnde een auto in de zin zoals jij dat ziet. Ook een kwestie van wennen.
Voor mijn vrouw beslist een kanshebber, weliswaar net wat kleiner dan de xc40 maar die heeft voor haar (en het gebruik hier als 2e auto) eerder ruimte te veel dan te weinig.
Ik vind het iig een geslaagd model.
IMG_0889.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
iHansz
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.02.2024 - 09:32
Locatie: Utrecht

iHansz schreef: 11.02.2024 - 15:01 Heeft iemand de nieuwe (nou ja van een week geleden...) Autovisie al gelezen? Daar staat een dubbel vergelijk in van de EX30 en de Honda met de moeilijke naam ' e:Ny1 '. Heb 't blad besteld, maar PostNL had nog geen zin om het af te leveren. Kom er later op terug als ik 't heb gelezen, of iemand die de test al gelezen hebt kan de samenvatting plaatsen.
Eindelijk blad binnen. De schrijver is niet heel enthousiast. 🤨
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
| Besteld Volvo EX30 Ultra 2024 | Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5322
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

teebee schreef: 13.02.2024 - 17:37 Blijft een persoonlijke beleving Hans. Mbt dat scherm: wen er maar aan, toekomstige auto’s zullen dat allemaal hebben. De 30 is compacter dan de 40, das logisch maar ‘bekrompen’ en een ‘flinke stap terug’ tov de 40 vind ik de zwaar aangezet. Ik vind het aanzienlijk meer dan ‘een vervoermiddel’. Ik begrijp wel waar jouw gevoel vandaan komt, het zal zijn vanwege de dashboard-beleving welke ontbreekt. Jouw brein ‘herkent’ het niet als zijnde een auto in de zin zoals jij dat ziet. Ook een kwestie van wennen. Voor mijn vrouw beslist een kanshebber, weliswaar net wat kleiner dan de XC40, maar die heeft voor haar (en het gebruik hier als 2e auto) eerder ruimte te veel dan te weinig. Ik vind het iig een geslaagd model.
Absoluut een feit. Iedereen beleeft dat op zijn manier. En dat scherm? Gelukkig zijn er nog genoeg EV fabrikanten, (Zeekr X en MB) die wel een HUD, of digitale klokken handhaven. De gemiddelde mens, ( en slanke vrouw) zal met de EX30 geen problemen ondervinden, van de kleinere maatvoering. Want er rijden in ons land genoeg kleine auto,s rond. Maar voor wat forser gebouwde mensen zoals ik, is het een absolute No Go. Zoals gezegd, een schitterend ontwerp. Daarom schreef ik tot slot: Wat forsere mensen, die in de emotie voor de EX30, (zonder proef te rijden) al vooruit een EX30 besteld hebben, zullen zich nog danig achter de oren krabben. Want het instappen behoeft een zekere handigheid. De XC40 is voor mij echt de ondergrens, om normaal in te kunnen stappen. Alles wat lager is, valt voor mij af. Zoals bv een Polestar 2. Als je begrijpt wat ik bedoel...? :lol:

O ja, wat ik nog vergeten ben; tijdens de testrit kreeg ik een 20 piepjes om de oren, waar je echt gek van word. Misschien een kwestie van veel dingen uitschakelen?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1396
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Die piepjes wordt je inderdaad helemaal gek van. Vorige week had ik de EX30 een avond mee naar huis, en hij bleef maar piepen. Sneller dan de max snelheid? piep piep piep.
Kijkend naar het scherm om te zien hoe hard je rijdt? piep piep piep, houdt uw ogen op de weg. Ik moest een keer gapen, piep piep piep tijd voor een pauze?
We hadden laatst ergens een discussie over Driver Alert Hans, weet je nog? Nou, in de EX30 heb ik het direct uitgezet, want nu werd ik er ook gek van :) Net als de waarschuwing bij de overschrijding van de max snelheid.
De pest is alleen dat zodra je weer opnieuw instapt, die systemen gewoon weer aan staan.

Ik vind het wel een prachtige auto geworden, en het rijdt ook weer prima. Al stuurt het wel heel licht. Ik was blij toen ik weer in mijn S60 stapte, dat geeft toch wel meer een gevoel van autorijden. Mijn vrouw daarentegen is helemaal gek van de EX30. Waar ze normaal gesproken liever niet in een andere auto rijdt dan die van haar zelf was het nu: Zal ik terug rijden? En ze stapte in, en scheurde weg alsof ze er al 5 jaar in rond rijdt.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5322
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Klopt @ Henry, het is precies zoals je het beschrijft. Toen ik na de testrit met de EX30, weer in mijn eigen XC40 zat, gaf me dat een enorm gevoel van voldoening. Dit is pas autorijden. Mooie klokken voor je neus, en een echte rijbeleving. En de systemen in de EX30, zijn gelijk aan het S/S systeem in onze Volvo. Na elke nieuwe start zijn ze weer actief. :( Zoals in het eerdere commentaar gezegd werd: (Dries vd Elzen) Van buiten een echte mooie Volvo, maar van binnen een kille bedoening, met alleen dat grote info scherm, en de ontbrekende fysieke knoppen voor noodzakelijke dingen. Alles zit naar mijn gevoel, te ver weggestopt. Toch zal de EX30 goed aanslaan bij het jongere volk, en natuurlijk óok bij de vrouwen. Maar niet bij mij. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
VolvoRijder81
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 02.07.2021 - 20:21

Hans Eilander schreef: 14.02.2024 - 10:13 Klopt @ Henry, het is precies zoals je het beschrijft. Toen ik na de testrit met de EX30, weer in mijn eigen XC40 zat, gaf me dat een enorm gevoel van voldoening. Dit is pas autorijden. Mooie klokken voor je neus, en een echte rijbeleving. En de systemen in de EX30, zijn gelijk aan het S/S systeem in onze Volvo. Na elke nieuwe start zijn ze weer actief. :( Zoals in het eerdere commentaar gezegd werd: (Dries vd Elzen) Van buiten een echte mooie Volvo, maar van binnen een kille bedoening, met alleen dat grote info scherm, en de ontbrekende fysieke knoppen voor noodzakelijke dingen. Alles zit naar mijn gevoel, te ver weggestopt. Toch zal de EX30 goed aanslaan bij het jongere volk, en natuurlijk óok bij de vrouwen. Maar niet bij mij. ;)
En bij het publiek die:
* Graag met de tijd meegaat en iets moderns wil rijden
* Duurzaamheid belangrijk vindt
* Deze prachtige auto groot genoeg vindt
* Geen afleiding wenst van tierelantijntjes
* Etc.
V40 | S80 | S90 | XC40 | EX30 (16,7 kWh/100 km)
Gebruikersavatar
iHansz
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.02.2024 - 09:32
Locatie: Utrecht

VolvoRijder81 schreef: 14.02.2024 - 15:31 En bij het publiek die:
* Graag met de tijd meegaat en iets moderns wil rijden
* Duurzaamheid belangrijk vindt
* Deze prachtige auto groot genoeg vindt
* Geen afleiding wenst van tierelantijntjes
* Etc.
Hear, hear! :D
| Besteld Volvo EX30 Ultra 2024 | Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
VolvoRijder81
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 02.07.2021 - 20:21

iHansz schreef: 14.02.2024 - 15:43
VolvoRijder81 schreef: 14.02.2024 - 15:31 En bij het publiek die:
* Graag met de tijd meegaat en iets moderns wil rijden
* Duurzaamheid belangrijk vindt
* Deze prachtige auto groot genoeg vindt
* Geen afleiding wenst van tierelantijntjes
* Etc.
Hear, hear! :D
Ja, ik weet ondertussen wel dat Hans Eilander een fors postuur heeft en de EX30 te klein vindt. Ik wens hem veel plezier met z’n XC40, uit ervaring weet ik dat dit ook een heel fijne auto is. :)

De manier waarop hij de EX30 maar blijft affakkelen begint me ondertussen tegen te staan. Om over zijn nogal denigrerende manier benoemen van de zogenaamde doelgroep nog maar te zwijgen.

Back to on topic dan maar. Ik vond dit nog een mooie Duitse review:
V40 | S80 | S90 | XC40 | EX30 (16,7 kWh/100 km)
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1396
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Niks van aantrekken, en lekker genieten van de voorpret in afwachting van je nieuwe auto.
Ik zag hem vanochtend voor het eerst 'in het wild' op de snelweg, in Cloud Blue. En dan blijkt maar weer dat het gewoon echt een heel geslaagd model is. Schuin van achteren is het echt een plaatje met die achterlichten.

Ik ga er vanavond weer mee naar huis, denk dat ik m'n vrouw daar gelukkiger mee maak dan een bosje rozen op valentijnsdag ;)
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1396
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Ook Bjorn Nyland heeft inmiddels een filmpje gemaakt over zijn eerste ervaringen met de EX30
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27911
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Hans Eilander schreef: 14.02.2024 - 10:13 Klopt @ Henry, het is precies zoals je het beschrijft. Toen ik na de testrit met de EX30, weer in mijn eigen XC40 zat, gaf me dat een enorm gevoel van voldoening. Dit is pas autorijden. Mooie klokken voor je neus, en een echte rijbeleving. En de systemen in de EX30, zijn gelijk aan het S/S systeem in onze Volvo. Na elke nieuwe start zijn ze weer actief. :( Zoals in het eerdere commentaar gezegd werd: (Dries vd Elzen) Van buiten een echte mooie Volvo, maar van binnen een kille bedoening, met alleen dat grote info scherm, en de ontbrekende fysieke knoppen voor noodzakelijke dingen. Alles zit naar mijn gevoel, te ver weggestopt. Toch zal de EX30 goed aanslaan bij het jongere volk, en natuurlijk óok bij de vrouwen. Maar niet bij mij. ;)
Hans, jij bent ambassadeur van de XC40 wat helemaal prima is maar laat anderen ook hun meningen en ervaringen hebben.
Ander lichaam, andere leeftijd, andere eisen aan een auto.

De EX30 is gewoon niet jouw type auto dat is iedereen ondertussen wel duidelijk, punt en weer door leven :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5799
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Henry82 schreef: 14.02.2024 - 16:23
Mooie gewaagde kleurcombinatie.
Heb de EX30 nu ook in het echt gezien. Moet bekennen, ziet er veel belovend uit.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6989
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Benieuwd hoe lang die gele kleur beschikbaar zal blijven, lijkt me geen succesnummer…..
Vind het de minst geslaagde combi die te bestellen is voor deze verder zeer fraaie bolide.
Mijn vrouw wil hem ‘in het eggie’ graag ook ns zien en beleven na mijn enthousiaste relaas.
Gaan we na de vakantie ns doen. Maar ze is pas over 2jr toe aan een opvolger van haar huidige XC40.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40884
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Als het nou écht geel zou zijn geweest ..... Dit vind ik een net-niet kleurtje. Maar daar denk ik over een paar jaar vást heel anders over.

Cream-Yellow van de 850 werd bij de introductie ook als een rare kleur gezien en is nu zeer gewild.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6989
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ben schreef: 14.02.2024 - 19:25 Als het nou écht geel zou zijn geweest ..... Dit vind ik een net-niet kleurtje. Maar daar denk ik over een paar jaar vást heel anders over.

Cream-Yellow van de 850 werd bij de introductie ook als een rare kleur gezien en is nu zeer gewild.
Ja, het is idd een ‘soort geel’… Heb vroeger een Golf Rabbit gehad in ‘kanarie-geel’ en later ook nog ns een Fiat Barchetta in eenzelfde kleur. Mag duidelijk zijn dat ik geel mooi kan vinden voor een auto. Maar deze tint geel kan mij niet bekoren….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
iHansz
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.02.2024 - 09:32
Locatie: Utrecht

Dan wordt ik wel de Moss Yellow ambassadeur. O)
| Besteld Volvo EX30 Ultra 2024 | Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
C30BlackStone
3rd Gear member
Berichten: 461
Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
Locatie: Amersfoort

Laten we niet uit het oog verliezen dat reviews altijd subjectief zijn. De persoonlijke beleving is niet uit te schakelen en komt daarom ook steeds terug. Verklaarbaar. Het gaat uiteindelijk om JOUW beleving, gevoel en emotie wat je bij een auto hebt. Dat je met instappen bijvoorbeeld een probleem kan hebben is natuurlijk valide, maar dat is niet voor iedereen een probleem. Daarnaast is er de transitie naar elektrificatie, of een andere vorm van brandstof/aandrijving, en zit ook Volvo midden in een transitie. de wereld verandert, autorijden zal langzaamaan veranderen en Volvo is aan het veranderen. Het is niet meer zoals pak hem beet 10/15 jaar geleden. Het proces is in mijn optiek niet meer te stoppen. Take it or leave it. Plussen en minnen zullen er altijd zijn, en dat is maar goed ook.
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Electric Silver Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Flame Metallic Red | Volvo S90 T5 Inscription Electric Silver Metallic | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 | Volvo EX30 Ultra ER |
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5799
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Ben schreef: 14.02.2024 - 19:25 Als het nou écht geel zou zijn geweest ..... Dit vind ik een net-niet kleurtje. Maar daar denk ik over een paar jaar vást heel anders over.

Cream-Yellow van de 850 werd bij de introductie ook als een rare kleur gezien en is nu zeer gewild.
Er zijn er zelfs die beweren dat de uitvoering met Crean Yellow de enige echte 850-ers zijn 😁

Deze geel (EX30) is wel wat past bij de tijd van de toekomstige auto's. Het geeft ook wat meer kleur aan het straatbeeld ipv het veilige grijs, wit, donkerblauw enz...
Je ziet het hier wel meer rijden nu. Valt mij wel op dat het wel gedaan wordt op de auto's van een bepaalde categorie / prijsklasse.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Plaats reactie

Terug naar “EX30”