Wel of geen V60 TE / Recharge prive
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10589
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Mooi spul. Congrats!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 877
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Heel mooi kleurtje, veel plezier ermee!!
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 07.10.2016 - 02:25
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
heel veel plezier met deze auto
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3943
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Proficiat, dat deze maar veel beter gaat bevallen dan de 1-serie!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 07.10.2016 - 02:25
Jaa. Hoop het ook.
Dank voor de toffe reacties!
Dank voor de toffe reacties!
V60 Ultra Dark T6 MY25
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 07.10.2016 - 02:25
Weet iemand of het motorblok ook elektrisch wordt verwarmd bij preconditioning of tijdens het hybride rijden?
Ik vind de Volvo site niet heel duidelijk.
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 1516d2284
Ik vind de Volvo site niet heel duidelijk.
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 1516d2284
V60 Ultra Dark T6 MY25
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
- EVO500
- 4th Gear member
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Ben 99,9% zeker van niet. Heb het wel eens gemeten met een infrarood temperatuurmeter en dit was niet het geval.
Volvo gaat er van uit (zoals meerdere fabrikanten) dat dit geen probleem is. Door ander materiaal in oa de cilinderwanden te gebruiken en andere aanpassingen.
Verder zijn er nog andere voorzorg maatregelen volgens Autobild:
-
"De ontwikkelaars van stekkerhybrides hebben volgens AutoBild diverse voorzorgsmaatregelen genomen om de levensduur van de verbrandingsmotor te verlengen. Plug-inhybrides van Audi (identiek aan veel modellen van Volkswagen) hebben onder meer gemodificeerde cilindervoeringen en zuigerveren, evenals een sensor die de kwaliteit van de olie meet. Zo kan een motor die langer stilstaat meer vocht in de olie verdragen. Zodra de motor op bedrijfstemperatuur is, zal dat vocht verdampen.
Bij normaal rijgedrag hoef je je in ieder geval niet druk te maken over het rijden met een nog koude verbrandingsmotor van een plug-inhybride.
Volvo gaat er van uit (zoals meerdere fabrikanten) dat dit geen probleem is. Door ander materiaal in oa de cilinderwanden te gebruiken en andere aanpassingen.
Verder zijn er nog andere voorzorg maatregelen volgens Autobild:
-
"De ontwikkelaars van stekkerhybrides hebben volgens AutoBild diverse voorzorgsmaatregelen genomen om de levensduur van de verbrandingsmotor te verlengen. Plug-inhybrides van Audi (identiek aan veel modellen van Volkswagen) hebben onder meer gemodificeerde cilindervoeringen en zuigerveren, evenals een sensor die de kwaliteit van de olie meet. Zo kan een motor die langer stilstaat meer vocht in de olie verdragen. Zodra de motor op bedrijfstemperatuur is, zal dat vocht verdampen.
Bij normaal rijgedrag hoef je je in ieder geval niet druk te maken over het rijden met een nog koude verbrandingsmotor van een plug-inhybride.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21166
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Moeilijke keuzes he wanneer het een privé aanschaf betreft?
Vroeger was het niet moeilijk en werd het diesel, standverwarming om de koude start te vermijden en tegen koude handen en kilometers maken.
Hier halen we morgen een T6 V90 op die we ook 35km enkele reis elke dag gaan rijden.
Mooie auto, geniet ervan.
Vroeger was het niet moeilijk en werd het diesel, standverwarming om de koude start te vermijden en tegen koude handen en kilometers maken.
Hier halen we morgen een T6 V90 op die we ook 35km enkele reis elke dag gaan rijden.
Mooie auto, geniet ervan.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- EVO500
- 4th Gear member
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Kan me voorstellen, zijn voor en tegens, en er zullen wel meer argumenten zijn voor en tegen zijn (buiten zakelijk of prive):
Tegen:
- Diesel is momenteel goedkoop (in BE in ieder geval) en als je thuis niet kunt laden (met overcapaciteit op zonnepanelen) is dit vandaag de dag bij meer als 100km per dag echt niet on interessant!
- Geen elektromotor met accu maakt het minder gecompliceerd.
- Geen op/in rit om thuis te laden is niet handig
Voor:
- Als je zonnepanelen hebt en zo wat kunt bij laden rijd je vrij zuinig. Is afhankelijk van je voet natuurlijk.
- De ondersteuning van de elektromotor maakt het een nog prettigere auto om te rijden (extra Koppel/stil) alleen daar zou ik het al om doen maar dat is persoonlijk.
- Op dit moment geen rariteiten, en hoor het ook vrij weinig vwb storingen ivm de gecompliceerde technologie.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 07.10.2016 - 02:25
Ahh oke, thnx voor het uitzoeken.
Jammer dat ze van de brandstofkachels zijn afgestapt, maar goed om te weten.
V60 Ultra Dark T6 MY25
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 07.10.2016 - 02:25
Haha. Naja ergens wel.diesel01 schreef: ↑04.10.2024 - 15:42 Moeilijke keuzes he wanneer het een privé aanschaf betreft?
Vroeger was het niet moeilijk en werd het diesel, standverwarming om de koude start te vermijden en tegen koude handen en kilometers maken.
Hier halen we morgen een T6 V90 op die we ook 35km enkele reis elke dag gaan rijden.
Mooie auto, geniet ervan.
Blijft een stukje complexe techniek en idd een warme motor die bij moet komen als er vermogen wordt gevraagd is wat fijner.
Heel veel plezier en veilige kilometers met jullie nieuwe auto!
V60 Ultra Dark T6 MY25
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Als je echt gaat trappen zou ik hem wel warm rijden, maar met zoveel vermogen is de last relatief laag bij normaal en iets vlotter acceleren.
Vroeger was ook altijd het device een turbo motor na hard rijden niet meteen uit te zetten. Nou de mijn doet het gewoon meerdere malen achter elkaar.
Vroeger was ook altijd het device een turbo motor na hard rijden niet meteen uit te zetten. Nou de mijn doet het gewoon meerdere malen achter elkaar.
-V60 B4 7dct R design wit
- EVO500
- 4th Gear member
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Lijkt me ook verstandig. Ik doe het nooit.
Wat ik wel doe als ik weet dat ik wat "wil door rijden", is als ik bv thuis wegrijd hem in "polestar" te zetten (ben even kwijt welke stand bij niet PO) dat de brandstof motor continu meeloopt en dus langzaam al temperatuur komt.
Na 5-8 minuten snelweg op 120km/uur is deze al vrij goed op temperatuur. Wat je zegt over de turbo. Ik heb ook altijd de gewoonte (maar goed ik moet altijd nog vanaf de snelweg een paar minuten rijden) deze laatste kilometers rustig terug te rijden.
Blijf dit om die reden ook altijd doen, baat het het niet schaad het niet.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
precies zo ja. Het is ook gewoon een beetje logisch nadenken.
Is het 30 graden buiten of vriest het er 10. Dat scheelt nogal......
Hoe vaak komt het voor. heel vroeger met 90 of 100pk oid, zat je veel sneller aan de max. Wanneer heb je uberhaupt de ruimte om met deze auto's volgas te geven.... Ik ben jalours op de mensen die dat hebben
Turbo:
Ja maar bij mij zet ie de motor gewoon uit tot 130km/h
Niet als ik heel hoog in toeren zit, maar wel snel erna, paar seconde.
Is het 30 graden buiten of vriest het er 10. Dat scheelt nogal......
Hoe vaak komt het voor. heel vroeger met 90 of 100pk oid, zat je veel sneller aan de max. Wanneer heb je uberhaupt de ruimte om met deze auto's volgas te geven.... Ik ben jalours op de mensen die dat hebben

Turbo:
Ja maar bij mij zet ie de motor gewoon uit tot 130km/h
Niet als ik heel hoog in toeren zit, maar wel snel erna, paar seconde.
-V60 B4 7dct R design wit
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6679
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Bij het inschakelen van de ICE helpt de ERAD nog steeds mee en zal de ICE bij lage belasting een vast toerental draaien van ca. 2000. Volvo heeft dus nagedacht om onnodige slijtage te voorkomen. Daarbij maakt het geen zier uit of je met een PIH of met een normale ICE de motor koud direct op zijn lazer geeft. Beide is dom. Voordeel van de PIH is dat je rondjes rond de kerk (in Pure) volledig elektrisch kunt doen en dat scheelt m.i. heel veel slijtage van koude starts. Mijn T8 heeft nu 300K op de teller en verbruikt geen olie (volgens de BC).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- EVO500
- 4th Gear member
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Is ook wat je zegt, motor word eigenlijk voor een deel ontlast. Voor mij hetzelfde, rondjes om de kerk word de b.motor niet gebruikt. Zit iets over 50% elektrisch naar 60K km dus de b.motor heeft in principe tot nu toe minder als 30k. meegedraaid.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)