Pagina 4 van 6

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 30.09.2024 - 23:42
door J33Bee
Ziet er goed uit! Een MY24 dark edition of wat is het precies?

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 01.10.2024 - 07:00
door Hans oet Twent
Mooi spul. Congrats!

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 01.10.2024 - 07:22
door Almerev70
Heel mooi kleurtje, veel plezier ermee!!

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 01.10.2024 - 08:06
door wereldreiziger
J33Bee schreef: 30.09.2024 - 23:42 Ziet er goed uit! Een MY24 dark edition of wat is het precies?
Het is idd een MY24
T6 Plus Dark uitvoering in Vapor Grey met sportstoelen, panorama dak en Harman Kardon

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 01.10.2024 - 08:36
door dik999
heel veel plezier met deze auto

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 01.10.2024 - 09:36
door raspaardje
Proficiat, dat deze maar veel beter gaat bevallen dan de 1-serie!

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 01.10.2024 - 15:56
door wereldreiziger
Jaa. Hoop het ook.
Dank voor de toffe reacties!

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 02.10.2024 - 11:31
door Rene68
Prachtige auto! Heel veel plezier en veilige kilometers. Ben benieuwd hoe de auto je gaat bevallen.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 02.10.2024 - 18:49
door adderoos
Heel veel veilige kilometers met deze mooie Volvo

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 03.10.2024 - 17:46
door wereldreiziger
Weet iemand of het motorblok ook elektrisch wordt verwarmd bij preconditioning of tijdens het hybride rijden?
Ik vind de Volvo site niet heel duidelijk.
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 1516d2284

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 04.10.2024 - 15:27
door EVO500
Ben 99,9% zeker van niet. Heb het wel eens gemeten met een infrarood temperatuurmeter en dit was niet het geval.
Volvo gaat er van uit (zoals meerdere fabrikanten) dat dit geen probleem is. Door ander materiaal in oa de cilinderwanden te gebruiken en andere aanpassingen.
Verder zijn er nog andere voorzorg maatregelen volgens Autobild:
-
"De ontwikkelaars van stekkerhybrides hebben volgens AutoBild diverse voorzorgsmaatregelen genomen om de levensduur van de verbrandingsmotor te verlengen. Plug-inhybrides van Audi (identiek aan veel modellen van Volkswagen) hebben onder meer gemodificeerde cilindervoeringen en zuigerveren, evenals een sensor die de kwaliteit van de olie meet. Zo kan een motor die langer stilstaat meer vocht in de olie verdragen. Zodra de motor op bedrijfstemperatuur is, zal dat vocht verdampen.

Bij normaal rijgedrag hoef je je in ieder geval niet druk te maken over het rijden met een nog koude verbrandingsmotor van een plug-inhybride.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 04.10.2024 - 15:42
door diesel01
Moeilijke keuzes he wanneer het een privé aanschaf betreft?
Vroeger was het niet moeilijk en werd het diesel, standverwarming om de koude start te vermijden en tegen koude handen en kilometers maken.
Hier halen we morgen een T6 V90 op die we ook 35km enkele reis elke dag gaan rijden.
Mooie auto, geniet ervan.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 04.10.2024 - 17:04
door EVO500
diesel01 schreef: 04.10.2024 - 15:42 Moeilijke keuzes he wanneer het een privé aanschaf betreft?
Kan me voorstellen, zijn voor en tegens, en er zullen wel meer argumenten zijn voor en tegen zijn (buiten zakelijk of prive):

Tegen:
- Diesel is momenteel goedkoop (in BE in ieder geval) en als je thuis niet kunt laden (met overcapaciteit op zonnepanelen) is dit vandaag de dag bij meer als 100km per dag echt niet on interessant!
- Geen elektromotor met accu maakt het minder gecompliceerd.
- Geen op/in rit om thuis te laden is niet handig

Voor:
- Als je zonnepanelen hebt en zo wat kunt bij laden rijd je vrij zuinig. Is afhankelijk van je voet natuurlijk.
- De ondersteuning van de elektromotor maakt het een nog prettigere auto om te rijden (extra Koppel/stil) alleen daar zou ik het al om doen maar dat is persoonlijk.
- Op dit moment geen rariteiten, en hoor het ook vrij weinig vwb storingen ivm de gecompliceerde technologie.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 04.10.2024 - 17:25
door wereldreiziger
EVO500 schreef: 04.10.2024 - 15:27 Ben 99,9% zeker van niet. Heb het wel eens gemeten met een infrarood temperatuurmeter en dit was niet het geval.
Volvo gaat er van uit (zoals meerdere fabrikanten) dat dit geen probleem is.
Ahh oke, thnx voor het uitzoeken.
Jammer dat ze van de brandstofkachels zijn afgestapt, maar goed om te weten.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 04.10.2024 - 17:40
door wereldreiziger
diesel01 schreef: 04.10.2024 - 15:42 Moeilijke keuzes he wanneer het een privé aanschaf betreft?
Vroeger was het niet moeilijk en werd het diesel, standverwarming om de koude start te vermijden en tegen koude handen en kilometers maken.
Hier halen we morgen een T6 V90 op die we ook 35km enkele reis elke dag gaan rijden.
Mooie auto, geniet ervan.
Haha. Naja ergens wel.
Blijft een stukje complexe techniek en idd een warme motor die bij moet komen als er vermogen wordt gevraagd is wat fijner.

Heel veel plezier en veilige kilometers met jullie nieuwe auto!

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 04.10.2024 - 19:34
door wasbeer2006
Als je echt gaat trappen zou ik hem wel warm rijden, maar met zoveel vermogen is de last relatief laag bij normaal en iets vlotter acceleren.

Vroeger was ook altijd het device een turbo motor na hard rijden niet meteen uit te zetten. Nou de mijn doet het gewoon meerdere malen achter elkaar.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 04.10.2024 - 19:57
door EVO500
wasbeer2006 schreef: 04.10.2024 - 19:34 Als je echt gaat trappen zou ik hem wel warm rijden,
Lijkt me ook verstandig. Ik doe het nooit.
Wat ik wel doe als ik weet dat ik wat "wil door rijden", is als ik bv thuis wegrijd hem in "polestar" te zetten (ben even kwijt welke stand bij niet PO) dat de brandstof motor continu meeloopt en dus langzaam al temperatuur komt.
Na 5-8 minuten snelweg op 120km/uur is deze al vrij goed op temperatuur. Wat je zegt over de turbo. Ik heb ook altijd de gewoonte (maar goed ik moet altijd nog vanaf de snelweg een paar minuten rijden) deze laatste kilometers rustig terug te rijden.
Blijf dit om die reden ook altijd doen, baat het het niet schaad het niet.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 05.10.2024 - 11:08
door wasbeer2006
precies zo ja. Het is ook gewoon een beetje logisch nadenken.
Is het 30 graden buiten of vriest het er 10. Dat scheelt nogal......

Hoe vaak komt het voor. heel vroeger met 90 of 100pk oid, zat je veel sneller aan de max. Wanneer heb je uberhaupt de ruimte om met deze auto's volgas te geven.... Ik ben jalours op de mensen die dat hebben :-)

Turbo:
Ja maar bij mij zet ie de motor gewoon uit tot 130km/h
Niet als ik heel hoog in toeren zit, maar wel snel erna, paar seconde.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 05.10.2024 - 11:26
door Gouwe
Bij het inschakelen van de ICE helpt de ERAD nog steeds mee en zal de ICE bij lage belasting een vast toerental draaien van ca. 2000. Volvo heeft dus nagedacht om onnodige slijtage te voorkomen. Daarbij maakt het geen zier uit of je met een PIH of met een normale ICE de motor koud direct op zijn lazer geeft. Beide is dom. Voordeel van de PIH is dat je rondjes rond de kerk (in Pure) volledig elektrisch kunt doen en dat scheelt m.i. heel veel slijtage van koude starts. Mijn T8 heeft nu 300K op de teller en verbruikt geen olie (volgens de BC).

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 05.10.2024 - 14:59
door EVO500
Gouwe schreef: 05.10.2024 - 11:26 Bij het inschakelen van de ICE helpt de ERAD nog steeds mee en zal de ICE bij lage belasting een vast toerental draaien van ca. 2000.
Is ook wat je zegt, motor word eigenlijk voor een deel ontlast. Voor mij hetzelfde, rondjes om de kerk word de b.motor niet gebruikt. Zit iets over 50% elektrisch naar 60K km dus de b.motor heeft in principe tot nu toe minder als 30k. meegedraaid.