nieuwe c70

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ik zag vandaag de eerste C70 folders bij de dealer liggen
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

idd

Ik heb er ook al eentje
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41365
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Van autorai.nl
De nieuwe Volvo C70
(9/19/2005)

Afbeelding

Nog even en dan is het zover: de nieuwe Volvo C70 ziet het levenslicht. Volvo’s tweede generatie cabriolet is een moderne auto met een klassieke uitstraling, vier ruime zitplaatsen en een uit drie delen bestaande hardtop, die elektronisch wordt bediend.
Cabriolet en coupé in één
“Eigenlijk wilden we twee volwaardige auto’s samenbrengen in één model”, licht projectmanager Patrik Widerstrand toe. “Dit is ons gelukt, want we hebben een auto ontwikkeld die tegelijkertijd een stijlvolle cabriolet én een sportieve coupé is.” De nieuwe Volvo C70 transformeert dan ook moeiteloos van een coupé in een cabriolet, omdat de hardtop snel en soepel in de kofferbak schuift. “Het is een uniek gezicht om het dak zich voor de helft te zien openen, waarna het de andere helft als het ware opslokt”, zegt Fedde Talsma, hoofd van de designafdeling van de Volvo C70. “Eén enkele druk op de knop zet het transformatieproces in werking. Een proces dat hooguit dertig seconden beslaat.” Naast de flexibiliteit van de neerklapbare hardtop is een ander voordeel dat de nieuwe coupé erg comfortabel en stil is. Tevens is de achterruit van regulier glas. Dit biedt een goed zicht naar achteren en maakt de auto extra stijf.

Krachtig profiel
De nieuwe Volvo C70 is een fractie korter en lager dan zijn voorganger, maar heeft dezelfde breedte. In combinatie met de iets kortere neus geeft dit de auto een krachtig profiel. Zoals het een Volvo betaamt, zijn de hoeken afgerond. De schouderlijn loopt daarnaast naar achteren toe iets omhoog. Dit geeft een dynamisch effect en biedt de inzittenden op de achterbank een veilig, beschermd gevoel. De ronding is visueel in balans door de eveneens golfvormige dorpels. “Het was niet eenvoudig om van alle lijnen – zowel met als zonder dak – een harmonieus geheel te maken”, legt Fedde Talsma uit. “Daarom zijn we begonnen met het ontwerp van de coupé. Toen we tevreden waren over het resultaat hebben we dat aangepast aan de eisen die een cabriolet aan een ontwerp stelt.” De achterkant van de C70 heeft de kenmerkende Volvo-achterlichten. Ze liggen iets lager dan de lampen van de sedans, zodat de ‘C-factor’ extra wordt benadrukt.” Innovatieve designsnufjes Vanbinnen is de nieuwe Volvo C70 voorzien van moderne, innovatieve designsnufjes, die zijn geïnspireerd op de Scandinavische traditie van grote oppervlakken, pure materialen en functionaliteit. “We wilden de nieuwe C70 een jeugdige, technologisch vernieuwende uitstraling geven. We hebben ons dan ook meer laten inspireren door het typische Scandinavische productdesign dan door autodesign”, licht Talsma toe.

De ultrasmalle middenconsole uit de Volvo’s S40 en V50, die vrij in de ruimte lijkt te zweven, is nu ook toegepast in de C70. De klant kan verder kiezen uit vier verschillende interieurstijlen: Aluminium, Wood Effect, Ivory Tan en Bauxite. Speciaal voor de Volvo C70 is een nieuwe bekleding van vulcaflex ontwikkeld; een synthetisch materiaal dat prettig aanvoelt en er zeer eigentijds uitziet. Vulcaflex wordt zowel in combinatie met stof als zacht leder toegepast. Een compleet lederen bekleding is een derde optie.


Ergonomisch
De nieuwe Volvo C70 is ontworpen voor vier volwassen inzittenden. De twee achterstoelen hebben comfortabele armsteunen en veel ruimte aan de zijkanten. De voorstoelen zijn ergonomisch vormgegeven. Met een handige hendel in de rugleuning kunnen ze eenvoudig naar voren worden geschoven, zodat de achterpassagiers goed en vlot kunnen instappen. De elektronisch bedienbare stoelen (optioneel) schuiven twee keer zo snel naar voren als in het vorige model. De beenruimte van de voorstoelen is erg ruim en naast elke stoel bevinden zich voldoende bergruimten. Een deel hiervan is aangesloten op de centrale deurvergrendeling van de auto, zodat ze met de afstandsbediening kunnen worden afgesloten. Verder beleeft Private Locking zijn primeur. Een nieuw systeem waarmee bepaalde delen met de sleutel van het dashboardkastje kunnen worden afgesloten. Private Locking is vooral praktisch wanneer de C70 met open dak geparkeerd staat. Verrassend grote kofferbak De kofferbak is verrassend groot voor een cabriolet van dit formaat. Hij heeft een inhoud van 400 liter als het dak dicht is en 200 liter met open dak. Een handige divider laat duidelijk zien hoeveel er kan worden geladen als het dak wordt geopend. Om het laden met open dak te vereenvoudigen, kan het hele opgevouwen dak met behulp van een elektromotortje 200 mm worden opgetild. Een skiluik in de rugleuning van de achterbank maakt het vervoeren van lange objecten mogelijk. “We zijn erin geslaagd om elke centimeter in de auto te benutten en zo het comfort van de inzittenden te maximaliseren”, verklaart Fedde Talsma. “Ondanks het compacte formaat van de auto is er voldoende ruimte voor persoonlijke spullen.”

Sportief, betrouwbaar en comfortabel
Wie een rit maakt in Volvo’s nieuwste cabriolet zal verrast zijn door zijn rijgedrag en optimale comfort. De auto beschikt over dezelfde technologie als alle andere Volvo’s; denk aan de voorwielaandrijving en een extreem stabiel onderstel. De C70 is voorzien van MacPherson voorwielophanging en een Multilink achteras. De wielophanging biedt een ideale combinatie van comfort en een snelle, nauwkeurige stuurreactie. Een grote spoorbreedte en een lange wielbasis zorgen daarnaast voor veel stabiliteit. De hoogte van het chassis is aan de voorkant met 10 mm en aan de achterkant met 15 mm verlaagd (in vergelijking met een standaard chassis). Ook dit draagt bij aan de stabiele wegligging. DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) is standaard en zorgt voor extra grip bij het rijden op een glad wegdek. Het sturen verloopt elektro-hydraulisch.

Stijf en stabiel
Volvo’s laatste aanwinst beschikt ook over de typerende, moderne voorkant, die op meer toekomstige Volv’s zullen zien. De langsbalken, portieren en dorpels zijn op verschillende manieren versterkt, om zo het gebrek van een vast dak op te vangen. De carrosserie zorgt niet alleen voor een optimale veiligheid, maar beschikt ook over een grote stijfheid; twee keer zoveel als de vorige Volvo C70. “Een stijve carrosserie is van belang voor de rijeigenschappen van de auto”, vertelt projectmanager Patrik Widerstrand. “Het maakt de auto stabiel en goed bestuurbaar, waardoor het rijplezier toeneemt.”

Aanvankelijk drie benzinemotoren
De compleet nieuwe Volvo C70 is in eerste instantie leverbaar met drie verschillende benzinemotoren. De compacte lijnmotoren worden wederom dwars geplaatst. Dit verhoogt de veiligheid in het geval van een aanrijding, omdat dit onder de motorkap een grotere kreukelzone toestaat.

Alle benzinemotoren zijn vijfcilinders. Twee hiervan hebben een cilinderinhoud van 2,4 liter en een vermogen van respectievelijk 140 en 170 pk. De vijf cilinders en hun grote inhoud zorgen voor een hoog koppel, zelfs bij een laag toerental, en een snelle acceleratie. De motoren beschikken over vierkleppentechnologie met variabele klepbediening (CVVT) en twee bovenliggende nokkenassen. Deze configuratie draagt bij aan het hoge vermogen en koppel en zorgt tegelijkertijd voor een laag brandstofverbruik en een beperkte emissie van schadelijke stoffen.

Topmodel: de Volvo C70 T5
Het topmodel in de C70-serie is de T5-uitvoering. De 2,5-liter benzinemotor heeft een light-pressure turbo, een maximumvermogen van 162 kW/220 pk en een koppel van 320 Nm. Het koppel is evenwichtig verdeeld, waardoor de auto bij alle toerentallen erg alert is en snel accelereert. Het spruitstuk en de turbo-unit zijn namelijk samen uit staal met een hoge legering gegoten. Dit is bestand tegen extreem hoge temperaturen, waardoor de motor met minder brandstof hoeft te worden gekoeld. De motor kan hierdoor op een arm benzinemengsel lopen, met een lager brandstofverbruik en dito uitstoot tot gevolg. Dit is vooral het geval bij lage snelheden en zware belading.

De T5-motor is naar keuze gekoppeld aan een vijftraps automatische transmissie of een zestraps manuele versnellingsbak, die oorspronkelijk voor de Volvo’s S60 R en V70 R was ontwikkeld. De zes versnellingen zorgen voor een snelle acceleratie en een hoge maximumsnelheid. De versnellingsbak heeft een drievoudige synchronisatie en een prettig schakelpatroon. “De nieuwe Volvo C70 heeft veel temperament, vooral de T5-uitvoering”, aldus Widerstrand. “Maar temperament staat voor Volvo niet gelijk aan onvoorspelbaarheid.”
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
RrRrR
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 14.04.2005 - 22:23

Ik heb afgelopen weekend de C70 op de IAA in het echt gezien en ik kan niet anders zeggen dan... PRACHTIG!

Ik had eerst nog mijn uitgesproken twijfels over het front, maar de auto klopt gewoon van voor tot achter. En dat het front sterk overeenkomt met de S40 is helemaal niet waaraan je denkt als je de C70 ziet. Het is naar mijn mening Volvo gelukt om de mooiste CC tot nu toe op de markt te zetten. Alle lijnen, zowel open als dicht kloppen, alle details zijn correct (op de antenne na) en het is een ECHTE Volvo.

Ik weet niet of jullie hem al in het echt gezien hebben, maar hij is een stuk mooier in het echt dan op de foto. Een beetje hetzelfde verhaal als met de Mercedes S-Klasse en Audi Q7, beide new design, beide in het echt beter dan op de foto.

Werkelijk waar, mijn complimenten voor deze C70. We zijn uitgenodigd voor de introductie in Nederland en gaan dan ook waarschijnlijk de A4 cabrio van mijn vrouw kort daarop direct inruilen.

GEWELDIG, raak er niet over uitgepraat... :D
Your Dream - Your Mind - Your Goal
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

hier kun je het introductie filmpje downloaden! Staat op de volvocars site bij modellen/nieuwe C70
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Ik zou krachtig onderhandelen en voor een prikkie een twee jaar oude C70 van de eerste versie kopen.

Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

kuiper schreef:Ik zou krachtig onderhandelen en voor een prikkie een twee jaar oude C70 van de eerste versie kopen.

Kuiper
Gefeliciteerd met je nieuw C70 dan maar :lol:
volvo-ad
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 26.09.2005 - 15:52
Locatie: Wanssum

achja, de charme van een softtop.
Het is denk ik voor dergelijke auto's voorbij.
Allen de kleine sprotieve cabrio's zullen nog soft gaan.
Gelukkig heb ik een hele oude cabrio (Golf 1 bj '80) met en echte softy en zonder airco!!!.
Tevens vind ik dat de politie bekeuringen zou moeten uitdelen voor cabrio rijders die bij droog weer en een temp. van 20 graden of meer "dicht" rijden.
Dat zou verboden moeten worden.

:)

Groet,

Ad
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

volvo-ad schreef:achja, de charme van een softtop.
Het is denk ik voor dergelijke auto's voorbij.
Allen de kleine sprotieve cabrio's zullen nog soft gaan.
De nieuwe BMW 6 serie is een grote cabrio met een softtop en een schitterende lijn, maar ook een SAAB 9-3 is er als 4 zitter nog steeds met softtop.
volvo-ad schreef:Tevens vind ik dat de politie bekeuringen zou moeten uitdelen voor cabrio rijders die bij droog weer en een temp. van 20 graden of meer "dicht" rijden.
Dat zou verboden moeten worden.
Dat zeiltje is toch ook alleen bedoeld om de regen buiten te houden?
Normaal dus gewoon open met zo'n ding!
Gebruikersavatar
Volvist
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 24.05.2005 - 13:58
Locatie: Almere

Volvo Ad schreef:
achja, de charme van een softtop.
Het is denk ik voor dergelijke auto's voorbij.
Allen de kleine sprotieve cabrio's zullen nog soft gaan.
Nieuwe Bentley Azure en Arnage Drophead al gezien?
Juist de GROTE cabrio's blijven softtop: de middenklasse gaat CC
Als je dan tóch allemaal even hard rijd, kun je net zo goed in iets moois rondrijden.
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

De onbetaalbare carbrio's blijven softtop omdat die doelgroep met slecht weer toch een andere auto pakt.

Ik denk dat er een hoop mensen komen die de C70 als dagelijks vervoermiddel gebruiken en dan is zo'n stalenklapdak toch wel handig in Nederland.

Lijkt mij niet dat Bentley rijders of Jaguar rijders de hele winter door in hun convertible rijden.
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Lijkt mij niet dat Bentley rijders of Jaguar rijders de hele winter door in hun convertible rijden
Verwarming goed hoog zetten.

Dirk
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Gebruikersavatar
Volvist
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 24.05.2005 - 13:58
Locatie: Almere

Bart schreef:
Ik denk dat er een hoop mensen komen die de C70 als dagelijks vervoermiddel gebruiken en dan is zo'n stalenklapdak toch wel handig in Nederland.
Zoals ik al zei: de 'middenklasse' gaat CC. Gelet op het gegeven, dat de C70 op het S40 vloerplan staat, mag je toch concluderen, dat we het hier over middenklasse hebben. Onder grote Cabrio's versta ik inderdaad auto's vanaf het formaat BMW 6, Jaguar XK, Bentley Azure etc.
Als je dan tóch allemaal even hard rijd, kun je net zo goed in iets moois rondrijden.
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

kuiper schreef:
Lijkt mij niet dat Bentley rijders of Jaguar rijders de hele winter door in hun convertible rijden
Verwarming goed hoog zetten.

Dirk
Het klopt er zijn natuurlijk wel van die malloten die dat doen ja maar een stalenklapdak of gewoon een dichte auto is toch een stuk comfortabeler hoor.
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Bij mij kan het dak er ook af, maar ik doe dat pas boven de 22 graden, daaronder is het toch kleumen. En dan vraag je je af, waarom doe ik dit? Dat kan je wel een jas aan trekken maar elk extra laagje kleding hindert weer in het rijden.
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Vanaf zo'n 15 graden kan dat dak toch wel open? Hoeveel maanden per jaar rijd jij open dan? Misschien wel meer dan 2 als er een hittegolf bij zit??

Njah ik rijd geen cabrio dus ik kan het niet weten maar 22 lijkt me toch wel overdreven.
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Vanaf zo'n 15 graden kan dat dak toch wel open?
Alleen als je stil staat. Wanneer je rijdt en de zon breekt niet lekker door is het echt vreselijk koud! Ik rijd idd niet veel open. Nadeel van open bij warm weer is dat de airco dan niet aan gaat (heeft geen zin en is ook zonde vd energie) en dat je al gauw zit te zweten. In een t-shirt is dat niet zo'n probleem maar als ik dat op een werkdag doe is dat toch minder. Ik zou die C70 dan ook niet zo snel kopen (ik heb geen linnen dak maar een afneembaar kunststof dak).

Dirk
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Elev12k
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27.10.2005 - 11:19

Sorry, maar ik vind de nwe c70 3x niks.

Neus is te kort en achterkant te massief(harde klapdak zal daar debet aan zijn) - een sexloos ding.

Sorry voor mijn gebrek aan nuance, maar ik vind het echt een aanfluiting.
760 GLE
Gast

Elev12k schreef:Sorry, maar ik vind de nwe c70 3x niks.

Neus is te kort en achterkant te massief(harde klapdak zal daar debet aan zijn) - een sexloos ding.

Sorry voor mijn gebrek aan nuance, maar ik vind het echt een aanfluiting.
Nu ik hem op meerdere foto's heb gezien zou ik hem toch wel willen hebben. Voor erbij!
Gebruikersavatar
RrRrR
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 14.04.2005 - 22:23

NVT
Your Dream - Your Mind - Your Goal
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”