Volvo v50 2.4 2005 motor stuk ? Help
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Ga het straks even voor je controleren
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27081
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Of kleppendekselpakking?JeroenSpock schreef: ↑09.06.2024 - 18:47 Je zou inderdaad zeggen koppakking omdat 1 cilinder ook vol ligt met olie.
De eerste Focus die wij hadden lekte die naar binnen toe en was het ook 1 cilinder waar olie naartoe liep.
Anders dan dat is het gaatje heel bijzonder, geborgen gebrek nummer 2 in ieder geval.
Zal het koelwater er via de vriesstop uit komen?
Andere gedachte die ik heb is de warmtewisselaar/oliekoeler waar het eruit komt en water en olie elkaar tegenkomen. Mits deze aanwezig is
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Koppakking zou kunnen, en dan aan de achterkant van het blok geploft zijn tot aan een cilinder. Beetje veel denk ik maar in principe niet onmogelijk.
Oliekoeler is een andere plaats waar olie en kvs samen komeb, en die zit ook aan de achterkant. Onderin, distributie zijde.
Kleppendekselpakking, daar komt toch geen kvs?
Oliekoeler is een andere plaats waar olie en kvs samen komeb, en die zit ook aan de achterkant. Onderin, distributie zijde.
Kleppendekselpakking, daar komt toch geen kvs?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Compressietest om de koppakking uit te sluiten.
Maar die wordt ook lastig als de motor niet normaal rond kan zonder vloeistoffen te verliezen.
Maar die wordt ook lastig als de motor niet normaal rond kan zonder vloeistoffen te verliezen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27081
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Geen koelvloeistof inderdaad maar als ik het goed denk te lezen lekt die lager weg
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27081
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat dacht ik uit jouw verhaal op te maken, ik heb de auto niet gezien dus is het slechts een aanname
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27081
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Je hebt op de foto de koeler van een 1.6 diesel gepakt. Dat die van jou anders is verbaasd me dan niet.
Reden van het niet aan slaan staat los van de lekkage volgens mij.
Heb je al eens getest met de brandstofleiding naar het blok toe los of daar wel iets uit komt?
Reden van het niet aan slaan staat los van de lekkage volgens mij.
Heb je al eens getest met de brandstofleiding naar het blok toe los of daar wel iets uit komt?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 07.06.2024 - 20:34
Mijn excuses dit moet hem zijn
Er komt wel benzine in de leiding als ik het ventiel pin indruk spuit er benzine uit. Ook heb ik met remreiniger in de inlaat gespoten en getestJe hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 07.06.2024 - 20:34
Nog even een update.
De oliekoeler lekt niet.
Het komt er uit aan de achterkant van het blok.
Van boven gezien net onder het hitteschild dus kun je het net niet zien.
En van onder gezien op de hoogte van het hitteschild op een naad van het blok.
Nu weet ik niet welke naad dit zou kunnen zijn.
Is dit wellicht de naad van de koppaking als je de kop eraf haalt ? Die zit voor mijn gevoel hoger maar die ik misschien bedoel kan ook de kleppendeksel zijn.
Dan zou het in theorie dus de koppaking kunnen zijn en dit kan ik zeker weten door de compressie test uit te voeren en dan op 1 of meerdere cilinders weinig of geen druk te meten
Is dat correct?
En als de koppakking gesprongen is en de olie zo eruit gespoten is dan klopt het ook dat hij niet start? ( heb wel een gehoord dat je de auto dan wel kunt starten maar hij dan erg beroerd loopt).
Als het een sweetie van koppaking veranderen is en dat hij het dan weer doet dan zou ik het nog de moeite waard vinden.
Het is ook zaak om dan alsnog te begrijpen waarom deze gesprongen is met hoge druk, dus dan ook het oliefilterhuis vervangen en olie koeler.
De oliekoeler lekt niet.
Het komt er uit aan de achterkant van het blok.
Van boven gezien net onder het hitteschild dus kun je het net niet zien.
En van onder gezien op de hoogte van het hitteschild op een naad van het blok.
Nu weet ik niet welke naad dit zou kunnen zijn.
Is dit wellicht de naad van de koppaking als je de kop eraf haalt ? Die zit voor mijn gevoel hoger maar die ik misschien bedoel kan ook de kleppendeksel zijn.
Dan zou het in theorie dus de koppaking kunnen zijn en dit kan ik zeker weten door de compressie test uit te voeren en dan op 1 of meerdere cilinders weinig of geen druk te meten
Is dat correct?
En als de koppakking gesprongen is en de olie zo eruit gespoten is dan klopt het ook dat hij niet start? ( heb wel een gehoord dat je de auto dan wel kunt starten maar hij dan erg beroerd loopt).
Als het een sweetie van koppaking veranderen is en dat hij het dan weer doet dan zou ik het nog de moeite waard vinden.
Het is ook zaak om dan alsnog te begrijpen waarom deze gesprongen is met hoge druk, dus dan ook het oliefilterhuis vervangen en olie koeler.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Daar zit wel de koppakking idd, net bij dat hitteschild. Je kan de spleet tussen onderblok en cilinderkop ook wel zien lopen.
Laatste foto is de oliekoeler ja.
Laatste foto is de oliekoeler ja.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Even gecheckt en dit is wat ik heb kunnen verzamelen
De wagen heeft 8 eigenaren gehad. Incl. autobedrijven 12 eigenaren.
Hij is in 2023 3x van eigenaar gewisseld. Zou dus kunnen dat er toen al iets mee aan de hand was.
Foto´s zijn allemaal te vinden op kentekencheck.nl. Staat niet echt iets raars bij
Nu komt het heftige
Ik ben er achter gekomen dat de NAP tellerstand onlogisch is.
Dit betekent dus dat er gerotzooid is met de kilometers. De tellerstand word bijgehouden bij de apk en beurten. Een auto krijgt onlogisch wanneer er bijvoorbeeld bij apk 2014 220.000 km is geregisteerd en bij apk 2015 180.000 km. Dit kan natuurlijk een typfout zijn van de garage eigenaar die dit heeft ingevuld, maar gezien de staat van de auto verwacht ik dat deze is teruggedraaid. Eigenaar was vast vergeten dat de tellerstand iedere keer bij een beurt gecontroleerd wordt.
De wagen heeft 8 eigenaren gehad. Incl. autobedrijven 12 eigenaren.
Hij is in 2023 3x van eigenaar gewisseld. Zou dus kunnen dat er toen al iets mee aan de hand was.
Foto´s zijn allemaal te vinden op kentekencheck.nl. Staat niet echt iets raars bij
Nu komt het heftige
Ik ben er achter gekomen dat de NAP tellerstand onlogisch is.
Dit betekent dus dat er gerotzooid is met de kilometers. De tellerstand word bijgehouden bij de apk en beurten. Een auto krijgt onlogisch wanneer er bijvoorbeeld bij apk 2014 220.000 km is geregisteerd en bij apk 2015 180.000 km. Dit kan natuurlijk een typfout zijn van de garage eigenaar die dit heeft ingevuld, maar gezien de staat van de auto verwacht ik dat deze is teruggedraaid. Eigenaar was vast vergeten dat de tellerstand iedere keer bij een beurt gecontroleerd wordt.
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Laat TS nou gewoon een RDW-voertuigrapport opvragen en dan kan TS zien, wat er precies en wanneer met de tellerstanden gebeurd is. Zonder rapport, kunnen we er niets over zeggen. Voor hetzelfde geld heeft een garage een keer een typfout gemaakt, en vond de eigenaar het niet zo'n probleem.
Overigens heeft de auto 4 eerdere particuliere eigenaren gehad, dus TS is de 5e nu, dus geen 8. De rest waren autobedrijven en een dubbel geregistreerde leasemaatschappij.
Overigens heeft de auto 4 eerdere particuliere eigenaren gehad, dus TS is de 5e nu, dus geen 8. De rest waren autobedrijven en een dubbel geregistreerde leasemaatschappij.
Made in Tahara
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Raar, bij Finnik stond iets anders.
Maar RDW voertuigrapport opvragen is inderdaad wel slim. Kan natuurlijk ook nog gewoon een typfout zijn, maar het is wel bijzonder.
Als een keurmeester een typfout maakt, kan dat dan niet meer weg in het systeem? Kan me voorstellen dat de gemiddelde (zuinige) auto eigenaar daar niet blij mee is..
Maar RDW voertuigrapport opvragen is inderdaad wel slim. Kan natuurlijk ook nog gewoon een typfout zijn, maar het is wel bijzonder.
Als een keurmeester een typfout maakt, kan dat dan niet meer weg in het systeem? Kan me voorstellen dat de gemiddelde (zuinige) auto eigenaar daar niet blij mee is..
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27081
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dit kan ook een keer een foutief ingevulde kilometerstand zijn die later is gecorrigeerd.Jiska schreef: ↑09.06.2024 - 23:54 Nu komt het heftige
Ik ben er achter gekomen dat de NAP tellerstand onlogisch is.
Dit betekent dus dat er gerotzooid is met de kilometers. De tellerstand word bijgehouden bij de apk en beurten. Een auto krijgt onlogisch wanneer er bijvoorbeeld bij apk 2014 220.000 km is geregisteerd en bij apk 2015 180.000 km. Dit kan natuurlijk een typfout zijn van de garage eigenaar die dit heeft ingevuld, maar gezien de staat van de auto verwacht ik dat deze is teruggedraaid. Eigenaar was vast vergeten dat de tellerstand iedere keer bij een beurt gecontroleerd wordt.
De melding blijft dan staan ondanks dat er niets meer aan de hand is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Daar heb je idd gelijk in was dat even vergeten.fredhead schreef: ↑10.06.2024 - 07:08Dit kan ook een keer een foutief ingevulde kilometerstand zijn die later is gecorrigeerd.Jiska schreef: ↑09.06.2024 - 23:54 Nu komt het heftige
Ik ben er achter gekomen dat de NAP tellerstand onlogisch is.
Dit betekent dus dat er gerotzooid is met de kilometers. De tellerstand word bijgehouden bij de apk en beurten. Een auto krijgt onlogisch wanneer er bijvoorbeeld bij apk 2014 220.000 km is geregisteerd en bij apk 2015 180.000 km. Dit kan natuurlijk een typfout zijn van de garage eigenaar die dit heeft ingevuld, maar gezien de staat van de auto verwacht ik dat deze is teruggedraaid. Eigenaar was vast vergeten dat de tellerstand iedere keer bij een beurt gecontroleerd wordt.
De melding blijft dan staan ondanks dat er niets meer aan de hand is.
Kan dat niet meer worden aangepast als iemand een typfout heeft gemaakt?
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..