Pagina 4 van 5

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 30.03.2025 - 10:20
door richardvanderbeek
Ter info, na het heractiveren van mijn VolvoID voor de EX30 digital key was de verbinding van de VolvoID naar mijn andere Volvo, de EX40 kapot. Inloggen ging goed, maar geen gegevens meer. De XC40 verwijderd ( auto gaat dan naar fabrieksinstellingen) en opnieuw instellen en koppelen. Alles werkt weer.

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 01.04.2025 - 11:28
door HeNo
Na installatie van de digitale sleutel zag ik bij bluetooth instellingen op de iphone 2 verbindingen, nl VolvoEX30 en Volvo xxx. De laatste is de verbinding voor de sleutel, de eerste voor het infotainment systeem.
Kenteken is niet meer zichtbaar in app omdat ik mijn volvo id had verwijderd en opnieuw aangemaakt zoals het was. Kan dealer weer toevoegen desgewenst. Aldus info van Ana via chat, dat werkt overigens prima.

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 01.04.2025 - 14:45
door puccini
Inderdaad, hier ook 2 verbindingen, heb je een apple-watch ?

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 01.04.2025 - 17:23
door HeNo
Nee, alleen een iphone

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 01.04.2025 - 18:38
door puccini
HeNo schreef: 01.04.2025 - 17:23 Nee, alleen een iphone
Oh ?
Ik ging er vanuit dat die volvo717 verbinding van de Watch was en de Volvo EX30 van de Iphone.

Nou misschien kan iemand anders hier antwoord op geven hoe dat dan precies zit?

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 01.04.2025 - 19:49
door iHansz
Denk dat ‘EX30’ de auto zelf is, voor de App en logboek bv, en dat die andere (bij mij 717) de iPhone is voor de DK. De Watch is gekoppeld aan die iPhone en gebruikt (waarschijnlijk) dezelfde ‘ingang’.

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 01.04.2025 - 20:21
door CeesRhoon
Na vier of vijf foutmeldingen " probeer het later nog een keer" is het gelukt. TOP!! Inderdaad een update waar we iets aan hebben. Jammer dat m'n vrouw met haar Samsung er niets aan heeft.

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 02.04.2025 - 21:02
door Jannes01
Hallo allemaal,

Ik heb ook de update gedaan maar het instellen van de digitale key loopt telkens vast.
Ik heb zelf een Iphone 12 pro en de Volvo is de plus versie.
Loopt iemand anders ook tegen dit probleem op?

groet,
Jan

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 07.04.2025 - 21:51
door VEX30
Wat moet ik doen om deze updates te krijgen ? mis 1.5.1 en 1.5.2 nog. Wanneer ik in de auto zoek naar updates kan er niets gevonden worden.

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 08.04.2025 - 07:57
door iHansz
Jannes01 schreef: 02.04.2025 - 21:02 Hallo allemaal,

Ik heb ook de update gedaan maar het instellen van de digitale key loopt telkens vast.
Ik heb zelf een Iphone 12 pro en de Volvo is de plus versie.
Loopt iemand anders ook tegen dit probleem op?

groet,
Jan
Ik zou even met Volvo contacten. Kan via de App, tekstballon onderin en dan naar 'Contact opnemen'.

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 08.04.2025 - 08:06
door iHansz
VEX30 schreef: 07.04.2025 - 21:51 Wat moet ik doen om deze updates te krijgen ? mis 1.5.1 en 1.5.2 nog. Wanneer ik in de auto zoek naar updates kan er niets gevonden worden.
Dat zou automatisch moeten gaan. v1.5.1 krijg je niet, want die was/is alleen voor de Amerikaanse markt. Heb je de automatische software downloads in de Volvo EX30-app wel ingeschakeld? Zie: Downloaden van software-updates. Ben je wel de eigenaar van de auto? Of heb je die b.v. via Care by Volvo? Dan is het aanzetten van automatische software downloads soms niet mogelijk. Je kunt natuurlijk ook even je dealer raadplegen, die kunnen jouw auto ook updaten.

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 08.04.2025 - 12:50
door VEX30
Via app contact gehad met volvo. Kan het tegen betaling door de dealer laten doen. Dat is echt het laatste wat ik ga doen.

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 08.04.2025 - 13:36
door OGA244
“Probleem” dus opgelost

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 08.04.2025 - 18:49
door HeNo
Over het delen van digitale sleutel. Ik miste die mogelijkjeid dacht ik maar dat kwam omdat ik de wallet opende via imstellingen bijna onderaan of onder kopje apps. Maar dan kom je in een soort infoscherm van de app.
Als de app via de bibliotheek wordt geopend of vanaf het beginscherm dan opent ie pas volledig en is de deelknop aanwezig.

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 13.04.2025 - 10:42
door Herm49
De meest waardeloze update wat betreft de digitale key. Mijn eigen digitale key toewijzen lukt wel, maar met mijn partner toewijzen ben ik minstens 8 uur mee bezig en lukt nog steeds niet. Ik heb redelijk wat IT ervaring, maar zoiets heb ik nog nooit eerder mee gemaakt! Plug en play zei de verkoper destijds bij de aanschaf van de auto!!!

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 13.04.2025 - 10:54
door iHansz
Herm49 schreef: 13.04.2025 - 10:42 De meest waardeloze update wat betreft de digitale key. Mijn eigen digitale key toewijzen lukt wel, maar met mijn partner toewijzen ben ik minstens 8 uur mee bezig en lukt nog steeds niet. Ik heb redelijk wat IT ervaring, maar zoiets heb ik nog nooit eerder mee gemaakt! Plug en play zei de verkoper destijds bij de aanschaf van de auto!!!
Dat delen gaat via de iPhone’s en heeft niets met de auto te maken. Hebben jullie beide wel de laatste iOS bv? Delen tussen 16 Pro en 16e was minder dan 1 min. werk. Zou zoeken in de iPhone instellingen.

P.S. bovenstaande is geen verwijt, maar bedoeld als tip.

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 13.04.2025 - 11:27
door Herm49
Ik kan de sleutel niet toevoegen aan haar wallet.

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 13.04.2025 - 12:17
door puccini
Herm49 schreef: 13.04.2025 - 11:27 Ik kan de sleutel niet toevoegen aan haar wallet.
Dan is hoogstwaarschijnlijk haar iphone niet geschikt, mij lukt het om binnen 10 sec om de sleutel van mijn iphone naar de iphone van partner te plaatsen via airdrop!

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 14.04.2025 - 18:58
door HeNo
Ik kreeg een email van Volvo met de volgende inhoud:
Inmiddels is er een mogelijk oorzaak ontdekt. Hiervoor is zojuist een kleine update uitgevoerd voor uw auto.
De auto zal ongeveer een uur nodig hebben om deze update over te nemen.
Indien het koppelen van de Digital Key na dit uur vooralsnog niet lukt, raden wij aan om contact op te nemen met een Volvo dealer. Zij zullen nader onderzoeken wat de koppelingsproblemen bij uw voertuig veroorzaakt.

Zag in de auto nog geen melding over een update maar misschien was die al binnengehaald?
Hoe dan ook, het was al gelukt om de digitale sleutel te koppelen na verwijderen en opnieuw aanbrengen volvo id dus ik laat het maar even zo. Tzt toch naar dealer voor 1.5.3 en dan zie ik wel.

Update 1.5.2 (mét Digital Key)

Geplaatst: 15.04.2025 - 22:01
door frankvial
EX30 MY2024 SM ER Plus
Mijn probleempje is wat kleiner, maar toch. Digital Key probleemloos geïnstalleerd op mijn iPhone 11 en Apple Watch SE. Dat laatste had ik achterwege kunnen laten want zonder iPhone in de nabijheid is de Digital Key niet meer aanwezig in de wallet van mijn Watch. Dat is het probleem niet. Heb toch de telefoon altijd bij me.

Mijn partner gebruikt een NFC kaart die uiteraard gekoppeld is aan haar profiel. Als zij vóór mij de auto heeft gebruikt en ik vervolgens de auto ontgrendel, dan blijft het profiel op haar naam staan en mijn iPhone wordt dan ook niet verbonden. Kan ik natuurlijk handmatig allemaal corrigeren maar dat lijkt me niet de bedoeling. Is hier een oplossing voor of wordt dit een bugfix? Verder een fantastische auto, sinds 6 weken in bezit.