V60

Plaats reactie
arnoud
8th Gear member

Nooit opgevallen? Zo te zien valt het vrouwen wel meteen op :lol:

Afbeelding

"Wat is dat voor een rare wisser??"

(Ok, niet zo extreem als op de andere foto, maar een rare wisser is het ook op de S60)
Laatst gewijzigd door arnoud op 24.12.2019 - 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Paul
Geartronic member

Inderdaad niet zo vreemd...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Haha Arnoud, wat trek jij nou voor foto uit de trukendoos ;-)

Maar hoe je het ook went of keert, het blijft er een beetje knullig uitzien. Net of die wisser net goed past.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
jds
4th Gear member

Er komen meer en meer slordigheden in het ontwerp van de S60/V60 aan het licht.(die dan nog duidelijk zichtbaar zijn)
Doet je toch nadenken over de rest van het ontwerp.
nossy
4th Gear member

jds schreef:Er komen meer en meer slordigheden in het ontwerp van de S60/V60 aan het licht.(die dan nog duidelijk zichtbaar zijn)
Zoals? :shock:

de XC60 heeft dezelfde opstelling van ruitenwisser :wink:
casper
5th Gear member

jds schreef:Er komen meer en meer slordigheden in het ontwerp van de S60/V60 aan het licht.(die dan nog duidelijk zichtbaar zijn)
Waar slaat dat nu op?
Ernst64
3rd Gear member

Kijk maar eens op pagina 13 van de V60-folder, dan zie je hoe het er van binnen uitziet.
Dat een wisser zichtbaar is, is niet erg, maar wel allebei in dezelfde horizontale positie.
Dat wordt dan toch wachten tot de eerste face lift.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
casper
5th Gear member

Ernst64 schreef:Kijk maar eens op pagina 13 van de V60-folder, dan zie je hoe het er van binnen uitziet.
Dat een wisser zichtbaar is, is niet erg, maar wel allebei in dezelfde horizontale positie.
De XC60 die reeds twee jaar rondrijdt heeft precies dezelfde opstelling.
Niemand die daar ooit over heeft gemekkerd of dit storend vond of vindt.
Nu begint men plots gaan te zeveren hierover, daar waar het bovendien op de S60 ook al maanden hetzelfde is.
sequence
5th Gear member

Het was mij nog niet opgevallen, die wisser. Maar op de XC60 lijkt het toch net iets minder storend, bovendien zie je nog niet zoveel S60's rijden. De V60 zal wel een stuk populairder worden.

Ik zou me echt niet aan die iets hoger staande wisser storen, maar voor de detail-freaks kan ik me voorstellen dat je dat op een auto in die prijsklasse liever anders ziet...

Afbeelding
V40 T2 Nordic+
945i
8th Gear member

Ach, van enige symmetrie in het frontaanzicht was toch al geen sprake, dus dit kan er ook nog wel bij.. :)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Rick H
3rd Gear member

het "stomme" hieraan is nog wel dat bijna niemand (incl mijzelf) het was opgevallen, echter nu het "er is" kan ik nergens anders naar kijken elke keer als ik de nieuwe 60 voorbij zie komen....
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...

MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
volvo
3rd Gear member

Rick H schreef:het "stomme" hieraan is nog wel dat bijna niemand (incl mijzelf) het was opgevallen, echter nu het "er is" kan ik nergens anders naar kijken elke keer als ik de nieuwe 60 voorbij zie komen....
..net als de moedervlek op de wang van je vrouw, die er altijd heeft gezeten, maar na 25 jaar plotseling veel opvallender aanwezig is dan die 25 jaar daarvoor... :wave:
jds
4th Gear member

casper schreef:
Ernst64 schreef:Kijk maar eens op pagina 13 van de V60-folder, dan zie je hoe het er van binnen uitziet.
Nu begint men plots gaan te zeveren hierover, daar waar het bovendien op de S60 ook al maanden hetzelfde is.
Het ziet er toch niet premium uit. Een slordige opstelling zoals bij de eerste beste Franse wagen. Idem voor de asymmetrische opstelling van de verluchtingsgaten op console; alhoewel het in werkelijkheid minder stoort dan op foto, is dit toch weer een slordigheid in het design.
Daar waar het concept model zo veelbelovend was, is de wow factor van het uiteindelijke model toch volledig weg, het is juist een mooie onopvallende wagen geworden.
casper
5th Gear member

jds schreef:
... het is juist een mooie onopvallende wagen geworden.
:roll: :roll: :roll:
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

ben het met jds eens als het gaat om de plaatsing van de verluchtingsgaten
Volvo for life
jds
4th Gear member

casper schreef:
Casper,

Een merk als Volvo, dat premium (wil worden) is, moet op alle details letten en als medewerker van een premiummerk, zou ik zelfs niet kunnen verdragen dat men zulke slordigheden vind. Ik zou dit dan ook zo snel mogelijk aan de juiste personen doorgeven.
De kritische mensen op dit forum hier zijn enkel vroegtijdige boodschappers en zorgen er juist voor dat Uw merk premium (wordt) blijft.
RubyRedV50
1st Gear member

Het was me ook opgevallen de eerste blik die ik wierp op de S60 enkele weken terug.
Is i.m.o. niet echt zo netjes gedaan.
Wat i.v.m. windgeruis, dit zal het toch geen goed doen?
En moet deze niet wisser niet 'afgedekt' zijn door de motorkap i.v.m. Pedestrian Protection?

En ik zal er maar eentje bijdoen: check eventjes boven de klokkenwinkel, daar zijn twee megaaaaa bevestigingspunten te zien...
Heel slecht gedaan, of zou dat enkel bij de eerste (voor)series zo zijn?

Grtz,
Paul
Geartronic member

Het viel me net weer niet op, waardoor ik er dus ook geen foto van gemaakt heb. Omdat het me niet opviel ;-)

Maar wat een schitterende auto zeg! Ongelooflijk, S60 is al mooi maar dit is nog leuker!
(Maar voor mezelf wel te groot hoor)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
jds
4th Gear member

De wagen staat goed met al deze kleuren, heb vanmiddag de S60 in het wit gezien en deze kleur staat de wagen zeer goed.
John Vermeulen
3rd Gear member
Contacteer:

Ik begrijp de kritiek op a) de afwerkingskwaliteit en b) sommige asymmetrische aspecten in het ontwerp van de S60/V60 eigenlijk niet zo goed.

a) Mijn indruk is echt dat de S60 die ik heb met grote zorg is gebouwd en afgewerkt, dat de gebruikte materialen in het interieur van hoge kwaliteit zijn en dat alles op een beduidend hoger niveau staat dan bijvoorbeeld de S40/V50 (ik bedoel hier verder niets mee). Als ik kijk naar hoe bijvoorbeeld de deurstijlen in de S60 in design en aankleding eruit zien, dan is dat toch echt een heel ander verhaal dan de S40/V50, waar je nog echt die krasgevoelig afgewerkte veiligheidsbalken in het ontwerp terug ziet. Ook de Center Stack is met alle respect toch echt onvergelijkbaar veel mooier. Er zit veel meer modern design achter. De koplampen zijn toch ware kunstwerken. Idem. de sidemarkers in de zijkant van de achterlichten.
Ook zie ik echt geen naden, kieren of wat dat ook tussen de verschillende dashboardonderdelen. Geen lelijke, harde plastic onderdelen. Geen enkel rammeltje, wat ik bij de S40 na een tijdje wel had, bijvoorbeeld in de bestuurdersstoel.
Van het weekend op de autobeurs in Parijs heb ik nog eens wat naar het afwerkingsniveau van interieurs van wat andere merken gekeken en dan valt mij bijvoorbeeld op dat de Saab 93, maar ook de nieuwe Saab 95 toch steken laten vallen op dit punt. Het ziet er op een aantal onderdelen niet echt super uit, soms lijkt het zelfs een beetje goedkoop. Ook de afwerking van het dashboard van de nieuwe VW Passat is maar heel gewoontjes. Audi heeft over de hele linie wel echt een hoog, erg hoog afwerkingsniveau.

b) Die asymmetrische aspecten in het ontwerp op een aantal punten: in hoeverre zijn de kritiekpunten nu echt steekhoudend? In hoeverre is het ook het niet helemaal volledig begrijpen van het idee erachter. De functie ervan. Bijvoorbeeld: het ventilatierooster in het midden is inderdaad niet symmetrisch. Er is ook maar 1 rooster en dat is vrij apart. Ik begrijp dat het juist daar geplaatst is, omdat het dan kan zorgen voor de toevoer van koude lucht op je hand/pols waarmee je schakelt, ter voorkoming van een klamme hand. Natuurlijk is dit een handig argument van Volvo, want de ruimte boven het rooster is hard nodig voor het Infotainment scherm. Maar verder, hoe belangrijk is dit allemaal? Dat het radarblok aan een kant van de grille zit... so what? Dat die ruitenwisser wat uitsteekt... so what? Dat het camera-oog van City Safety iets aan de rechtkant in het zwarte blok bovenaan de voorruit zit... so what?

Er zijn mensen die het dashboard van de S80/V70 veel mooier vinden, maar het heeft geen enkele zin daar over te discussieren. Het is een kwestie van smaak. Het dashboard van de S80 vooral in een betere uitvoerig heeft iets statigs, klassieks, imponerends, dat is waar, maar ik vind het fijne van het dashboard van de S60/V60 dat het sterk organisch van vorm is, wat je het gevoel geeft dat je "1 met de auto" bent, dat alle functies logisch om de bestuurder heen gecentreerd zijn. Dat de vorm dus een afgeleide van de functie is. Het is ook gewoon sportief. En wat anders. Niet zo'n "simpele harde plank" als dashboard wat je bij BMW en de VW Passat ziet.

Kortom... komt het eigenlijk niet gewoon omdat iedereen na de soms hemelbestormende introductiecampagne die Volvo de afgelopen maanden via allerlei media heeft gehouden, tot de ontdekking c.q. ontnuchtering komt dat de S60/V60 ondanks alle technische hoogstandjes en noviteiten "gewoon" een "auto" is en blijft, waarmee je kunt rijden en niet vliegen. Om waar wat te noemen. Ik denk zelf en heb het hier ook al eerder gesteld, dat Volvo de verwachtingen wellicht wel heel erg hoog heeft opgeschroefd, met dat "sportiefste ooit", "stout", "brutaal", "straf", "Naughty", etc. We moeten met elkaar wel nuchter en realistisch blijven.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”