Pagina 31 van 83

Geplaatst: 23.03.2013 - 11:56
door Blackflash
Mijn hemel zeg, de tankklep is rond!!!!!!!!
wat vindt je dan wel niet van de leeslampjes? lijkt hier wel een beetje een Libelle-kransje aan het worden. :flower:

Geplaatst: 23.03.2013 - 12:11
door The Saint
Blackflash schreef:Mijn hemel zeg, de tankklep is rond!!!!!!!!
wat vindt je dan wel niet van de leeslampjes? lijkt hier wel een beetje een Libelle-kransje aan het worden. :flower:
Het schijnt als je 10 ronde benzineklepjes inlevert, je een mooie theeset met 6 glazen cadeau krijgt!!

Geplaatst: 23.03.2013 - 12:21
door Jeroen C
Ronde benzineklep; dat is nou het laatste waar ik opgewonden van wordt :wink:

Geplaatst: 23.03.2013 - 20:57
door guidov
Poolrev schreef:
Quinternet schreef: * De regensensor moet bij iedere start opnieuw ingeschakeld worden, terwijl de knop op een lastig te bereiken plek zit. Het zou handiger zijn als deze ingeschakeld zou blijven

Daaraan kan je merken dat het een Zweedse auto is :wink: . Ik heb me wel eens laten vertellen dat dit is omdat anders, als de ruitenwissers zitten vastgevroren of het heeft gesneeuwd, en je zet je auto aan, dan zal de ruitenwisser motor direct doorbranden. Omdat deze vanwege de regensensor direct z'n werk zou gaan willen doen in zo'n geval als je de auto start.
Is best lastig als hij gewoon aan staat. Ik heb een tijdje een skoda octavia gereden, maar daar gingen de ruitenwissers spontaan aan als je onder een viaduct door reed (terwijl het droog weer was). Ik kan je verzekeren, dan ervaar je een heel speciaal gevoel.

Maar goed alles is gewenning, evenzo het wachten op een belletje van de dealer om de auto in ontvangst te mogen nemen

Geplaatst: 23.03.2013 - 22:13
door ex-Mooseman
BMW is een Duitse wagen, en daar moet je dat ook bij elke rit terug activeren.

Logica: als je op een onbewaakt moment de was/krasstraat binnen rijdt, en je sensor is geactiveerd, dan kunnen je plotseling wissende wisser vastrakende in de draaiende borstels, met alle gevolgen van dien.

Geplaatst: 24.03.2013 - 08:58
door djidee
ex-Mooseman schreef:BMW is een Duitse wagen, en daar moet je dat ook bij elke rit terug activeren.

Logica: als je op een onbewaakt moment de was/krasstraat binnen rijdt, en je sensor is geactiveerd, dan kunnen je plotseling wissende wisser vastrakende in de draaiende borstels, met alle gevolgen van dien.
Hehe, dat heb ik met de Fiesta al wel eens gehad, maar dan in de voorwas al...


Geplaatst: 24.03.2013 - 09:51
door Rutgerv40
guidov schreef:
Poolrev schreef:
Quinternet schreef: * De regensensor moet bij iedere start opnieuw ingeschakeld worden, terwijl de knop op een lastig te bereiken plek zit. Het zou handiger zijn als deze ingeschakeld zou blijven

Daaraan kan je merken dat het een Zweedse auto is :wink: . Ik heb me wel eens laten vertellen dat dit is omdat anders, als de ruitenwissers zitten vastgevroren of het heeft gesneeuwd, en je zet je auto aan, dan zal de ruitenwisser motor direct doorbranden. Omdat deze vanwege de regensensor direct z'n werk zou gaan willen doen in zo'n geval als je de auto start.
Is best lastig als hij gewoon aan staat. Ik heb een tijdje een skoda octavia gereden, maar daar gingen de ruitenwissers spontaan aan als je onder een viaduct door reed (terwijl het droog weer was). Ik kan je verzekeren, dan ervaar je een heel speciaal gevoel.

Maar goed alles is gewenning, evenzo het wachten op een belletje van de dealer om de auto in ontvangst te mogen nemen
Lichtsensoren aangesloten op de ruitenwisser? :twisted:
Ging je verlichting aan als het regende? :oops:

Geplaatst: 24.03.2013 - 10:54
door ex-Mooseman
Als het regent, is er meestal ook wel wat minder licht + bepaalde merken detecteren 1) de regen + 2) de snelheid van het voertuig. Overschrijden die twee een bepaalde waarde, dan floepen de lichten ook aan.
Door de lichtsensor besef je eigenlijk niet meer wanneer je lichten aan of uit staan.
Enkel bij sneeuw (door de reflectie is het licht toch nog redelijk fel) of bij mist moet je zelf nog actie ondernemen om je lichten aan te zetten.

Geplaatst: 26.03.2013 - 10:58
door Denief
Gisteren ook mijn V40 opgehaald. De eerste bevindingen zijn super!

Geplaatst: 26.03.2013 - 23:32
door Fietsventje
Vandaag naar 't noorden van Duitsland gereden met m'n D3. Na 2.5 uur rijden tussen Duisburg en Hamburg stond de gemiddelde snelheid op een nooit gezien niveau: 152 km/u ...

Bij 170 à 180 km/u was de wagen erg stabiel en handelbaar. Een paar keer 'getest' bij snelheden daarboven, maar dan moest ik me overdreven concentreren en werd de wagen wat onstabiel. Mogelijks heeft dat ook te maken met de sterke Noordenwind die mijn topsnelheid trouwens ook tot 204 km/u op de teller beperkte.

Al bij al echt een heerlijke ervaring: 3 uur cruisen aan hoge snelheid, met de live opname van Pulse van Pink Floyd op de 'achtergrond' (ahum). Zelden zo van een auto genoten :-)

Geplaatst: 27.03.2013 - 22:59
door Elsje
Het ietwat "onstabiele" zal ongetwijfeld aan de felle zijwind liggen. Ik heb al 200 gereden waarbij de V40 als een blok op de weg lag. Zelfs bij bochten en hoogteverschillen bleef hij uiterst stabiel. Rapper dan 200 gaat mijn D2 echter niet...

Geplaatst: 27.03.2013 - 23:03
door djidee
Afgelopen dagen idd wat last van de wind gehad, maar daar heeft niet alleen de V40 last van :)

Mijn ervaring was ook bij 180-200 dat hij als een blok op de weg ligt, ook op de wat minder rechte en vlakke autobahnen (BAB7 rondom Kassel bv)

Geplaatst: 28.03.2013 - 20:46
door Fietsventje
Vandaag op de terugweg gemerkt dat het zonder felle tegenwind ook bij snelheden boven de 180 heel stabiel blijft. Ben tot 213 km/u op de teller geraakt, maar moest telkens weer gas lossen door trager verkeer. Da's het nadeel van overdag te moeten rijden ...

Maar goed, dat zoeken naar de topsnelheid is toch een beetje tricky. Het gewoon nachtelijk cruisen tegen 180 km/u was toch veel ontspannender ;-)

Geplaatst: 29.03.2013 - 17:05
door Volvoman
Mijn collega (met nieuwe V40) kwam gister opgewonden vertellen dat ze haar eerste city-safety momentje had beleefd! Het werkt! Ze was wel geschrokken.

Geplaatst: 29.03.2013 - 17:29
door Rutgerv40
Volvoman schreef:Mijn collega (met nieuwe V40) kwam gister opgewonden vertellen dat ze haar eerste city-safety momentje had beleefd! Het werkt! Ze was wel geschrokken.
Collega van mij heeft er ook al 2 gehad, ik nog geeneen (ra-ra politiepet :twisted: ). Als je niet anticipeert schijnt hij regelmatig in te grijpen 8) :roll:

Geplaatst: 29.03.2013 - 21:47
door Alfist33
ik had het een tijdje geleden al gevraagd, maar volgens mij geen reacties op gehad.

Bij mij werkt het 'vermijden tolwegen' gewoon totaal niet.
Werd vandaag wéér langs de tol tunnel gestuurd, terwijl vermijden aanstaat.
Iemand anders ook ervaring mee?

Geplaatst: 30.03.2013 - 08:27
door The Saint
Klein puntje dat me gisteren opviel: er zit geen greep aan de onderkant/binnenkant van de achterklep om hem dicht te doen. Je moet dus je vingers op de (vieze) buitenkant zetten.

Jammer van je vingers, maar ook van de auto: beter egaal vies dan met vlekken.

The Saint, die nogal op zijn hygiëne gesteld is..

Geplaatst: 30.03.2013 - 08:30
door The Saint
Alfist33 schreef:ik had het een tijdje geleden al gevraagd, maar volgens mij geen reacties op gehad.

Bij mij werkt het 'vermijden tolwegen' gewoon totaal niet.
Werd vandaag wéér langs de tol tunnel gestuurd, terwijl vermijden aanstaat.
Iemand anders ook ervaring mee?
Er zullen nog weinig buitenlandse tripjes met de V40 gemaakt zijn. Nog een paar weken geduld dan is het meivakantie (ik ga zelf overigens naar Denemarken en kom dan volgens mij ook geen tolwegen tegen).

Geplaatst: 30.03.2013 - 09:03
door Jeroen C
Bij mij zit aan de binnenkant van de achterklep een richel waar ik de klep mee naar beneden zwiep.
Niet echt ergonomisch, maar geen vieze handen.

Geplaatst: 30.03.2013 - 09:31
door nossy
bij iedere V40 zitten langs de binnenzijde 2 inkepingen om de achterklep dicht te den???