Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
santu001
4th Gear member

twcoolen schreef:Blijkbaar is onderstaand scherm het zogenoemde 'Blue Screen of death' voor SCT. Na overleg met Volvo wordt er een nieuw SCT opgestuurd vanuit Zweden. Dit wordt volgende week dinsdag ingebouwd.

Tot die tijd heb ik geen beschikking over SCT.
Werd die update dan niet automatisch opgehaald? Als ze die niet eerst terugdraaien, staat hij zo weer vast! Maar om dan echt een nieuwe unit te moeten plaatsen is wel drastisch!

Denk wel dat Volvo zich de komende maanden flink achter de oren zal krabben met deze nieuwe feature voor Volvo. De eerste firmware update is gelijk een partypooper. Dit zal er niet voor zorgen dat er snel nieuwe updates volgen!
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
friend
2nd Gear member

Nee, dit is geen software/firmware update (dat kan niet via GPS), maar een bug bij het 'updaten' van de GPS locatie. Dit moet dus nog gefixed worden in een nieuwe versie van de firmware (maar die zal nog wel niet gereleased zijn).
twcoolen
3rd Gear member

Reactie van Parrot moderator op het Parrot forum op de slechte GPS ontvangst van iGo:
Parrot Moderator schreef:Thanks edit, we are indeed investigating GPS performance and your observations, thanks for your feedback.

GPS improvements are planned in future software, more than likely this will not be the next version as this is almost ready for release and contains the fix for Connects2 steering wheel controls.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
zakraket
4th Gear member

Het is nog de vraag of wanneer Parrot een update uitbrengt deze ook voor SCT komt: er is flink aan gesleuteld voor Volvo
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
twcoolen
3rd Gear member

In week 36 komt de volgende SCT update. Dat zal waarschijnlijk de aangepaste versie zijn van de huidige Parrot Smart software.

Maar geloof me, indien Parrot een upgrade uitbrengt die kritische problemen oplost in de GPS ontvangst van de Smart/SCT, dan zal Volvo echt haast maken om deze versie te integreren.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
zakraket
4th Gear member

Dat is goed nieuws :)

Maar qua Parrot/Volvo: eerst zien dan geloven. Hoeveel Android-telefoonfabrikanten beloven geen updates voor telefoons die dan vervolgens niet komen? Android 4.2 is er al lang, maar Samsung, HTC, LG zijn allemaal erg "laks" om updates naar telefoons te brengen. Vooral Samsung is berucht om het uitstellen en vervolgens niet uitbrengen van updates.
HTC presteerde het om voor de desire-HD zeker een jaar vol te houden dat deze naar 4.0 zou gaan, om vervolgens een week voor de laatst beloofde datum te beweren dat 4.0 "niet goed voor de gebruikerservaring" is en dat de update niet uitgebracht kon worden.
En dat terwijl de meeste telefoons (Desire HD zeker) véél beter loopt met Android 4.0 dan met 3 of 2.3

Maar goed, misschien doet Volvo dit beter, we gaan het merken :)
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
twcoolen
3rd Gear member

zakraket schreef:Dat is goed nieuws :)

Maar qua Parrot/Volvo: eerst zien dan geloven. Hoeveel Android-telefoonfabrikanten beloven geen updates voor telefoons die dan vervolgens niet komen? Android 4.2 is er al lang, maar Samsung, HTC, LG zijn allemaal erg "laks" om updates naar telefoons te brengen. Vooral Samsung is berucht om het uitstellen en vervolgens niet uitbrengen van updates.
HTC presteerde het om voor de desire-HD zeker een jaar vol te houden dat deze naar 4.0 zou gaan, om vervolgens een week voor de laatst beloofde datum te beweren dat 4.0 "niet goed voor de gebruikerservaring" is en dat de update niet uitgebracht kon worden.
En dat terwijl de meeste telefoons (Desire HD zeker) véél beter loopt met Android 4.0 dan met 3 of 2.3

Maar goed, misschien doet Volvo dit beter, we gaan het merken :)
Dat is zeker zo, echter is SCT pas 5 weken oud. Ze hebben een verplichting richting de consument om kristische problemen op te lossen. SCT is toch net iets meer dan een SmartPhone qua type product maar ook qua prijs.

Ik heb het volste vetrouwen in Volvo dat ze er alles aan doen om van SCT een goed product te maken.
sandervd
1st Gear member

Weet iemand of module 'E' in deze handleiding de GPS ontvanger is?

http://accessories.volvocars.com/Access ... 4/V60_2014

Wat me verder opvalt in de installatie documentatie voor een XC60 is dat er, in tegenstelling tot het document voor een MY14 V60 (zie link hierboven), een extra regel staat in stap 174 (!) die luidt: Reply YES to the question "DO YOU ALLOW THE GPS POSITIONING DATA TO BE USED?" wat mogelijk zou betekenen dat hij de GPS data van de reeds aanwezige Sensus gebruikt terwijl ook daar vanaf stap 141 die module wordt geplaatst.
twcoolen
3rd Gear member

sandervd schreef:Weet iemand of module 'E' in deze handleiding de GPS ontvanger is?

http://accessories.volvocars.com/Access ... 4/V60_2014

Wat me verder opvalt in de installatie documentatie voor een XC60 is dat er, in tegenstelling tot het document voor een MY14 V60 (zie link hierboven), een extra regel staat in stap 174 (!) die luidt: Reply YES to the question "DO YOU ALLOW THE GPS POSITIONING DATA TO BE USED?" wat mogelijk zou betekenen dat hij de GPS data van de reeds aanwezige Sensus gebruikt terwijl ook daar vanaf stap 141 die module wordt geplaatst.
Zover ik heb begrepen van de dealer is er geen connectie mogelijk met de GPS antenne van het Sensus RTI systeem. De aansluitingen zijn wezenlijk anders. Daarnaast is SCT een op zichzelf staand systeem en is er geen link met RTI.
twcoolen
3rd Gear member

Het lijkt er dus inderdaad op dat de problemen met iGo ook in Parrot Smarts niet opgelost zijn. Problemen met SCT/iGo komen overeen met de Smart.

http://forum.parrot.com/english/viewtop ... 427#p47427
gebla
2nd Gear member

Antwoord daar geeft niet veel vertrouwen:

Parrot Advisor UK 2013-07-23 9:01:42 am

Parrot Advisor UK

Forum administrator

Hi,

Thanks edit, we are indeed investigating GPS performance and your observations, thanks for your feedback.

GPS improvements are planned in future software, more than likely this will not be the next version as this is almost ready for release and contains the fix for Connects2 steering wheel controls.

Parrot UK & Ireland
E mail: http://www.parrot.com/uk/support/techni … ntact_form
08444 722 360
Ben
Executive Member
Contacteer:

Dat stond boven ook al in het bericht van twcoolen
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
twcoolen
3rd Gear member

Mijn forum post op het Parrot UK forum van vanmorgen is verwijderd door een Parrot admin.

Ons product is geen Parrot device maar een parrot OEM device. Dan mag je op dat forum niet je ervaringen delen.
RichieB
6th Gear member

Volvo heeft geprobeerd een officieel SCT forum op te richten, maar dat crashte door de grote stroom aan klachten. ;-)
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
IkeV70
5th Gear member

RichieB schreef:Volvo heeft geprobeerd een officieel SCT forum op te richten, maar dat crashte door de grote stroom aan klachten. ;-)
:lol:
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
zakraket
4th Gear member

twcoolen schreef:Mijn forum post op het Parrot UK forum van vanmorgen is verwijderd door een Parrot admin.

Ons product is geen Parrot device maar een parrot OEM device. Dan mag je op dat forum niet je ervaringen delen.
Dat is jammer!

Vanmorgen mijn auto opgehaald. M.b.t. SCT: Nog niet heel uitgebreid gespeeld, maar tot nu toe werkte SCT vlekkeloos, buiten de inmiddels bekende klachten qua gebruikerservaring (bijv. dat je altijd alles opnieuw moet starten):
- vrijwel direct GPS (ook in iGo, geen verwarme voorruit). Hopelijk blijft dat zo de komende tijd ...
- prima en direct internet-verbinding via mijn (Android) telefoonhotspot
- navigeren in de menu's werkt vloeiend, ook de bediening via het stuur vind ik prettig als ondersteuning van het touchscreen (wat niet altijd ideaal geplaatst is maar vanuit een V40 stoel goed te bereiken)

De nadelen zijn wel bekend inmiddels en ik zal er nog meer meer moeten spelen want ik moest vandaag ook nog wat nuttigs doen ;)
jongbj
2nd Gear member

Ik kan inmiddels met grote nauwkeurigheid het functioneren van de GPS in mjn V70 voorspellen. Vanochtend ook weer 25 minuten zonder fix rondgereden, gelukkig wist ik waar ik moest zijn.

Mijn GPS fix functioneren lijkt omgekeerd evenredig te zijn met het wolkendek. De afgelopen dagen: onbewolkt --> (vrijwel) direct een fix, vandaag: bewolkt -> geen fix.
Dat wordt nog wat in een land als Nederland.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
twcoolen
3rd Gear member

jongbj schreef:Ik kan inmiddels met grote nauwkeurigheid het functioneren van de GPS in mjn V70 voorspellen. Vanochtend ook weer 25 minuten zonder fix rondgereden, gelukkig wist ik waar ik moest zijn.

Mijn GPS fix functioneren lijkt omgekeerd evenredig te zijn met het wolkendek. De afgelopen dagen: onbewolkt --> (vrijwel) direct een fix, vandaag: bewolkt -> geen fix.
Dat wordt nog wat in een land als Nederland.
Ik denk niet dat het met weer/omgeving te maken heeft. In Italië reed ik op stukken waar er in een straal van 200 meter geen gebouw, boom of andere constructie te vinden was, met een strak blauwe lucht. Geen fix mogelijk.

Als ik de mensen op het Parrot forum moet geloven ligt het puur en alleen aan de iGO software (quote van gebruiker op het Parrot forum: it is a bug in their polling algorithm for satellites). Andere GPS software doet het prima waar iGO geen fix kan krijgen.

Dinsdag eindelijk een vervanging van mijn SCT unit. Maar ik heb geen enkele verwachting dat mijn GPS problemen dan opgelost zijn.
zakraket
4th Gear member

Ik heb vanmorgen nog even snel geprobeerd (geen rit gemaakt, want met de fiets :) ) maar ik kreeg direct GPS. Nog voor IGo is opgestart werkt het al. Maar goed, ik heb dus geen verwarmde voorruit en de auto stond op dezelfde plek. Wat misschien ook helpt is dat ik SCT met mijn thuiswifi hebt verbonden. Altijd data bij de start.
Misschien dat wanneer mijn auto een keer 100km verderop gestart wordt dat het niet meer zo goed werkt.
Ik hoop dat het zo blijft en misschien bij jou ook beter werkt volgende week!

Overigens, ik heb mijn foon hotspot en thuiswifi dezelfde naam en settings gegeven: SCT gaat naadloos van de één naar de ander over.
Kurt1975
4th Gear member

twcoolen schreef:Helaas, bij mij ging het gisteren weer fout.

Na 10 minuten goede GPS ontvangst viel ineens het signaal volledig weg. Vervolgens kwam de volgende melding in beeld, wat er op duidt dat hij de GPS-antenne niet detecteert.
Vandaag bij mij juist hetzelfde, na 500 m goede ontvangst kreeg ik de sateliet in de linkerbovenhoek met blauwe bolletjes rond. Tot nu toe waren het er altijd gele als hij aan't zoeken was. Als ik naar het scherm met beschikbare satelieten ging, zag ik volgende schermen"Zoek GPS ontvanger". Ben benieuwd voor het vervolg deze middag, en hoop dat het niet de voorbode is op ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”