Pagina 31 van 32
Geplaatst: 21.07.2013 - 14:44
door Blokstra
Dat weet ik, het was ook slechts nieuwsgierigheid naar een verdeling in de leveringen van de certificaten in de reeks 23xx.
Het was niet bedoeld om te kijken of het certificaatnummer een volgnummer is. Dat dat het niet is, dat was me al bekend.
Vergeef me mijn enthousiasme.
Geplaatst: 21.07.2013 - 16:50
door Bogiebiker
Ik denk dat deze indicatie wel redelijk kloppend is ik heb certificaat 26xx levering week 48 dus dat ligt in de lijn .
Geplaatst: 21.07.2013 - 17:37
door v60pih
Ik heb certificaat 289x en rij ik week 45 volgens de dealer en het systeem...
Geplaatst: 21.07.2013 - 18:34
door Arnold
Certificaat 22xx met bijna alle opties. Week 45
Geplaatst: 21.07.2013 - 19:42
door IkeV70
Volgens mij, wat ik zo bij de dealer zag, worden de auto's wel op certificaat volgorde in het productie systeem gezet. Kan natuurlijk best zijn dat er nog geschoven en gegroepeerd wordt voor de daadwerkelijke productie.
Geplaatst: 21.07.2013 - 20:11
door Ben
Ja, dat lijkt me logisch.
Maar dat is niet de volgorde waarop de auto's uit het systeem komen.
Tenminste, als ik de berichten hier volg is die volgorde onvoorspelbaar.
Geplaatst: 21.07.2013 - 20:51
door FjodJont
Ben schreef:Nogmaals en al veel vaker gememoreerd.
Het certificaatnummer is geen volgnummer.
Jawel hoor terug gerekend van zijn certificaat wordt de mijne met 4xx precies op tijd geleverd namelijk aankomende donderdag
(lol)
Geplaatst: 21.07.2013 - 23:20
door RichieB
Ben schreef:Ja, dat lijkt me logisch.
Maar dat is niet de volgorde waarop de auto's uit het systeem komen.
Tenminste, als ik de berichten hier volg is die volgorde onvoorspelbaar.
De volgorde is prima voorspelbaar: hoe eerder je bij de dealer je bestelling definitief hebt gemaakt, hoe eerder de PIH geproduceerd wordt. Het certificaatnummer heeft er gewoon helemaal niets mee te maken. Die is alleen gebruikt om de omzetprognoze van VCN te doen.
Geplaatst: 22.07.2013 - 06:48
door ZX10r
Het definitief maken ging op volgorde, productie hangt af van de beschikbaarheid van de onderdelen, de config dus.
Geplaatst: 22.07.2013 - 07:12
door Paul
Als je alleen aan de beurt was qua nummer en je maakte de bestelling nog niet definitief werd hij ook automatisch later geproduceerd.
Geplaatst: 22.07.2013 - 08:11
door ZX10r
Volgens mij wordt deze geplanned zoals de config erin staan (VCNL had er al een standaard config ingezet), tot een bepaald moment kunnen er weizigingen op aangebracht worden. Deze kunnen dan weer gevolgen hebben ivm beschikbaarheid onderdelen zoals bijv het verwarmde stuur, sportstoelen, zwarte hemel en niet te vergeten de kleur. Sommige kleuren lijken nog niet productie gereed (kwaliteit) waardoor deze later beschikbaar komen.
Geplaatst: 22.07.2013 - 09:58
door RichieB
@ZX10r: uiteraard kan de beschikbaarheid van onderdelen de levertijd beïnvloeden. Echter een steekproef een aantal pagina's terug in dit draadje heeft uitgewezen dat geen enkel onderdeel of kleur garantie gaf voor uitstel. De enige betrouwbare factor tot nu toe was hoe snel je bij de dealer de configuratie definitief hebt gemaakt. Het certificaatnummer speelt daarbij een marginale rol. Die is waarschijnlijk alleen gebruikt voor de volgorde van uitnodigen door de dealers. Maar, heb je een hoog certificaatnummer, en heb je elke dag de dealer gebeld met de vraag wanneer je nu langs kon komen, dan is de kans groot dat je nu al in je PIH rond rijdt.
Geplaatst: 22.07.2013 - 10:12
door IkeV70
RichieB schreef:@ZX10r: uiteraard kan de beschikbaarheid van onderdelen de levertijd beïnvloeden. Echter een steekproef een aantal pagina's terug in dit draadje heeft uitgewezen dat geen enkel onderdeel of kleur garantie gaf voor uitstel. De enige betrouwbare factor tot nu toe was hoe snel je bij de dealer de configuratie definitief hebt gemaakt. Het certificaatnummer speelt daarbij een marginale rol. Die is waarschijnlijk alleen gebruikt voor de volgorde van uitnodigen door de dealers. Maar, heb je een hoog certificaatnummer, en heb je elke dag de dealer gebeld met de vraag wanneer je nu langs kon komen, dan is de kans groot dat je nu al in je PIH rond rijdt.
Bij de dealer keek ik mee in het computersysteem waarin alle productieplaatsen ingevuld zijn, zo'n ouderwets DOS systeem. Die auto's worden niet door de dealer, maar door de fabriek in het systeem gezet. Wat mij opviel is dat het certificaatnummer ook ingevuld staat in dat systeem. Toen ik meekeek, dat was een paar weken geleden, was de productie ingevuld tot certificaat nummer 2100 ongeveer, productieweek ongeveer eind okotober.
Ik kreeg dus wel sterk de indruk dat men auto's op volgorde van certificaatnummer in dat systeem zet.
Geplaatst: 22.07.2013 - 10:14
door RichieB
Die indruk kregen wel meer kopers. Bij de praktijk van feitelijk leveringsdatum blijkt echter dat het certificaatnummer daarop niet van invloed is geweest.
Geplaatst: 22.07.2013 - 10:24
door Jolly Breeze Racing
Ik heb de dealer flink achter zijn broek aangezeten, snel besteld en 2 juli rijden (cert. 636)
De configuratie maakt weinig verschil, heb o.a. sportleder en zwarte hemel.
het certificaten systeem heeft zeer weinig invloed.
Geplaatst: 22.07.2013 - 10:41
door Superfunky
Jolly Breeze Racing schreef:
het certificaten systeem heeft zeer weinig invloed.
Dus de eindconclusie: allemaal een afnameverplichting getekend en daar niets voor terug gehad. Een gratis put optie voor Volvo zouden ze dat bij ons op de zaak noemen!
Geplaatst: 22.07.2013 - 10:48
door Ben
Volgens mij staat er bij al die bestellers straks een auto op de stoep.
Geplaatst: 22.07.2013 - 11:06
door Superfunky
Ben schreef:Volgens mij staat er bij al die bestellers straks een auto op de stoep.
Maar daar hadden ze geen afnameverplichting met een looptijd van 1 1/2 jaar voor hoeven tekenen toch?
Certificaten blijken waardeloos voor de berijder, maar hadden Volvo zekerheid geboden voor de afname van zo'n 2.500 auto's indien de productie niet zo soepel was gegaan als tot op heden.
Het zal wel aan mij liggen, maar productie enigszins conform certificaat volgorde is toch het minste dat de put gever had mogen verwachten?
Geplaatst: 22.07.2013 - 11:18
door Ben
Ik meen dat het andersom was.
Al die liefhebbers voor een V60-PIH kregen door dat certificaat de zekerheid dat ze op tijd een auto met geen of lage bijtelling op de stoep zouden krijgen.
Geplaatst: 22.07.2013 - 12:02
door RichieB
De tekst op het certificaat wekt op z'n minst de suggestie dat het certificaatnummer leidend zou zijn voor de productievolgorde. Ik ben het met SF eens dat VCNL zich hier veel meer voor in had moeten zetten. Het maakt nogal een verschil of je 15 maanden of 8 maanden moet wachten op je auto.