Pagina 31 van 31

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 13.06.2025 - 12:06
door RZA
Ah heel gaaf! Goede exemplaren daarvan beginnen ook in waarde te stijgen...

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 13.06.2025 - 13:15
door wasbeer2006
raspaardje schreef: ↑13.06.2025 - 11:29
Ja, met Linglongs op de achteras is het natuurlijk een beetje valsspelen...:-)
Vooral het opvangen van een drift kan lastig zijn hoewel het soort sper daar vast ook invloed op heeft. Met een nat wegdek kan het allemaal langzaam gaan, op droog komt er automatisch meer snelheid bij kijken.

En ik weet wat ik doe en kan, en gedraag me heel verantwoordelijk...:-)
Uiteraard πŸ˜‰

Maar driften is ook lastig zeker in droog moet je met wat minder vermogen echt wel forseren.
Mijn vrouw had een 120i maar ook op droog moest je die echt "te" hard een bocht ingooien en dan verbrak de grip wel.

Met nat ging het wel, maar ik vond het ook lastig om op de openbare weg goed aan te voelen waar die grens lag.
Kan wel stoer gaan doen, maar het is echt wel lastig.

De V60 is wel mooi neutraal als je een beetje met het gas speelt, de oude (niet google) modellen laten behoorlijk wat speelruimte over zeker op esc sport mag je echt wel glijden zonder ingreep.

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 13.06.2025 - 15:07
door Philken
ik heb vroeger veel gedrift, zelfs aan competitiedriften gedaan, ik deed dit op semislicks om toch nog grip te hebben om de auto te 'plaatsen'
(had een BMW E30 met een gekieteld S50b30blokje erin)

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 13.06.2025 - 16:01
door raspaardje
Philken schreef: ↑13.06.2025 - 15:07 ik heb vroeger veel gedrift, zelfs aan competitiedriften gedaan, ik deed dit op semislicks om toch nog grip te hebben om de auto te 'plaatsen'
(had een BMW E30 met een gekieteld S50b30blokje erin)
Nice, het E36 M3 blok in een E30...:-)
Kan je het nog een beetje, is driften net als fietsen of moet je op niveau blijven?

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 13.06.2025 - 16:19
door raspaardje
wasbeer2006 schreef: ↑13.06.2025 - 13:15
raspaardje schreef: ↑13.06.2025 - 11:29
Ja, met Linglongs op de achteras is het natuurlijk een beetje valsspelen...:-)
Vooral het opvangen van een drift kan lastig zijn hoewel het soort sper daar vast ook invloed op heeft. Met een nat wegdek kan het allemaal langzaam gaan, op droog komt er automatisch meer snelheid bij kijken.

En ik weet wat ik doe en kan, en gedraag me heel verantwoordelijk...:-)
Uiteraard πŸ˜‰

Maar driften is ook lastig zeker in droog moet je met wat minder vermogen echt wel forseren.
Mijn vrouw had een 120i maar ook op droog moest je die echt "te" hard een bocht ingooien en dan verbrak de grip wel.

Met nat ging het wel, maar ik vond het ook lastig om op de openbare weg goed aan te voelen waar die grens lag.
Kan wel stoer gaan doen, maar het is echt wel lastig.

De V60 is wel mooi neutraal als je een beetje met het gas speelt, de oude (niet google) modellen laten behoorlijk wat speelruimte over zeker op esc sport mag je echt wel glijden zonder ingreep.
Een 120i is natuurlijk een andere auto met wat extra kg's en vooral: zonder sper. Een sper zorgt voor de controleerbaarheid,
Met de juiste techniek zet je een 124 Spider/MX-5 heel gemakkelijk dwars. En blijf je dwars...:-)


De V60 heb ik voor mijn gevoel nooit tegen of over het randje gereden, op wellicht een enkel zijstapje bij erg glad asfalt.
Deze auto moet bochten gewoon "als op rails" nemen...:-)

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 13.06.2025 - 18:55
door Philken
raspaardje schreef: ↑13.06.2025 - 16:01
Philken schreef: ↑13.06.2025 - 15:07 ik heb vroeger veel gedrift, zelfs aan competitiedriften gedaan, ik deed dit op semislicks om toch nog grip te hebben om de auto te 'plaatsen'
(had een BMW E30 met een gekieteld S50b30blokje erin)
Nice, het E36 M3 blok in een E30...:-)
Kan je het nog een beetje, is driften net als fietsen of moet je op niveau blijven?
is zoals fietsen, wanneer je het een tijdje niet meer gedaan hebt, ga je eerst een paar keer op je bek maar dan lukt het wel...

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 31.07.2025 - 10:16
door raspaardje
Philken schreef: ↑13.06.2025 - 18:55
raspaardje schreef: ↑13.06.2025 - 16:01
Philken schreef: ↑13.06.2025 - 15:07 ik heb vroeger veel gedrift, zelfs aan competitiedriften gedaan, ik deed dit op semislicks om toch nog grip te hebben om de auto te 'plaatsen'
(had een BMW E30 met een gekieteld S50b30blokje erin)
Nice, het E36 M3 blok in een E30...:-)
Kan je het nog een beetje, is driften net als fietsen of moet je op niveau blijven?
is zoals fietsen, wanneer je het een tijdje niet meer gedaan hebt, ga je eerst een paar keer op je bek maar dan lukt het wel...
Dat driften gaat steeds beter idd, terwijl een poging op een kletsnatte weg ook nog is uitgebleven...:-)
Gaat wel komen in de herfst.
De gripgrens opzoeken is nu wel echt heel gemakkelijk geworden en o zo vermakelijk.
En tegelijkertijd ben ik me er bewust van geworden hoe hard je nu korte bochten kan nemen, met de V60 laat ik dat uit m'n hoofd. Al is het maar vanwege de vertraging in de stuurinrichting. Het duurt gewoon even voordat de V60 de richting heeft waar ik naar toe stuur, in de Fiat is dat heel anders.

De V60 wordt nu weer geprepareerd voor de vakantietrip. Ik heb er inmiddels een OEM kofferbakmat in liggen, ik begon me te storen aan de niet originele.
We gaan niet heel ver weg (Luxemburg - Straatsburg - DΓΌsseldorf/Classic Remise) maar zullen wel wat leuke binnenwegen pakken.
Voor iedereen met wat oudere kinderen een leuke tip voor onderweg: zet eens een leuke podcast op van het land van bestemming, of waar je doorheen rijdt: https://www.grotepodcastlas.nl/