Pagina 31 van 49

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 23.06.2025 - 14:21
door V60Driver
Dealer bezoek wordt wellicht een vereiste,

Ja en dat gaat iedereen waarschijnlijk minimaal €60 kosten denk ik zo. Ik gok dat dat de kosten zijn van het aanhangen van de computer en gebruik van hun systemen. 😠 Maar ik laat me graag verrassen. 😉

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 23.06.2025 - 14:43
door Sjoerd1979
V60Driver schreef: 23.06.2025 - 14:21 Dealer bezoek wordt wellicht een vereiste,

Ja en dat gaat iedereen waarschijnlijk minimaal €60 kosten denk ik zo. Ik gok dat dat de kosten zijn van het aanhangen van de computer en gebruik van hun systemen. 😠 Maar ik laat me graag verrassen. 😉
Ik bekijk t positief....en ga uit van service....... we gaan het zien, ik ben al blij dat er nu uit de officiele kant nieuws is... ;)

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 23.06.2025 - 15:41
door raspaardje
Een functionaliteit in software dat stuk gemaakt is/niet werkt/niet verlengd is/whatever reason mag de dealer geheel gratis voor mij gaan oplossen.
Zo niet dan ga ik andere wegen bewandelen.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 23.06.2025 - 18:41
door teebee
Ben schreef: 22.06.2025 - 19:49 Zeg teebee, zomaar een vraagje tussendoor. Misschien ga ik dan je vasthoudendheid en irritatie richting de ontwikkelaars van Volvo cq de communicatie van Volvo Car beter begrijpen.
Wat is jouw dagelijks werk ?
Doet geheel niets terzake Ben, sinds wanneer ga jij op jouw forum zo makkelijk off topic en stel je persoonlijke vragen?
Wat wel ter zake doet is dat er internationaal gemiddeld ‘weinig enthousiast’ wordt gereageerd op de gehele gang van zaken incl communicatie.
Dat naast mijn persoonlijke ervaringen met VNL mbt communicatie…. Trek me de bek niet los….
Maar… prima dat je er wat van vindt… ieder zn mening, niet?

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 23.06.2025 - 18:56
door Ben
Het was pure belangstelling en geenszins off topic. Meer ter verdieping tbv begrip voor jouw belangstelling hiervoor. En iedereen mag hier alles vragen, zelfs ik :-)

Maar ik begrijp dat die voortkomt uit eerdere gebeurtenissen.
Kijk, dan zijn we toch weer verder gekomen dankzij een eenvoudige vraag :-)
Dankjewel voor de uitleg.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 23.06.2025 - 20:58
door Bover
BobvanAsselt mail wisseling volvocars NL citaat antwoord volvo nederland:
""We begrijpen dat dit voor u als gebruiker bijzonder onbevredigend is, zeker gezien het belang van actuele verkeersinformatie voor een veilige en comfortabele rit. Uw verzoek om meer transparantie is terecht, en we zullen uw feedback intern delen om onze communicatie richting klanten te verbeteren.
Zodra er meer duidelijkheid is over de voortgang of beschikbaarheid van een oplossing, zullen wij u daar uiteraard direct over informeren.""

Tja wat ik hier luit opmaak is dat Volvo Nederland het ook niet waar en wanneer een oplossing RTI uit de hoge hoed komt in wollige taal ...( Vermoedelijk kijken die ook naar China voor een oplossing ? )

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 23.06.2025 - 22:50
door Jers3n
Bover schreef: 23.06.2025 - 20:58 ( Vermoedelijk kijken die ook naar China voor een oplossing ? )
waarom kijken naar China? Snap die opmerking oprecht niet, INRIX is voor zover ik weet niet Chinees toch? En voor RTTI geldt dat RTTI (Real Time Traffic Information) een Europese verordening is. Officieel de EU-verordening 2022/670, deze regelt de beschikbaarheid van real-time verkeersinformatie binnen de Europese Unie. Lijkt mij sterk dat de oplossing uit China komt….

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 23.06.2025 - 23:35
door MisterNick
Software ontwikkeling van Sensus wordt naar mijn weten in Zweden gedaan. Het nieuwere systeem van Google uiteraard in de VS. Geely is misschien uiteindelijk de baas, dat betekent niet dat gelijk alles in China gedaan wordt.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 24.06.2025 - 08:29
door Bover
Ik dacht gewoon dat die spullen in China ontwikkeld werden, zoals de meeste electronica.
Verder geen “ gedachtengangen achter”. 😀

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 24.06.2025 - 09:06
door RobbieZ
Wanneer de oplossing uit China zou komen was die er al lang geweest.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 24.06.2025 - 20:18
door Daf88
Ook ik had vorige week ineens een ritje met actuele verkeersinformatie ... na tankbeurt (en dus uit- en aanzetten) weer zonder .... Bij de provider stond: INRIX (The Netherlands).

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 26.06.2025 - 15:07
door eddys60
jan1967 schreef: 03.04.2025 - 08:01 Goedendag,

Sinds enkele dagen geen verkeersinfo meer op mijn ( Sensus) navigatiesysteem.

Hebben hier meer mensen last van ?

Groet Jan

Volvo V60 2020
Ik heb ook geen TMC meer. Vreemd in Duitsalnd werkt het wel nog, maar Nederland en Belgie niet. Volvo Maastricht weet geen oplossing en laat mij gewoon hangen.
Ook Volvo in Aken (D) weet geen oplossing.
Vermoedelijk door software update die automatisch bij een beurt gedaan wordt. want het heeft voorheen altijd gewerkt.
Ik twijfel ook na twee keer Volvo gereden (S60 en V60) naar ander merk om te kijken.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 26.06.2025 - 15:50
door Ab S
eddys60 schreef: 26.06.2025 - 15:07
jan1967 schreef: 03.04.2025 - 08:01 Goedendag,

Sinds enkele dagen geen verkeersinfo meer op mijn ( Sensus) navigatiesysteem.

Hebben hier meer mensen last van ?

Groet Jan

Volvo V60 2020
Ik heb ook geen TMC meer. Vreemd in Duitsalnd werkt het wel nog, maar Nederland en Belgie niet. Volvo Maastricht weet geen oplossing en laat mij gewoon hangen.
Ook Volvo in Aken (D) weet geen oplossing.
Vermoedelijk door software update die automatisch bij een beurt gedaan wordt. want het heeft voorheen altijd gewerkt.
Ik twijfel ook na twee keer Volvo gereden (S60 en V60) naar ander merk om te kijken.
Bij mij werkt RTTI (en TMC) zowel in Duistland als Nederland niet (sinds begin april). Naar een ander merk? Kijk maar even bij BMW, die hebben ook regelmatig problemen met RTTI

(bron ChatGPT:
"Ja, BMW heeft inderdaad ook met (tijdelijke) uitval van RTTI (Real‑Time Traffic Information) te maken – vergelijkbaar met wat Volvo-gebruikers ervaren.
Uit Reddit-discussies blijkt dat eigenaren van bijvoorbeeld een BMW M340 merken dat de RTTI plotseling stopt. In één geval klonk het zo: “It's been 3 days now that the RTTI has stopped working.” gathering.tweakers.net +15
reddit.com
+15
autoweek.nl
+15

Andere berichten in de BMW‐community wijzen vooral op serverproblemen aan de kant van BMW:
“It sounds like BMW is having server issues… Hopefully that's all it is.”
reddit.com
+1
reddit.com
+1
reddit.com

Soms wordt ook benadrukt dat je een actief ConnectedDrive‑abonnement moet hebben en apps of de headunit moet updaten om de service weer te laten werken
reddit.com
+1
autoweek.nl
+1


In het kort:

Ja, BMW‐eigenaren ervaren regelmatig uitval van RTTI. Oorzaken zijn backend‑serverproblemen, abonnementskwesties of verouderde software.
Oplossingen: controleer je ConnectedDrive‑abonnement, update de apps/head‑unit en soms helpt een serverrefresh aan BMW‑kant. Als je momenteel met zo’n probleem zit, kun je het volgende proberen: Controleren of je ConnectedDrive‑dienst actief is. In het apps‑ of service‑menu van de iDrive navigeren naar “update apps & services”. Eventueel de dealer of BMW‑klantenservice vragen of er serverproblemen spelen.
Dus ja, naast Volvo zijn er ook BMW‑rijders die last hebben van uitgevallen RTTI – meestal tijdelijk en vaak oplosbaar na updates of serverherstel."

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 26.06.2025 - 20:12
door Bover
heerlijk een Tom Tom stand alone in de auto... :whistle:

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 26.06.2025 - 21:48
door nielsvo
Ik blijf het toch merkwaardig vinden, bij mij (XC60 T8 2020) werkt RTTI wel gewoon, ook na update naar de laatste software versie bij recente beurt vorige maand.
Als het eens een keer niet werkt is het omdat de internet verbinding dan inactief is (geen wereldbol symbool). Zodra ik die heractiveer werkt het gewoon weer.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 26.06.2025 - 22:11
door Zondag
nielsvo schreef: 26.06.2025 - 21:48 Ik blijf het toch merkwaardig vinden, bij mij (XC60 T8 2020) werkt RTTI wel gewoon, ook na update naar de laatste software versie bij recente beurt vorige maand.
Als het eens een keer niet werkt is het omdat de internet verbinding dan inactief is (geen wereldbol symbool). Zodra ik die heractiveer werkt het gewoon weer.
Welke kaartversie staat er bij jou op Sensus?

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 26.06.2025 - 22:24
door Willy.VdW
nielsvo schreef: 26.06.2025 - 21:48 Ik blijf het toch merkwaardig vinden, bij mij (XC60 T8 2020) werkt RTTI wel gewoon, ook na update naar de laatste software versie bij recente beurt vorige maand.
Als het eens een keer niet werkt is het omdat de internet verbinding dan inactief is (geen wereldbol symbool). Zodra ik die heractiveer werkt het gewoon weer.
Inderdaad merkwaardig. Wij hebben een XC40 waar RTTI werkt, weliswaar met een kaartversie van 1 jaar oud.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 26.06.2025 - 22:39
door PE1MTF
Willy.VdW schreef: 26.06.2025 - 22:24
nielsvo schreef: 26.06.2025 - 21:48 Ik blijf het toch merkwaardig vinden, bij mij (XC60 T8 2020) werkt RTTI wel gewoon, ook na update naar de laatste software versie bij recente beurt vorige maand.
Als het eens een keer niet werkt is het omdat de internet verbinding dan inactief is (geen wereldbol symbool). Zodra ik die heractiveer werkt het gewoon weer.
Inderdaad merkwaardig. Wij hebben een XC40 waar RTTI werkt, weliswaar met een kaartversie van 1 jaar oud.
Sensus of Google?

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 27.06.2025 - 07:59
door nielsvo
Zondag schreef: 26.06.2025 - 22:11

Welke kaartversie staat er bij jou op Sensus?
De laatste, 1506 Europa

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 27.06.2025 - 08:41
door Willy.VdW
PE1MTF schreef: 26.06.2025 - 22:39
Willy.VdW schreef: 26.06.2025 - 22:24
nielsvo schreef: 26.06.2025 - 21:48 Ik blijf het toch merkwaardig vinden, bij mij (XC60 T8 2020) werkt RTTI wel gewoon, ook na update naar de laatste software versie bij recente beurt vorige maand.
Als het eens een keer niet werkt is het omdat de internet verbinding dan inactief is (geen wereldbol symbool). Zodra ik die heractiveer werkt het gewoon weer.
Inderdaad merkwaardig. Wij hebben een XC40 waar RTTI werkt, weliswaar met een kaartversie van 1 jaar oud.
Sensus of Google?
Sensus