Een S60 is geen zeilboot.
95% van de zeilboten heeft trouwens een houten stuur.
Wat is er mis aan deze steek waarvan ik nog betwijfel of het een halve steek is, en als het al een halve steek zou zijn is er nog geen reden om dat te gaan koppelen aan zogezegde goodkope looks.
Sorry Casper, klein foutje. Slechts 5% van de zeilboten hebben een houten stuur en niet omgekeerd. De rest heeft een RVS stuur. Meestal met een lederen hoes erom heen geknoopt. Tijdens het zeilen komt er veel kracht op het stuurwiel, maar ook op je handen. Dus het leer is een tussen medium. Als dat niet heel erg goed vastzit, kan dat gaan verschuiven of losraken. Vandaar....
Ga dit weekend nog even langs bij Sail Amsterdam. Snuif wat nautische cultuur op. Echt leuk!
Levert Volvo er ineens een onderhoudscontract bij om dit proper te houden?
Wat is er gebeurd me het goede oude OAK interieur, dit is het lichtste dat men kan gaan om nog proper te houden.
Wat de halve steek/knoop betreft, ken ik dit alleen als zeilsteek en heb dit als borduursteek nog niet op een boot opgemerkt, maar ja ik zeil alleen maar met zeilboten, onderhoud laat ik aan iemand anders over.
Bedoel je trouwens niet halve kruissteek?
jds schreef:
Heb dit interieur gisteren gezien en na 14 dagen was het reeds niet meer zo schoon.
Dat weet je als je dit koopt.
Wanneer je met een witte pull rondloopt ziet die er na een dag ook al niet meer uit, met een donkere is dat niet het geval...
Amaai, wat een zever over dat snel vuil zijn zenne.
Mijn huidige V70 is volledig in het beige interieur (stuur zelfs volledig beige, deurpanelen, zetels). Bovendien zit ik met 2 kleuters op de achterbank (regelmatig vuile schoenen, smossen met de koekjes, snoepjes e.d.) en idd ... op dat moment toont het wat vuiler dan bijvoorbeeld in een zwart lederen interieur. Maar, als je hiervoor kiest dan weet je dat ook + het is vrij makkelijk bij te houden qua schoonmaken (zeker met de schoonmaakproducten van Volvo zelf om het leder te reinigen). Sowieso hou ik er een vorm van 'genot' (raar gekozen woord hier) aan over om zelf de wagen van binnen en van buiten te wassen ... en dat leder laat zich makkelijk onderhouden. Je moet het gewoon iets regelmatiger reinigen als een zwart leder interieur ... maar dat heb ik graag voor over want het interieur van de S60 op dit plaatje is gewoonweg prachtig (en dat van mijn V70 trouwens ook). Bovendien staan de termen 'snel vuil zijn' en 'iets mooi vinden' volledig los van mekaar ... omdat iets snel vuil is wil nog niet per definitie zeggen dat het ook lelijk is.
Ik heb zelf een OAK interieur en een LICHTBEIGE interieur in mijn wagens, maar om het lichtbeige mooi te houden moet het leder om de 14 dagen grondig gereinigd worden ( zelfs zonder kinderen), dit hoef ik niet te doen bij het ook lichtere oak interieur. Zelf vind ik het ook aangenaam om een wagen te detailen maar toch niet om de 14 dagen.
Een kleine kanttekening:
zowel het zwarte als het beige leer wordt in dezelfde mate vuil. Alleen zie je het op zwart leer niet zo snel. Dat betekent dus niet dat je zwart leren bekleding minder hoeft te kuisen. M.a.w. je kunt beter een lichte bekleding nemen, dat dwingt je om het interieur regelmatig schoon te maken. Gadver... ik zou bij nader inzien geen gebruikte auto willen kopen met een zwart lederen interieur. Wellicht een broeinest van bacteriën (die je dan wel ziet ziet, maar toch....)
#-o
Ik ben gisteren, op uitnodiging, ook gaan kijken naar de voorstelling van de nieuwe S60 in Bokrijk.
Geen onaardige wagen, maar wat was ik blij dat ik na twee uur rondkuieren en de nieuwe S60 bekijken en beoordelen toch terug in mijn "oude" vertrouwde S60 kon kruipen.
Mij hebben ze voor de nieuwe niet warm gekregen, die C70 die er stond daarentegen...
Wat is er dan fout voor mij? Volgens mij zijn ze heel enthousiast beginnen ontwerpen aan de voorkant van de wagen en naarmate dat men naar achter gaat is het enthousiasme precies evenredig vermindert. Met andere woorden, die achterkant (van opzij gezien) neen, dat is zeker niet mijn ding...
BMW 315 BMW 518 Daihatsu Rocky 2.8D BMW 320i BMW R100RT Triumph Spitfire 1500 Rover 623 Si BMW 518i Alfa Romeo 156 1.9JTD VOLVO S60 D5 Range Rover Evoque TD4
Ik heb 2 xc90 en gehad en allebij met beige interieur waarvan de laatse calite
interieur ( heel erg licht ) Maar geen problemen gehad met smeer.
Ik heb de auto,s net zo gereinigd als alle andere.
Heb 'm vanmiddag bij de dealer bekeken. Geweldige mooie neus! Mooie lijn van portieren en dak, maar... Die kofferdeksel?! Het lijkt wel een Citroen :crazyeyes:
Ach, van een gebrek aan chauvinisme kon je ze nog nooit beschuldigen hé. Overigens dooen de Duitsers daar in hun tijdschriftjes ook vrolijk aan mee. Zolang we het maar weten te plaatsen vind ik dat wel schattig.
Ik kan me ook best indenken dat die C5 een weggedrag heeft dat beter is dan dat van de Audi en de BMW. We kunnen enkel maar blij verrast zijn dat ze de Volvo toch nog hoger inschatten. En in de tekst lees je dat de Duitsers toch vooral afvallen omwille van hun prijs.
Welke versie van de S60 werd getest ? Een dieeslmotor die bij lage toeren apatisch is, lijkt me immers niet zo'n pluspunt. En dan nog die test winnen...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault