Pagina 33 van 73

Geplaatst: 01.11.2011 - 15:52
door rsnhakan
Ach, volgend jaar is waarschijnlijk de laatste keer dat ze erop komen. (als de kilometers met hetzelfde tempo er bij opkomen natuurlijk)

En dan begint de stress/fun weer om een nieuwe uit te mogen kiezen. De tijd zal het wel laten zien hoe het één en ander gaan lopen. Eén ding staat vast, het moet minimaal een D3 zijn! En ik wil een automaat, maar papa denkt daar heel anders over. (budget)

Geplaatst: 01.11.2011 - 19:32
door arnoud
Nou, dan zou ik maar alvast gaan sparen.

Geplaatst: 01.11.2011 - 19:35
door bart simpson
werk je bij dezelfde bank?

Geplaatst: 01.11.2011 - 19:37
door Laguna-S60
rsnhakan schreef:maar ach ja. Hopen dat het snel sneeuwt :)
het mag van mij de komende maanden nog wel even zo blijven... haat sneeuw en strooi zout :roll:

Geplaatst: 01.11.2011 - 19:48
door The Volvoboy
Gelukkig heb ik onze wintervelgen in de sealant gezet :)

Geplaatst: 01.11.2011 - 20:29
door toppertje
bart simpson schreef:werk je bij dezelfde bank?
:lol: :lol:

Geplaatst: 01.11.2011 - 21:01
door rsnhakan
bart simpson schreef:werk je bij dezelfde bank?
:lol: :lol: :lol:

Moest er eerst over nadenken maar toen ik de reactie van toppertje las..

:P +1!!

Geplaatst: 03.11.2011 - 19:55
door frankmmac
Hier wordt over GPS snelheid gesproken; dat geeft de ingebouwde navigatie toch niet aan?

Geplaatst: 03.11.2011 - 19:59
door rsnhakan
frankmmac schreef:Hier wordt over GPS snelheid gesproken; dat geeft de ingebouwde navigatie toch niet aan?
arnoud. schreef:Ik zal wel verwend zijn met de duidelijkheid en abstractie van TomTom op mijn iPhone, maar daar gebeurt het me niet vaak dat ik een verkeerde afslag neem. En daarbij HD Traffic: heel fijn als je iedere dag de randstad in en uit moet zien te komen.

Geplaatst: 03.11.2011 - 20:27
door Fredhead
rsnhakan schreef:Ze moeten toch "ingereden" worden voor de optimale prestaties in de winter. (en ik hoop dat die snel zal komen en verdwijnen)
Zit een klein slijtlaagje op dat met een 100 km wel weg is.

Verder zou ik vooral met het zachte rubber van winterbanden een beetje uitkijken met dat gooien en smijten :D
Zou je eigenlijk eens uit willen nodigen om naar de Wimedo slalom te komen, je hebt het wel vaker over grip en het verliezen ervan, zo vaak dat ik je aan zou raden om een keer op een afgesloten baan echt de grens te voelen.

Ik houd ook van sportief rijden, maar doe het alsjeblieft veilig, nu zeker op winterbanden en deze periode van het jaar kunnen de omstandigheden/grip anders zijn dan je verwacht

Geplaatst: 03.11.2011 - 20:57
door 945i
Een anti-slipcursus is sowieso aan te raden voor de meeste.... Als dat ding gaat glijden weet 80% niet hoe te handelen...

Geplaatst: 03.11.2011 - 22:57
door Hans oet Twent
EN die andere 20% wel en die maken er dan weer een spelletje van...... Volgend jaar hoop ik dat de achterwielaandrijver weer aapeekaa heeft und dann gehts los!

Geplaatst: 04.11.2011 - 00:17
door Fredhead
Ach een dolletje moet kunnen :D

Eergisteren (op een besloten terrein) ook nog even achterwielaandrijvingplezier gehad 8)

Geplaatst: 04.11.2011 - 06:09
door rsnhakan
Wimedo? Haha, waarom niet :p Maar of dat verstandig is met een lease wagen..

Ik ben heel benieuwd hoe het is om in de sneeuw te rijden. Heb ik wel gedaan met de instructrice naast mij, maar dat is heel anders dan alleen rijden.

Geplaatst: 04.11.2011 - 10:57
door Fredhead
Zijn er meer die het doen, of neem de auto van je ma mee of iets anders dat 4 wielen heeft.
Het is een hele veilige plek waar jij je eigen grens of die van de auto op kan zoeken, het enige dat je omver kan rijden zijn pionnen.

Ga er met rijden in de sneeuw maar vanuit dat onder andere je remweg een stukkie langer is

Geplaatst: 04.11.2011 - 14:37
door The Volvoboy
Of neem de Mercedes mee! 8)

Geplaatst: 04.11.2011 - 16:33
door rsnhakan
Of mijn opa dat zo goed vindt, weet ik niet :P

Geplaatst: 05.11.2011 - 08:59
door t_w
Hans oet Twent schreef:Hakan, banden hoef je niet in te rijden. Hoe "harder" je nu (in)rijdt.... hoe sneller ze slijten en hoe slechter de prestaties in de winter.....
Is niet helemaal waar.

Inrijden is een groot woord, maar doe de eerste 'kilometers' wel even rustig aan. Nadat een band gevulkaniseerd is (afgebakken is, net als je met een taart doet ;) ) ontstaat er een zogenaamd: "vulkanisatie laagje" op de band. Dit is een heel dun laagje aan de buitenkant van de band.

Deze laag heeft zeer zeker niet dezelfde eigenschappen als het loopvlakmengsel zelf. Vooral in nat weer moet je daar wel even rekening mee houden.

Hoeveel kilometer dat dunne laagje er op blijft is uiteraard weer zwaar afhankelijk van je rijstijl. Als je je best doet ben je die laag met 2 bochten kwijt ;), maar als je erg rustig rijd kan het ook 50 km of meer duren (let wel, dat is een 'schatting')

Dus inrijden is niet nodig, maar gedurende de eerste kilometers heeft een band nog niet zijn 'uiteindelijke' eigenschappen.
Niet levensgevaarlijk maar wel iets om rekening mee te houden

Geplaatst: 05.11.2011 - 09:18
door crackedtooth
Gewoon PLANKEN DUS en VOL REMMEN
problem solved

Geplaatst: 05.11.2011 - 09:25
door Hans oet Twent
@T_W;
Klopt helemaal. Bij nieuwe banden op mijn motor doe ik zeker de eerste 100km 'rustig' aan. Eerst moet het 'vette' laagje eraf gesleten zijn voordat hij z'n volledige grip/eigenschappen heeft.

Gisteren de Mondeo op winterschoeisel opgehaald. 2 Nieuwe Conti's voorop en de 2 oudere achterop. Volgens mij is het beste om ze andersom te leggen... Enniewee ze slijten nu wellicht gelijkmatig af. Maarre de 2 nieuwe inrijden.... een beetje hoeken en strak, voor zover dat met een Mondeo gaat, een aantal rotondes nemen dan is wat mij betreft de bal rond.