Vorige week nieuwe uitlaat einddemper gemonteerd , vorige was na 3,5 jaar helemaal verrot die kwam bij USN Centuri vandaan .
Soms iets meer betalen is uiteindelijk goedkoper.
Zelf onderhoud doen
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Heren, ik ben de eerste 20 pagina's aan het lezen geweest.
Ik wil eerdaags mijn olie en filter gaan wisselen bij mijn S60 D5 163pk van 2002 met 290.000 op de teller.
Welke olie ga ik daarvoor nodig hebben?
Ik lees een aantal verschillende dingen daarover, en ik zou graag iets meer zekerheid hebben daarover.
Van de ene kant wou ik de auto bij de Volvo neerzetten, maar ik heb er een hekel aan als ik iemands auto moet lenen, moet fietsen, of what so ever.
Liefst doe ik het lekker op een vrije zaterdag, zodat ik mijn auto niet hoef te missen.
En het verschil in prijskaartje natuurlijk.
Hoewel ik absoluut niet wil besparen op de olie.
Is er verschil in filters, of kan ik deze bij een willekeurige autozaak (Heuts, Brezan) bestellen?
Ik heb geen idee hoe lang de huidige olie in de auto zit, deze kan 2.000 km oud zijn, of 100.000, dat ligt aan de vorige eigenaar.
Dat het pas ververst was wil ik best geloven, maar zeker weten doe ik het pas als ik het zelf vervang.
Ik wil eerdaags mijn olie en filter gaan wisselen bij mijn S60 D5 163pk van 2002 met 290.000 op de teller.
Welke olie ga ik daarvoor nodig hebben?
Ik lees een aantal verschillende dingen daarover, en ik zou graag iets meer zekerheid hebben daarover.
Van de ene kant wou ik de auto bij de Volvo neerzetten, maar ik heb er een hekel aan als ik iemands auto moet lenen, moet fietsen, of what so ever.
Liefst doe ik het lekker op een vrije zaterdag, zodat ik mijn auto niet hoef te missen.
En het verschil in prijskaartje natuurlijk.
Hoewel ik absoluut niet wil besparen op de olie.
Is er verschil in filters, of kan ik deze bij een willekeurige autozaak (Heuts, Brezan) bestellen?
Ik heb geen idee hoe lang de huidige olie in de auto zit, deze kan 2.000 km oud zijn, of 100.000, dat ligt aan de vorige eigenaar.
Dat het pas ververst was wil ik best geloven, maar zeker weten doe ik het pas als ik het zelf vervang.
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Ik ben geen monteur, maar kan je wel vertellen wat ik al jaren doe.
Een D5 uit 2002 heeft geen roetfilter, dus er hoeft geen speciale A5/B5 olie in. Volgens mij had je die niet eens in 2002.
Ik gebruik al jaren lang gewone 10W-40 halfsynthetisch met een interval van 20.000. De auto heeft nu 420.000 gereden en is nog in prima staat.
De oliefilter die ik gebruik komt niet van Volvo, maar volgens mij van Mann.
Maar als je auto altijd vol synthetische olie heeft gehad zou ik dit wel aanhouden…
Ik zou dan kiezen voor de specificaties die Volvo voorschrijft. Dus 5W-30 of 5W-40
Kijk maar wat je doet met deze informatie.
Een D5 uit 2002 heeft geen roetfilter, dus er hoeft geen speciale A5/B5 olie in. Volgens mij had je die niet eens in 2002.
Ik gebruik al jaren lang gewone 10W-40 halfsynthetisch met een interval van 20.000. De auto heeft nu 420.000 gereden en is nog in prima staat.
De oliefilter die ik gebruik komt niet van Volvo, maar volgens mij van Mann.
Maar als je auto altijd vol synthetische olie heeft gehad zou ik dit wel aanhouden…
Ik zou dan kiezen voor de specificaties die Volvo voorschrijft. Dus 5W-30 of 5W-40
Kijk maar wat je doet met deze informatie.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Thanks, ik denk dat ik dan inderdaad houd aan wat Volvo voorschrijft.
Wat er momenteel inzit weet ik niet, helaas.
Dat is overigens zeker, dat er geen roetfilter in zit?
Wat er momenteel inzit weet ik niet, helaas.
Dat is overigens zeker, dat er geen roetfilter in zit?
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Misschien een after-market filter die er door Volvo onder is gezet. Dat heb ik ook.
Maar deze is half open en niet zelf genererend zoals bij de latere modellen. Daardoor zijn de eerste versies over het algemeen ook zuiniger.
Maar deze is half open en niet zelf genererend zoals bij de latere modellen. Daardoor zijn de eerste versies over het algemeen ook zuiniger.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9310
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Af fabriek zit er zeker weten geen roetfilter onder. Aftermarket kan wel, is te zien bij RDW. De mijne heeft ook zo'n ding.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
wat ik weet minimum maat 25 mm.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 00:05
- Locatie: Noord Nederland
Volgens de RDW heb je geen (retro)roetfilter.
Voor de olie gewoon de specificaties van Volvo aanhouden. Moet voldoen aan de eis ACEA B4. Volgens mij zit er een sticker onder je motorkap waar het op staat.
Oliefilter maakt niet heel veel uit. Er zit maar een paar euro tussen een originele van Volvo en een ander merk. Mijn persoonlijke voorkeur gaat da uit naar origineel.
Ik weet zo alleen even niet meer hoe het oliefilter vast zit bij de "oude" D5 motor.
Waarschijnlijk met een dop maatje 36.
JeroenSpock, weet jij dat zo?
Voor de olie gewoon de specificaties van Volvo aanhouden. Moet voldoen aan de eis ACEA B4. Volgens mij zit er een sticker onder je motorkap waar het op staat.
Oliefilter maakt niet heel veel uit. Er zit maar een paar euro tussen een originele van Volvo en een ander merk. Mijn persoonlijke voorkeur gaat da uit naar origineel.
Ik weet zo alleen even niet meer hoe het oliefilter vast zit bij de "oude" D5 motor.
Waarschijnlijk met een dop maatje 36.
JeroenSpock, weet jij dat zo?
Volvo XC60 My17
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Top info heren, ik heb een aantal liters Kroon-Oil Specialsynth 5W40 in de winkelwagen staan bij Winparts, en zal morgen even het luchtfilter opmeten.
Rest me alleen de vraag welke oliefilter ik van die website mag bestellen?
Voor degenen die met me mee willen kijken; www.winparts.nl en dan Volvo S60 - 2000.07-??? - 2.4D5 163 PK, of kenteken 30JFVL
Wederom thanks alvast!
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, of zitten er aftappluggen op verborgen plekken?
Ik verwacht deze vrij snel te vinden zodra ik onder de auto sta, en verder lijken me er geen bijzonderheden aan een oliewissel, toch?
Rest me alleen de vraag welke oliefilter ik van die website mag bestellen?
Voor degenen die met me mee willen kijken; www.winparts.nl en dan Volvo S60 - 2000.07-??? - 2.4D5 163 PK, of kenteken 30JFVL
Wederom thanks alvast!
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, of zitten er aftappluggen op verborgen plekken?
Ik verwacht deze vrij snel te vinden zodra ik onder de auto sta, en verder lijken me er geen bijzonderheden aan een oliewissel, toch?
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9310
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Dop 36 voor het filter, klopt.
Filter koop je bij de dealer met witte rubber ring en carterstop voor 12 of 13 euro.
Olie heb ik tot nu toe uit Duitsland gehaald, 7 euro per liter. Ik dacht dat dit hem was, kan iemand dat bevestigen? Deze is goedkoper namelijk, heb ik ook geen flesje meer staan.
Maar eigen olie, altijd goed natuurlijk.
Auto op de brug, dan heb je die carterplug zo te pakken. Auto even warm rijden, dan stroomt het er beter uit. Ondertussen het filter vervangen, nieuwe er in, nieuwe ring om de carterstop en weer dichtdraaien. Zou zonde zijn als de nieuwe olie er net zo hard weer uit komt
Filter koop je bij de dealer met witte rubber ring en carterstop voor 12 of 13 euro.
Olie heb ik tot nu toe uit Duitsland gehaald, 7 euro per liter. Ik dacht dat dit hem was, kan iemand dat bevestigen? Deze is goedkoper namelijk, heb ik ook geen flesje meer staan.
Maar eigen olie, altijd goed natuurlijk.
Auto op de brug, dan heb je die carterplug zo te pakken. Auto even warm rijden, dan stroomt het er beter uit. Ondertussen het filter vervangen, nieuwe er in, nieuwe ring om de carterstop en weer dichtdraaien. Zou zonde zijn als de nieuwe olie er net zo hard weer uit komt

Laatst gewijzigd door JeroenSpock op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Filter inderdaad opgehaald bij de dealer, zit de witte rubberen ring bij, en een kleine voor de plug.
Meteen gevraagd welke olie hun voorschreven en dat was Q8 Excel 5W40, die overigens bij de dealer behoorlijk overpriced is
Na ff zoeken heb ik dus nu de olie thuis en een filter.
Overigens wist de dealer me iets over km-standen te vertellen dat ik liever niet hoorde.
In 2006 stond de teller op 210.000, nu 8 jaar later staat deze op 289.000.
Van de ene kant zou het kunnen, als ik de laatste APK gegevens erbij pak, en datum waarop ik hem gekocht heb, enz. enz.
Maar waarom zou je die wegenbelasting neertellen als je niet met de auto rijd?
Voor dat gevalletje ga ik maar eens op zoek naar een NAP aangesloten bedrijf dat me een uitdraai wil maken.
Meteen gevraagd welke olie hun voorschreven en dat was Q8 Excel 5W40, die overigens bij de dealer behoorlijk overpriced is

Na ff zoeken heb ik dus nu de olie thuis en een filter.
Overigens wist de dealer me iets over km-standen te vertellen dat ik liever niet hoorde.
In 2006 stond de teller op 210.000, nu 8 jaar later staat deze op 289.000.
Van de ene kant zou het kunnen, als ik de laatste APK gegevens erbij pak, en datum waarop ik hem gekocht heb, enz. enz.
Maar waarom zou je die wegenbelasting neertellen als je niet met de auto rijd?
Voor dat gevalletje ga ik maar eens op zoek naar een NAP aangesloten bedrijf dat me een uitdraai wil maken.
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
10.000 km per jaar met een diesel kan niet uit, ik zou daar ook argwaan van krijgen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Heb een nette uitdraai gekregen van de auto, en de laatste paar jaar is er inderdaad gewoon weinig mee gereden.
Daarvóór is ie lease geweest en heeft ie dus wel zijn km's gemaakt.
Ik heb er vertrouwen in
Heb meteen een set gekocht rondom de multi-riem.
Gezien hier iets wat piept, inspuiten helpt maar kort, dus vervangen staat op de planning.
Daarvóór is ie lease geweest en heeft ie dus wel zijn km's gemaakt.
Ik heb er vertrouwen in

Heb meteen een set gekocht rondom de multi-riem.
Gezien hier iets wat piept, inspuiten helpt maar kort, dus vervangen staat op de planning.
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Ik denk dat je met een gebruikte diesel zoals deze al aardig break-even draait bij dit soort km-standen. Daarbij zal de auto in 2006 met ruim 2 ton op de klok aantrekkelijk zijn geweest qua aanschafprijs. Daarbij opgeteld een voorkeur voor dieselrijden en voila!
Marc
(die een XC rijdt van vrijwel 10 jaar oud met 125k op de klok - met dank aan dit forum van de eerste eigenaar overgenomen
. Prima wagen!)
Marc
(die een XC rijdt van vrijwel 10 jaar oud met 125k op de klok - met dank aan dit forum van de eerste eigenaar overgenomen

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Dat is inderdaad een goede beredenering.
Zo had ik het nog niet bekeken.
Zo had ik het nog niet bekeken.
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Loopt een (bijna) nieuwe diesel ook niet zo...? Vind een nieuwe diesel en zet 'm ernaast.. ?!Thijs schreef: Toch weer wat verontrust over het naar mijn idee luider wordende tikken. Ik vertrouw het maar niet en ben weer naar de dealer gegaan. Dit keer in dronten, omdat het duidelijke tikken echt goed hoorbaar is bij warme motor. De man achter de balie liep meteen met me mee om te luisteren en vond dit niet verontrustend. De kapotte motoren lieten een veel hardere slag horen, scheller van de kleppentrein.
Het is voor mij nog niet goed genoeg, helemaal omdat hij melde dat het nouwelijks voorkomt. Ik lees en hoor hier toch hele andere berichten.
Morgen uit het werk toch nog maar eens hier bij de dealer langs, kijken wat er gezegd wordt.
Misschien maak ik me ook wel helemaal gek hoor, maar dat tikken aan de linker kant hoort volgens mij gewoon niet uit een motor met hydraulische stoters..
Hier een filmpje met geluid:
.
N.B. Laat je niet gek maken. Op het forum komen meestal "de problemen" naar boven en worden onderstreept.
Er rijden er duizenden rond zónder problemen....
Laatst gewijzigd door mad op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 D5 2009 Ocean Race
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Geluid zou ik me geen zorgen over maken. Ik ben ervaringsspecialist mbt verontrustende geluiden. Een tuimelaar probleem gaat gepaard met een bonk...in plaats van een tik.
80dkm in 8 jaar is gemiddeld 200 KM per week. Stel dat de auto dagelijks gebruikt zou zijn: 5 dagen heen en weer = 20 KM per rit.
Dat vind ik wel verontrustend. Of de stand klopt of niet. Mijn D5 was na 20KM net warm.
80dkm in 8 jaar is gemiddeld 200 KM per week. Stel dat de auto dagelijks gebruikt zou zijn: 5 dagen heen en weer = 20 KM per rit.
Dat vind ik wel verontrustend. Of de stand klopt of niet. Mijn D5 was na 20KM net warm.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- Cygnus
- 3rd Gear member
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 03.03.2010 - 21:42
- Locatie: Groningen
Stel dat de auto een keer per week wordt gebruikt....., Die van mij rijdt alleen in het weekend, staat zomers vijf weken in de haven. met gemiddeld twee ritten per jaar naar de Alpen (1000km non stop) kom ik dan op 12 tot 15k per jaar.kuupertie schreef: 80dkm in 8 jaar is gemiddeld 200 KM per week. Stel dat de auto dagelijks gebruikt zou zijn: 5 dagen heen en weer = 20 KM per rit.
Dat vind ik wel verontrustend. Of de stand klopt of niet. Mijn D5 was na 20KM net warm.
V70 D5 Ed2 2006 V70 D4 GT8 Polar+ 2016
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018