Pagina 33 van 48
hoogte in lege toestand
Geplaatst: 10.04.2018 - 15:33
door amelsfortr
Mijn V90 T5 ligt achter in lege toestand op 70 cm. Binnenkort komt de caravan er achter dan zal ik ook meten
wat de hoogte in beladen toestand. Ik heb ook een Fendt, dus we zullen zien.Ik heb overigens banden
Pirelli P Zero 245-45 18.
Groeten allen.
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 10.04.2018 - 15:49
door Hans oet Twent
amelsfortr schreef:
Mijn V90 T5 ligt achter in lege toestand op 70 cm. Binnenkort komt de caravan er achter dan zal ik ook meten
wat de hoogte in beladen toestand. Ik heb ook een Fendt, dus we zullen zien.Ik heb overigens banden
Pirelli P Zero 245-45 18.
Groeten allen.
Ik heb alleen het inzakken gemeten. Dus het meetlint als parameter onderzijde velg rand gepakt. En niet vanaf de grond. Had ook bovenzijde velg kunnen pakken of ander vast meetpunt. De 70cm vanaf de straat heeft de mijne ook.
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 10.04.2018 - 20:58
door Msuidgeest
Ergens wel bijzonder. Volvo heeft een tijd gehad om bijna elke station te voorzien van niveauregeling. Is dat soms voorbij?
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 10.04.2018 - 21:10
door Jelmer de Jong
vaudi schreef:
Han, top service. Het valt idd d..s mee.
Het zal ook wel gezichts bedrog zijn omdat de lange V90 zowieso al laag en breed oogt.
Hij ligt voornamelijk aan de neus erg hoog, ook zonder sleurhut.
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 10.04.2018 - 21:17
door Fredhead
Msuidgeest schreef:
Ergens wel bijzonder. Volvo heeft een tijd gehad om bijna elke station te voorzien van niveauregeling. Is dat soms voorbij?
Volgens mij kan je die optie nog wel aanvinken.
Hoeveel kogeldruk mag de V90 hebben Hans?
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 10.04.2018 - 21:50
door D5R-Design
Jelmer de Jong schreef:
vaudi schreef:
Han, top service. Het valt idd d..s mee.
Het zal ook wel gezichts bedrog zijn omdat de lange V90 zowieso al laag en breed oogt.
Hij ligt voornamelijk aan de neus erg hoog, ook zonder sleurhut.
Valt best mee met Heico er onder

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 10.04.2018 - 23:00
door Hans oet Twent
fredhead schreef:Hoeveel kogeldruk mag de V90 hebben Hans?
Geen idee... 100kg?
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 11.04.2018 - 13:06
door D5R-Design
Nop volgens mijn 80kg. wetgeving
Trekhaak mag 100kg hebben..
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 11.04.2018 - 13:10
door D5R-Design
Volgens afbeelding instructie boekje 110kg
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 11.04.2018 - 20:49
door DB200
Volgens mij kan je die optie nog wel aanvinken.
Even gekeken in de configurator en dat klopt!
050 Luchtvering achter à € 1.340: De zelfstellende luchtvering op de achteras houdt de rijhoogte constant voor optimaal comfort en goede rijeigenschappen, ook bij een zware belading van de auto. Het systeem bestaat uit computergestuurde luchtkamers voor beide achterwielen die continu voor afstemming op de belading en de wegomstandigheden zorgen.
Was dit er ook al toen je de auto mocht bestellen, Han?
Ik zag trouwens dat die mooie kleur Magic Blue van je V70 ook op de V90 te verkrijgen is. En Inscription Silver Metallic is nu ook weer te kiezen.
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 11.04.2018 - 22:07
door Fredhead
D5R-Design schreef:
Volgens afbeelding instructie boekje 110kg
Dat is nog best een boel, kan je in mijn geval een aardig serieuze paardentrailer achter hangen wat mij niet tegen valt voor een "gewone auto".
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 29.04.2018 - 11:34
door Hans oet Twent
Het wordt alweer gewoon...... krasjes en steenslag op de voorkant daar kun je niet meer langsheen kijken. De 40 duuzend staan er bijna op! Bijna half jaar in bezit. Niks op aan te merken. Auto gaat subliem zowel Solo als met caravan no Problem!
Inmiddels met de XC40 gereden. Conclusie: dat het geen auto voor mij is. Geen enkel Wow effect gemerkt. Blij dat ik daarna weer in de V90 mocht 'liggen'.
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 29.04.2018 - 14:44
door Fredraket
Hij blijft mooi Han. Ziet er ook goed uit met caravan.
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 30.04.2018 - 10:34
door Rudyvg
Hans oet Twent schreef:
Het wordt alweer gewoon...... krasjes en steenslag op de voorkant daar kun je niet meer langsheen kijken. De 40 duuzend staan er bijna op! Bijna half jaar in bezit. Niks op aan te merken. Auto gaat subliem zowel Solo als met caravan no Problem!
Inmiddels met de XC40 gereden. Conclusie: dat het geen auto voor mij is. Geen enkel Wow effect gemerkt. Blij dat ik daarna weer in de V90 mocht 'liggen'.
Wow, 40.000 in een half jaar... Kan je niet een parttime baan er bij nemen als duurtester bij Volvo oid?

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 30.04.2018 - 11:02
door Hans oet Twent
Rudyvg schreef:
Hans oet Twent schreef:
Het wordt alweer gewoon...... krasjes en steenslag op de voorkant daar kun je niet meer langsheen kijken. De 40 duuzend staan er bijna op! Bijna half jaar in bezit. Niks op aan te merken. Auto gaat subliem zowel Solo als met caravan no Problem!
Inmiddels met de XC40 gereden. Conclusie: dat het geen auto voor mij is. Geen enkel Wow effect gemerkt. Blij dat ik daarna weer in de V90 mocht 'liggen'.
Wow, 40.000 in een half jaar... Kan je niet een parttime baan er bij nemen als duurtester bij Volvo oid?
Laat ze maar komen....... auto is ook van hun
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 10.05.2018 - 08:56
door Hans oet Twent
Beetje saai topic aan het worden. Er valt niet veel te melden dat een heerlijke reisauto is. En dat ik met mijn lange poten er goed in kan 'liggen'. Automaat is toch wel heel relaxed hoor. Het anticiperen vd bak is fantastisch. Zet de versnellingen al terug bij het benaderen van een stoplicht of wanneer je af moet slaan zonder dat je echt stil komt te staan. Ook bij het betere duw en trek werk doet hij het grandioos. Enkel dat hij een keertje hikt. Mag eigenlijk geen naam hebben. Met caravan erachter handmatig schakelen is top. Korte verzetten achter elkaar en vast zetten in 6 en dan rij ik ca 100 op de snelweg met ca. 2300 tpm. Stabiele combi hoor! De universele caravan opzetspiegels zijn een drama. Niet goed te krijgen op het spiegelruit. De sparbord spiegels van Volvo zijn Veuls te lomp en bovendien wapperen die er wel eens af. Bekende van mij heeft zijn tweede setje spiegels al. Één verloren en foetsie, 2e verloren en beschadigd op kunnen rapen. Kortom Emuk heeft geen opzetspiegels voor de S/V/XC90 serie. Oppi heeft ze wel voor de S/V90. Die gekocht en bevallen goed. Emuk is wat mij betreft de beste maar helaas niet te verkrijgen.
O ja.... 40000km op de tacho......
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 10.05.2018 - 09:50
door diesel01
De V90 gaat dus gewoon verder en beter waar de V70 is opgehouden.
Mooi hoor.
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 10.05.2018 - 10:17
door Carfreak
zo he! 40k alweer? Wat gaat dat toch altijd hard bij jou

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 10.05.2018 - 12:56
door Hans oet Twent
Carfreak schreef:
zo he! 40k alweer? Wat gaat dat toch altijd hard bij jou
Ik kan slecht stil zitten.....

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 14.05.2018 - 12:49
door Hans oet Twent
Keerls nog ff wat vergeten......
Ik ben geen fan van leren bekleding. Wellicht tussen de regels al doorgelezen? Enniehow stof zal net zo vies worden als leer dat geloof ik best. Echter dat Amber kleurige leer is wel erg fraai om te zien maar wordt ook snel vies. Iedere week ga ik daarom met ordinaire vochtige babydoekjes over de stoel heen om het schoon te maken. Ik moet zeggen dat lukt aardig. Uiteraard zorg ik er voor dat het leer ook middels een onderhoudsmiddel goed gevoed wordt.
De rubberen automatten zijn dramatisch van kwaliteit! Bestuurdersmat is na 40000km compleet vervormd. Je zou eigenlijk alleen deze mat moeten kunnen vervangen ipv de hele set. maar goed dat geldt ook voor de stoffen matten.
De automatische kofferklep is wel handig. Helaas door het gebruik zie je dat de bagage afdekhoes beschadigingen krijgt. Ding staat onder een bepaalde hoek en schuurt tegen de houder aan. Er zijn wel wat verbeterpunten op te nomen die in de praktijk een ander resultaat brengen dan de uitgebreide tests die Volvo gedaan heeft. Maar goed wellicht past alles binnen de door Volvo vastgestelde marge's.